Boxy
Blog
Áraink

Csomagküldés kisokos

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2022. 11. 25.
Fulfillment és logisztika
Tartalomjegyzék
Mi az a csomagküldés?

Milyen csomagküldési módszerek léteznek és mi az áruk? Milyen szempontok alapján válasszunk a csomagküldő szolgáltatók közül?

Mi az a csomagküldés?

Csomagnak a meghatározott súllyal vagy térbeli kiterjedéssel rendelkező küldeményeket nevezzük. Csomagküldés alatt időgarantált áruszállítási szolgáltatást értünk, ahol a szállító cég a feladó felé garanciát vállal a csomag meghatározott időn belüli címzetthez juttatására.

Mik a legfontosabb lépések a csomagküldés folyamata során?

  • A megrendelés összekészítése után azokat szakszerűen be kell csomagolni.
  • A termékek tulajdonságai alapján döntenünk kell, hogy azok feladhatóak-e egy csomagban vagy külön küldeményként kell kezelnünk azokat.
  • A küldeményeket pontosan meg kell címeznünk, ügyelve arra, hogy a belföldi és külföldi címzés szabályai eltérnek. A csomagot fel kell adnunk, vagy a futárnak át kell adnunk kézbesítésre.
  • A csomagokat ezt követően a szállító cég logisztikai bázisára viszik, ahol szortírozzák azokat és átadják a kiszállítóknak, akik eljuttatják a kívánt címre.

Mire figyeljünk, hogy a csomagolt termékek ne sérüljenek a szállítás során?

A sérülések elkerülésének kulcsa a jó csomagolás. Mit jelent ez?

Megfelelő minőségű csomagolóeszköz

Válasszunk megfelelő minőségű csomagolóeszközt, ami az esetek többségében egy doboz.

Vannak olyan küldemények, amik számára egy tasak vagy légpárnás boríték is megfelelő lehet, de az esetek döntő többségében dobozba helyezzük a küldendő terméket.

Megfelelő méret

Fontos, hogy a doboz megfelelő méretű legyen, ne lógjon ki belőle a termék, de ne is legyen sok felesleges hely benne.

A doboznak jó állapotúnak kell lennie, ha használt is, nem lehet hajlott vagy elázott.

Térkitöltés

A csomagon belüli üres tereket ki kell tölteni, hogy a termék mozgását és sérülését megakadályozzuk. Amennyiben egy csomagon belül több terméket is küldünk, azokat külön is érdemes becsomagolni.

Strapabíró csomagolás, megfelelő lezárás

A jó csomagolás több rétegű és vízálló.

A csomagolást úgy kell lezárni, hogy a termékhez nyom nélkül ne lehessen hozzáférni.

Törékeny/speciális termékek megfelelő csomagolása

Törékeny termékek védelmét a csomagon belül kell megoldanunk.

Speciális alakú és tulajdonságú termékek küldése esetén érdemes a szállító cégnél előre érdeklődni az elvárt csomagolásról.

Ne küldjünk terméket csomagolás nélkül, raklapra szerelve se!

Milyen csomagküldési módszerek léteznek?

Néhány évtizede a csomagfeladás hosszas sorban állást jelentett a postán, majd a küldemények nagy részéért a címzettnek is be kellett fáradnia a hozzá legközelebb eső postahivatalba.

Ma már sokfajta szolgáltatás próbálja kielégíteni az eltérő igényeket.

Hagyományos csomagküldés

Korábban csomagküldést csak a Posta vállalt. A csomagfeladás valamelyik postán személyesen történt, majd azt a címzetthez vagy meghatározott postahivatalba szállították. Ez a csomagküldési mód a mai napig működik.

Háztól házig szállítás

A csomagküldő piac megnyílásával az új szolgáltatók nem építettek ki hivatali hálózatot, helyette a csomagokért a futár személyesen megy el a feladóhoz. A kiszállítás szintén a meghatározott címhez történik, ahol általában személyesen adják át a küldeményt a címzettnek.

Fixpontos átvétel

Hamar kiderült, hogy a címzettek nem mindig tudják átvenni a küldeményt a kiszállító futártól, így azt az alternatívát kínálták a cégek, hogy a küldeményt egy átvételi pontra szállítják, ahol a címzett számára megfelelő időpontban tudja felvenni azt. Ez a szolgáltatás megfelel a hagyományos postán maradó küldeményeknek, azzal a különbséggel, hogy az átvételi pont nem feltétlenül egy postahivatal.

