Boxy
Blog
Áraink

Mi kell a sikeres back to school kampányhoz?

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2024. 07. 24.
Marketing tippek
E-kereskedelem
Tartalomjegyzék
Minél előbb kezdd el futtatni a back to school kampányodat!

Minél hamarabb tervezed meg és indítod el, annál hamarabb ellensúlyozod a nyári uborkaszezont. És még a versenytársaidat is megelőzöd.

Bár a nyári szünet közepén járunk, az előrelátó e-kereskedők már most tervezik és tesztelik az iskolakezdési kampányaikat. Hogy miért? Mert a sikeres back to school kampány titka az időzítés, az alapos felkészülés, valamint az, ha kiszervezed a logisztikai feladatokat, hogy a kampányra koncentrálhass.

Minél előbb kezdd el futtatni a back to school kampányodat!

A gyakorlottabb családok sokszor már júliusban elkezdik összegyűjteni mindazt, amire szeptemberben szükségük lesz. Azok az üzletek, amelyek időben elindítják kampányaikat, nagyobb eséllyel vonzzák be a korai vásárlókat. Ráadásul a hamarabb megkezdett promócióval az augusztusi nagyobb roham idejére már meglesz a rutin a folyamatok kezeléséhez.

 Ehhez persze nélkülözhetetlen a megfelelő készletgazdálkodás. Ha időben kezded a tervezést, biztosíthatod, hogy elegendő mennyiségben álljanak rendelkezésre a termékek. Így elkerülöd a készlethiányt, amikor az iskolakezdési szezon alatt a kereslet hirtelen megugrik.

A korábbi kezdés lehetőség arra, hogy a különböző marketing csatornákon teszteld a kampány elemeit és a hirdetéseket. Ha kell, javíthatsz a stratégiádon és optimalizálhatod a kampányt, mielőtt augusztusban berobban a klasszikus iskolakezdési szezon.

Erre ügyelj iskolakezdési kampány felépítésekor!

1. A célcsoportok meghatározása

Az iskolakezdési kampányok nem csak az általános iskolások szüleinek szólnak. Fontos, hogy gondolj a középiskolásokra és a felsőoktatásban tanulókra is. Az ő igényeik eltérőek lehetnek, ráadásul ők már maguk szeretik megvenni a tanszereiket, sportszereiket, és kiválasztani az okoseszközeiket. Ezért is kell szegmentálnod a kampányokat korosztályok szerint.

2. Gondold át a termékkínálatot

Igaz, hogy az iskolakezdéskor nem csak táskákra, ruhaneműkre, hanem technológiai eszközökre vagy bútorokra, sőt, kozmetikumokra is szüksége lehet a célcsoportnak, de ne akarj bármit eladni. Kifejezetten kontraproduktív lehet, ha a vevőid úgy érzik, mindent rájuk akarsz tukmálni az iskolakezdés ürügyén.

Érdemes megtervezni, milyen termékkategóriákat, termékcsoportokat ajánlasz a potenciális vásárlóidnak és az egyes termékoldalakon milyen más, kapcsolódó termékek jelennek meg például pop-up ablakban a webshopod látogatóinak.

3. Készülj kedvezményekkel is a back to school kampányban

Mérlegeld, milyen vonzó ajánlatokkal ösztönözheted a vásárlást! Például a "kettőt veszel, hármat vihetsz” típusú akciók, az ingyenes szállítás vagy a következő vásárláskor felhasználható kupon növelheti az értékesítést.

4. Marketing eszközök és csatornák

Használd ki a marketing eszközökben és a különböző csatornákban rejlő lehetőségeket. A jól felépített eDM promóció, közösségi média kampány, PPC hirdetés vagy a partnerekkel való együttműködés hatékony eszköz lehet.

Minél több olyan hasznos tartalmat publikálj a főoldalon, a webshopod termékoldalain, a social media oldalakon, és ha van, a blogodon, ami a szülőknek és a diákoknak is segít a felkészülésben. Ne az eladásra fókuszálj, hanem arra, hogy a tartalmaid relevánsak, hasznosak, egyben szórakoztatók is legyenek.

