Boxy
Blog
Áraink

Futárszolgálatok listája Magyarországon

Oszd meg
Boxy
2022. 08. 02.
E-kereskedelem
Tartalomjegyzék
Milyen futárszolgálatok vannak Magyarországon?

Milyen futárszolgálatok vannak Magyarországon? Melyik cégről mit érdemes tudni? Hogy lehet jó futárcéget választani? Miket érdemes mérlegelni?

Milyen futárszolgálatok vannak Magyarországon?

Magyarországon a globális szállítmányozók mellett a hazai és az osztrák posta cégei meghatározóak illetve számtalan apróbb magyar tulajdonú vállalkozás próbál érvényesülni. Ahogyan az e-kereskedelem robbanásszerűen növekedésnek indul, úgy nőtt a futárszolgálatok terhelése és forgalma is. Az e-kereskedelemre jelentősen támaszkodó, növekvő piacról beszélünk, ahol még új szereplők megjelenésének is van tere.

GLS

A GLS Magyarország egyik legnagyobb csomaglogisztikai szolgáltatója, a brit General Logistics Systems hazai képviselője.

Egy központi csomagelosztóval és 87 depóval az ország egész területét lefedő szolgáltatást kínál. Belföldön 24 órán belül a címzetthez érhetnek a csomagok, a hagyományos háztól-házig szállítás mellett automatákkal és csomagpontokkal is rendelkezik. Expressz feladást hazánkon kívül Szlovákia területére is vállal, standard csomagokat a világ minden tájára eljuttatnak.

Kiegészítő szolgáltatások rendelhetőek, mint az időhöz kötött küldemények teljesítése vagy a pénzbeszedés. Áraik eseti rendelés esetén átlagosnak mondhatóak, országon belül 2.500-3.000 forint, Európán belül 12.000-15.000 forintért szállítanak egy kisebb 5 kg-os dobozt. A GLS az egyik legnépszerűbb választás, a megrendelők bizalommal választják ezt a futárszolgálatot.

MPL

Az MPL a Magyar Posta szolgáltatása, így a hagyományos postai infrastruktúrát is felhasználja szolgáltatása közben.

A csomagok általában a feladást követő második vagy harmadik napon kerülnek kiszállításra a címzetthez, de van lehetőség postán maradó küldemény kérésére is. Többletszolgáltatásként választható törékeny küldemények kezelése és csomagbiztosítás is.

A hagyományos postahivatalokon felül csomagpontokkal és automatákkal is rendelkezik hálózatuk. Az MPL és európai megfelelője az EMS átlagosnak mondható árakon dolgoznak, belföldön 2.200-3.500 forint, Európán belül 12.000-18.000 forintért szállítanak egy kisebb 5 kg-os dobozt.

2024.03.28-tól minden webáruház számára kötelező elérhetővé tenni az MPL szállítási lehetőséget vásárlóiknak.

DPD

A DPD a világ minden táján jelenlévő német futárcég, aki a hazai piacon háztól-házig szállítást vállal, illetve csomagpontokat és automatákat is üzemeltet.

Magyarországon egy központi csomagelosztóval és 23 depóval fedi le a piacot. A már korábban mintaként kezelt kisebb 5 kg-os dobozt a DPD is hasonló, kétezer forint körüli áron szállítja ki belföldön, de a versenytársaknál kedvezőbb, 10.000 forint alatti európai fuvardíjakat kínál nagyjából azonos feltételek mellett. Címen történő csomagfelvételnél nagyon szűk időintervallumot is tudnak vállalni, így pontosan lehet velük számolni. Utánvétes csomagkezelésük kedvező árú.

TNT

A holland központú TNT szintén egy multinacionális nagyvállalat, ami hazai leányvállalata révén kínál csomagszállítást. Észak-Amerika egyik legjelentősebb csomaglogisztikai cégével, a FedEx-szel 2016-ban összeolvadt, így szinte az egész világra kínál szállítást.

A TNT belföldön nem az áraival próbál piacot szerezni, hanem gyorsaságával: másnap reggel 9-ig vagy 12 óráig történő kiszállítás is rendelhető náluk. Ennek megfelelően belföldi szolgáltatásuk árai nagyjából kétszerese a már említett cégekének, míg a versenytársaihoz hasonló feltételekkel kínált európai szállítás díjai 10.000 forint körül alakulnak, ami kifejezetten kedvező.

UPS

Ha valaki látott már amerikai filmeket, szinte egészen biztosan észrevehette az amerikai UPS masszív sötétbarna járgányait és pajzs alakú barna-sárga logóját bennük.

A vállalatot 1907-ben alapították, fő tevékenységi helyszíne Észak-Amerika, de gyakorlatilag a Föld összes országában jelen van, így hazánkban is. Előnyük, hogy nagyjából bármit képesek bárhova szállítani és változatos kiegészítő szolgáltatásokat kínálnak.

