Boxy
Blog
Kapcsolat
Áraink

Hogyan kerülhet fel a webshopod a megbízható webáruházak listájára?

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 14.
Marketing tippek
E-kereskedelem
Tartalomjegyzék
Elismerés egy harmadik fél által

Az e-kereskedelemben szinte minden szektorban hatalmas a verseny, így a vásárlók bizalmának megszerzése kulcsfontosságú egy vállalkozás számára.

Ha erős az elköteleződés, tehát az emberek szívesen visszajárnak hozzánk vásárolni, akkor webshopunk például az árversenyre is kevésbé lesz érzékeny.

Arról, hogy miért fontos az ügyfélélmény és miért érdemes törzsvásárlói programot indítani, már többször írtunk. Ebben a cikkben arra koncentrálunk, hogy mi kell a bizalom elnyeréséhez, az első vásárlás előtt.

Elismerés egy harmadik fél által

Fogyasztóként és webshop tulajdonosként is ismerős lehet az Árukereső.hu által működtetett Megbízható Bolt Program. Az ide belépett webáruházakat az igazolt vásárlói visszajelzések alapján minősítik. A program keretében a vásárlók a megrendelést követően egy kérdőív segítségével értékelheti a bolt szolgáltatásait, a rendelés menetét és magát a terméket is. Mivel az Árukereső.hu magas márkaértékkel bír, a fogyasztók gyakran használják és bíznak benne, ezért mindenképp érdemes elgondolkodni a programban való részvételen. A harmadik, objektív fél által és szigorú szabályrendszer szerint kiadott, ellenőrizhető minősítés az új vásárlók számára validálja a webshopunk megbízhatóságát.

Megfelelés a jogszabályoknak

Alapvető, még is fontos kihangsúlyozni, hogy a webshopoknak meg kell felelniük a jogszabályi előírásoknak is. Például már az alapítás pillanatától rendelkezniük kell megfelelő Általános Szerződési Feltételek (röviden ÁSZF) és Adatvédelmi nyilatkozat dokumentumokkal. Ezen iratokban mindenképp szerepelnie kell a vállalkozás adatainak (mint név, székhely, adószám), így a vásárlók ellenőrizni tudják a webshop valódiságát. Ha ezeket a dokumentumokat olyan ismertebb szolgáltatók bocsátják ki, mint pl. a Fogyasztóbarát.hu, az további bizalmat kelthet az új vásárlókban. Nagy valószínűséggel már többször találkoztak az említett vagy más népszerű szolgáltató logójával és kapcsolódik jó élményük hozzá.

Egyértelmű kommunikáció

A pozitív felhasználói- és ügyfélélmény szintén hozzájárul a vásárlók bizalmának növeléséhez. Webshopunkon kommunikáljuk egyértelműen a szállítási és fizetési feltételeket, az elállási jogot vagy a visszaküldés menetét. Például, ha a vásárlónk csak a „Kosár” oldalon szembesül egy viszonylag magas szállítási költséggel, az azonnal megakaszthatja a konverziót. Ha szeretnénk minél rugalmasabb kézbesítési lehetőségeket kínálni a lehető legkedvezőbb áron, akkor érdemes elgondolkodnunk a logisztika kiszervezésén egy fulfillment szolgáltató segítségével.

Elérhető és segítőkész ügyfélszolgálat

Egy látogatóban sok kérdés felmerülhet böngészés során, a felmerülő kételyeket pedig kedves, lelkes és segítőkész válaszadással gyorsan fel tudjuk oldani. Bár fontos, hogy telefonos elérhetőségünk is nyilvános legyen és el is érjenek minket vagy az illetékes kollégákat, sokan nem szeretnek szóban egyeztetni. Integráljunk a webshopunkra online chat-et vagy akár automatizált chatbotot, hogy az írásban érkező kérdésekre is a lehető leggyorsabban tudjunk reagálni.

Marketing eszközök

Természetesen változatos marketing eszközökkel is dolgozhatunk a látogatók bizalmának elnyerésén. Az alábbiakban felsorolunk néhány olyan marketing eszközt, melyek könnyen beépíthetők a legtöbb webáruház kommunikációjába.

Vásárlói vélemények gyűjtése

Bár a fentebb tárgyalt Megbízható Bolt Program is ezen alapul, webshopunk saját felületén is gyűjthetjük a véleményeket, melyek azonnal megjelennek a termékoldalainkon. Figyeljünk, hogy az Európai Unió szabályainak megfelelően csak igazolt vásárló értékelheti a rendelését és a negatív visszajelzéseket nem szabad kitörölni. Gondoskodjunk a tökéletes vásárlói élményről a kiváló minőségű termékek mellett gyors szállítással, hogy mindent megtegyünk az öt csillagért! 

