Boxy
Blog
Kapcsolat
Áraink

Mi kell a sikeres back to school kampányhoz?

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2024. 07. 24.
Marketing tippek
E-kereskedelem
Tartalomjegyzék
Minél előbb kezdd el futtatni a back to school kampányodat!

Minél hamarabb tervezed meg és indítod el, annál hamarabb ellensúlyozod a nyári uborkaszezont. És még a versenytársaidat is megelőzöd.

Bár a nyári szünet közepén járunk, az előrelátó e-kereskedők már most tervezik és tesztelik az iskolakezdési kampányaikat. Hogy miért? Mert a sikeres back to school kampány titka az időzítés, az alapos felkészülés, valamint az, ha kiszervezed a logisztikai feladatokat, hogy a kampányra koncentrálhass.

Minél előbb kezdd el futtatni a back to school kampányodat!

A gyakorlottabb családok sokszor már júliusban elkezdik összegyűjteni mindazt, amire szeptemberben szükségük lesz. Azok az üzletek, amelyek időben elindítják kampányaikat, nagyobb eséllyel vonzzák be a korai vásárlókat. Ráadásul a hamarabb megkezdett promócióval az augusztusi nagyobb roham idejére már meglesz a rutin a folyamatok kezeléséhez.

 Ehhez persze nélkülözhetetlen a megfelelő készletgazdálkodás. Ha időben kezded a tervezést, biztosíthatod, hogy elegendő mennyiségben álljanak rendelkezésre a termékek. Így elkerülöd a készlethiányt, amikor az iskolakezdési szezon alatt a kereslet hirtelen megugrik.

A korábbi kezdés lehetőség arra, hogy a különböző marketing csatornákon teszteld a kampány elemeit és a hirdetéseket. Ha kell, javíthatsz a stratégiádon és optimalizálhatod a kampányt, mielőtt augusztusban berobban a klasszikus iskolakezdési szezon.

Erre ügyelj iskolakezdési kampány felépítésekor!

1. A célcsoportok meghatározása

Az iskolakezdési kampányok nem csak az általános iskolások szüleinek szólnak. Fontos, hogy gondolj a középiskolásokra és a felsőoktatásban tanulókra is. Az ő igényeik eltérőek lehetnek, ráadásul ők már maguk szeretik megvenni a tanszereiket, sportszereiket, és kiválasztani az okoseszközeiket. Ezért is kell szegmentálnod a kampányokat korosztályok szerint.

2. Gondold át a termékkínálatot

Igaz, hogy az iskolakezdéskor nem csak táskákra, ruhaneműkre, hanem technológiai eszközökre vagy bútorokra, sőt, kozmetikumokra is szüksége lehet a célcsoportnak, de ne akarj bármit eladni. Kifejezetten kontraproduktív lehet, ha a vevőid úgy érzik, mindent rájuk akarsz tukmálni az iskolakezdés ürügyén.

Érdemes megtervezni, milyen termékkategóriákat, termékcsoportokat ajánlasz a potenciális vásárlóidnak és az egyes termékoldalakon milyen más, kapcsolódó termékek jelennek meg például pop-up ablakban a webshopod látogatóinak.

3. Készülj kedvezményekkel is a back to school kampányban

Mérlegeld, milyen vonzó ajánlatokkal ösztönözheted a vásárlást! Például a "kettőt veszel, hármat vihetsz” típusú akciók, az ingyenes szállítás vagy a következő vásárláskor felhasználható kupon növelheti az értékesítést.

4. Marketing eszközök és csatornák

Használd ki a marketing eszközökben és a különböző csatornákban rejlő lehetőségeket. A jól felépített eDM promóció, közösségi média kampány, PPC hirdetés vagy a partnerekkel való együttműködés hatékony eszköz lehet.

Minél több olyan hasznos tartalmat publikálj a főoldalon, a webshopod termékoldalain, a social media oldalakon, és ha van, a blogodon, ami a szülőknek és a diákoknak is segít a felkészülésben. Ne az eladásra fókuszálj, hanem arra, hogy a tartalmaid relevánsak, hasznosak, egyben szórakoztatók is legyenek.

Hogyan lesz sikeres a back to school kampányod?