Áraik egyedi csomagfeladás esetén nem versenyképesek (nagyjából négyszer drágábbak versenytársaiknál), Magyarország és a hazai kisvállalkozások kiszolgálása nincsen fókuszukban.

Express One

Az Express One az Osztrák Posta tulajdonában álló futárcég (ez a logóján is látszik, ami a PostAG által használt cégjelzés egyik változata), ami garantált 24 órán belüli címhez szállítást kínál Magyarországon. Itthon 20 depóval rendelkeznek, 16 országba szállítanak külföldre. Az összehasonlítás alapjaként használt csomagot másnapi kiszállítással 8.000 forint díj ellenében vállalná a cég.

Sprinter

A Sprinter az egyik legdinamikusabban fejlődő hazai, magyar tulajdonban lévő csomagszállító vállalkozás, háztól-házig szállítást és csomagpontos átvételt is kínálnak. Tevékenységükkel az egész országot lefedik, meghatározott településeken expressz kézbesítést is vállalnak. Magyarországon kívül Románia, Ausztria és Németország területére szállítanak.

Belföldi áraik a hazai piacvezetőkével nagyságrendileg megegyeznek. Kifejezetten kedvező árra számíthatunk, ha sokszor adunk fel küldeményt ugyanarra a címre.

Sameday

A Sameday futárszolgálat 2007-ben kezdte tevékenységét Romániában. Országos lefedettséget kínálnak, akár extra méretű és tömegű csomagok kézbesítését is vállalját. Easybox csomagautomata szolgáltatásuk vonzó lehet a webáruház tulajdonosoknak és vásárlóknak egyaránt.

FámaFutár

A FámaFutár kedvező árakkal igyekszik elcsábítani a webáruház tulajdonosokat. Belföldi és külföldi csomagszállítást is vállalnak. Náluk is elérhetőek a már alapvetőnek számító kiegészítő szolgáltatások, mint a garantált másnapi kézbesítés vagy csomagbiztosítás.

Packeta

A Packeta 2010-ben, Csehországban indult útjára. Azóta globálisan több, mint 15.000 átvevőhely (Magyarországon majdnem 2800) és 6200 csomagautomata tartozik a hálózatukhoz. 2019-től nemcsak a B2B, hanem C2C piacon is elérhető vált az átvevőhelyekre kiépült szolgáltatásuk, ami nagyban növelte a cég népszerűségét a fogyasztók körében. 

Foxpost

A Foxpost kedvező helyszíneken elérhető csomagautomaták országos hálózatát működteti. A csomagautomaták nagy előnye, hogy kényelmessé teszik a csomagátvételt a magánszemélyek részére. Kedvező ára miatt sokszor részesítik előnyben vásárlók és vállalkozások egyaránt.

DHL

A német DHL hosszú múltra visszatekintő logisztikai vállalat. Portfóliójába tartozik a levél- és csomagszállítás, áruszállítás és e-kereskedelmi logisztikai megoldások is. Eseti megrendeléshez kalkulált árak 4.000-8.000 forint körül mozognak, ugyanakkor céges ügyfélként kedvezőbb árajánlatot kaphatunk.

Fedex

Az amerikai filmekből ismerős lehet a Fedex, mely e-kereskedelmi megoldásokat is kínál. Hálózatuk segítségével a tengerentúli piac is elérhetővé válhat a webáruházak számára, ugyanakkor már belföldi szállítást is vállalnak új szolgáltatásaik keretében.

Mi alapján válasszunk futárszolgálatot, ha webáruházunk van?

Elsőként az olyan kereteket kell figyelembe vennünk, amik webáruházunk alapvető működéséhez kötődik. Az adott fuvarozó szállít működési területünkön vagy abban a régióban, ahol feltételezzük, hogy fogyasztóink élnek? A cég vállalja az adott árutípus szállítását? Ha igen utána jöhet minden megfelelő futárszolgálat összehasonlítása, aminek fontos alapja, hogy ismerjük saját vállalkozásunk szükségleteit: milyen gyakran, mekkora csomagokat kell összeállítanunk és hova szállítunk. A futárszolgálatok honlapján feltüntetett árak összehasonlításán felül kérjünk ajánlatot, hiszen több megrendelés esetén kedvezőbb árat is kaphatunk.

Például ha fontos, hogy küldeményeinket ne csak házhoz szállítva, hanem csomagponton is át lehessen venni, akkor a budapesti agglomeráción kívül a csomagpontok és automaták ritkábbak, megfontolandó a posta hálózatát használó MPL-re bízni a kézbesítést, míg Budapesten több futárszolgálat is sűrű hálózatot tart fenn.

Melyik futárszolgálatot válasszuk, ha kezdő vállalkozásunk van?

