Boxy
Blog
Áraink

Milyen cég az Logify: cégbemutató

Oszd meg
Boxy
2023. 05. 17.
Fulfillment és logisztika
Tartalomjegyzék
Milyen szolgáltatásokat nyújt a Logify? Mit érdemes tudni a cégről?

Logify: fulfillment szolgáltató Budapesten. Mit kell tudni a Logify működéséről? Mi a cég története? Mikor érdemes a Logify-t választani?

Milyen szolgáltatásokat nyújt a Logify? Mit érdemes tudni a cégről?

A Logify egy új, családi vállalkozás a hazai fulfillment szektorban. Sikerességük az indulásuk megfelelő időzítése mellett az alapítók hozzáállásában, támogató szoftverük minőségében és szokatlan központi helyszínválasztásukban keresendő. A Logify erőssége, hogy a rendelés leadása után szinte azonnal átvehető a termék Budapesten, csomagpontjuk és raktáruk ugyanott található.

Milyen cég a Logify?

A Logify a Sky Garden Zrt. márkája, fő tevékenysége a webáruházak kiszolgálása. Maga a cég most lesz 10 éves, de a Logifly csak 2020-ban kezdett működni friss szolgáltatóként. Klasszikus kisvállalkozásról van szó, ahol az alapítók máig kiveszik részüket a napi teendőkből is. A webshop logisztikai piacon versenyelőnyüket a rendkívül központi elhelyezkedésük adja. A cég nettó éves árbevétele 20 millió forint körül alakul.

Mikor és kik alapították? Mi volt a koncepció?

A Logify alapítása a COVID világjárvány okozta e-kereskedelmi felfutáshoz köthető. A vállalkozás megálmodója Egressy Gábor volt, akinek feleségével – Egressy-Horváth Anita – közösen üzemeltetett, bő tíz éves munkával épített beutaztató utazási irodája összeomlott a turizmus leállásával. A hirtelen sokk után a reális elemzés következett, aminek egyik eredménye a Logify megszületése.

Egressyék Gábor középiskolai osztálytársával, a szoftverfejlesztő Jenes Ákossal összefogva hozták létre az új céget. Miként minden webáruházi logisztikai vállalkozásnál, úgy a Logify-nél is az egyedi fejlesztésű szoftver adja a működés alapját, de döntő fontosságú volt a helyszínválasztás is. A cég bázisa nem az agglomerációban található, hanem Budapesten belül, az Árpád-híd lábánál.

A nagyobb beruházási tőkével induló vetélytársakkal a versenyt a helyszínnek köszönhetően tudja tartani a Logify: a központi helyszínen van mód személyes átvételre, de pusztán a lokáció miatt a budapesti kiszállítás saját flotta nélkül is rendkívül gyors és kedvező árú. Márpedig e-kereskedelmi szempontból is Budapest a legnagyobb és legfontosabb piac Magyarországon.

A Logify arra tökéletes példa, hogyan lehet megfelelő vállalkozói szemlélettel egy gazdasági válságban felismerni a váltás szükségességét és meglátni a fejlődés lehetőségét. A cég alapítása az aktuális piaci igények felmérésére és nem a meglévő logisztikai múltra való építkezésre alapult, így ügyfélközpontú szemléletük és rugalmasságuk kiemelkedő.

Milyen szolgáltatásokat nyújt a Logify?

A Logify klasszikus fulfillment szolgáltató. A termékek mindennemű raktári kezelését látják el, feldolgozzák a rendeléseket, komissióznak, csomagolnak és gondoskodnak a szállításról is. A teljesítés során egyedi igényekre, marketing vagy fenntarthatósági szempontokra is figyelemmel tudnak lenni. Kezelik a visszárut. Ajánlatuk része a számlázás és az utánvétkezelés is.

Központjuk Budapest XIII. kerületében, autóval és tömegközlekedéssel egyaránt könnyen megközelíthető helyszínen található. Itt csomagpontot is üzemeltetnek, ahol a rendelés beérkezése után szinte azonnal átvehető a termék, de a főváros területére kiszállítva is pár órán belül megérkezik a csomag. Ez a gyorsaság más koncepcióval nem érhető el.

A Logify alkalmazásban követhető a megrendelések státusza, a kiszállítási információk és a komissiózás aktuális állása is. Az applikáció a Shoprenter webáruházak üzemeltetőinek ingyenesen letölthető és aktiválható. Magyar nyelvű, elsősorban e-mail alapú ügyfélszolgálatot tartanak fenn, ami mindig elérhető.

