Előfordulhat, hogy számunkra is vonzó alternatíva az, hogy céget alapítsunk és elindítsuk a saját webshopunkat. Ha azonban így teszünk, akkor van egy olyan terület, amire kiemelt figyelmet kell fordítanunk, ez a webáruház logisztika.
Amikor egy vásárló leadja a rendelését az oldalon, akkor elindul egy többlépéses folyamat, ami számos tevékenységet magában foglal. Elvégre a rendelést össze kell készíteni, csomagolni kell és el kell juttatni a megadott címre, illetve adott esetben még a visszárut is kezelni kell.
A webáruház logisztika egy olyan szakterület, amit mindenképp magas színvonalon kell elvégezni, törekedve a kimagasló gyorsaságra, a mai felgyorsult világban ugyanis alapvető elvárás lett az, hogy a vásárlók a lehető leggyorsabban kapják kézhez a vásárolt termékeket.
Mai írásunkban erről a témáról lesz szó kicsit bővebben, elmondjuk, hogy mit jelent, illetve hogy miben különbözik a hagyományos logisztikától.
Mi az a webáruház logisztika?
A webáruház logisztika fogalma minden tevékenységet magában foglal, ami a webshop készletének tárolásával, illetve az árucikkek kiszállításával kapcsolatban felmerül. Ennek része a raktározás, komissiózás, csomagolás, címkézés, csomagküldés, valamint a visszárukezelés, akárcsak a bevételezés és a megrendelések feldolgozása.
Miben különbözik a hagyományos logisztikától?
A logisztika feladata minden esetben ugyanaz, függetlenül attól, hogy online vagy offline üzletről van-e szó. Ugyanakkor fontos látni, hogy a látogatók igényei, elvárásai, illetve vásárlási szokásai eltérőek egy webshopban és egy hagyományos értelemben működő boltban.
Ehhez az eltérő szokásokhoz, körülményekhez pedig magának a logisztikának is alkalmazkodnia kell a megfelelő és gördülékeny működés érdekében. A logisztikai háttérnek például egyenként kell fogadnia a megrendeléseket, azokat külön-külön fel kell dolgoznia, majd pedig gondoskodnia kell arról, hogy a megrendelt árucikkek a lehető leghamarabb eljussanak a kiszállítási címre.
A webshop logisztika esetén általában sokféle terméket kell raktáron tartani kis mennyiségben, viszont nagyobb forgási sebességgel. Éppen ezért kiemelt figyelmet kell fordítani a hatékonyságra, amiben nagy segítséget nyújtanak a különböző automatizált rendszerek és robotizált megoldások. Nagy potenciál rejlik például a robotkutyák alkalmazásában, melynek tesztelésébe szakértői csapatunk már belefogott.
Az egyes résztevékenységek egymásra épülnek
A webáruház logisztika több munkafolyamatból, tevékenységből áll, melyek szorosan kapcsolódnak egymáshoz, sőt lényegében egymásra épülnek. Ebből kifolyólag minden egyes részfeladatra fontos ügyelnünk, mert ha valahol hiba csúszik a rendszerbe, akkor az egész folyamat lelassulhat vagy akár el is akadhat.
Fontos, hogy folyamatosan monitorozzuk, nyomon kövessük az egyes tevékenységeket, illetve azok gyorsaságát, hatékonyságát, színvonalát. Ha pedig szükséges, akkor optimalizáljuk őket és gyorsan javítsuk a felmerülő hibákat.
Ezek tehát a legfontosabb dolgok, amikkel mindenképp tisztában kell lennünk a webáruház logisztikával kapcsolatban. Fontos, hogy prioritásként kezeljük, és mindent megtegyünk annak érdekében, hogy a folyamatokat mindig optimalizáljuk, és ha szükséges, akkor gyorsítsuk.
Akkor sem kell aggódni, ha házon belül nincs rá kapacitás, vagy ha felmerülnek olyan problémák, amikre nem találod a megoldást. Ez esetben a kiszervezés egy remek opció lehet - ha emellett döntesz, akkor keress fel minket és egyeztessük a részleteket, lehetőségeket!