Hibák, amiket elkövethetünk a webshop üzemeltetés során

Fáradt irodai dolgozó
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 09.
E-kereskedelem
Sikeres vállalkozás
Tartalomjegyzék
Felhasználóbarát weboldal

Ha fizikai termékek értékesítésével foglalkozunk, akkor fontos, hogy legyen egy jól felépített webáruházunk, ami lehetőséget ad az online vásárlásra. A webshop üzemeltetés azonban nem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre gondolnánk.

Sok minden van ugyanis, amire oda kell figyelnünk annak érdekében, hogy az oldal megfelelően működjön, hogy ki tudja szolgálni a látogatókat és profitot tudjon termelni. Vannak olyan hibák, amiket sokat elkövetnek az induláskor, ami a későbbiek során komoly problémákat okozhat, és negatívan befolyásolhatja az értékesítést.

Ezeket a hibákat, hiányosságokat érdemes inkább megelőzni, nem pedig utólag javítani, pótolni, így ugyanis nem fogunk vásárlókat veszíteni, bevételtől elesni. A webshop üzemeltetésről érdemes többet is olvasni, hogy kellően el tudjunk mélyedni a témában. 

Mai írásunkban bemutatunk három olyan alapvető hibát, amire ha nem figyelünk oda, annak garantáltan érezni fogjuk a negatív hatásait.

Nem felhasználóbarát az oldalunk

Az egyik legfontosabb dolog az, hogy a látogatók számára a webshopunk kezelése gyors és egyszerű legyen. Ez magában foglalja többek között a gyors oldalbetöltést, a logikus menüfelépítést, illetve a rendelkezésre álló funkciók kifogástalan, probléma nélküli működését.

Az oldalon a látogatók jellemzően egy bizonyos “utat” járnak be onnantól kezdve, hogy megérkeznek a webshopunkba egészen addig, amíg leadják és véglegesítik a rendelésüket.

Ha ezen az útvonalon bárhol fennakadásokat vagy lassulást, hibát tapasztalnak, könnyen előfordulhat, hogy megszakítják és nem próbálkoznak tovább, hanem egyszerűen elhagyják az oldalt és az adott termékeket máshol vásárolják meg.

Nagyon fontos tehát, hogy folyamatosan teszteljük az oldal működését és javítsuk az esetleges hibákat, hogy azok ne befolyásolják negatívan a vásárlói élményt.

A webshop üzemeltetés egyik legnagyobb buktatója: lassú az ügyfélszolgálat

Nagy baklövést követünk el akkor, ha nem figyelünk oda, hogy milyen az oldalunkon keresztül elérhető ügyfélszolgálat. A látogatókban ugyanis felmerülhetnek kérdések, melyekre válaszokat várnak, például, hogy bizonyos termékből van-e még raktáron, vagy ha nincs, akkor mikor lesz újra.

Gyakran keresik fel a vevőszolgálatot azért is, hogy a szállítással vagy a visszáruval kapcsolatos tudnivalókról érdeklődjenek. Nagyon fontos, hogy a lehető legrövidebb időn belül reagáljunk, válaszoljunk, az adott témával kapcsolatban teljes körű tájékoztatást nyújtsunk. Sokszor ugyanis ezen múlik, hogy az érdeklődőből vásárló lesz-e vagy sem.

Elhanyagoljuk a marketinget

Bár a fizetett hirdetéseknek is megvan a maga helye és szerepe a marketingben, ugyanakkor az organikus elérésekre is érdemes figyelmet fordítani. A SEO-ban óriási potenciál van, így azzal is hibát vétünk, ha nem foglalkozunk vele és nem aknázzuk ki a benne rejlő előnyöket, lehetőségeket.

