Milyen előnyökkel jár, ha fulfillment szolgáltatóra bízod a logisztikai feladatokat? Hogyan csökkenthető a visszáru aránya? Nézd meg, hogyan történik ez a Boxynál!
A visszáru kezelése stratégiai jelentőségű az e-kereskedelemben. Vevőket veszíthetsz, de nyerhetsz is vele, attól függően, hogy csinálod. Tipikusan olyan feladat ugyanis, amit a többi teendőd mellett, kellő gyakorlat nélkül nehéz gördülékenyen lebonyolítani.
De jó hírünk van: ha kiszervezed hozzánk, a Boxyhoz, a webáruházad logisztikáját, semmilyen teendőd nem lesz a visszáruval. A folyamat rutinosan, gyorsan, automatikusan zajlik nálunk.
Mi történik pontosan a visszáruval a Boxynál?
Azokat a csomagokat, amelyeket a futárok kiszállítottak, de nem tudtak kézbesíteni, átvizsgáljuk. Amennyiben sértetlenek, visszahelyezzük készletre, és ezt jelezzük is. A webshopodban így látni fogod a visszaérkezett és újra értékesíthető termékeket. De nézzük részletesebben!
A kiküldött csomagokból keletkező visszáru két fő csoportra osztható.
A nagyobb csoportba tartoznak az át nem vett csomagok. Ezek azok a termékek, amelyeket megrendeltek nálad a webshopban, mi becsomagoltuk, kiküldtük, de a vásárló valamiért nem vette át. Mivel túlnyomó részüket ki sem bontották, mi ezeket a visszárukat kicsomagoljuk, hogy átvizsgálhassuk, sérült-e a termék a kiszállítás alatt. Ha sértetlen, ép, visszahelyezzük készletre, így a webshopodban újra elérhető.
A selejtezést, kárrendezést is a fulfillment szolgáltató végzi helyetted, ha kiszervezed a logisztikát. Ha a visszáru kisebb hányada sérült, például mert megrongálódott a csomagolása szállítás közben, akkor külön kezeljük, és átvizsgálás után a webshop helyett mi indítjuk el a futárszolgálat felé a kárügyintézést. Ha beérkezett az összeg, pénzügyileg rendezzük számodra. Ha olyan mértékben sérült a termék, hogy a futárszolgálat nem vállalja a felelősséget, a terméket selejtezzük; erről is kap a webshopod tájékoztatást.
Mikor kerül vissza a webshopodhoz készletre a visszáru?
A feldolgozási idő nálunk jelenleg átlagosan másfél munkanap. Ez azt jelenti, hogy amint megjelenik nálunk a futár az át nem vett csomagokkal, a termékeket kb. másfél nap múlva újra értékesítheti a webshopod, mert mi az elejétől a végéig feldolgoztuk a visszárut.
Miből lesz visszáru? Jellemzően mit küldenek vissza a vevők?
A Boxy visszáru részlegénél elképesztően széles az át nem vett termékek tárháza. A mobil kerti illemhelytől kezdve szinte mindenféle árut kezeltünk már.
Ám a leggyakoribb a divatcikk, ezen belül is a ruhanemű és a cipő. Sok vásárló ugyanis eleve két méretet rendel, és amelyik nem jó, azt visszaküldi. Fashion termékkategóriában 20%-os a visszáru arány. Így ha a webshopod ruházattal foglalkozik, számolj azzal, hogy a kimenő volumen egyötödét valószínűleg visszaküldik a vásárlóid.
Rendszerint az élelmiszereket, étrend-kiegészítőket, vitaminokat forgalmazó webshopoknál a legalacsonyabb a visszáru aránya.
Milyen trükkel csökkentheted a visszáru arányát?
Az egyik bevált tipp, ha a webáruházadban nem ajánlod fel az ingyenes visszaküldés lehetőségét.
Jó, ha tudod: az ingyenes visszaküldés kétélű fegyver. Egyrészt új vásárlókat szerezhetsz vele, vagy törzsvásárlóvá teheted a vevőidet, másrészt önmagában arra csábítja a vevőket, hogy küldjék vissza a terméket, ha mégsem tetszik nekik. Egyfelől hívószó a vásárlási kedv növelésére, másfelől plusz költséget és energiát jelent neked. A kisebb webshopoknál ezért nem ingyenes a visszaküldés, hanem a vevőnek kell állnia a költségét; ám a vevő átmehet ahhoz a konkurenshez, ahol ingyenes a visszavétel. Emiatt mérlegeld, neked melyik stratégia előnyösebb!
Az át nem vett csomagok számát leghatékonyabban a gyors házhoz szállítással csökkentheted: ha a vásárlód már másnap vagy pár napon belül megkapja a csomagot. Minél hosszabb ugyanis a kézbesítési idő, annál nagyobb az esélye annak, hogy a vevő át sem veszi.
A gyors kiszállítást azzal érheted el, ha fulfillment szolgáltatóhoz szervezed ki a logisztikát.
Ha pedig gyorsabban megkapja a vásárló a terméket, nem csak a visszáru aránya csökken, hanem a vásárlói élmény is jobb, és az elégedett vevődből nagyobb eséllyel lehet törzsvásárló.