Az e-kereskedelem világa rohamosan fejlődik és egyre több magyar webáruház tulajdonos szembesül azzal a kihívással, hogy versenyképes maradjon a hazai piacon.
A nemzetközi nagyvállalatok, mint az Alza, az eMag, vagy az Allegro, már beléptek a magyar piacra, és agresszív terjeszkedésük komoly nyomást gyakorol a helyi szereplőkre. Az export piacokra való belépés azonban nemcsak védelmet nyújthat a hazai verseny ellen, de jelentős növekedési potenciált is biztosíthat.
Ebben a cikkben leírjuk, hogy miért érdemes külföldre terjeszkedni és hogyan érdemes ennek nekivágni.
A cikk az Everigo jóvoltából készült, mely magyar e-kereskedőknek nyújt támogatást a külföldi növekedésben, személyre szabott szolgáltatásokkal.
Miért érdemes külföldi piacokra lépni?
A külföldi terjeszkedés lehetőséget nyújt arra, hogy egy webáruház tulajdonosa ne csak egy szűk hazai piacon legyen jelen, hanem új vásárlói bázist építsen ki. A nemzetközi piacokon való megjelenés nemcsak a bevételnövekedés lehetőségét rejti magában, de a vállalkozás pozícióját is erősítheti. Ahogy egyre több külföldi szereplő jelenik meg Magyarországon, úgy válik egyre fontosabbá, hogy a magyar e-kereskedők ne csak védekezzenek, hanem maguk is új piacok felé nyissanak.
Egy jól megválasztott export piac lehetőséget ad arra, hogy egy vállalkozás diverzifikálja bevételeit, csökkentve a függőséget egyetlen országtól vagy régiótól. Emellett a külföldi piacok lehetőséget adnak arra, hogy a vállalkozás egy új szintre lépjen, a technológiai fejlesztésekkel és a hatékonyság javításával még versenyképesebbé váljon.
Hogyan válaszd ki a megfelelő piacot?
Mielőtt egy vállalkozás külföldi piacra lép, elengedhetetlen a célország(ok) alapos piackutatása. Fontos megérteni a helyi vásárlói szokásokat, a versenytársak jelenlétét és a szabályozási környezetet. Ez a kutatás segít abban, hogy a webáruház a megfelelő stratégiát dolgozza ki, és elkerülje azokat a hibákat, amelyek később költségesek lehetnek.
Ezenkívül fontos annak felmérése is, hogy mely országokban van igény az adott termékre. Míg egyes termékek nagy keresletnek örvendenek a hazai piacon, nem feltétlenül biztos, hogy ugyanolyan sikeresek lesznek más országokban. A piacok eltérhetnek kulturális és gazdasági szempontból is, ezért elengedhetetlen a vásárlói igények felmérése, mielőtt új piacokra lépünk.
Ebben is segít az Everigo csapata, akik a nemzetközi terjeszkedés teljes folyamata során támogatják a hazai e-kereskedőket, a helyi bankszámlaszám nyitásától kezdve egészen az ügyfélszolgálatig.
A lokalizáció szerepe
A sikeres nemzetközi terjeszkedéshez nem elegendő csupán a termékeket elérhetővé tenni egy új piacon. A webáruház honlapját, kommunikációját és marketing anyagait is a célország nyelvéhez és kultúrájához kell igazítani. Ez az úgynevezett lokalizáció, ami nem csak fordítást jelent, hanem a teljes vásárlói élmény átalakítását a helyi igények szerint.
A lokalizált tartalom sokkal meggyőzőbbé teszi a webáruházat a helyi vásárlók szemében, mivel az anyanyelvi kommunikáció mindig nagyobb bizalmat ébreszt. Ráadásul a kulturális különbségek figyelembevétele segíthet az esetleges félreértések elkerülésében, amelyek egy más kultúrában élő vásárló számára zavaróak lehetnek.
