A visszáru sem a te gondod, ha kiszervezed webshopod logisztikáját!

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2024. 09. 16.
E-kereskedelem
Fulfillment és logisztika
Tartalomjegyzék
Mi történik pontosan a visszáruval a Boxynál?

Milyen előnyökkel jár, ha fulfillment szolgáltatóra bízod a logisztikai feladatokat? Hogyan csökkenthető a visszáru aránya? Nézd meg, hogyan történik ez a Boxynál!

A visszáru kezelése stratégiai jelentőségű az e-kereskedelemben. Vevőket veszíthetsz, de nyerhetsz is vele, attól függően, hogy csinálod. Tipikusan olyan feladat ugyanis, amit a többi teendőd mellett, kellő gyakorlat nélkül nehéz gördülékenyen lebonyolítani.

De jó hírünk van: ha kiszervezed hozzánk, a Boxyhoz, a webáruházad logisztikáját, semmilyen teendőd nem lesz a visszáruval. A folyamat rutinosan, gyorsan, automatikusan zajlik nálunk.

Mi történik pontosan a visszáruval a Boxynál?

Azokat a csomagokat, amelyeket a futárok kiszállítottak, de nem tudtak kézbesíteni, átvizsgáljuk. Amennyiben sértetlenek, visszahelyezzük készletre, és ezt jelezzük is. A webshopodban így látni fogod a visszaérkezett és újra értékesíthető termékeket. De nézzük részletesebben!

A kiküldött csomagokból keletkező visszáru két fő csoportra osztható.

A nagyobb csoportba tartoznak az át nem vett csomagok. Ezek azok a termékek, amelyeket megrendeltek nálad a webshopban, mi becsomagoltuk, kiküldtük, de a vásárló valamiért nem vette át. Mivel túlnyomó részüket ki sem bontották, mi ezeket a visszárukat kicsomagoljuk, hogy átvizsgálhassuk, sérült-e a termék a kiszállítás alatt. Ha sértetlen, ép, visszahelyezzük készletre, így a webshopodban újra elérhető. 

A selejtezést, kárrendezést is a fulfillment szolgáltató végzi helyetted, ha kiszervezed a logisztikát. Ha a visszáru kisebb hányada sérült, például mert megrongálódott a csomagolása szállítás közben, akkor külön kezeljük, és átvizsgálás után a webshop helyett mi indítjuk el a futárszolgálat felé a kárügyintézést. Ha beérkezett az összeg, pénzügyileg rendezzük számodra. Ha olyan mértékben sérült a termék, hogy a futárszolgálat nem vállalja a felelősséget, a terméket selejtezzük; erről is kap a webshopod tájékoztatást.

Mikor kerül vissza a webshopodhoz készletre a visszáru?

A feldolgozási idő nálunk jelenleg átlagosan másfél munkanap. Ez azt jelenti, hogy amint megjelenik nálunk a futár az át nem vett csomagokkal, a termékeket kb. másfél nap múlva újra értékesítheti a webshopod, mert mi az elejétől a végéig feldolgoztuk a visszárut.

Miből lesz visszáru? Jellemzően mit küldenek vissza a vevők?

A Boxy visszáru részlegénél elképesztően széles az át nem vett termékek tárháza. A mobil kerti illemhelytől kezdve szinte mindenféle árut kezeltünk már.

Ám a leggyakoribb a divatcikk, ezen belül is a ruhanemű és a cipő. Sok vásárló ugyanis eleve két méretet rendel, és amelyik nem jó, azt visszaküldi. Fashion termékkategóriában 20%-os a visszáru arány. Így ha a webshopod ruházattal foglalkozik, számolj azzal, hogy a kimenő volumen egyötödét valószínűleg visszaküldik a vásárlóid.

Rendszerint az élelmiszereket, étrend-kiegészítőket, vitaminokat forgalmazó webshopoknál a legalacsonyabb a visszáru aránya.

Milyen trükkel csökkentheted a visszáru arányát?

Az egyik bevált tipp, ha a webáruházadban nem ajánlod fel az ingyenes visszaküldés lehetőségét.

Jó, ha tudod: az ingyenes visszaküldés kétélű fegyver. Egyrészt új vásárlókat szerezhetsz vele, vagy törzsvásárlóvá teheted a vevőidet, másrészt önmagában arra csábítja a vevőket, hogy küldjék vissza a terméket, ha mégsem tetszik nekik. Egyfelől hívószó a vásárlási kedv növelésére, másfelől plusz költséget és energiát jelent neked. A kisebb webshopoknál ezért nem ingyenes a visszaküldés, hanem a vevőnek kell állnia a költségét; ám a vevő átmehet ahhoz a konkurenshez, ahol ingyenes a visszavétel. Emiatt mérlegeld, neked melyik stratégia előnyösebb!