Milyen a Logify-hez hasonló cégek vannak Magyarországon?

A Logify-nak minden hazai, kiszervezett webáruházi logisztikát kínáló szolgáltató versenytársának tekinthető. Ezek közül a legjelentősebbek:

  • Boxy
  • Bridge Logistic
  • Complexpress
  • iLogistic
  • Inlog
  • MXP
  • RealBox
  • Shoplog
  • Webshippy
  • Webshop Pont
  • WhiteFish

Igazán azok a cégek jelentik a legfontosabb konkurenciát a Logify-nek, akik Budapesten aznapi kiszállítást tudnak vállalni (ilyen például a Boxy vagy a Complexpress) vagy személyes átvételi ponttal rendelkeznek Budapesten, mint például a fenti felsorolásból az iLogistic Boráros téri üzlete.

Egészen közvetlen alternatívája is van a Logify-nek: néhány sarokra a cég Lomb utcai központjától a Váci úton működik a Webshop Pont, ami a webáruházak fizikai mintaboltjaként próbál új színt vinni a fulfillment piac szereplői közé.

Logify és Boxy: mik a hasonlóságok és a különbségek?

A Boxy és a Logify is webáruházak kiszolgálására specializálódott logisztikai szolgáltató. A szakterület azonos, de a működésükben, víziójukban, céljaikban akkor is sok eltérés tapasztalható, ha az alapok közösek. Mielőtt a különbségekre rátérnénk, egy fontos hasonlóságot érdemes még kiemelni: Budapest tekintetében mindkét szolgáltató kiemelkedően gyors teljesítésre képes.

A Logify egy könnyen elérhető helyen manuális rendszerrel végzi webáruház logisztikai tevékenységét. A saját fejlesztésű szoftver használata mellett is a teljesítés minősége jelentős mértékben függ az alkalmazottak leterheltségétől és pontos munkavégzésétől. A Boxy dimenzióiban más méretű logisztikai központjában nem csak a folyamatok vannak automatizálva, hanem a raktári tevékenységek is robotizálva.

A Boxy esetében a teljesítés pontossága nem függ a munkatársak terhelésétől. Nem az alkalmazottak keresik a termékeket a raktárcsarnokban, hanem a kiválasztott termékeket robotok szállítják a feldolgozási területre. Ez a módszer nem csak gyorsabb, de a hibák lehetőségét is minimálisra csökkenti.

A növekedési lehetőségek is mások a két szolgáltatónál. A Logify mindig az egyik legjobb választás lesz a fővárosi piacra és elfogadható szolgáltató más területeken. A Boxy a kezdetektől gyors kiszolgálást biztosít a fővárosban, miközben a webáruház növekedésének és kiszolgálásának zökkenőmentességének gyakorlatilag nincsenek felső korlátai. A Boxy hosszabb távon a régió meghatározó fulfillment szolgáltatója kíván lenni.

A nézőpontbeli különbség a gyorsaság növeléséhez használt eszközben látszik leginkább: a Boxy robotizációval minimalizálja azt az időt, amit a termék a raktárban tölt a rendelés leadása után, majd saját flottájával támogatja a kiszállítást. A Logify eközben a legfontosabb piacához próbál fizikailag a legközelebb kerülni, hogy a kiszállítás kérdésköre önmagában ezért gyorsuljon és veszítsen jelentőségéből. Az utóbbi modellel garantáltan a leggyorsabb marad Budapesten, de a fejlődés lehetősége is korlátos.

 
Logify
Boxy
Robotizált raktárbázis
Nem
Igen
Védett raktár
Igen
Igen
Saját felhőalapú szoftver
Igen
Igen
Termékek tárolása
Igen
Igen
Rendelések feldolgozása
Igen
Igen
Automatizált komissiózás
Igen
Igen
Garantáltan alacsony hibahatár
Igen
Igen
Csomagolás
Igen
Igen
Legkedvezőbb futár árak
Igen
Igen
Saját futár flotta
Nem
Igen
Másnapi kiszállítás országosan
Igen
Igen
Visszáru- és utánvétkezelés
Igen
Igen
Csomagpont Budapesten
Igen
Nem
Magyar nyelvű támogatás
Igen
Igen
Naprakész nyilvántartás
Igen
Igen
Csomagok nyomon követése
Igen
Igen
Számlázás
Igen
Nem
Saját dropshipping katalógus
Nem
Nem
Skálázható árak
Nem
Igen
Jellemzően alacsonyabb árak
Nem
Igen

Mikor melyik céget érdemes választani?