Logisztikai kihívások és megoldások
A nemzetközi terjeszkedés egyik legnagyobb kihívása a logisztika. Ahhoz, hogy sikeresen belépjünk egy új piacra, biztosítanunk kell, hogy a termékeinket időben és költséghatékonyan juttassuk el a vásárlókhoz. A külföldi vásárlók elvárják a gyors és megbízható kiszállítást, különösen a világ legfejlettebb e-kereskedelmi piacain, ahol a másnapi szállítás már alapvető követelmény.
Fulfillment lehetőségek
Az egyik legfontosabb megoldás, amellyel ezek a kihívások kezelhetők, az a fulfillment szolgáltatások igénybevétele. A fulfillment szolgáltatók olyan harmadik fél logisztikai partnerek, mint például a Boxy, akik a webáruházak helyett kezelik a raktározást, a rendelés összekészítését és a kiszállítást. Ezek a szolgáltatások jelentősen csökkenthetik az adminisztrációs és logisztikai terheket, valamint gyorsabb szállítást is lehetővé tesznek.
Ezek a szolgáltatások még inkább hasznosak, ha egy webáruház több országban szeretne jelen lenni és nem szeretne belebonyolódni a csomagok kezelésébe. Egy jól megválasztott nemzetközi fulfillment partnerrel nemcsak gyorsabbá és költséghatékonyabbá tehető a kiszállítás, de könnyebb lesz kezelni az országonként eltérő vám- és adószabályokat is.
Ügyfélszolgálat helyi nyelven
A nemzetközi piacokon való jelenlét során az ügyfélszolgálat hatékonysága kritikus tényező lehet. A vásárlók elvárják, hogy problémáik gyorsan és zökkenőmentesen megoldódjanak, ezért elengedhetetlen, hogy a vállalkozás helyi nyelven elérhető ügyfélszolgálatot biztosítson. Ez nemcsak a vásárlói elégedettséget növeli, hanem hosszú távon hűséges ügyfélbázist is kialakíthat.
Az ügyfélszolgálat kiszervezése egy professzionális szolgáltatóhoz, mint például az Everigo, költséghatékony megoldás lehet, különösen akkor, ha több országban is jelen van a vállalkozás. Az ilyen szolgáltatók biztosítják a folyamatos ügyfélkezelést és a helyi nyelven történő kommunikációt, ami kulcsfontosságú lehet a piaci sikerhez.
A marketing szerepe
A nemzetközi terjeszkedés során a megfelelő marketing stratégia kidolgozása elengedhetetlen. A marketing kampányokat a célpiac sajátosságaihoz kell igazítani, figyelembe véve a helyi vásárlói szokásokat és a versenytársak tevékenységét. Az online marketing csatornák, mint a közösségi média, a keresőoptimalizálás (SEO) és a fizetett hirdetések hatékony eszközök lehetnek az új vásárlók eléréséhez.
Viszont fontos kiemelni, hogy a marketing anyagokat, ugyanúgy mint a webáruházat, lokalizálni kell a siker érdekében. Így az érdeklődő számára úgy fog tűnni, mintha helyiek írták volna a szövegeket. Az Everigo csapata ráadásul kizárólag anyanyelvi fordítókkal dolgozik a nemzetközi terjeszkedés során, így segítségükkel a siker jól megalapozható.
A nemzetközi terjeszkedés ma már megugorható
A külföldi piacok felé való nyitás nemcsak a bevételek növelésére ad lehetőséget, hanem egy erősebb és stabilabb piaci pozíció kialakítására is. A megfelelő piackutatás, a jól megtervezett logisztika, a lokalizáció és az ügyfélszolgálat hatékony működése mind hozzájárulnak a sikerhez. Az export piacok meghódítása kihívásokkal jár, de a megfelelő stratégiával és partnerek segítségével a hazai webshopok is sikeresen növelhetik piaci részesedésüket és pozíciójukat a nemzetközi színtéren.
Ha tapasztalt partnereket szeretnél magad mellé a nemzetközi terjeszkedés során, válaszd a Boxy fulfillment szolgáltatását, valamint válaszd társul az Everigo-t, akik a folyamat egésze alatt segítenek Téged. Kérj díjmentes konzultációt tőlük, ahol átbeszélhetitek az igényeket és a lehetőségeket!