Az át nem vett csomagok számát leghatékonyabban a gyors házhoz szállítással csökkentheted: ha a vásárlód már másnap vagy pár napon belül megkapja a csomagot. Minél hosszabb ugyanis a kézbesítési idő, annál nagyobb az esélye annak, hogy a vevő át sem veszi. 

A gyors kiszállítást azzal érheted el, ha fulfillment szolgáltatóhoz szervezed ki a logisztikát. 

Ha pedig gyorsabban megkapja a vásárló a terméket, nem csak a visszáru aránya csökken, hanem a vásárlói élmény is jobb, és az elégedett vevődből nagyobb eséllyel lehet törzsvásárló.

Kérj te is árajánlatot!

Személyre szabott árajánlat

Kiemelkedő technológiát kínálunk megfizethető áron, hogy csak azt fizesd, amire szükséged van. Fulfillment és szállítási díjaink versenyképesek, és akár olcsóbbak is lehetnek.

Kiszámítható és kedvező díjak
Garancia és maximális biztonság
Egyedülálló csúcstechnológia
Az ország egyik legnagyobb kiszervezett fulfillment raktára
Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Személyre szabott árajánlat

Kiszámítható és kedvező díjak
Garancia és maximális biztonság
Egyedülálló csúcstechnológia
Az ország egyik legnagyobb kiszervezett fulfillment raktára

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Fáradt irodai dolgozó
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 09.

Hibák, amiket elkövethetünk a webshop üzemeltetés során

Ha fizikai termékek értékesítésével foglalkozunk, akkor fontos, hogy legyen egy jól felépített webáruházunk, ami lehetőséget ad az online vásárlásra. A webshop üzemeltetés azonban nem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre gondolnánk.

Boxy raktárépület
Placeholder imageEverigo
2025. 02. 04.

Miért érdemes fulfillment szolgáltatóval külföldi piacra lépni?

Az e-kereskedelem folyamatosan fejlődik, és egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a nemzetközi piacokon való terjeszkedés új bevételi forrásokat és növekedési lehetőségeket kínál.

nő csomagot ad fel
Placeholder imageEverigo
2025. 01. 13.

Népszerű termékkategóriák a környező országokban

A nemzetközi piacra lépés a magyar e-kereskedők számára egyre vonzóbb lehetőség, különösen a környező országokban, ahol a hasonló kulturális háttér és földrajzi közelség előnyt jelenthet. A sikeres exportálás azonban alapos tervezést igényel, különös tekintettel arra, hogy mely termékkategóriák népszerűek az adott célpiacon.

szállító kamion
Placeholder imageBoxy
2025. 01. 06.

A belföldi és nemzetközi szállítás sem jelenthet problémát

Amennyiben webshopot üzemeltetünk és nemcsak itthon, hanem külföldön is meg lehet vásárolni a termékeinket, akkor nagyon fontos, hogy a belföldi és nemzetközi szállítást is gördülékenyen tudjuk biztosítani a vásárlóink számára.

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2024. 11. 25.

Külföldre terjeszkednél? Ismerkedj meg a legnagyobb marketplacekkel!

Amikor egy magyar webshop tulajdonosa külföldre szeretné terjeszteni vállalkozását, alapvetően két fő lehetősége van: vagy saját, külföldi webáruházat indít, vagy pedig egy már meglévő marketplace platformhoz csatlakozik.

Placeholder image
Placeholder imageShoprenter
2024. 11. 16.

TOP 3 buktató a webáruház üzemeltetésben, melyeket Te ne kövess el

Az online kereskedelem ütemes fejlődésének és térhódításának köszönhetően egyre több vállalkozás lép be a digitális piacra, hogy hatékonyabban elérje vásárlóit és terjeszkedni tudjon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 14.

Webshop bevételnövelés az ünnepek alatt: útmutató

Webshop bevételnövelés az ünnepek közeledtével. Milyen bevált módszereket érdemes használni? Mi a különbség a bevételnövelés és a profitnövelés között?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ  - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Boxy E-commerce Mood Monitor 2024 - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató felmérést készített a partnerei körében azzal a céllal, hogy képet kapjon az e-kereskedelmi piacon az elmúlt hónapokban kialakult hangulatról.