Boxy
Blog
Áraink

Mi kell a sikeres back to school kampányhoz? És miért kezdj hozzá azonnal?

Oszd meg
Boxy
2024. 07. 24.
Marketing tippek
E-kereskedelem
Tartalomjegyzék
Minél előbb kezdd el futtatni a back to school kampányodat!

Minél hamarabb tervezed meg és indítod el, annál hamarabb ellensúlyozod a nyári uborkaszezont. És még a versenytársaidat is megelőzöd.

Bár a nyári szünet közepén járunk, az előrelátó e-kereskedők már most tervezik és tesztelik az iskolakezdési kampányaikat. Hogy miért? Mert a sikeres back to school kampány titka az időzítés, az alapos felkészülés, valamint az, ha kiszervezed a logisztikai feladatokat, hogy a kampányra koncentrálhass.

Minél előbb kezdd el futtatni a back to school kampányodat!

A gyakorlottabb családok sokszor már júliusban elkezdik összegyűjteni mindazt, amire szeptemberben szükségük lesz. Azok az üzletek, amelyek időben elindítják kampányaikat, nagyobb eséllyel vonzzák be a korai vásárlókat. Ráadásul a hamarabb megkezdett promócióval az augusztusi nagyobb roham idejére már meglesz a rutin a folyamatok kezeléséhez.

 Ehhez persze nélkülözhetetlen a megfelelő készletgazdálkodás. Ha időben kezded a tervezést, biztosíthatod, hogy elegendő mennyiségben álljanak rendelkezésre a termékek. Így elkerülöd a készlethiányt, amikor az iskolakezdési szezon alatt a kereslet hirtelen megugrik.

A korábbi kezdés lehetőség arra, hogy a különböző marketing csatornákon teszteld a kampány elemeit és a hirdetéseket. Ha kell, javíthatsz a stratégiádon és optimalizálhatod a kampányt, mielőtt augusztusban berobban a klasszikus iskolakezdési szezon.

Erre ügyelj iskolakezdési kampány felépítésekor!

1. A célcsoportok meghatározása

Az iskolakezdési kampányok nem csak az általános iskolások szüleinek szólnak. Fontos, hogy gondolj a középiskolásokra és a felsőoktatásban tanulókra is. Az ő igényeik eltérőek lehetnek, ráadásul ők már maguk szeretik megvenni a tanszereiket, sportszereiket, és kiválasztani az okoseszközeiket. Ezért is kell szegmentálnod a kampányokat korosztályok szerint.

2. Gondold át a termékkínálatot

Igaz, hogy az iskolakezdéskor nem csak táskákra, ruhaneműkre, hanem technológiai eszközökre vagy bútorokra, sőt, kozmetikumokra is szüksége lehet a célcsoportnak, de ne akarj bármit eladni. Kifejezetten kontraproduktív lehet, ha a vevőid úgy érzik, mindent rájuk akarsz tukmálni az iskolakezdés ürügyén.

Érdemes megtervezni, milyen termékkategóriákat, termékcsoportokat ajánlasz a potenciális vásárlóidnak és az egyes termékoldalakon milyen más, kapcsolódó termékek jelennek meg például pop-up ablakban a webshopod látogatóinak.

3. Készülj kedvezményekkel is a back to school kampányban

Mérlegeld, milyen vonzó ajánlatokkal ösztönözheted a vásárlást! Például a "kettőt veszel, hármat vihetsz” típusú akciók, az ingyenes szállítás vagy a következő vásárláskor felhasználható kupon növelheti az értékesítést.

4. Marketing eszközök és csatornák

Használd ki a marketing eszközökben és a különböző csatornákban rejlő lehetőségeket. A jól felépített eDM promóció, közösségi média kampány, PPC hirdetés vagy a partnerekkel való együttműködés hatékony eszköz lehet.

Minél több olyan hasznos tartalmat publikálj a főoldalon, a webshopod termékoldalain, a social media oldalakon, és ha van, a blogodon, ami a szülőknek és a diákoknak is segít a felkészülésben. Ne az eladásra fókuszálj, hanem arra, hogy a tartalmaid relevánsak, hasznosak, egyben szórakoztatók is legyenek.

