Ha az a célunk, hogy fizikai termékek értékesítésével foglalkozzunk, akkor elengedhetetlen, hogy legyen egy oldalunk, ahol megvásárolhatók az árucikkek. Éppen ezért felmerülhet az az égető kérdés, hogy hogyan készítsünk webshopot?
Manapság már nem kérdés, hogy online is jelen kell lennünk, ha a célközönségünket széles körben el akarjuk érni, és maximalizálni szeretnénk a bevételeinket. Erre pedig tökéletes megoldást kínál egy webshop, ahol automatizáltan történhet az érdeklődők tájékoztatása és maga a vásárlás is.
Alapvetően két lehetőségünk van: az egyik, hogy egyedi fejlesztésű webshopot készítünk, a másik pedig, hogy a webshopbérlés mellett döntünk. Nagyon fontos, hogy bármelyik mellett is döntünk a gördülékeny logisztikáról természetesen nem feledkezhetünk meg.
Mai írásunkban arról lesz szó, hogy hogyan érdemes nekiállni a webshopkészítés folyamatának, mit érdemes átgondolnunk, és mire kell figyelnünk.
Első lépés: a tervezés és az igények átgondolása
Egy webshop sikeres elindításához nélkülözhetetlen, hogy alaposan átgondoljuk a céljainkat és felmerülő igényeinket, illetve hogy ez alapján meghatározzuk, pontosan mire is van szükségünk.
Ennek a lépésnek nagy jelentősége van, mert alapjaiban fogja meghatározni a későbbiek során, hogy a webshopunk ki tudja-e majd szolgálni az igényeket, illetve hogy a kezelése, működtetése kellően gördülékeny lesz-e.
Mindenekelőtt meg kell fogalmaznunk, hogy milyen célt fog szolgálni a webshopunk, és hogy milyen célközönségre - például kis- vagy nagykereskedelemre, niche piacokra vagy B2B ügyfelekre - lesz optimalizálva. Fontos az is, hogy feltérképezzük a célközönségünk elvárásait, igényeit, hogy a lehető legjobban tudjunk alkalmazkodni hozzájuk.
Hogyan készítsünk webshopot, ha nem tudunk programozni?
Ha webshopot szeretnénk indítani, akkor alapvetően két lehetőség közül választhatunk: egyedi webáruházat fejlesztünk vagy pedig egy számunkra megfelelő funkciókat és eszközöket kínáló webshopot bérlünk.
Ha nem értünk a programozáshoz és a csapatunkban sincs fejlesztő, akkor érdemes inkább kiválasztani egy webshop motort, aminek a használatáért havonta fizetünk, tehát amit nem mi üzemeltetünk, hanem csak béreljük. Ez egy igen kényelmes megoldás, hiszen a technikai háttérrel, fejlesztésekkel, biztonsági kérdésekkel nekünk nem kell foglalkoznunk.
Töltsük meg tartalommal az oldalt!
Ha létrehoztuk a webshopot, akkor természetesen a munkánk ezzel még nem ér véget, hiszen a termékek fotóit fel kell töltenünk, illetve el kell készítenünk a kategória- és termékleírásokat.
Ha a látogatók minden fontos információt megtalálnak az oldalon, akkor sokkal nagyobb bizalom épül ki bennük a cég irányába, és sokkal nagyobb eséllyel döntenek a vásárlás mellett.
A webshop szövegezésének azért is van nagy jelentősége, mert ha odafigyelünk a SEO-ra és Google-barát tartalmat készítünk, akkor a leírások nagymértékben elősegítik, hogy jó helyezést érjünk el a találati listákon. Ezzel több látogatóra és nagyobb bevételre tehetünk szert.
Bízunk benne, hogy a mai írásunkkal sikerült egy kis útmutatót adni azzal kapcsolatban, hogy hogyan érdemes nekiállni a munkának. Annak érdekében, hogy a vásárlók elégedettek legyenek és fel tudjuk venni a versenyt a konkurenseinkkel, elengedhetetlen, hogy a logisztikai háttérfolyamatokat is kiemelt feladatként kezeljük.
Ha inkább a kiszervezés mellett döntenél, akkor ne habozz felkeresni minket, szakértői csapatunk akár a teljes logisztikát átvállalja!