A központi, városi telephely koncepciója hosszú távon is versenyképességet biztosít a Logify részére, ugyanakkor korlátozza is a növekedést. Az értékes helyszínen lévő telephely fenntartása is költségesebb és a fizikai terjeszkedés is korlátokba ütközhet. Ráadásul a központi helyszín országos szinten nem jár előnnyel, csak a fővárosi piacot tekintve.

Hosszabb távon a Logify a kisebb, budapesti piacra koncentráló, kezdő webáruházak, illetve az apróbb, de értékesebb, magasabb árfekvésű termékeket kínáló e-kereskedőknek lehet kedvező választás. Ez a szegmens kevésbé érzékeny a központi helyszín fenntartásából eredő esetleg emelkedő költségekre, piaca elsősorban fővárosi és jellemző lehet a személyes átvétel is.

A Boxy az országos és regionális piacot megcélzó, nagyobb növekedési potenciállal rendelkező webáruházak számára lehet előnyösebb választás hosszabb távon.

Nem véletlen, hogy a Boxy által idehaza újdonságként bevezetett technológiát használják a világ vezető fulfillment szolgáltatói.

A Boxy árai skálázhatóak, így a növekedés során egyszerűen lehet velük kalkulálni. A legtöbb esetben ajánlatuk valamivel kedvezőbb, mint a Logify hasonló paraméterekhez illeszkedő díjszabása.

A döntés előtt érdemes konkrét árajánlatot kérni mindkét szolgáltatótól, de részletesebb, webáruházunk jelenlegi költségeit és lehetőségeit felmérő elemzés és tanácsadás is kérhető a Boxy-tól.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Boxy
2024. 06. 17.

Időmenedzsment a logisztikában: útmutató

Napjaink egyik legfontosabb munkaszervezési feladata az időmenedzsment vagy időgazdálkodás. A téma alapjait jártuk körbe és tippeket is adunk a hatékony menedzsmenthez.

Boxy
2024. 06. 10.

Tovább szigorítja a csomagolás szabályait az Unió

Újrafeldolgozható és újrafelhasználható csomagolás, jobb hulladékbegyűjtés és egyes műanyagok betiltása – ezek a legfőbb pontok.

Boxy
2024. 06. 03.

Készletkezelés: 8 tipp webáruházak számára

Mit jelent a készletkezelés, milyen feladatai és funkciói vannak? Mik a legfontosabb stratégiák, amiket követhetünk és melyiknek mi az előnye és a hátránya?

Boxy
2024. 05. 27.

Milyen törzsvásárlói rendszerek vannak? Miért fontosak?

Ki a törzsvásárló, miért éri meg kiemelten foglalkozni velük és milyen törzsvásárlói rendszereket használhatunk webshopunkban - ezekre a kérdésekre adjuk meg a választ.

Boxy
2024. 05. 20.

Értékesítési stratégia kialakítása: útmutató webshopok számára

Az értékesítési stratégia egy olyan terv, ami rögzíti feladatainkat és visszajelzést ad azok teljesüléséről. Ezt a megkerülhetetlen dokumentumot mutatjuk be alaposan.

Boxy
2024. 05. 13.

Te elköveted őket? Kezdő e-kereskedők tipikus hibái

Ezeket a hibákat megelőzheted kellő felkészüléssel és a vállalkozást támogató logisztikai szolgáltatások igénybevételével, hogy elkerüld a felesleges kiadásokat.

Boxy
2024. 05. 06.

Kötelező MPL: tekints rá lehetőségként!

Kihívással jár, de előnyt is kovácsolhatsz abból, hogy kötelező az együttműködés a Magyar Posta Logisztikával.

Boxy
2024. 05. 02.

7 tipp: Így vedd fel a versenyt a Temuval!

Hogyan védekezhetsz e-kereskedőként a Temu agresszív hirdetési és üzletpolitikája ellen? Hol van a gyenge pontja?

Boxy
2024. 04. 29.

A fulfillment szolgáltatás jelentése, működése, előnyei

Mit jelent az, hogy fulfillment szolgáltatás? Hogyan működik? Milyen előnyei vannak? Kinek való? Hogyan érdemes nekikezdeni?