Ezek tehát azok az alapvető hibák, amiket mindenképp érdemes elkerülni, megelőzni, hogy az értékesítés zavartalan legyen és ne legyenek akadályozó tényezők. Például, hogy az érdeklődők nem kapják meg időben a kért információt, hogy nem tudják gördülékenyen használni a weboldalunkat, vagy hogy egyszerűen “láthatatlan” az oldalunk, mert csak a sokadik helyen jelenik meg a Google találatok között.

Ha ezekre odafigyelsz és a logisztika háttérfolyamatait is kiemelt feladatként kezeled, akkor sokkal nagyobb eséllyel lehetsz sikeres. Amennyiben ezen a téren szakértők segítségére van szükséged, akkor ne habozz felkeresni minket - akár a teljes logisztikát átvállaljuk!

Kérj te is árajánlatot!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2025. 03. 10.

Terjeszkedés a Távol-Kelet fenyegetése nélkül

Az olyan keleti óriások, mint a Temu, az Aliexpress vagy a Shein, a globális e-kereskedelmi piacokat alacsony áraikkal és széles kínálatukkal rohanták le, különösen Nyugat-Európában és az USA-ban.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 03.

Boxy sajtómegjelenések

A Boxy fulfillment szolgáltató sajtómegjelenései.

Raktári robot
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 24.

Hasznos tudnivalók a webáruház logisztika kapcsán

Előfordulhat, hogy számunkra is vonzó alternatíva az, hogy céget alapítsunk és elindítsuk a saját webshopunkat. Ha azonban így teszünk, akkor van egy olyan terület, amire kiemelt figyelmet kell fordítanunk, ez a webáruház logisztika.

Laptop bevásárlókocsival
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 17.

Hogyan készítsünk webshopot úgy, mint a profik?

Ha az a célunk, hogy fizikai termékek értékesítésével foglalkozzunk, akkor elengedhetetlen, hogy legyen egy oldalunk, ahol megvásárolhatók az árucikkek. Éppen ezért felmerülhet az az égető kérdés, hogy hogyan készítsünk webshopot?

Fáradt irodai dolgozó
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 09.

Hibák, amiket elkövethetünk a webshop üzemeltetés során

Ha fizikai termékek értékesítésével foglalkozunk, akkor fontos, hogy legyen egy jól felépített webáruházunk, ami lehetőséget ad az online vásárlásra. A webshop üzemeltetés azonban nem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre gondolnánk.

Boxy raktárépület
Placeholder imageEverigo
2025. 02. 04.

Miért érdemes fulfillment szolgáltatóval külföldi piacra lépni?

Az e-kereskedelem folyamatosan fejlődik, és egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a nemzetközi piacokon való terjeszkedés új bevételi forrásokat és növekedési lehetőségeket kínál.

nő csomagot ad fel
Placeholder imageEverigo
2025. 01. 13.

Népszerű termékkategóriák a környező országokban

A nemzetközi piacra lépés a magyar e-kereskedők számára egyre vonzóbb lehetőség, különösen a környező országokban, ahol a hasonló kulturális háttér és földrajzi közelség előnyt jelenthet. A sikeres exportálás azonban alapos tervezést igényel, különös tekintettel arra, hogy mely termékkategóriák népszerűek az adott célpiacon.

szállító kamion
Placeholder imageBoxy
2025. 01. 06.

A belföldi és nemzetközi szállítás sem jelenthet problémát

Amennyiben webshopot üzemeltetünk és nemcsak itthon, hanem külföldön is meg lehet vásárolni a termékeinket, akkor nagyon fontos, hogy a belföldi és nemzetközi szállítást is gördülékenyen tudjuk biztosítani a vásárlóink számára.

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2024. 11. 25.

Külföldre terjeszkednél? Ismerkedj meg a legnagyobb marketplacekkel!

Amikor egy magyar webshop tulajdonosa külföldre szeretné terjeszteni vállalkozását, alapvetően két fő lehetősége van: vagy saját, külföldi webáruházat indít, vagy pedig egy már meglévő marketplace platformhoz csatlakozik.