Boxy
Blog
Áraink

Termékleírás: mitől lesz tökéletes?

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2023. 02. 09.
E-kereskedelem
Marketing tippek
Tartalomjegyzék
Miért fontos a profi termékleírás egy webáruházban?

Mi a termékleírás fontossága? Hogyan segíti az értékesítést? Mire figyeljünk termékleírás készítése közben? Mi szerepeljen benne?

Miért fontos a profi termékleírás egy webáruházban?

Sokan azért szeretnek hagyományos boltban vásárolni, mert van lehetőségük segítséget kérni egy eladótól, adott esetben ki tudják próbálni a terméket vagy olyan tulajdonságait is felfedezhetik, amit online nehezebb azonosítani. A profi termékleírás azt célozza, hogy minél kevesebb ilyen vásárló legyen: segítsen megtalálni a vásárló igényéhez legjobban passzoló terméket, előre válaszoljon a leggyakoribb kérdésekre, minél alaposabban, közérthetőbben és túlzások nélkül mutassa be az értékesítésre szánt árucikket.

A hiányos, elnagyolt leírások elbizonytalaníthatják a vásárlót a termék iránt és további információt keresve továbbállásra ösztönözhetik webáruházunkból. A termékleírás alapvető fontosságú adott termék értékesítéséhez, miközben webáruházunk általános megítélését is nagyban befolyásolja minősége. Ha jó a termékleírás, de a vásárlónak nem megfelelő a termék, elég nagy esély van arra, hogy webáruházunkban keres alternatívát. Ez fordítva is igaz: ugyanazt a terméket inkább onnan vásárolják meg a fogyasztók, ahol bővebb információ áll rendelkezésükre.

Ha a termékleírás készítése közben nem is lebeg szemünk előtt célként, akaratlanul is nagyban javíthatjuk weboldalunk SEO (keresőoptimalizálás) eredményein. Ehhez elengedhetetlen, hogy a leírást magunk készítsük, ne a gyártó által vagy máshol is használt szöveget emeljük át oldalunkra. Az egyedi, bőséges és informatív termékleírás a kulcsszavakra való koncentrálás nélkül is igen hasznos oldalunk számára.

Milyen szempontokat kell figyelembe venni a termékleírás során?

A profi termékleírás készítése nem is annyira egyszerű feladat, hiszen több szempontot is figyelembe kell vennünk az írás közben. A legfontosabb persze, hogy ismernünk kell a termékünket, de ehhez hasonló jelentőségű az, hogy tudjuk kinek szánjuk azt. Nézzük végig azokat a szempontokat, amikre mindenképpen figyelmet kell szentelnünk!

Hogyan határozzuk meg a termék célcsoportját?

Nem mindegy kinek szeretnénk eladni termékünket. A piackutatás során meghatározott jellemző célcsoport szokásait, nyelvezetét és igényeit kell szem előtt tartanunk. Ez nem pusztán a megfelelő stílus miatt fontos, hanem azért is, mert ugyanazon termék egyazon tulajdonsága egyik célcsoportnak előny lehet, míg a másiknak hátrány. A betonra fújható festék lemoshatósága keresett tulajdonság, ha a család játszani szeretne vele a nyaralóban, míg igen nagy hátrány, ha valaki graffitit készítene vele.

Hogyan keressük meg a termék előnyeit?

A termék előnyeinek megkeresése két tényezőt biztosan feltételez: felmértük a célcsoport elvárásait és ismerjük a termék tulajdonságait. A fenti példánál maradva: a festék lemoshatósága alapvető kérdés, amire kell tudnunk felelni egy termékleírásban célcsoporttól függetlenül, ugyanakkor a tulajdonság megfogalmazása, bemutatása, kihangsúlyozása már jelentős részben függ attól, hogy kinek szeretnénk eladni a terméket. A család esetén azért fontos, mert nem teszi tönkre a felületet, így ebben az esetben arra érdemes kitérni, hogy miről, mennyi idő elmúltával és hogyan mosható le a festék. Ha a célközönség inkább a graffitisek, akkor az ér meg egy fél mondatot, hogy a lemosható festékkel készített felirat egy rendezvény, tüntetés után elméletben eltávolítható, így más jogi megítélés alá esik, mint az, amelyik nem.

Miért fontos meghatározni a célcsoport kifogásait, félelmeit?

A fogyasztók jelentős része nem konkrét terméket keres, hanem egy megoldást felmerült problémájára. A kifogások és félelmek megtalálása azért kulcsfontosságú, mert ez alapján tudja látogatónk eldönteni, hogy a termék valóban alkalmas-e igényei kielégítésére. Ez két ok miatt is fontos: egyrészt azért, hogy elégedett legyen a vásárló, másrészt azért, mert ha a termék nem felel meg elvárásainak és ez nem derül ki honlapunkról, akkor vissza fogja azt küldeni, így nem pusztán veszítünk egy vásárlót, de még felesleges és költséges munkát is kreálunk magunknak.

