Boxy
Blog
Áraink

Gyakran Ismételt Kérdések

Kérdésed van? Összegyűjtöttük a leggyakoribbakat!

Fulfillment: Itt kezdd, ha még nem ismersz minket

Mi az a fulfillment?

A fulfillment magában foglalja a termékek raktározását, összekészítését, csomagolását és szállítását, és lehetővé teszi a webáruházaknak, hogy hatékonyan kezeljék rendeléseiket. A jó fulfillment szolgáltatás elősegíti a vásárlói elégedettséget és a logisztikai hatékonyságot.

Ha bővebben érdekel a fulfillment látogass el ide.

Hogyan segít a logisztikám kiszervezése a presztízsem növelésében?

A professzionális logisztika, gyors és biztonságos szállítás hamar megtérül a pozitív vásárlói visszajelzésekben.

Milyen versenyelőnyöm származik abból, ha a Boxy-t választom fulfillment szolgáltatónak?

Egyetlen szerződéssel vállalkozásod akár összes logisztikai folyamatát átvállaljuk. A Boxy szakemberei a legfrissebb logisztikai trendeket követik, hogy mindig a legjobbat nyújtsák neked. Mivel csak az igénybe vett szolgáltatások után fizetsz, optimalizálhatod költségeidet.

Milyen feladatokban segít neked a fulfillment szolgáltatás?

A fulfillment teljes körű logisztikai szolgáltatást jelent: a webáruház készletét tároljuk, kezeljük. Akár a beszállításban is segítünk. A beérkező rendeléseket összekészítjük, csomagoljuk és átadjuk a futárszolgálatnak. Ezen felül visszárukezeléssel is foglalkozunk.

Ha nem én kezelem a megrendeléseket, hogyan fogom tudni az aktuális készletszintemet?

Az Ügyfélportálon keresztül naprakészen ellenőrizhető az aktuális készlet.

Mennyi feladott csomagtól vehetem igénybe a szolgáltatást?

Nálunk nincs minimum csomagszám. Fulfillment szolgáltatásunk már az induló webáruházaknak is nagy segítséget nyújthat a fejlődésben.

Mennyi a logisztikai díj, ebben mi van benne? A csomagolóanyagot ki szerzi be? Ha a Boxy, akkor mit és mennyiért?

A csomagolóanyagokat minden esetben a Boxy biztosítja, a termékkategóriának megfelelően kartondobozt vagy futártasakot. Kétféle térkitöltő anyagot használunk: újrahasznosított műanyagból készült felfújható fóliát és házon belül készült papír térkitöltőt a használt és egyéb kartonokból.

A csomagolóanyag és egyéb fulfillment díjak az egyedi árajánlatban részletesen szerepelnek.

Képes a Boxy sorozatszám követésre, pl. mobiltelefon esetén?

Igen!

Van valamilyen plusz biztonsági intézkedés a nagy értékű termékek tárolására?

Igen! A nagy értékű, de kisebb térfogatú termékeket (pl. aranyékszer, okosóra, stb.) általában az Értéktár területen helyezzük el. Az Értéktár egy kerítéssel elválasztott terület a raktáron belül, ahová csak dedikált személyzet mehet be biztonsági felügyelettel.

Szállítás: Kérdések, ha még nem vagy a partnerünk

Milyenek a futárdíjak belföldre és külföldre egy csomagra vetítve?

Az egyedi árajánlatban részletesen szerepelnek a futárdíjak.

Milyen szállítási módok közül választhatok?

A Magyarországon elérhető, országos kiszállítást végző kiscsomaglogisztikai futárcégek a partnereink. Így a webáruházak számára kedvező áron elérhetővé válnak a különböző házhozszállítási, csomagpont, csomagautomata szállítási módok.

Külföldre is kérhetem a szállítást?

Igen, szállítunk külföldre.

Külföldre is lehet utánvéttel küldeni?

Igen.

Operáció: Ügyfeleink leggyakoribb kérdései

Úgy látom, nincs lecsomagolva egy rendelés. Ennek mi az oka?

