Logify: fulfillment szolgáltató Budapesten. Mit kell tudni a Logify működéséről? Mi a cég története? Mikor érdemes a Logify-t választani?
Milyen szolgáltatásokat nyújt a Logify? Mit érdemes tudni a cégről?
A Logify egy új, családi vállalkozás a hazai fulfillment szektorban. Sikerességük az indulásuk megfelelő időzítése mellett az alapítók hozzáállásában, támogató szoftverük minőségében és szokatlan központi helyszínválasztásukban keresendő. A Logify erőssége, hogy a rendelés leadása után szinte azonnal átvehető a termék Budapesten, csomagpontjuk és raktáruk ugyanott található.
Milyen cég a Logify?
A Logify a Sky Garden Zrt. márkája, fő tevékenysége a webáruházak kiszolgálása. Maga a cég most lesz 10 éves, de a Logifly csak 2020-ban kezdett működni friss szolgáltatóként. Klasszikus kisvállalkozásról van szó, ahol az alapítók máig kiveszik részüket a napi teendőkből is. A webshop logisztikai piacon versenyelőnyüket a rendkívül központi elhelyezkedésük adja. A cég nettó éves árbevétele 20 millió forint körül alakul.
Mikor és kik alapították? Mi volt a koncepció?
A Logify alapítása a COVID világjárvány okozta e-kereskedelmi felfutáshoz köthető. A vállalkozás megálmodója Egressy Gábor volt, akinek feleségével – Egressy-Horváth Anita – közösen üzemeltetett, bő tíz éves munkával épített beutaztató utazási irodája összeomlott a turizmus leállásával. A hirtelen sokk után a reális elemzés következett, aminek egyik eredménye a Logify megszületése.
Egressyék Gábor középiskolai osztálytársával, a szoftverfejlesztő Jenes Ákossal összefogva hozták létre az új céget. Miként minden webáruházi logisztikai vállalkozásnál, úgy a Logify-nél is az egyedi fejlesztésű szoftver adja a működés alapját, de döntő fontosságú volt a helyszínválasztás is. A cég bázisa nem az agglomerációban található, hanem Budapesten belül, az Árpád-híd lábánál.
A nagyobb beruházási tőkével induló vetélytársakkal a versenyt a helyszínnek köszönhetően tudja tartani a Logify: a központi helyszínen van mód személyes átvételre, de pusztán a lokáció miatt a budapesti kiszállítás saját flotta nélkül is rendkívül gyors és kedvező árú. Márpedig e-kereskedelmi szempontból is Budapest a legnagyobb és legfontosabb piac Magyarországon.
A Logify arra tökéletes példa, hogyan lehet megfelelő vállalkozói szemlélettel egy gazdasági válságban felismerni a váltás szükségességét és meglátni a fejlődés lehetőségét. A cég alapítása az aktuális piaci igények felmérésére és nem a meglévő logisztikai múltra való építkezésre alapult, így ügyfélközpontú szemléletük és rugalmasságuk kiemelkedő.
Milyen szolgáltatásokat nyújt a Logify?
A Logify klasszikus fulfillment szolgáltató. A termékek mindennemű raktári kezelését látják el, feldolgozzák a rendeléseket, komissióznak, csomagolnak és gondoskodnak a szállításról is. A teljesítés során egyedi igényekre, marketing vagy fenntarthatósági szempontokra is figyelemmel tudnak lenni. Kezelik a visszárut. Ajánlatuk része a számlázás és az utánvétkezelés is.
Központjuk Budapest XIII. kerületében, autóval és tömegközlekedéssel egyaránt könnyen megközelíthető helyszínen található. Itt csomagpontot is üzemeltetnek, ahol a rendelés beérkezése után szinte azonnal átvehető a termék, de a főváros területére kiszállítva is pár órán belül megérkezik a csomag. Ez a gyorsaság más koncepcióval nem érhető el.
A Logify alkalmazásban követhető a megrendelések státusza, a kiszállítási információk és a komissiózás aktuális állása is. Az applikáció a Shoprenter webáruházak üzemeltetőinek ingyenesen letölthető és aktiválható. Magyar nyelvű, elsősorban e-mail alapú ügyfélszolgálatot tartanak fenn, ami mindig elérhető.
Milyen a Logify-hez hasonló cégek vannak Magyarországon?
A Logify-nak minden hazai, kiszervezett webáruházi logisztikát kínáló szolgáltató versenytársának tekinthető. Ezek közül a legjelentősebbek:
- Boxy
- Bridge Logistic
- Complexpress
- iLogistic
- Inlog
- MXP
- RealBox
- Shoplog
- Webshippy
- Webshop Pont
- WhiteFish
Igazán azok a cégek jelentik a legfontosabb konkurenciát a Logify-nek, akik Budapesten aznapi kiszállítást tudnak vállalni (ilyen például a Boxy vagy a Complexpress) vagy személyes átvételi ponttal rendelkeznek Budapesten, mint például a fenti felsorolásból az iLogistic Boráros téri üzlete.
Egészen közvetlen alternatívája is van a Logify-nek: néhány sarokra a cég Lomb utcai központjától a Váci úton működik a Webshop Pont, ami a webáruházak fizikai mintaboltjaként próbál új színt vinni a fulfillment piac szereplői közé.