Hogyan találjuk meg a célcsoporthoz vezető stílust?

A magyar nyelvben élesen elválik egymástól a magázás és a tegezés, így már a honlap megszövegezésénél is döntési kényszerbe kerülünk. A stílus mindenképpen maradjon egységes, ne próbáljunk meg egyszerre többet vegyíteni egymással. Hagyjuk el a felesleges stílusjegyeket, amik hasznos tartalom hordozása nélkül, csak a stílus megerősítése miatt kerülnének az oldalra: a termékleírás alapvetően egy terméktámogató szöveg, nem a brandépítés elsődleges terepe. A klisék, általános tartalmú mondatok gyengítik a szöveget: kiemelkedő minőségű és kedvező árú termékünket vásárlóink széles rétege használja elégedetten a mindennapokban – ez a mondat semmit nem ad hozzá egy termék leírásához akkor sem, ha a stílusán változtatunk.

Hogyan szerkesszük meg úgy a termékleírást, hogy egyszerűen befogadható legyen?

A leírást a termék adottságaihoz igazodjon, hiszen máshogy kell bemutatni egy kanapét mint egy vízforralót, de néhány alapvetést minden esetben érdemes betartanunk. A termékleírás legyen áttekinthető és egyértelmű, kezdődjön egy rövid, pár mondatos bemutatással, ahol az árucikk legfontosabb tulajdonsága és funkciója szerepel. Ezt követheti egy hosszabb leírás, aminek tartalma már kevésbé kötött, ezt érdemes igazán a célközönségünkre szabni. A leírásokban kerüljük a szakszavakat. A szöveges bemutatástól vizuálisan elválasztva mindenképpen jelenítsük meg a termék jellemzőit, technikai paramétereit, lehetőleg felsorolás szerűen. Ez a rész minden termék esetében szükséges, de elektronikai cikkek, gépek, különböző méretben vagy funkciókkal rendelkező eszközök esetében kifejezetten hangsúlyosnak kell lennie.

Nem csak leírni kell a szükséges információkat, hanem úgy megjeleníteni, hogy a felhasználó meg is találja azokat gyorsan és egyszerűen.

Miért fontos a termékleírás optimalizálása?

A termékleírások a legfőbb támaszai a vásárlóknak, ami alapján összehasonlítják a termékek tulajdonságait, funkcióit. Ennek hiányában csak azon vásárlókra számíthatunk, akik eleve ismerik az általunk kínált terméket. Ők többnyire a kisebbség és még esetükben is hasznos lehet az általuk már ismert információk megerősítése. Elengedhetetlen, hogy a vásárló meggyőződjön arról, hogy problémájára biztos megoldást kínál a termék, ezt könnyíti, ha eleve elvárásaihoz igazodó szöveggel találkozik honlapunkon.

Mik a termékleírás legfontosabb összetevői?

A stílus és a szerkesztés illetve tördelés a konkrét webáruházak és adott termékek esetében eltérőek lehetnek, de vannak tartalmi jegyek, amire minden leírásnak ki kell terjednie. Lássuk ezeket!

Azonosítható a termék

A termék pontos beazonosíthatósága a termékleírás egyik legfontosabb eleme. Legyen leírva a teljes neve és legyen a termékről és a csomagolásáról jó minőségű fénykép mellékelve.

Nyilvánvaló a termék funkciója

Legyen félreérthetetlenül leírva mire való a termék, akkor is, ha az számunkra egyértelmű. Ez az a része a termékleírásnak, ami sallangmentesen megoldást kínál a fogyasztó problémájára.

Rögtön tudjuk, hogy működik a termék

A termék használatának legfontosabb jellemzői legyenek leírva. Nem kell teljes használati utasítást mellékelni, de a választást alapvetően befolyásoló információkat igen. Kiegészítőről van szó vagy önállóan használható? Milyen eszközök szükségesek használatához? Kell csatlakoztatni az elektromos hálózathoz? Bővíthető?

Ezek adott termék bemutatása mellett egyből cross-sell értékesítésre is lehetőséget kínáló helyzetek, aminek fontosságáról korábban írtunk.

Kiderül belőle, miben különbözik a konkurencia termékétől

A termékünk minden specifikációját és előnyét ki kell hangsúlyozni. Ehhez az is szükséges, hogy a célközönségen és saját termékünkön kívül ismerjük a konkurencia ajánlatát is, így meg tudjuk fogalmazni az attól való eltérést és előnyöket. Sok esetben ugyanazt a terméket egy céltudatosabb leírással, a célközönség számára fontosabb kérdések megválaszolásával sikeresebben értékesíthetünk mint konkurenciánk, pusztán azért, mert megtaláltuk a termék releváns, előnyös tulajdonságait.

