Boxy
Blog
Áraink

A visszáru sem a te gondod, ha kiszervezed webshopod logisztikáját!

Oszd meg
Boxy
2024. 09. 16.
E-kereskedelem
Fulfillment és logisztika
Tartalomjegyzék
Mi történik pontosan a visszáruval a Boxynál?

Milyen előnyökkel jár, ha fulfillment szolgáltatóra bízod a logisztikai feladatokat? Hogyan csökkenthető a visszáru aránya? Nézd meg, hogyan történik ez a Boxynál!

A visszáru kezelése stratégiai jelentőségű az e-kereskedelemben. Vevőket veszíthetsz, de nyerhetsz is vele, attól függően, hogy csinálod. Tipikusan olyan feladat ugyanis, amit a többi teendőd mellett, kellő gyakorlat nélkül nehéz gördülékenyen lebonyolítani.

De jó hírünk van: ha kiszervezed hozzánk, a Boxyhoz, a webáruházad logisztikáját, semmilyen teendőd nem lesz a visszáruval. A folyamat rutinosan, gyorsan, automatikusan zajlik nálunk.

Mi történik pontosan a visszáruval a Boxynál?

Azokat a csomagokat, amelyeket a futárok kiszállítottak, de nem tudtak kézbesíteni, átvizsgáljuk. Amennyiben sértetlenek, visszahelyezzük készletre, és ezt jelezzük is. A webshopodban így látni fogod a visszaérkezett és újra értékesíthető termékeket. De nézzük részletesebben!

A kiküldött csomagokból keletkező visszáru két fő csoportra osztható.

A nagyobb csoportba tartoznak az át nem vett csomagok. Ezek azok a termékek, amelyeket megrendeltek nálad a webshopban, mi becsomagoltuk, kiküldtük, de a vásárló valamiért nem vette át. Mivel túlnyomó részüket ki sem bontották, mi ezeket a visszárukat kicsomagoljuk, hogy átvizsgálhassuk, sérült-e a termék a kiszállítás alatt. Ha sértetlen, ép, visszahelyezzük készletre, így a webshopodban újra elérhető. 

A selejtezést, kárrendezést is a fulfillment szolgáltató végzi helyetted, ha kiszervezed a logisztikát. Ha a visszáru kisebb hányada sérült, például mert megrongálódott a csomagolása szállítás közben, akkor külön kezeljük, és átvizsgálás után a webshop helyett mi indítjuk el a futárszolgálat felé a kárügyintézést. Ha beérkezett az összeg, pénzügyileg rendezzük számodra. Ha olyan mértékben sérült a termék, hogy a futárszolgálat nem vállalja a felelősséget, a terméket selejtezzük; erről is kap a webshopod tájékoztatást.

Mikor kerül vissza a webshopodhoz készletre a visszáru?

A feldolgozási idő nálunk jelenleg átlagosan másfél munkanap. Ez azt jelenti, hogy amint megjelenik nálunk a futár az át nem vett csomagokkal, a termékeket kb. másfél nap múlva újra értékesítheti a webshopod, mert mi az elejétől a végéig feldolgoztuk a visszárut.

Miből lesz visszáru? Jellemzően mit küldenek vissza a vevők?

A Boxy visszáru részlegénél elképesztően széles az át nem vett termékek tárháza. A mobil kerti illemhelytől kezdve szinte mindenféle árut kezeltünk már.

Ám a leggyakoribb a divatcikk, ezen belül is a ruhanemű és a cipő. Sok vásárló ugyanis eleve két méretet rendel, és amelyik nem jó, azt visszaküldi. Fashion termékkategóriában 20%-os a visszáru arány. Így ha a webshopod ruházattal foglalkozik, számolj azzal, hogy a kimenő volumen egyötödét valószínűleg visszaküldik a vásárlóid.

Rendszerint az élelmiszereket, étrend-kiegészítőket, vitaminokat forgalmazó webshopoknál a legalacsonyabb a visszáru aránya.

Milyen trükkel csökkentheted a visszáru arányát?

Az egyik bevált tipp, ha a webáruházadban nem ajánlod fel az ingyenes visszaküldés lehetőségét.