Alapvetően három oka lehet, ha egy rendelés még nincsen lecsomagolva:

1. A az Ügyfélportálon készlethiányosként jelenik meg, akkor egy vagy több cikkből nincs elegendő készlet a rendelés kiszolgálásához.

2. Ha a rendelés aznap érkezett be és/vagy került jóváhagyásra a Boxy részére és biztosan nem készlethiányos, akkor hamarosan becsomagolásra kerül!

3. Ha a rendeléssel látszólag minden rendben, jóval korábban jóvá lett hagyva és mégsem került csomagolásra, akkor egyedi probléma állhat fenn és információkérés szükséges a rendelés azonosításával!

Hogyan tudok új cikket feltölteni?

Az Ügyfélportálon kattints a Termékek \ Termék importálás \ Táblázat letöltése lehetőségre! Kitöltés után az elmentett táblázatot töltsd vissza a megfelelő menüpontba! (Részletes leírás megtalálható a portálsegédletben.)

Sikertelen feltöltés esetén szükséges a hibafájl megtekintése, a visszajelzés alapján az eredeti fájl javítása vagy kérj segítséget a dedikált kapcsolattartódtól!

Hogyan tudom ellenőrizni a készletemet?

Az Ügyfélportálon kattints a Termékek \ Termék keresése \ EAN kód/cikkszám/termék név alapján!

Hogyan tudom ellenőrizni, hogy mikor veszi át a Boxy a beszállítást?

Az Ügyfélportálon a Termékbeszállítások fül alatt a beszállítások státusza látható.

- Új/Raktárnak átküldve: még nem kezdték meg a bevételezést

- Bevételezés alatt: az átvétel folyamatban van

- Lezárva: a termékek átvételre kerültek

Hogyan tudom nyomon követni a rendeléseimet?

Több lehetőség is van a rendelések nyomon követésére:

1. Ügyfélportálon a Rendelések menüpont alatt Exportálás, majd a fájl letöltése után lehet ellenőrizni a rendelés státuszokat a táblázat segítségével.

2. Ügyfélportálon a Rendelések\Keresés a webshop vagy a Boxy rendelés azonosító alapján, majd "Csomagkövetés ellenőrzése" lehetőség.

3. Ügyfélportálon a Csomagok fül alatt rendelésszám/AWB szám alapján is lehet keresni.

Meddig tudom törölni a rendelést?

Bármelyik rendelés az "Előkészítésre vár" státuszig inaktiválható.

Mennyire gyorsan készleteznek és bevételeznek terméket (aznap, másnap vagy később)?

Az adott napon 12 óráig raktárunkba érkező termékek legkésőbb következő munkanap éjfélig készletre kerülnek, amennyiben az ÁSZF-ben található betárolási feltételeknek minden termék megfelel.

Mennyibe kerül a termékek vonalkódozása? Hogyan tudjuk ellenőrizni, hogy megfelelő helyre kerül a címke (pl. nem takarja el az összetevőlistát, gyártási számot, lejárati időt)?

A pontos igényfelmérést követően egyedi árajánlatot adunk erre a szolgáltatásra. A raktárban történő munkafolyamatokat minden esetben minőség-, és vagyonbiztosítás céljából videókamerával rögzítjük, így utólag is ellenőrizhetőek. Az alapvető szabályozásoknak megfelelnek a belső folyamataink, így a vonalkód nem fogja eltakarni a fontos információkat. Ezeket mindig ellenőrizzük is.

Mennyi külön a raktározási költség salgópolconként, mennyi terméket tesznek egy salgóra?

Nem salgópolconként, hanem megfogási egység (azaz termék, gyűjtő) szintjén kalkuláljuk az árajánlatunkat.

Honnan tudom, hogy már elindult a csomagom a kiszállítási címre?

Ügyfélportálon keresztül nyomon követhető a csomagszám alapján.

Hogyan tudom nyomon követni a csomagom útját?