Erős vizuális megjelenés

A vonzó, figyelemfelkeltő, egyedi kreatívok kiemelik a hirdetéseidet és tartalmaidat a többi közül.

Világos kommunikáció

Mindig fogalmazz egyértelműen és érthetően, ezzel támogasd a jó vizuális megjelenést.

Személyre szabott ajánlatok

Használd a vásárlóid által megadott adatokat arra, hogy különböző csomagokat állítasz össze a preferenciáik alapján. Sőt, a vásárlásaikat figyelembe véve személyre szabott ajánlatokkal is megkeresheted őket, például hírlevélben.

Gyors válaszadás nélkül hozzá se fogj

Állíts össze a vevőknek és munkatársaidnak is GYIK oldalt, készítsd fel az ügyfélszolgálatot. Gondoskodj arról, hogy a kampány ideje alatt mindig legyen valaki, aki válaszol a felmerülő kérdésekre, de használd ki a chatbotokban rejlő lehetőségeket is. Gyors és hatékony segítségnyújtással növelheted a vásárlói elégedettséget.

Elemzés és optimalizálás

Figyeld folyamatosan a kampány eredményeit, és ha arra van szükség, változtass. Az adatelemzés segítségével kiderítheted, mi működik a legjobban.

A jól felépített back to school promóciók kulcsszerepet játszanak a nyári uborkaszezon ellensúlyozásában. Emiatt érdemes már júliusban elkezdened a tervezést és a megvalósítást, és megelőznöd a versenytársaidat.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 21.

Esettanulmány: A stabil fejlődés három kulcsa - a Dermo.hu története

A Dermo.hu webáruház 2023 óta elérhető a bőrápolás szerelmesei számára. Fulfillment partnerükként folyamatosan figyelemmel kísérhetjük a kezdetektől rájuk jellemző dinamikus fejlődést.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 14.

Hogyan kerülhet fel a webshopod a megbízható webáruházak listájára?

Az e-kereskedelemben szinte minden szektorban hatalmas a verseny, így a vásárlók bizalmának megszerzése kulcsfontosságú egy vállalkozás számára.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 31.

Mennyibe kerül egy webshop?

Egy saját webáruház vonzó bevételi forrást jelenthet, amely a kezdetekben akár mellékállásban is végezhető. Azonban, mint minden vállalkozás, egy webshop indítása és üzemeltetése is költségekkel jár.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 24.

Esettanulmány: Időtlen minőség a férfi kozmetikumok között

Az 1902 KRDY márka 2022-ben indult útjára. Alapítója, Koródy Gergő mesterborbély, aki szakmai pályafutásának köszönhetően több, mint 10 év tapasztalatát zárta kozmetikumokba.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 17.

Hogyan alakítja át a logisztikát az importkereskedelem?

Megjelent a PwC legfrissebb Digitális Kereskedelmi Körképe a DKSZ (Digitális Kereskedelmi Szövetség) közreműködésével. A magyar e-kereskedelmi piac 2024-ben jelentős átalakuláson ment keresztül, melynek fő mozgatórugója az importkereskedelem előretörése.

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2025. 03. 10.

Terjeszkedés a Távol-Kelet fenyegetése nélkül

Az olyan keleti óriások, mint a Temu, az Aliexpress vagy a Shein, a globális e-kereskedelmi piacokat alacsony áraikkal és széles kínálatukkal rohanták le, különösen Nyugat-Európában és az USA-ban.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 03.

Boxy sajtómegjelenések

A Boxy fulfillment szolgáltató sajtómegjelenései.

Raktári robot
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 24.

Hasznos tudnivalók a webáruház logisztika kapcsán

Előfordulhat, hogy számunkra is vonzó alternatíva az, hogy céget alapítsunk és elindítsuk a saját webshopunkat. Ha azonban így teszünk, akkor van egy olyan terület, amire kiemelt figyelmet kell fordítanunk, ez a webáruház logisztika.

Laptop bevásárlókocsival
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 17.

Hogyan készítsünk webshopot úgy, mint a profik?

Ha az a célunk, hogy fizikai termékek értékesítésével foglalkozzunk, akkor elengedhetetlen, hogy legyen egy oldalunk, ahol megvásárolhatók az árucikkek. Éppen ezért felmerülhet az az égető kérdés, hogy hogyan készítsünk webshopot?