Boxy
Blog
Kapcsolat
Áraink

Hogyan alakítja át a logisztikát az importkereskedelem?

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 17.
E-kereskedelem
Fulfillment és logisztika
Tartalomjegyzék
Kihívásokat teremtő globális versenytársak

Megjelent a PwC legfrissebb Digitális Kereskedelmi Körképe a DKSZ (Digitális Kereskedelmi Szövetség) közreműködésével. A magyar e-kereskedelmi piac 2024-ben jelentős átalakuláson ment keresztül, melynek fő mozgatórugója az importkereskedelem előretörése.

Ez a változás a logisztikai szektorra is komoly hatással van, hiszen a vállalkozásoknak, e-kereskedelmi szereplőknek új kihívásokhoz kell alkalmazkodniuk.

Kihívásokat teremtő globális versenytársak

2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi forgalom elérte az 1920 milliárd forintot. Ennek 17%-át, azaz mintegy 330 milliárd forintot az importkereskedelem tett ki. Ennek az összegnek jelentős részét, a mára Magyarország legnagyobb webáruházává előlépett Temu-nál költötték el az online vásárlók.

A legnagyobb kihívást a kínai óriások tekintetében már nemcsak az alacsony árak jelentik, hanem a gyors szállítás, egyszerű termékvisszaküldés és a folyamatosan elérhető ügyfélszolgálat is – ezáltal a magasabb vásárlói elvárásokat teljesíteni tudó nemzetközi kompetitorokkal szemben egyre kevesebb fegyver marad a magyar webshopok kezében.

„A magyar e-kereskedőknek technológiai fejlesztésekre, innovatív adatalapú stratégiákra és fokozott marketingtevékenységre van szükségük versenyképességük megőrzése érdekében. A logisztikai szektorban ez azt jelenti, hogy hazai fulfillment szolgáltatóként továbbra is gyors, hatékony és biztonságos megoldásokat kell kínálnunk, hogy ügyfeleink lépést tarthassanak a nemzetközi versenytársakkal.” foglalja össze Guóth Patrik (Chief Marketing & Sales Officer, Boxy Logisztikai Zrt.).

Tehát továbbra is az ügyfélélmény magasabb szintre emelése marad a legfontosabb eszköz a hazai e-kereskedelmi szereplők számára. Ehhez hozzátartoznak a személyre szabott hirdetések, a releváns kommunikáció, a megkérdőjelezhetetlen termékminőség mellett a kiemelkedő UX élmény, a gyorsabb és rugalmasabb szállítás és a vásárlást követő kapcsolattartás is.

PwC-DKSZ Digitális Kereskedelmi Körkép kutatása szerint a magyar webáruházak 11%-a értékelte saját logisztikai megoldásainak minőségét átlagosnak, 59% jónak és csupán 31% kiválónak. A logisztikai folyamatok és különösen a kiszállítás lehetőségei, ideje, rugalmassága az ügyfélélményt jelentősen befolyásoló tényezők. 

Logisztikai hibák a kosárelhagyások hátterében

Minden e-kereskedő számára folyamatos optimalizálási lehetőséget jelent a kosárelhagyás és annak okainak feltárása. A PwC-DKSZ jelentése szerint a befejezetlen rendelésleadás hátterében gyakran áll logisztikai probléma. Az online vásárlók több, mint 61%-a azért hagyta a kosárban a termékeket mert túl magasnak találta a szállítási költséget. Kimagasló százalékban maradt befejezetlen a rendelésleadás a túl hosszú vagy nem egyértelmű szállítási idő illetve a preferált szállítási mód elérhetetlensége miatt.

Amíg a kutatás szerint a legtöbb webáruház csak három átvételi és kiszállítási opciót kínál, egy olyan fulfillment szolgáltató igénybevételével, mint a Boxy, egyetlen szerződéssel az összes releváns, magyarországi csomaglogisztikai futárszolgálat kínálata elérhetővé válik. Ezzel a webáruházak páratlan rugalmasságot és több, mint 12 500 fixpont elérését biztosíthatják vásárlóik részére.

