Ha fizikai termékek értékesítésével foglalkozunk, akkor fontos, hogy legyen egy jól felépített webáruházunk, ami lehetőséget ad az online vásárlásra. A webshop üzemeltetés azonban nem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre gondolnánk.
Sok minden van ugyanis, amire oda kell figyelnünk annak érdekében, hogy az oldal megfelelően működjön, hogy ki tudja szolgálni a látogatókat és profitot tudjon termelni. Vannak olyan hibák, amiket sokat elkövetnek az induláskor, ami a későbbiek során komoly problémákat okozhat, és negatívan befolyásolhatja az értékesítést.
Ezeket a hibákat, hiányosságokat érdemes inkább megelőzni, nem pedig utólag javítani, pótolni, így ugyanis nem fogunk vásárlókat veszíteni, bevételtől elesni. A webshop üzemeltetésről érdemes többet is olvasni, hogy kellően el tudjunk mélyedni a témában.
Mai írásunkban bemutatunk három olyan alapvető hibát, amire ha nem figyelünk oda, annak garantáltan érezni fogjuk a negatív hatásait.
Nem felhasználóbarát az oldalunk
Az egyik legfontosabb dolog az, hogy a látogatók számára a webshopunk kezelése gyors és egyszerű legyen. Ez magában foglalja többek között a gyors oldalbetöltést, a logikus menüfelépítést, illetve a rendelkezésre álló funkciók kifogástalan, probléma nélküli működését.
Az oldalon a látogatók jellemzően egy bizonyos “utat” járnak be onnantól kezdve, hogy megérkeznek a webshopunkba egészen addig, amíg leadják és véglegesítik a rendelésüket.
Ha ezen az útvonalon bárhol fennakadásokat vagy lassulást, hibát tapasztalnak, könnyen előfordulhat, hogy megszakítják és nem próbálkoznak tovább, hanem egyszerűen elhagyják az oldalt és az adott termékeket máshol vásárolják meg.
Nagyon fontos tehát, hogy folyamatosan teszteljük az oldal működését és javítsuk az esetleges hibákat, hogy azok ne befolyásolják negatívan a vásárlói élményt.
A webshop üzemeltetés egyik legnagyobb buktatója: lassú az ügyfélszolgálat
Nagy baklövést követünk el akkor, ha nem figyelünk oda, hogy milyen az oldalunkon keresztül elérhető ügyfélszolgálat. A látogatókban ugyanis felmerülhetnek kérdések, melyekre válaszokat várnak, például, hogy bizonyos termékből van-e még raktáron, vagy ha nincs, akkor mikor lesz újra.
Gyakran keresik fel a vevőszolgálatot azért is, hogy a szállítással vagy a visszáruval kapcsolatos tudnivalókról érdeklődjenek. Nagyon fontos, hogy a lehető legrövidebb időn belül reagáljunk, válaszoljunk, az adott témával kapcsolatban teljes körű tájékoztatást nyújtsunk. Sokszor ugyanis ezen múlik, hogy az érdeklődőből vásárló lesz-e vagy sem.
Elhanyagoljuk a marketinget
Bár a fizetett hirdetéseknek is megvan a maga helye és szerepe a marketingben, ugyanakkor az organikus elérésekre is érdemes figyelmet fordítani. A SEO-ban óriási potenciál van, így azzal is hibát vétünk, ha nem foglalkozunk vele és nem aknázzuk ki a benne rejlő előnyöket, lehetőségeket.
Ezek tehát azok az alapvető hibák, amiket mindenképp érdemes elkerülni, megelőzni, hogy az értékesítés zavartalan legyen és ne legyenek akadályozó tényezők. Például, hogy az érdeklődők nem kapják meg időben a kért információt, hogy nem tudják gördülékenyen használni a weboldalunkat, vagy hogy egyszerűen “láthatatlan” az oldalunk, mert csak a sokadik helyen jelenik meg a Google találatok között.
Ha ezekre odafigyelsz és a logisztika háttérfolyamatait is kiemelt feladatként kezeled, akkor sokkal nagyobb eséllyel lehetsz sikeres. Amennyiben ezen a téren szakértők segítségére van szükséged, akkor ne habozz felkeresni minket - akár a teljes logisztikát átvállaljuk!