Az e-kereskedelemben szinte minden szektorban hatalmas a verseny, így a vásárlók bizalmának megszerzése kulcsfontosságú egy vállalkozás számára.
Ha erős az elköteleződés, tehát az emberek szívesen visszajárnak hozzánk vásárolni, akkor webshopunk például az árversenyre is kevésbé lesz érzékeny.
Arról, hogy miért fontos az ügyfélélmény és miért érdemes törzsvásárlói programot indítani, már többször írtunk. Ebben a cikkben arra koncentrálunk, hogy mi kell a bizalom elnyeréséhez, az első vásárlás előtt.
Elismerés egy harmadik fél által
Fogyasztóként és webshop tulajdonosként is ismerős lehet az Árukereső.hu által működtetett Megbízható Bolt Program. Az ide belépett webáruházakat az igazolt vásárlói visszajelzések alapján minősítik. A program keretében a vásárlók a megrendelést követően egy kérdőív segítségével értékelheti a bolt szolgáltatásait, a rendelés menetét és magát a terméket is. Mivel az Árukereső.hu magas márkaértékkel bír, a fogyasztók gyakran használják és bíznak benne, ezért mindenképp érdemes elgondolkodni a programban való részvételen. A harmadik, objektív fél által és szigorú szabályrendszer szerint kiadott, ellenőrizhető minősítés az új vásárlók számára validálja a webshopunk megbízhatóságát.
Megfelelés a jogszabályoknak
Alapvető, még is fontos kihangsúlyozni, hogy a webshopoknak meg kell felelniük a jogszabályi előírásoknak is. Például már az alapítás pillanatától rendelkezniük kell megfelelő Általános Szerződési Feltételek (röviden ÁSZF) és Adatvédelmi nyilatkozat dokumentumokkal. Ezen iratokban mindenképp szerepelnie kell a vállalkozás adatainak (mint név, székhely, adószám), így a vásárlók ellenőrizni tudják a webshop valódiságát. Ha ezeket a dokumentumokat olyan ismertebb szolgáltatók bocsátják ki, mint pl. a Fogyasztóbarát.hu, az további bizalmat kelthet az új vásárlókban. Nagy valószínűséggel már többször találkoztak az említett vagy más népszerű szolgáltató logójával és kapcsolódik jó élményük hozzá.
Egyértelmű kommunikáció
A pozitív felhasználói- és ügyfélélmény szintén hozzájárul a vásárlók bizalmának növeléséhez. Webshopunkon kommunikáljuk egyértelműen a szállítási és fizetési feltételeket, az elállási jogot vagy a visszaküldés menetét. Például, ha a vásárlónk csak a „Kosár” oldalon szembesül egy viszonylag magas szállítási költséggel, az azonnal megakaszthatja a konverziót. Ha szeretnénk minél rugalmasabb kézbesítési lehetőségeket kínálni a lehető legkedvezőbb áron, akkor érdemes elgondolkodnunk a logisztika kiszervezésén egy fulfillment szolgáltató segítségével.
Elérhető és segítőkész ügyfélszolgálat
Egy látogatóban sok kérdés felmerülhet böngészés során, a felmerülő kételyeket pedig kedves, lelkes és segítőkész válaszadással gyorsan fel tudjuk oldani. Bár fontos, hogy telefonos elérhetőségünk is nyilvános legyen és el is érjenek minket vagy az illetékes kollégákat, sokan nem szeretnek szóban egyeztetni. Integráljunk a webshopunkra online chat-et vagy akár automatizált chatbotot, hogy az írásban érkező kérdésekre is a lehető leggyorsabban tudjunk reagálni.
Marketing eszközök
Természetesen változatos marketing eszközökkel is dolgozhatunk a látogatók bizalmának elnyerésén. Az alábbiakban felsorolunk néhány olyan marketing eszközt, melyek könnyen beépíthetők a legtöbb webáruház kommunikációjába.
Vásárlói vélemények gyűjtése
Bár a fentebb tárgyalt Megbízható Bolt Program is ezen alapul, webshopunk saját felületén is gyűjthetjük a véleményeket, melyek azonnal megjelennek a termékoldalainkon. Figyeljünk, hogy az Európai Unió szabályainak megfelelően csak igazolt vásárló értékelheti a rendelését és a negatív visszajelzéseket nem szabad kitörölni. Gondoskodjunk a tökéletes vásárlói élményről a kiváló minőségű termékek mellett gyors szállítással, hogy mindent megtegyünk az öt csillagért!
Esettanulmányok és szakmai cikkek írása
Bármilyen kategóriában is nyitottál webshopot (pl. szépségápolás, barkács, állatfelszerelés, stb.), a szakértői cikkek és a valós tapasztalatokon alapuló esettanulmányok nemcsak SEO szempontból fontos marketing eszközök. Az érdekes, hozzáértésről tanúskodó tartalmak segíthetik a rendelési hajlandóságot.
Rólunk oldal
Ha webáruházunk még nem rendelkezik „Rólunk” oldallal, akkor itt az idő pótolni a hiányosságot! Meséljük el, kik vagyunk, milyen céllal alapítottuk a webshopot és milyen tapasztalattal, tudással rendelkezünk, amiért hiteles szakértőként tudunk tanácsokat adni! Engedjük be a látogatókat a „kulisszák mögé”, mutassuk meg, hogy hozzájuk hasonló hús-vér emberek állnak az online bolt mögött, akik válaszolnak a kérdésekre és mindent megtesznek a vásárlók elégedettségéért!
Felkerülni tehát a megbízható webáruházak listájára nem egyszerű, de nem is lehetetlen feladat – legyen szó egy harmadik fél által indított programról vagy egy egyéni vásárló privát, kedvenc webshop gyűjteményéről. A fenti tippek megfogadásával pedig sokat tehetünk a látogatók bizalmának elnyeréséért!