Logify és Boxy: mik a hasonlóságok és a különbségek?
A Boxy és a Logify is webáruházak kiszolgálására specializálódott logisztikai szolgáltató. A szakterület azonos, de a működésükben, víziójukban, céljaikban akkor is sok eltérés tapasztalható, ha az alapok közösek. Mielőtt a különbségekre rátérnénk, egy fontos hasonlóságot érdemes még kiemelni: Budapest tekintetében mindkét szolgáltató kiemelkedően gyors teljesítésre képes.
A Logify egy könnyen elérhető helyen manuális rendszerrel végzi webáruház logisztikai tevékenységét. A saját fejlesztésű szoftver használata mellett is a teljesítés minősége jelentős mértékben függ az alkalmazottak leterheltségétől és pontos munkavégzésétől. A Boxy dimenzióiban más méretű logisztikai központjában nem csak a folyamatok vannak automatizálva, hanem a raktári tevékenységek is robotizálva.
A Boxy esetében a teljesítés pontossága nem függ a munkatársak terhelésétől. Nem az alkalmazottak keresik a termékeket a raktárcsarnokban, hanem a kiválasztott termékeket robotok szállítják a feldolgozási területre. Ez a módszer nem csak gyorsabb, de a hibák lehetőségét is minimálisra csökkenti.
A növekedési lehetőségek is mások a két szolgáltatónál. A Logify mindig az egyik legjobb választás lesz a fővárosi piacra és elfogadható szolgáltató más területeken. A Boxy a kezdetektől gyors kiszolgálást biztosít a fővárosban, miközben a webáruház növekedésének és kiszolgálásának zökkenőmentességének gyakorlatilag nincsenek felső korlátai. A Boxy hosszabb távon a régió meghatározó fulfillment szolgáltatója kíván lenni.
A nézőpontbeli különbség a gyorsaság növeléséhez használt eszközben látszik leginkább: a Boxy robotizációval minimalizálja azt az időt, amit a termék a raktárban tölt a rendelés leadása után, majd saját flottájával támogatja a kiszállítást. A Logify eközben a legfontosabb piacához próbál fizikailag a legközelebb kerülni, hogy a kiszállítás kérdésköre önmagában ezért gyorsuljon és veszítsen jelentőségéből. Az utóbbi modellel garantáltan a leggyorsabb marad Budapesten, de a fejlődés lehetősége is korlátos.
Logify | Boxy | |
Robotizált raktárbázis | Nem | Igen |
Védett raktár | Igen | Igen |
Saját felhőalapú szoftver | Igen | Igen |
Termékek tárolása | Igen | Igen |
Rendelések feldolgozása | Igen | Igen |
Automatizált komissiózás | Igen | Igen |
Garantáltan alacsony hibahatár | Igen | Igen |
Csomagolás | Igen | Igen |
Legkedvezőbb futár árak | Igen | Igen |
Saját futár flotta | Nem | Igen |
Másnapi kiszállítás országosan | Igen | Igen |
Visszáru- és utánvétkezelés | Igen | Igen |
Csomagpont Budapesten | Igen | Nem |
Magyar nyelvű támogatás | Igen | Igen |
Naprakész nyilvántartás | Igen | Igen |
Csomagok nyomon követése | Igen | Igen |
Számlázás | Igen | Nem |
Saját dropshipping katalógus | Nem | Nem |
Skálázható árak | Nem | Igen |
Jellemzően alacsonyabb árak | Nem | Igen |
Mikor melyik céget érdemes választani?
A központi, városi telephely koncepciója hosszú távon is versenyképességet biztosít a Logify részére, ugyanakkor korlátozza is a növekedést. Az értékes helyszínen lévő telephely fenntartása is költségesebb és a fizikai terjeszkedés is korlátokba ütközhet. Ráadásul a központi helyszín országos szinten nem jár előnnyel, csak a fővárosi piacot tekintve.
Hosszabb távon a Logify a kisebb, budapesti piacra koncentráló, kezdő webáruházak, illetve az apróbb, de értékesebb, magasabb árfekvésű termékeket kínáló e-kereskedőknek lehet kedvező választás. Ez a szegmens kevésbé érzékeny a központi helyszín fenntartásából eredő esetleg emelkedő költségekre, piaca elsősorban fővárosi és jellemző lehet a személyes átvétel is.
A Boxy az országos és regionális piacot megcélzó, nagyobb növekedési potenciállal rendelkező webáruházak számára lehet előnyösebb választás hosszabb távon.
Nem véletlen, hogy a Boxy által idehaza újdonságként bevezetett technológiát használják a világ vezető fulfillment szolgáltatói.
A Boxy árai skálázhatóak, így a növekedés során egyszerűen lehet velük kalkulálni. A legtöbb esetben ajánlatuk valamivel kedvezőbb, mint a Logify hasonló paraméterekhez illeszkedő díjszabása.
A döntés előtt érdemes konkrét árajánlatot kérni mindkét szolgáltatótól, de részletesebb, webáruházunk jelenlegi költségeit és lehetőségeit felmérő elemzés és tanácsadás is kérhető a Boxy-tól.