Boxy
Blog
Kapcsolat
Áraink

Mennyibe kerül egy webshop?

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 31.
E-kereskedelem
Sikeres vállalkozás
Tartalomjegyzék
Vállalkozás indítása

Egy saját webáruház vonzó bevételi forrást jelenthet, amely a kezdetekben akár mellékállásban is végezhető. Azonban, mint minden vállalkozás, egy webshop indítása és üzemeltetése is költségekkel jár.

Ebben a cikkben sorra vesszük és részletezzük, milyen tételekre kell számítani, ha e-kereskedelemmel szeretnénk foglalkozni. 

Vállalkozás indítása

Webáruházat egyéni vállalkozóként és cég formájában is üzemeltethetünk, de valamilyen vállalkozási formát mindenképp választani kell, aminek megfelelően adókat és járulékokat kell fizetni. Ezek pontos összege függ többek között az adózási formától, a meglévő munkaviszonytól és később már a webshop forgalmától is. Számoljunk 30-70 ezer forint/hó költséggel, de fontos megjegyeznünk, hogy szükséged lesz egy profi könyvelőre is, aki segít eligazodni a sokszor bonyolult adózási rendszerben.

Könyvelő

Ezzel el is érkeztünk a következő költséghez: a könyvelőhöz. Egy jó szakember kulcsszerepet játszik egy webshop sikerében. Nemcsak a jogszabályok betartásában segít, de hozzájárul a pénzügyi stabilitáshoz és a hatékony működéshez. Az e-kereskedelemben is elengedhetetlen a pontos könyvelés, a kiadások elemzése, a hazai és uniós szabályoknak való megfelelés. A jól vezetett könyvelés minimalizálhatja a NAV-bírságok és ellenőrzések kockázatát is. Tehát a könyvelőre érdemes stratégiai partnerként tekinteni, nem csak kötelező kiadásként. Bár a havi díj több tényezőtől függ (pl. cégforma, alkalmazottak száma, havi bevétel és számlaforgalom), egyéni vállalkozóként 20-50 ezer forint/hó, Kft-ként pedig legalább 80 ezer forint/hó kiadással tervezzünk.

Domain és tárhely

Egy jól hangzó és a webshopunknak megfelelő domain-t érdemes minél előbb lefoglalni. A webshop működéséhez tárhelyre és SSL tanúsítványra is szükségünk lesz. Míg utóbbi általában egy egyszeri 8-10 ezer forintos költség, addig a domain évente nagyjából 10 ezer forint, a tárhely pedig havonta akár 10-40 ezer forint is lehet.

Webshop motor

Egy megbízható weboldal vagy webáruház motor gondtalan működést és kiváló ügyfélélményt biztosít vásárlóink számára. Bár sokan választják a lehető legolcsóbb megoldásokat vagy saját fejlesztést programoztatnak szakemberrel, az egyik leggyakoribb megoldás még is a webshop motor bérlésre. Ma már ezek is magas szintű személyre szabhatóságot biztosítanak, hasznos beépített funkcióval rendelkeznek és folyamatosan frissülnek a változó jogszabályoknak megfelelően. A havidíj mértéke nagyban függ a szolgáltatótól és a választott előfizetéstől (pl. van-e szükségünk prémium funkciókra vagy mennyi terméket fogunk árusítani). Nagyjából 5-30 ezer forint közötti összeggel érdemes számolni.

Termékek és gyártás

Ezek a költségek rendkívül egyediek, ugyanakkor elengedhetetlen tételek, melyek meghatározzák a gazdaságosságunkat. Érdemes figyelnünk arra, hogy a gyártásnak vagy beszerzésnek a költsége nem lehet annyira magas, hogy ne tudjuk haszonnal értékesíteni. 

Raktározás és logisztika

Webáruházanként nagyon eltérő logisztikai költségekkel tudunk számolni. A raktározás helyigényes tevékenység, a készletkezeléshez és csomagoláshoz pedig idővel extra munkaerőre is szükségünk lehet. Kezdő webáruház tulajdonosként is érdemes felmérni a kiszervezett logisztika lehetőségeit, mellyel költségcsökkentést is realizálhatunk. Egy fulfillment szolgáltató ráadásul az összes releváns csomaglogisztikai céggel kapcsolatban áll, így vásárlóink számára széles szállítási lehetőséget kínálhatunk.

Pénzügyi szolgáltatások

Magyarországon az utánvét mondhatni elengedhetetlen. Habár az online bankkártyás tranzakciós lehetőségek népszerűsége javuló tendenciát mutat, még mindig a kézbesítéskor történő fizetést tartják a legtöbben a legbiztonságosabbnak. Induló webshopként valószínűleg muszáj lesz ezt a szolgáltatást elérhetővé tenni. Mind a COD (cash-on-delivery), mind a bankkártyás fizetés jelentős költségekkel jár, mely függ a szolgáltatótól és a forgalomtól is. Érdemes havonta legalább 5-10 ezer forinttal kalkulálni.