Ügyfélportálon keresztül nyomon követhető a csomagszám alapján.

Mennyi időt vesz igénybe a beköltözési folyamat, integrációtól az első csomagig?

Ha minden optimális (adminisztratív szempontból és a termékek is készen állnak a raktározásra pl. nem szükséges őket vonalkódozni), akár néhány nap alatt is be lehet költözni. Természetesen függ a készlet mennyiségétől is.

Mi az a nettósítás?

A nettósítás keretében a beérkezett utánvéteket összevezetjük a számlákkal. Így csak a különbséget kell kifizetni a részünkre vagy mi csak a különbséget utaljuk ki.

Például: A webáruháznak ki kell utalnunk 120.000 Ft utánvét összeget. A webáruháznak pedig el kell utalnia részünkre 100.000 Ft szolgáltatási díjat. Nettósítás esetén: 120.000 Ft - 100.000 Ft = 20.000 Ft utánvét díjat fogunk utalni a webáruháznak, ezzel a számlánk is kiegyenlítésre kerül.

Az utánvétel díjakat mikor kapom meg?

Az addig beérkezett utánvéteket hetente kétszer, kedden és pénteken utaljuk ki.

Mi történik azzal a rendeléssel, ahol nincs raktáron a termék?

Ebben az esetben "Készletre vár" státuszba kerül a rendelés.

Mennyire naprakészen tudom követni az aktuális készletet és a rendeléseim státuszát?

Mindig a naprakész, aktuális készlet látható az Ügyfélportálon.

A rendelések státuszát manuálisan kell módosítanom a webshop adminban vagy a saját ERP rendszeremben vagy automatikusan szinkronizálódik minden?

A Boxy rendszerével való integrációnak három módja van:

1. Webshop rendszerét intergráljuk: ebben az esetben mi nem látunk rá az ERP-vel való összekötésre, csak a webshop motor és a Boxy rendszere kommunikál.

2. ERP rendszert integráljuk: ebben az esetben mi nem látunk rá az webshoppal való összekötésre, csak az ERP és a Boxy rendszere kommunikál.

3. Manuális rendelés betöltés: ebben az esetben semmilyen rendszer összekötés nem valósul meg.

Meddig tudom módosítani a rendelést?

Webshop tulajdonosként két verzió közül választhatsz:

1. Automatikusan átszinkronizálódik minden a Boxy rendszerébe: ebben az esetben minden automatizáltan történik, így nem lehetséges a rendelések módosítása.

2. Jóváhagyás után kezdődik a rendelés feldolgozása: ebben az esetben csak azután kezdjük a rendelések összekészítését, ha az Ügyfélportálon keresztül jóváhagyásra kerül a rendelés. Jóváhagyásig lehetséges a módosítás.

Mit jelent a colli kifejezés?

Bármely gyárilag zárt, nyom nélkül nem nyitható egységképzőben (pl. kartondobozban) átadott csomagolási egység, amelyben azonos cikkszámú, mindig azonos darabszámú és lejáratú termékek vannak.

Hogyan kell számolni colli logika alapján?

A legegyszerűbben egy példán keresztül mutatjuk be: egy gyűjtőben 6 db termék található. Ebben az esetben:

5 db termék = 5 termék mozgatás

8 db termék = 1 gyűjtő + 2 termék mozgatás

12 db termék = 2 gyűjtő mozgatás

13 db termék = 2 gyűjtő + 1 termék mozgatás

Ezzel a számolási logikával kedvező, egyedi árajánlatot tudunk adni partnereinknek!

Ügyfélszolgálat: Hogyan kezeli a Boxy a problémákat?

Van olyan nem sales-es dedikált kapcsolattartó, aki munkaidőben elérhető?

Igen! Minden partnerünk dedikált kapcsolattartóhoz kerül, aki segíteni fog a napi operatív kérdésekben.