Megszólítja a célcsoportot

A termékleírásnak befogadható hosszúságúnak kell lennie, de abban reflektálni kell a célközönségünk leggyakoribb kérdéseire és fenntartásaira a termékkel kapcsolatban. A termékleírás érthetőségét, hasznosságát az eltérő célcsoportok eltérően ítélhetik meg. Van olyan célcsoport, ahol a precíz, részletes leírás számít, míg van ahol a több kép mellett a lényegre törő, felsorolás jelenti az előnyt. Nem lehet elégszer hangsúlyozni: ismernünk kell célcsoportunkat!

Megtudjuk a termék fizikai jellemzőit

A fentiek mellett mindenképpen szükséges egy száraz, tényrögzítő oldal, ami a termék fizikai jellemzőit írja le. Bizonyos mértékben ezt is alakíthatjuk, például azzal, hogy egyes tulajdonságokat kiemelve, piktogramokkal jelenítünk meg (vízhatlanság, anyag, kültéri stb.).

Lehet-e videós termékleírást is készíteni? Mire kell figyelni ennél a verziónál?

A videós termékleírás általában nem helyettesíti, hanem kiegészíti a szöveges változatot. Olyan termékek esetében lehet döntő jelentőségű, ahol a használat bemutatása, elmagyarázása vagy éppen a különlegesség kiemelése fontos. Egy sátor esetében nem tudjuk videón megjeleníteni annak vízhatlanságát (éppen ezért kellhet a szöveges leírás továbbra is), de a felállítás egyszerűségét, a rudazat rögzítésének speciális mivoltát könnyebben be tudjuk videón mutatni, mint ahogyan érzékletesen tudnánk egy szövegbe foglalni.

Milyen kétségeket, félelmeket lehet eloszlatni a jó termékleírással?

Miközben sok kérdés specifikusan a célközönségre és a termékre jellemző, lehet a termékleírásnak olyan általános része – jellemzően zárásként – ami gyakran és majdnem mindenkiben felmerülő kérdésekre ad választ. Ilyenek lehetnek például az alábbiak. Ha nem megfelelő a termék vissza lehet küldeni? A termék ugyanolyan, mint ami a képen szerepel? Hogyan és mikor kapom meg a terméket? Mi történik, ha mégsem akkor és úgy érkezik meg? Pontosan mi van benne az árban? Kapok hozzá használati utasítást magyar nyelven?

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageShoprenter
2024. 11. 16.

TOP 3 buktató a webáruház üzemeltetésben, melyeket Te ne kövess el

Az online kereskedelem ütemes fejlődésének és térhódításának köszönhetően egyre több vállalkozás lép be a digitális piacra, hogy hatékonyabban elérje vásárlóit és terjeszkedni tudjon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 14.

Webshop bevételnövelés az ünnepek alatt: útmutató

Webshop bevételnövelés az ünnepek közeledtével. Milyen bevált módszereket érdemes használni? Mi a különbség a bevételnövelés és a profitnövelés között?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Boxy E-commerce Mood Monitor 2024 - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató felmérést készített a partnerei körében azzal a céllal, hogy képet kapjon az e-kereskedelmi piacon az elmúlt hónapokban kialakult hangulatról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ  - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 04.

Esettanulmány: Okos pénztárcák egy okos raktárban

A Monteen körülbelül egy évvel ezelőtt költözött be a Boxy automatizált raktárába. Azóta gondoskodunk az okos pénztárcák raktározásáról, a rendelések összekészítéséről és feladásáról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 28.

Cyber Monday: felkészülési útmutató webshopoknak

Cyber Monday: hogyan érdemes készülni rá? Mikor van? Milyen viszonyban van a Cyber Monday és a Black Friday? Kell-e külön kampányt készíteni?

Miért érdemes külföldi piacra lépni
Placeholder imageEverigo
2024. 10. 21.

Miért érdemes külföldi piacra lépni?

Az e-kereskedelem világa rohamosan fejlődik és egyre több magyar webáruház tulajdonos szembesül azzal a kihívással, hogy versenyképes maradjon a hazai piacon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 18.

Hogyan csinálj profi Black Friday kampányt?

Black Friday kampány: hogyan kell rá felkészülni és hogyan kell jól csinálni? Mi szükséges egy sikeres Black Friday kampány futtatásához 2024-ben?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 11.

Interjú Balogh Péterrel: Miért szervezd ki a logisztikád?

Megkérdeztük partnerünket, Balogh Pétert, miért éri meg a fulfillment egy vállalkozás számára. Természetesen a logisztikán felül szó esett vállalkozásfejlesztésről is.