Számlázás

Hogy a magyar jogszabályoknak megfeleljünk, mindenképp egy NAV-val is összeköttetésben álló számlázó programra lesz szükségünk. A kezdetekben akár az ingyenes verziók is megfelelőek lehetnek, de ha folyamatainkat szeretnénk automatizálni és hatékonyabbá tenni, valószínűleg nagyobb csomagra kell majd váltanunk. A megbízhatóság nagyon fontos a számlázó program kiválasztásánál is, nem érdemes rajta spórolni. 2-3 ezer forint/hó költség alatt nem fogjuk megúszni.

Marketing

Szintén az egyik legnehezebben definiálható és kalkulálható költség, hiszen abszolút a rá szánt keretünktől és lehetőségeinktől függ, mennyit tudunk ráfordítani. Legyen bármilyen jó a termékünk, bármilyen felhasználóbarát a webshopunk vagy bármilyen professzionális a szolgáltatásunk, ha a célközönségünk nem tud róla. A marketing sikere sokszor a tudáson múlik – éppen ezért saját magunk edukációjára is gondolnunk kell, ha hosszútávon sikeresek szeretnénk lenni. Ehhez rengeteg időre lesz szükségünk, amit például a logisztika kiszervezésével szabadíthatunk fel.

Fogyasztóvédelmi szolgáltatások

A webshopunk indulásának pillanatától rendelkeznie kell olyan kötelező dokumentumokkal, mint az ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) vagy az Adatkezelési tájékoztató. Ezeket ugyan magunk is elkészíthetjük, de érdemes szakértőre bízni, akik a törvényi változásoknak megfelelően folyamatosan frissítik őket. Ennek költsége évi 25-30 ezer forint is lehet.

A webshop indítása tehát több havi vagy éves fix kiadással jár. Éppen ezért nem elég egy jó ötlet, elengedhetetlen hozzá egy üzleti- és költségterv is. Amennyiben a logisztikával kapcsolatban lenne szükséged tanácsadásra, bátran vedd fel velünk a kapcsolatot!

Kérj te is árajánlatot!

Vedd fel a kapcsolatot szakértőinkkel és ismerd meg fulfillment szolgáltatásunk előnyeit személyesen is!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Vedd fel a kapcsolatot szakértőinkkel és ismerd meg fulfillment szolgáltatásunk előnyeit személyesen is!

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 31.

Mennyibe kerül egy webshop?

Egy saját webáruház vonzó bevételi forrást jelenthet, amely a kezdetekben akár mellékállásban is végezhető. Azonban, mint minden vállalkozás, egy webshop indítása és üzemeltetése is költségekkel jár.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 24.

Esettanulmány: Időtlen minőség a férfi kozmetikumok között

Az 1902 KRDY márka 2022-ben indult útjára. Alapítója, Koródy Gergő mesterborbély, aki szakmai pályafutásának köszönhetően több, mint 10 év tapasztalatát zárta kozmetikumokba.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 17.

Hogyan alakítja át a logisztikát az importkereskedelem?

Megjelent a PwC legfrissebb Digitális Kereskedelmi Körképe a DKSZ (Digitális Kereskedelmi Szövetség) közreműködésével. A magyar e-kereskedelmi piac 2024-ben jelentős átalakuláson ment keresztül, melynek fő mozgatórugója az importkereskedelem előretörése.

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2025. 03. 10.

Terjeszkedés a Távol-Kelet fenyegetése nélkül

Az olyan keleti óriások, mint a Temu, az Aliexpress vagy a Shein, a globális e-kereskedelmi piacokat alacsony áraikkal és széles kínálatukkal rohanták le, különösen Nyugat-Európában és az USA-ban.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 03.

Boxy sajtómegjelenések

A Boxy fulfillment szolgáltató sajtómegjelenései.

Raktári robot
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 24.

Hasznos tudnivalók a webáruház logisztika kapcsán

Előfordulhat, hogy számunkra is vonzó alternatíva az, hogy céget alapítsunk és elindítsuk a saját webshopunkat. Ha azonban így teszünk, akkor van egy olyan terület, amire kiemelt figyelmet kell fordítanunk, ez a webáruház logisztika.

Laptop bevásárlókocsival
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 17.

Hogyan készítsünk webshopot úgy, mint a profik?

Ha az a célunk, hogy fizikai termékek értékesítésével foglalkozzunk, akkor elengedhetetlen, hogy legyen egy oldalunk, ahol megvásárolhatók az árucikkek. Éppen ezért felmerülhet az az égető kérdés, hogy hogyan készítsünk webshopot?

Fáradt irodai dolgozó
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 09.

Hibák, amiket elkövethetünk a webshop üzemeltetés során

Ha fizikai termékek értékesítésével foglalkozunk, akkor fontos, hogy legyen egy jól felépített webáruházunk, ami lehetőséget ad az online vásárlásra. A webshop üzemeltetés azonban nem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre gondolnánk.

Boxy raktárépület
Placeholder imageEverigo
2025. 02. 04.

Miért érdemes fulfillment szolgáltatóval külföldi piacra lépni?

Az e-kereskedelem folyamatosan fejlődik, és egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a nemzetközi piacokon való terjeszkedés új bevételi forrásokat és növekedési lehetőségeket kínál.