Hogyan lesz sikeres a back to school kampányod?

Erős vizuális megjelenés

A vonzó, figyelemfelkeltő, egyedi kreatívok kiemelik a hirdetéseidet és tartalmaidat a többi közül.

Világos kommunikáció

Mindig fogalmazz egyértelműen és érthetően, ezzel támogasd a jó vizuális megjelenést.

Személyre szabott ajánlatok

Használd a vásárlóid által megadott adatokat arra, hogy különböző csomagokat állítasz össze a preferenciáik alapján. Sőt, a vásárlásaikat figyelembe véve személyre szabott ajánlatokkal is megkeresheted őket, például hírlevélben.

Gyors válaszadás nélkül hozzá se fogj

Állíts össze a vevőknek és munkatársaidnak is GYIK oldalt, készítsd fel az ügyfélszolgálatot. Gondoskodj arról, hogy a kampány ideje alatt mindig legyen valaki, aki válaszol a felmerülő kérdésekre, de használd ki a chatbotokban rejlő lehetőségeket is. Gyors és hatékony segítségnyújtással növelheted a vásárlói elégedettséget.

Elemzés és optimalizálás

Figyeld folyamatosan a kampány eredményeit, és ha arra van szükség, változtass. Az adatelemzés segítségével kiderítheted, mi működik a legjobban.

A jól felépített back to school promóciók kulcsszerepet játszanak a nyári uborkaszezon ellensúlyozásában. Emiatt érdemes már júliusban elkezdened a tervezést és a megvalósítást, és megelőznöd a versenytársaidat.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Boxy
2024. 10. 28.

Cyber Monday: felkészülési útmutató webshopoknak

Cyber Monday: hogyan érdemes készülni rá? Mikor van? Milyen viszonyban van a Cyber Monday és a Black Friday? Kell-e külön kampányt készíteni?

Boxy
2024. 10. 18.

Hogyan csinálj profi Black Friday kampányt?

Black Friday kampány: hogyan kell rá felkészülni és hogyan kell jól csinálni? Mi szükséges egy sikeres Black Friday kampány futtatásához 2024-ben?

Boxy
2024. 10. 11.

Interjú Balogh Péterrel: Miért szervezd ki a logisztikád?

Megkérdeztük partnerünket, Balogh Pétert, miért éri meg a fulfillment egy vállalkozás számára. Természetesen a logisztikán felül szó esett vállalkozásfejlesztésről is.

Boxy
2024. 09. 30.

TOP 5 kihívás az e-kereskedelemben – Boxy webinárium

Az e-kereskedelem soha nem látott kihívásokkal néz szembe, miközben továbbra is egy vonzó bevételi forrást jelent a vállalkozó kedvűek számára.

Boxy
2024. 09. 16.

A visszáru sem a te gondod, ha kiszervezed webshopod logisztikáját!

Milyen előnyökkel jár, ha fulfillment szolgáltatóra bízod a logisztikai feladatokat? Hogyan csökkenthető a visszáru aránya? Nézd meg, hogyan történik ez a Boxynál!

Boxy
2024. 09. 09.

Mi a social commerce, azaz közösségi kereskedelem és hogyan működik?

Mi a kapcsolat a social commerce és az e-commerce között? Hogyan működik a social commerce? Milyen módszerekkel dolgozhatunk? Mik a legfontosabb platformok? Mutatjuk.

Boxy
2024. 08. 26.

Amit soha ne ossz meg a ChatGPT-vel és a többi AI eszközzel

E-kereskedőként is hatékony segítséged lehet a mesterséges intelligencia, ám nem használhatod bármire.

Boxy
2024. 08. 21.

Vajon melyik a megfelelő webshop platform a webáruházad számára?

Magyarországi e-kereskedőként nem mindegy, milyen webáruház motort vagy e-kereskedelmi rendszert használsz a webshopod üzemeltetéséhez. Segítünk a döntésben!

Boxy
2024. 08. 12.

Lead-time: mit jelent, miért fontos a logisztikában?

Lead time jelentése: mit mér a lead time? Hol használják a lead time fogalmát? Mi a különbség a lead time és a cycle time között?