Minél hamarabb tervezed meg és indítod el, annál hamarabb ellensúlyozod a nyári uborkaszezont. És még a versenytársaidat is megelőzöd.
Bár a nyári szünet közepén járunk, az előrelátó e-kereskedők már most tervezik és tesztelik az iskolakezdési kampányaikat. Hogy miért? Mert a sikeres back to school kampány titka az időzítés, az alapos felkészülés, valamint az, ha kiszervezed a logisztikai feladatokat, hogy a kampányra koncentrálhass.
Minél előbb kezdd el futtatni a back to school kampányodat!
A gyakorlottabb családok sokszor már júliusban elkezdik összegyűjteni mindazt, amire szeptemberben szükségük lesz. Azok az üzletek, amelyek időben elindítják kampányaikat, nagyobb eséllyel vonzzák be a korai vásárlókat. Ráadásul a hamarabb megkezdett promócióval az augusztusi nagyobb roham idejére már meglesz a rutin a folyamatok kezeléséhez.
Ehhez persze nélkülözhetetlen a megfelelő készletgazdálkodás. Ha időben kezded a tervezést, biztosíthatod, hogy elegendő mennyiségben álljanak rendelkezésre a termékek. Így elkerülöd a készlethiányt, amikor az iskolakezdési szezon alatt a kereslet hirtelen megugrik.
A korábbi kezdés lehetőség arra, hogy a különböző marketing csatornákon teszteld a kampány elemeit és a hirdetéseket. Ha kell, javíthatsz a stratégiádon és optimalizálhatod a kampányt, mielőtt augusztusban berobban a klasszikus iskolakezdési szezon.
Erre ügyelj iskolakezdési kampány felépítésekor!
1. A célcsoportok meghatározása
Az iskolakezdési kampányok nem csak az általános iskolások szüleinek szólnak. Fontos, hogy gondolj a középiskolásokra és a felsőoktatásban tanulókra is. Az ő igényeik eltérőek lehetnek, ráadásul ők már maguk szeretik megvenni a tanszereiket, sportszereiket, és kiválasztani az okoseszközeiket. Ezért is kell szegmentálnod a kampányokat korosztályok szerint.
2. Gondold át a termékkínálatot
Igaz, hogy az iskolakezdéskor nem csak táskákra, ruhaneműkre, hanem technológiai eszközökre vagy bútorokra, sőt, kozmetikumokra is szüksége lehet a célcsoportnak, de ne akarj bármit eladni. Kifejezetten kontraproduktív lehet, ha a vevőid úgy érzik, mindent rájuk akarsz tukmálni az iskolakezdés ürügyén.
Érdemes megtervezni, milyen termékkategóriákat, termékcsoportokat ajánlasz a potenciális vásárlóidnak és az egyes termékoldalakon milyen más, kapcsolódó termékek jelennek meg például pop-up ablakban a webshopod látogatóinak.
3. Készülj kedvezményekkel is a back to school kampányban
Mérlegeld, milyen vonzó ajánlatokkal ösztönözheted a vásárlást! Például a "kettőt veszel, hármat vihetsz” típusú akciók, az ingyenes szállítás vagy a következő vásárláskor felhasználható kupon növelheti az értékesítést.
4. Marketing eszközök és csatornák
Használd ki a marketing eszközökben és a különböző csatornákban rejlő lehetőségeket. A jól felépített eDM promóció, közösségi média kampány, PPC hirdetés vagy a partnerekkel való együttműködés hatékony eszköz lehet.
Minél több olyan hasznos tartalmat publikálj a főoldalon, a webshopod termékoldalain, a social media oldalakon, és ha van, a blogodon, ami a szülőknek és a diákoknak is segít a felkészülésben. Ne az eladásra fókuszálj, hanem arra, hogy a tartalmaid relevánsak, hasznosak, egyben szórakoztatók is legyenek.
Hogyan lesz sikeres a back to school kampányod?
Erős vizuális megjelenés
A vonzó, figyelemfelkeltő, egyedi kreatívok kiemelik a hirdetéseidet és tartalmaidat a többi közül.
Világos kommunikáció
Mindig fogalmazz egyértelműen és érthetően, ezzel támogasd a jó vizuális megjelenést.
Személyre szabott ajánlatok
Használd a vásárlóid által megadott adatokat arra, hogy különböző csomagokat állítasz össze a preferenciáik alapján. Sőt, a vásárlásaikat figyelembe véve személyre szabott ajánlatokkal is megkeresheted őket, például hírlevélben.
Gyors válaszadás nélkül hozzá se fogj
Állíts össze a vevőknek és munkatársaidnak is GYIK oldalt, készítsd fel az ügyfélszolgálatot. Gondoskodj arról, hogy a kampány ideje alatt mindig legyen valaki, aki válaszol a felmerülő kérdésekre, de használd ki a chatbotokban rejlő lehetőségeket is. Gyors és hatékony segítségnyújtással növelheted a vásárlói elégedettséget.
Elemzés és optimalizálás
Figyeld folyamatosan a kampány eredményeit, és ha arra van szükség, változtass. Az adatelemzés segítségével kiderítheted, mi működik a legjobban.
A jól felépített back to school promóciók kulcsszerepet játszanak a nyári uborkaszezon ellensúlyozásában. Emiatt érdemes már júliusban elkezdened a tervezést és a megvalósítást, és megelőznöd a versenytársaidat.