Jó, ha tudod: az ingyenes visszaküldés kétélű fegyver. Egyrészt új vásárlókat szerezhetsz vele, vagy törzsvásárlóvá teheted a vevőidet, másrészt önmagában arra csábítja a vevőket, hogy küldjék vissza a terméket, ha mégsem tetszik nekik. Egyfelől hívószó a vásárlási kedv növelésére, másfelől plusz költséget és energiát jelent neked. A kisebb webshopoknál ezért nem ingyenes a visszaküldés, hanem a vevőnek kell állnia a költségét; ám a vevő átmehet ahhoz a konkurenshez, ahol ingyenes a visszavétel. Emiatt mérlegeld, neked melyik stratégia előnyösebb!

Az át nem vett csomagok számát leghatékonyabban a gyors házhoz szállítással csökkentheted: ha a vásárlód már másnap vagy pár napon belül megkapja a csomagot. Minél hosszabb ugyanis a kézbesítési idő, annál nagyobb az esélye annak, hogy a vevő át sem veszi. 

A gyors kiszállítást azzal érheted el, ha fulfillment szolgáltatóhoz szervezed ki a logisztikát. 

Ha pedig gyorsabban megkapja a vásárló a terméket, nem csak a visszáru aránya csökken, hanem a vásárlói élmény is jobb, és az elégedett vevődből nagyobb eséllyel lehet törzsvásárló.

Kérj te is árajánlatot!

Személyre szabott árajánlat

Kiemelkedő technológiát kínálunk megfizethető áron, hogy csak azt fizesd, amire szükséged van. Fulfillment és szállítási díjaink versenyképesek, és akár olcsóbbak is lehetnek.

Kiszámítható és kedvező díjak
Garancia és maximális biztonság
Egyedülálló csúcstechnológia
Az ország egyik legnagyobb kiszervezett fulfillment raktára
Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Személyre szabott árajánlat

Kiszámítható és kedvező díjak
Garancia és maximális biztonság
Egyedülálló csúcstechnológia
Az ország egyik legnagyobb kiszervezett fulfillment raktára

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Boxy
2024. 09. 16.

A visszáru sem a te gondod, ha kiszervezed webshopod logisztikáját!

Milyen előnyökkel jár, ha fulfillment szolgáltatóra bízod a logisztikai feladatokat? Hogyan csökkenthető a visszáru aránya? Nézd meg, hogyan történik ez a Boxynál!

Boxy
2024. 09. 09.

Mi a social commerce, azaz közösségi kereskedelem és hogyan működik?

Mi a kapcsolat a social commerce és az e-commerce között? Hogyan működik a social commerce? Milyen módszerekkel dolgozhatunk? Mik a legfontosabb platformok? Mutatjuk.

Boxy
2024. 08. 26.

Amit soha ne ossz meg a ChatGPT-vel és a többi AI eszközzel

E-kereskedőként is hatékony segítséged lehet a mesterséges intelligencia, ám nem használhatod bármire.

Boxy
2024. 08. 21.

Vajon melyik a megfelelő webshop platform a webáruházad számára?

Magyarországi e-kereskedőként nem mindegy, milyen webáruház motort vagy e-kereskedelmi rendszert használsz a webshopod üzemeltetéséhez. Segítünk a döntésben!

Boxy
2024. 08. 12.

Lead-time: mit jelent, miért fontos a logisztikában?

Lead time jelentése: mit mér a lead time? Hol használják a lead time fogalmát? Mi a különbség a lead time és a cycle time között?

Boxy
2024. 07. 29.

Értéklánc: jelentése, szerepe egy vállalkozásban

Az értéklánc egy olyan menedzsment eszköz, ami egy vállalkozás hozzáadott értékének forrását tárja fel. Az értéklánc elméleti és gyakorlati hátterét mutatjuk be.

Boxy
2024. 07. 24.

Mi kell a sikeres back to school kampányhoz? És miért kezdj hozzá azonnal?

Minél hamarabb tervezed meg és indítod el, annál hamarabb ellensúlyozod a nyári uborkaszezont. És még a versenytársaidat is megelőzöd.

Boxy
2024. 07. 22.

Ne veszíts vásárlókat, kezeld hatékonyan az átmeneti készlethiányt!

Ha a készlethiányt megfelelően kommunikálod, szűrőket állítasz be a webshopban, jól használod a termék oldalát, megtarthatod a vevőidet.

Boxy
2024. 07. 15.

Így válassz könyvelőt, ha e-kereskedelemmel akarsz foglalkozni!

E-kereskedőként számos buktatója lehet a könyvelővel való kapcsolatnak. Ezek elkerülhetők, ha figyelsz az alábbiakra a könyvelőiroda kiválasztásánál.