Esettanulmányok és szakmai cikkek írása

Bármilyen kategóriában is nyitottál webshopot (pl. szépségápolás, barkács, állatfelszerelés, stb.), a szakértői cikkek és a valós tapasztalatokon alapuló esettanulmányok nemcsak SEO szempontból fontos marketing eszközök. Az érdekes, hozzáértésről tanúskodó tartalmak segíthetik a rendelési hajlandóságot.

Rólunk oldal

Ha webáruházunk még nem rendelkezik „Rólunk” oldallal, akkor itt az idő pótolni a hiányosságot! Meséljük el, kik vagyunk, milyen céllal alapítottuk a webshopot és milyen tapasztalattal, tudással rendelkezünk, amiért hiteles szakértőként tudunk tanácsokat adni! Engedjük be a látogatókat a „kulisszák mögé”, mutassuk meg, hogy hozzájuk hasonló hús-vér emberek állnak az online bolt mögött, akik válaszolnak a kérdésekre és mindent megtesznek a vásárlók elégedettségéért!

Felkerülni tehát a megbízható webáruházak listájára nem egyszerű, de nem is lehetetlen feladat – legyen szó egy harmadik fél által indított programról vagy egy egyéni vásárló privát, kedvenc webshop gyűjteményéről. A fenti tippek megfogadásával pedig sokat tehetünk a látogatók bizalmának elnyeréséért!

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 14.

Hogyan kerülhet fel a webshopod a megbízható webáruházak listájára?

Az e-kereskedelemben szinte minden szektorban hatalmas a verseny, így a vásárlók bizalmának megszerzése kulcsfontosságú egy vállalkozás számára.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 31.

Mennyibe kerül egy webshop?

Egy saját webáruház vonzó bevételi forrást jelenthet, amely a kezdetekben akár mellékállásban is végezhető. Azonban, mint minden vállalkozás, egy webshop indítása és üzemeltetése is költségekkel jár.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 24.

Esettanulmány: Időtlen minőség a férfi kozmetikumok között

Az 1902 KRDY márka 2022-ben indult útjára. Alapítója, Koródy Gergő mesterborbély, aki szakmai pályafutásának köszönhetően több, mint 10 év tapasztalatát zárta kozmetikumokba.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 17.

Hogyan alakítja át a logisztikát az importkereskedelem?

Megjelent a PwC legfrissebb Digitális Kereskedelmi Körképe a DKSZ (Digitális Kereskedelmi Szövetség) közreműködésével. A magyar e-kereskedelmi piac 2024-ben jelentős átalakuláson ment keresztül, melynek fő mozgatórugója az importkereskedelem előretörése.

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2025. 03. 10.

Terjeszkedés a Távol-Kelet fenyegetése nélkül

Az olyan keleti óriások, mint a Temu, az Aliexpress vagy a Shein, a globális e-kereskedelmi piacokat alacsony áraikkal és széles kínálatukkal rohanták le, különösen Nyugat-Európában és az USA-ban.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 03.

Boxy sajtómegjelenések

A Boxy fulfillment szolgáltató sajtómegjelenései.

Raktári robot
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 24.

Hasznos tudnivalók a webáruház logisztika kapcsán

Előfordulhat, hogy számunkra is vonzó alternatíva az, hogy céget alapítsunk és elindítsuk a saját webshopunkat. Ha azonban így teszünk, akkor van egy olyan terület, amire kiemelt figyelmet kell fordítanunk, ez a webáruház logisztika.

Laptop bevásárlókocsival
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 17.

Hogyan készítsünk webshopot úgy, mint a profik?

Ha az a célunk, hogy fizikai termékek értékesítésével foglalkozzunk, akkor elengedhetetlen, hogy legyen egy oldalunk, ahol megvásárolhatók az árucikkek. Éppen ezért felmerülhet az az égető kérdés, hogy hogyan készítsünk webshopot?

Fáradt irodai dolgozó
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 09.

Hibák, amiket elkövethetünk a webshop üzemeltetés során

Ha fizikai termékek értékesítésével foglalkozunk, akkor fontos, hogy legyen egy jól felépített webáruházunk, ami lehetőséget ad az online vásárlásra. A webshop üzemeltetés azonban nem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre gondolnánk.