Boxy
Blog
Kapcsolat
Áraink

Hibák, amiket elkövethetünk a webshop üzemeltetés során

Fáradt irodai dolgozó
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 09.
E-kereskedelem
Sikeres vállalkozás
Tartalomjegyzék
Felhasználóbarát weboldal

Ha fizikai termékek értékesítésével foglalkozunk, akkor fontos, hogy legyen egy jól felépített webáruházunk, ami lehetőséget ad az online vásárlásra. A webshop üzemeltetés azonban nem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre gondolnánk.

Sok minden van ugyanis, amire oda kell figyelnünk annak érdekében, hogy az oldal megfelelően működjön, hogy ki tudja szolgálni a látogatókat és profitot tudjon termelni. Vannak olyan hibák, amiket sokat elkövetnek az induláskor, ami a későbbiek során komoly problémákat okozhat, és negatívan befolyásolhatja az értékesítést.

Ezeket a hibákat, hiányosságokat érdemes inkább megelőzni, nem pedig utólag javítani, pótolni, így ugyanis nem fogunk vásárlókat veszíteni, bevételtől elesni. A webshop üzemeltetésről érdemes többet is olvasni, hogy kellően el tudjunk mélyedni a témában. 

Mai írásunkban bemutatunk három olyan alapvető hibát, amire ha nem figyelünk oda, annak garantáltan érezni fogjuk a negatív hatásait.

Nem felhasználóbarát az oldalunk

Az egyik legfontosabb dolog az, hogy a látogatók számára a webshopunk kezelése gyors és egyszerű legyen. Ez magában foglalja többek között a gyors oldalbetöltést, a logikus menüfelépítést, illetve a rendelkezésre álló funkciók kifogástalan, probléma nélküli működését.

Az oldalon a látogatók jellemzően egy bizonyos “utat” járnak be onnantól kezdve, hogy megérkeznek a webshopunkba egészen addig, amíg leadják és véglegesítik a rendelésüket.

Ha ezen az útvonalon bárhol fennakadásokat vagy lassulást, hibát tapasztalnak, könnyen előfordulhat, hogy megszakítják és nem próbálkoznak tovább, hanem egyszerűen elhagyják az oldalt és az adott termékeket máshol vásárolják meg.

Nagyon fontos tehát, hogy folyamatosan teszteljük az oldal működését és javítsuk az esetleges hibákat, hogy azok ne befolyásolják negatívan a vásárlói élményt.

A webshop üzemeltetés egyik legnagyobb buktatója: lassú az ügyfélszolgálat

Nagy baklövést követünk el akkor, ha nem figyelünk oda, hogy milyen az oldalunkon keresztül elérhető ügyfélszolgálat. A látogatókban ugyanis felmerülhetnek kérdések, melyekre válaszokat várnak, például, hogy bizonyos termékből van-e még raktáron, vagy ha nincs, akkor mikor lesz újra.

Gyakran keresik fel a vevőszolgálatot azért is, hogy a szállítással vagy a visszáruval kapcsolatos tudnivalókról érdeklődjenek. Nagyon fontos, hogy a lehető legrövidebb időn belül reagáljunk, válaszoljunk, az adott témával kapcsolatban teljes körű tájékoztatást nyújtsunk. Sokszor ugyanis ezen múlik, hogy az érdeklődőből vásárló lesz-e vagy sem.

Elhanyagoljuk a marketinget

Bár a fizetett hirdetéseknek is megvan a maga helye és szerepe a marketingben, ugyanakkor az organikus elérésekre is érdemes figyelmet fordítani. A SEO-ban óriási potenciál van, így azzal is hibát vétünk, ha nem foglalkozunk vele és nem aknázzuk ki a benne rejlő előnyöket, lehetőségeket.

Ezek tehát azok az alapvető hibák, amiket mindenképp érdemes elkerülni, megelőzni, hogy az értékesítés zavartalan legyen és ne legyenek akadályozó tényezők. Például, hogy az érdeklődők nem kapják meg időben a kért információt, hogy nem tudják gördülékenyen használni a weboldalunkat, vagy hogy egyszerűen “láthatatlan” az oldalunk, mert csak a sokadik helyen jelenik meg a Google találatok között.

Ha ezekre odafigyelsz és a logisztika háttérfolyamatait is kiemelt feladatként kezeled, akkor sokkal nagyobb eséllyel lehetsz sikeres. Amennyiben ezen a téren szakértők segítségére van szükséged, akkor ne habozz felkeresni minket - akár a teljes logisztikát átvállaljuk!

Kérj te is árajánlatot!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 28.

Mit jelent a fulfillment 2025-ben?

A logisztika kiszervezése egyre elterjedtebb választás Magyarországon az e-kereskedők és vállalkozók körében. Miért érdemes a fulfillment szolgáltatás megismerése és milyen trendek határozzák meg a 2025-ös évet?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 21.

Esettanulmány: A stabil fejlődés három kulcsa - a Dermo.hu története

A Dermo.hu webáruház 2023 óta elérhető a bőrápolás szerelmesei számára. Fulfillment partnerükként folyamatosan figyelemmel kísérhetjük a kezdetektől rájuk jellemző dinamikus fejlődést.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 14.

Hogyan kerülhet fel a webshopod a megbízható webáruházak listájára?

Az e-kereskedelemben szinte minden szektorban hatalmas a verseny, így a vásárlók bizalmának megszerzése kulcsfontosságú egy vállalkozás számára.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 31.

Mennyibe kerül egy webshop?

Egy saját webáruház vonzó bevételi forrást jelenthet, amely a kezdetekben akár mellékállásban is végezhető. Azonban, mint minden vállalkozás, egy webshop indítása és üzemeltetése is költségekkel jár.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 24.

Esettanulmány: Időtlen minőség a férfi kozmetikumok között

Az 1902 KRDY márka 2022-ben indult útjára. Alapítója, Koródy Gergő mesterborbély, aki szakmai pályafutásának köszönhetően több, mint 10 év tapasztalatát zárta kozmetikumokba.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 17.

Hogyan alakítja át a logisztikát az importkereskedelem?

Megjelent a PwC legfrissebb Digitális Kereskedelmi Körképe a DKSZ (Digitális Kereskedelmi Szövetség) közreműködésével. A magyar e-kereskedelmi piac 2024-ben jelentős átalakuláson ment keresztül, melynek fő mozgatórugója az importkereskedelem előretörése.

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2025. 03. 10.

Terjeszkedés a Távol-Kelet fenyegetése nélkül

Az olyan keleti óriások, mint a Temu, az Aliexpress vagy a Shein, a globális e-kereskedelmi piacokat alacsony áraikkal és széles kínálatukkal rohanták le, különösen Nyugat-Európában és az USA-ban.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 03.

Boxy sajtómegjelenések

A Boxy fulfillment szolgáltató sajtómegjelenései.

Raktári robot
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 24.

Hasznos tudnivalók a webáruház logisztika kapcsán

Előfordulhat, hogy számunkra is vonzó alternatíva az, hogy céget alapítsunk és elindítsuk a saját webshopunkat. Ha azonban így teszünk, akkor van egy olyan terület, amire kiemelt figyelmet kell fordítanunk, ez a webáruház logisztika.