Hogyan lesz sikeres a back to school kampányod?

Erős vizuális megjelenés

A vonzó, figyelemfelkeltő, egyedi kreatívok kiemelik a hirdetéseidet és tartalmaidat a többi közül.

Világos kommunikáció

Mindig fogalmazz egyértelműen és érthetően, ezzel támogasd a jó vizuális megjelenést.

Személyre szabott ajánlatok

Használd a vásárlóid által megadott adatokat arra, hogy különböző csomagokat állítasz össze a preferenciáik alapján. Sőt, a vásárlásaikat figyelembe véve személyre szabott ajánlatokkal is megkeresheted őket, például hírlevélben.

Gyors válaszadás nélkül hozzá se fogj

Állíts össze a vevőknek és munkatársaidnak is GYIK oldalt, készítsd fel az ügyfélszolgálatot. Gondoskodj arról, hogy a kampány ideje alatt mindig legyen valaki, aki válaszol a felmerülő kérdésekre, de használd ki a chatbotokban rejlő lehetőségeket is. Gyors és hatékony segítségnyújtással növelheted a vásárlói elégedettséget.

Elemzés és optimalizálás

Figyeld folyamatosan a kampány eredményeit, és ha arra van szükség, változtass. Az adatelemzés segítségével kiderítheted, mi működik a legjobban.

A jól felépített back to school promóciók kulcsszerepet játszanak a nyári uborkaszezon ellensúlyozásában. Emiatt érdemes már júliusban elkezdened a tervezést és a megvalósítást, és megelőznöd a versenytársaidat.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2024. 11. 25.

Külföldre terjeszkednél? Ismerkedj meg a legnagyobb marketplacekkel!

Amikor egy magyar webshop tulajdonosa külföldre szeretné terjeszteni vállalkozását, alapvetően két fő lehetősége van: vagy saját, külföldi webáruházat indít, vagy pedig egy már meglévő marketplace platformhoz csatlakozik.

Placeholder image
Placeholder imageShoprenter
2024. 11. 16.

TOP 3 buktató a webáruház üzemeltetésben, melyeket Te ne kövess el

Az online kereskedelem ütemes fejlődésének és térhódításának köszönhetően egyre több vállalkozás lép be a digitális piacra, hogy hatékonyabban elérje vásárlóit és terjeszkedni tudjon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 14.

Webshop bevételnövelés az ünnepek alatt: útmutató

Webshop bevételnövelés az ünnepek közeledtével. Milyen bevált módszereket érdemes használni? Mi a különbség a bevételnövelés és a profitnövelés között?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Boxy E-commerce Mood Monitor 2024 - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató felmérést készített a partnerei körében azzal a céllal, hogy képet kapjon az e-kereskedelmi piacon az elmúlt hónapokban kialakult hangulatról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ  - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 04.

Esettanulmány: Okos pénztárcák egy okos raktárban

A Monteen körülbelül egy évvel ezelőtt költözött be a Boxy automatizált raktárába. Azóta gondoskodunk az okos pénztárcák raktározásáról, a rendelések összekészítéséről és feladásáról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 28.

Cyber Monday: felkészülési útmutató webshopoknak

Cyber Monday: hogyan érdemes készülni rá? Mikor van? Milyen viszonyban van a Cyber Monday és a Black Friday? Kell-e külön kampányt készíteni?

Miért érdemes külföldi piacra lépni
Placeholder imageEverigo
2024. 10. 21.

Miért érdemes külföldi piacra lépni?

Az e-kereskedelem világa rohamosan fejlődik és egyre több magyar webáruház tulajdonos szembesül azzal a kihívással, hogy versenyképes maradjon a hazai piacon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 18.

Hogyan csinálj profi Black Friday kampányt?

Black Friday kampány: hogyan kell rá felkészülni és hogyan kell jól csinálni? Mi szükséges egy sikeres Black Friday kampány futtatásához 2024-ben?