Automatából automatába

A csomagküldő automaták megjelenésével a csomagok feladásának és átvételének lebonyolításához nincs szükség személyes kapcsolatra, az a nap bármely szakában intézhető. A csomagküldő automaták használhatóak csak átvételi helyként is: azaz sok szolgáltató akkor is kínálja az automatába szállítást, ha a feladás más módon történt.

Futárszolgálat közvetítők

A futárszolgálat közvetítők olyan vállalkozások, amik a szolgáltatást ténylegesen végző cégek mennyiségi kedvezményeit kihasználva tudnak kedvező csomagküldési ajánlatot tenni egyedi csomagfeladók számára.

Csomag visszaküldés

Csomag visszaküldés alatt két dolgot meg kell különböztetnünk.

A csomag nem átvétele nem azonos a csomag átvételével, majd visszaküldésével.

Ha nem veszünk át egy csomagot, az visszakerül a feladóhoz, vevőként a visszaküldéssel biztosan nincs költségünk – küldőként persze van. Internetes vásárlás esetén van lehetőségünk a termék megismerése után elállni a vásárlástól és visszaküldeni az árut.

A termék díja biztosan visszajár, de a visszaküldésért lehet, hogy fizetnünk kell (néhány speciális esetben nem jár vissza a termék ára, ilyen például a szoftver vagy fehérnemű).

Mi alapján válasszunk csomagküldő szolgáltatót?

Ugyan vannak alapelvárások egy csomagküldő szolgáltató felé, mint a gyorsaság, a pontosság, a csomag épségére való figyelés és a kulturált kapcsolattartás, de nem lehet objektíven meghatározni a legjobb csomagküldési megoldást.

A különböző szolgáltatóknak más-más előnyei és hátrányai vannak. Vegyük sorra a mérlegelési szempontokat!

Gyorsaság

Minden futárcég gyors, de nem mindegy mennyire. Aznapra kell a szállítás? Másnapra? Ráér 3-4 nap múlva? Mindenki az egyre gyorsabb kiszállítást szeretné és van, hogy az aznapi kiszállítás is indokolt, míg más termékek esetén nagyobb a türelem.

Lokáció

Egyáltalán megoldható-e adott területre a szállítás? Sok csomagküldő külföldre is szállít, de nem mindegyik. A szolgáltatók belföldi lefedettsége sem azonos: gondoljunk csak arra, hogy kisebb településeken nincsenek csomagautomaták.

Kiegészítő szolgáltatások

Milyen kiegészítő szolgáltatásai vannak a csomagküldő szolgáltatónak? Megoldható velük az utánvétel kezelés? Van a futárnál bankkártya leolvasó? Van a küldeményeknek nyilvános nyomonkövetési-rendszere? Hogyan viselkedik a futár, ha nem találja a címen a küldöttet? Egyéni igényünk függvénye, hogy ezekre a kérdésekre fontos-e nekünk a válasz és ha az, mi a jó válasz rá.

Árak

Végül, de nem utolsó sorban fontos a fenti szolgáltatások függvényében kialakított ár.

Mennyibe kerül a csomagküldés belföldre és külföldre?

A csomagküldésnek van egy ára, amit az a szolgáltató állapít meg, aki a feladatot valóban elvégzi. Ez nem azonos azzal az árral, amit vásárlóként egy webshopban látunk, vagy amit webáruház üzemeltetőként beállítunk. A két ár, eltérő logika alapján születik meg.

Hogyan számítják a csomagküldő szolgáltatók díjaikat?

A csomagküldő szolgáltatás díjszabása elsősorban a küldemény súlyától, másodsorban annak kiterjedésétől függ. Meghatározó, hogy milyen gyorsan és milyen módszerrel (csomagautomatába, házig szállítva stb.) történik a kiszállítás.

Természetesen belföldre olcsóbb csomagot küldeni, mint külföldre.

Az, hogy akár egy-egy tényező milyen mértékben változtat a díjon azzal lehet érzékeltetni, ha megnézzük, hogy egy 5 kg-os 30x20x20 cm-es csomag kiszállításának díja hogyan változik:

  • Belföldön csomagpontra 1-2 napon belül számítva az ár 1.800 – 2.000 Ft.
  • Belföldön házhoz szállítva 1 napos garanciával az ár 2.000 – 3.000 Ft.
  • Belföldön házhoz szállítva aznapi, vagy másnap reggeli garanciával az ár 10.000 – 13.000 Ft.
  • Németországba 3-9 napon belül házhoz szállítva az ár 7.000 – 9.000 Ft.
  • Németországba 1-5 napon belül házhoz szállítva az ár 11.000 – 17.000 Ft.
  • USA-ba 1-5 napon belül házhoz szállítva az ár 20.000 – 22.000 Ft.