Kezdő vállalkozás esetén érdemes nem elköteleződni egyik szállító irányában sem, hiszen még mi sem tudhatjuk pontosan, hogy webáruházunk fejlődő szakaszában nem változnak-e meg gyökeresen igényeink. Érdemes kipróbálni a futárszolgálatok munkáját, hogy első kézből legyen tapasztalatunk arról, melyik milyen módon működik régiónkban. Kezdő vállalkozás esetében különösen fontos a szolgáltatás díja.

Mi alapján válasszunk, ha sok megrendelést kell teljesítenünk?

Ha akár naponta többször is küldünk csomagot ugyanarra a címre, akkor a legjobb a Sprintert választani a futárszolgálatok közül. Ebben az esetben mindenképpen érdemes vállalkozásra szabott árajánlatot kérni és csomagjainkat nem az eseti árak alapján küldenünk. A sok megrendelés már nem pusztán a kézbesítés problémáját veti fel, érdemes a teljes logisztikai folyamatainak átgondolni.

Egy nagyobb webáruház esetében a webshop logisztika kiszervezése egy fulfillment szolgáltató felé körülbelül 30%-os megtakarítást eredményez, aminek eredményeként a tároláson túl a csomagolás, a visszáru kezelés és a kiszállítás gondja is lekerül vállunkról. A fulfillment szolgáltatók vagy jóval kedvezőbb árat tudnak kérni a futárszolgálatoktól tömeges mértékű megrendelések miatt vagy saját flottát tartanak fenn partnereik megrendeléseinek házhozszállítására.

Melyik futárszolgálatot célszerű választani, ha kevés csomagot küldünk?

A kevés relatív, akár napi 5-10 csomagtól is megérheti a webshop logisztika kiszervezése. Ha nem ebben gondolkodunk, akkor érdemes lehet futárközvetítőket igénybe venni, akik együttes megrendelések miatt kedvezőbb árat tudnak kínálni, mint a futárszolgálatok eseti árai. Kisebb méretű csomagok esetén a GLS lehet a legjobb választás, de a fenti nagyobb futárszolgálatok az ország egész területén megbízhatóan működnek.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Boxy
2024. 07. 24.

Mi kell a sikeres back to school kampányhoz? És miért kezdj hozzá azonnal?

Minél hamarabb tervezed meg és indítod el, annál hamarabb ellensúlyozod a nyári uborkaszezont. És még a versenytársaidat is megelőzöd.

Boxy
2024. 07. 22.

Ne veszíts vásárlókat, kezeld hatékonyan az átmeneti készlethiányt!

Ha a készlethiányt megfelelően kommunikálod, szűrőket állítasz be a webshopban, jól használod a termék oldalát, megtarthatod a vevőidet.

Boxy
2024. 07. 15.

Így válassz könyvelőt, ha e-kereskedelemmel akarsz foglalkozni!

E-kereskedőként számos buktatója lehet a könyvelővel való kapcsolatnak. Ezek elkerülhetők, ha figyelsz az alábbiakra a könyvelőiroda kiválasztásánál.

Boxy
2024. 07. 08.

Mi az omnichannel: működése, előnyei, hátrányai

Hogyan működik egy omnichannel rendszer? Miben különbözik az omnichannel a multichannel stratégiától? Hogyan érinti a marketinget az átállás és kinek éri meg?

Boxy
2024. 07. 01.

Hogyan tompíthatod a webshopodban az infláció hatását?

Az infláció elsősorban kihívásokat és nehézségeket jelenthet egy webshop számára, átgondolt stratégiával és lépésekkel azonban csökkenteni lehet a hatásait

Boxy
2024. 06. 24.

A 15 legjobb marketing eszköz webáruházak számára

Milyen marketing eszközökkel érdemes foglalkoznia egy webáruháznak? Megéri-e offline marketinggel kiegészíteni az internetes jelenlétet? Mik a leghatékonyabb eszközök?

Boxy
2024. 06. 17.

Időmenedzsment a logisztikában: útmutató

Napjaink egyik legfontosabb munkaszervezési feladata az időmenedzsment vagy időgazdálkodás. A téma alapjait jártuk körbe és tippeket is adunk a hatékony menedzsmenthez.

Boxy
2024. 06. 10.

Tovább szigorítja a csomagolás szabályait az Unió

Újrafeldolgozható és újrafelhasználható csomagolás, jobb hulladékbegyűjtés és egyes műanyagok betiltása – ezek a legfőbb pontok.

Boxy
2024. 06. 03.

Készletkezelés: 8 tipp webáruházak számára

Mit jelent a készletkezelés, milyen feladatai és funkciói vannak? Mik a legfontosabb stratégiák, amiket követhetünk és melyiknek mi az előnye és a hátránya?