Ügyfélszolgálatunk elérhetősége:

  • Hétfőtől-péntekig, 8:00-16:30 óra között.
  • Ticketing rendszerben 0-24 fogadjuk a kéréseket, kérdéseket.
Milyen gyorsan kapok választ a felmerülő kérdéseimre e-mailben vagy telefonon?

Értékesítő kollégáink 24 órán belül válaszolnak a beérkező megkeresésekre.

A dedikált kapcsolattartók a munkanapokon beérkező, a webshop napi ügyeit befolyásoló kérdésekben igyekeznek az adott napon válaszolni és törekednek a probléma megoldására.

Sérült termék érkezett a csomagban, mit tegyek?

Ha visszakerül a Boxy raktárába valamilyen sérülés miatt a küldemény, akkor első körben a Boxy kivizsgálja reklamáció kezelésen belül, hogy kit terhel a költség. Ha a futárszolgálat okozta a sérülést és a csomagolás megfelelt az ÁSZF előírásoknak, akkor a felelősség a futárcéget terheli. Amennyiben a Boxy nem megfelelően csomagolta be a termékeket és gyűjtő szállításra nem volt alkalmas, akkor a Boxy-t terheli.

Sérült csomag esetén, minden kiszállítási módnál a szolgáltatónak (pl. GLS csomagautomatánál GLS-nek) kell jelezni a problémát és jegyzőkönyv felvételét kérni? Vagy milyen eljárási módot közvetíthetünk a vásárlók felé?

Sérült csomag esetén a futárnál kell felvenni a jegyzőkönyvet. Amennyiben a termék is sérült, a vásárlónak elsősorban a webáruház felé kell jeleznie a problémát.

Mi történik, ha szállítás során eltűnik a csomagom?

Amennyiben igazolható a kár, a futárszolgálat kártérítést fizet a számlával igazolt tartalomért.

Mi történik, ha nem veszi át a címzett a csomagot?

Futárszolgálattól függően legalább 2 alkalommal kézbesítési kísérletet tesz a futár.

Amennyiben a csomag átadása sikertelen vagy megtagadásra kerül, visszaszállítja a futárszolgálat a Boxy raktárába. A visszárukezelési szabálynak megfelelően kezeljük.

Segít-e a Boxy, azoknak a csomagoknak a kezelésében, amiktől eláll a vásárló?

Természetesen igen! Külön szolgáltatással segítjük a vásárlói elállások kezelését. 

Mennyi idő múlva kapok választ a megkeresésemre?

A dedikált kapcsolattartók a munkanapokon beérkező, a webshop napi ügyeit befolyásoló kérdésekben az adott napon válaszolnak és törekednek a probléma megoldására.

Egyéb reklamáció esetén, ahol kivizsgálás, egyéb társterület bevonása szükséges (pl. monitoring visszakamerázás, pénzügy), törekszünk a probléma mielőbbi megoldására.

Amit biztosan tudunk garantálni, hogy az ügyfélszolgálat 72 órán belül mindenképp visszajelzést küld.

Számlázás: Pénzügyekkel kapcsolatos kérdések

Milyen díjakból áll össze a fulfillment díj?

A fulfillment szolgáltatási díj három tételből áll össze:

1. Bevételezési díj

A bevételezés során a termékeket beolvassuk, készletre vesszük és az ideális tárolóhelyre pakoljuk. Ha új cikket küldtél be, azt minden esetben lemérjük, felvesszük az adatait és fényképet készítünk róla.​

​2. Tárolási díj

A tárolás során termékeidet méretüktől és tulajdonságaiktól függően vagy robotizált rendszerünkben tároljuk vagy raklapos magas állvány rendszerünkbe kerülnek.​

3. Rendeléskezelési díj

Az egyes rendelések beérkezését követően a megrendelt termékeket kiszedjük, majd komissiózzuk és összeállítjuk a rendelést. A díjat termékenként számítjuk fel. ​

Milyen időközönként érkezik számla?

Hetente állítjuk ki a számlákat.

Mi a számlák befizetési határideje?

Számláinkat a számla kiállítási dátumától számított 8 napon belül szükséges rendezni átutalással.