Webáruház szállítási költségeinek meghatározása

Egy webáruház üzemeltetője sok vevőt szeretne és ezáltal nagyobb hasznot. Egy webáruház vásárlója egyértelmű és kedvező vásárlási feltételeket szeretne.

Egyik felet sem érdekli különösebben, hogy az egyik alternatív termék picit nehezebb-e vagy csak egy nagyobb csomagba fér bele, esetleg ha kettőt rendel belőle akkor ugyanabba csomagolva feladható-e mindkettő vagy két külön küldemény költségével kell számolni.

Ehelyett az általános megoldás egy fix egységár a szállításra, ami változhat is kosárérték szerint sávosan, adott érték fölött esetleg ingyenessé is válhat.

Tehát amíg a futárcég ténylegesen a szállítás költségeit veszi figyelembe ára kialakításakor, addig egy webáruház az összképet nézi és könnyen értelmezhető és vásárlásra ösztönző ajánlatot szeretne kínálni.

Mennyi idő alatt ér célba egy csomag?

Általában egy csomag a feladást követő napon, esetleg annak másnapján ér célba. Az e-kereskedelem növekedésével a vele szemben támasztott igények is változnak.

Növekvő szerepe van az azonnali vagy nagyon rövid időn belüli és aznapi kiszállításnak. A vásárló nagyjából olyan gyorsan szeretné kibontani és kézbe fogni a terméket, mint amennyi idő alatt hazaérne a boltból.

Az ilyen gyors kiszállításnak még vannak korlátjai, hiszen ez azt is feltételezi, hogy a termék a fizikai térben is közel van a vevőhöz, vagy olyan automatizált rendszer kezeli a megrendeléseket, ami késlekedés nélkül tudja teljesíteni azt.

A trend változása azzal is összefüggésben van, hogy növekszik a napi használati cikkek és élelmiszerek online kereskedelme, amikkel szemben sokszor a rendelést követő azonnali kiszállítás az elvárás.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2024. 11. 25.

Külföldre terjeszkednél? Ismerkedj meg a legnagyobb marketplacekkel!

Amikor egy magyar webshop tulajdonosa külföldre szeretné terjeszteni vállalkozását, alapvetően két fő lehetősége van: vagy saját, külföldi webáruházat indít, vagy pedig egy már meglévő marketplace platformhoz csatlakozik.

Placeholder image
Placeholder imageShoprenter
2024. 11. 16.

TOP 3 buktató a webáruház üzemeltetésben, melyeket Te ne kövess el

Az online kereskedelem ütemes fejlődésének és térhódításának köszönhetően egyre több vállalkozás lép be a digitális piacra, hogy hatékonyabban elérje vásárlóit és terjeszkedni tudjon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 14.

Webshop bevételnövelés az ünnepek alatt: útmutató

Webshop bevételnövelés az ünnepek közeledtével. Milyen bevált módszereket érdemes használni? Mi a különbség a bevételnövelés és a profitnövelés között?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Boxy E-commerce Mood Monitor 2024 - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató felmérést készített a partnerei körében azzal a céllal, hogy képet kapjon az e-kereskedelmi piacon az elmúlt hónapokban kialakult hangulatról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ  - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 04.

Esettanulmány: Okos pénztárcák egy okos raktárban

A Monteen körülbelül egy évvel ezelőtt költözött be a Boxy automatizált raktárába. Azóta gondoskodunk az okos pénztárcák raktározásáról, a rendelések összekészítéséről és feladásáról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 28.

Cyber Monday: felkészülési útmutató webshopoknak

Cyber Monday: hogyan érdemes készülni rá? Mikor van? Milyen viszonyban van a Cyber Monday és a Black Friday? Kell-e külön kampányt készíteni?

Miért érdemes külföldi piacra lépni
Placeholder imageEverigo
2024. 10. 21.

Miért érdemes külföldi piacra lépni?

Az e-kereskedelem világa rohamosan fejlődik és egyre több magyar webáruház tulajdonos szembesül azzal a kihívással, hogy versenyképes maradjon a hazai piacon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 18.

Hogyan csinálj profi Black Friday kampányt?

Black Friday kampány: hogyan kell rá felkészülni és hogyan kell jól csinálni? Mi szükséges egy sikeres Black Friday kampány futtatásához 2024-ben?