Kiszervezett logisztika az e-kereskedelmi trendek támogatására

Mik 2025 meghatározó trendjei és hogyan tudja őket hatékonyan támogatni a logisztika kiszervezése? A PwC-DKSZ Digitális Kereskedelmi Körkép több hosszútávú trendet is meghatároz, melyből az alábbiakat különösen fontosnak tartjuk:

Cross-border 

A növekedés egyik leghatékonyabb eszköze az új piacok felé nyitás. Ehhez a piacspecifikus marketingstratégia kidolgozása mellett a nemzetközi szállítási megoldások és a logisztika fejlesztése is nélkülözhetetlen. A logisztika kiszervezésével egyszerűsödnek ezek a folyamatok. Egy fulfillment szolgáltató nemzetközi szállítást végző partnerekkel is kapcsolatban áll, így a logisztikai akadályok elhárulnak az export értékesítés előtt.

Fix pontos csomagátvétel

2024 novemberére, egy év alatt több, mint 3700 csomagautomatával bővült a magyarországi hálózat, ezzel nyolc szolgáltató által közel 8500 automata érhető el. A fix pontos átvétel népszerűsége töretlenül növekszik, hiszen kényelmes és rugalmas átvételt biztosít a vásárlók számára.

Fenntarthatóság

A környezetvédelem egyre fontosabb szempont a fogyasztóknak és az e-kereskedőknek is. A webáruházaknak elkerülhetetlenül nyitniuk kell a fenntartható csomagolási technológiák és alapanyagok felé is. A Boxy például saját térkitöltőt készít a használt, csomagküldésre alkalmatlan kartondobozokból, csökkentve a felesleges hulladék mennyiségét.

Összegzés

A PwC-DKSZ Digitális Kereskedelmi Körkép rámutat, hogy a magyar e-kereskedelemben megfigyelhető dinamikus változások jelentősen befolyásolják a logisztikai szektor felé támasztott igényeket is. Az importkereskedelem térnyerése, a vásárlói szokások átalakulása és a technológiai innovációk mind olyan tényezők, amire egy fulfillment szolgáltatónak gyorsan kell tudnia reagálni. A folyamatosan fejlődő környezetben biztonságos alapot nyújtanak az olyan automatizált és robotizált folyamatok, melyek a Boxy működésének mindennapi részét képezik.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Maradj naprakész szakértői cikkek segítségével.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 31.

Mennyibe kerül egy webshop?

Egy saját webáruház vonzó bevételi forrást jelenthet, amely a kezdetekben akár mellékállásban is végezhető. Azonban, mint minden vállalkozás, egy webshop indítása és üzemeltetése is költségekkel jár.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 24.

Esettanulmány: Időtlen minőség a férfi kozmetikumok között

Az 1902 KRDY márka 2022-ben indult útjára. Alapítója, Koródy Gergő mesterborbély, aki szakmai pályafutásának köszönhetően több, mint 10 év tapasztalatát zárta kozmetikumokba.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 17.

Hogyan alakítja át a logisztikát az importkereskedelem?

Megjelent a PwC legfrissebb Digitális Kereskedelmi Körképe a DKSZ (Digitális Kereskedelmi Szövetség) közreműködésével. A magyar e-kereskedelmi piac 2024-ben jelentős átalakuláson ment keresztül, melynek fő mozgatórugója az importkereskedelem előretörése.

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2025. 03. 10.

Terjeszkedés a Távol-Kelet fenyegetése nélkül

Az olyan keleti óriások, mint a Temu, az Aliexpress vagy a Shein, a globális e-kereskedelmi piacokat alacsony áraikkal és széles kínálatukkal rohanták le, különösen Nyugat-Európában és az USA-ban.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 03.

Boxy sajtómegjelenések

A Boxy fulfillment szolgáltató sajtómegjelenései.

Raktári robot
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 24.

Hasznos tudnivalók a webáruház logisztika kapcsán

Előfordulhat, hogy számunkra is vonzó alternatíva az, hogy céget alapítsunk és elindítsuk a saját webshopunkat. Ha azonban így teszünk, akkor van egy olyan terület, amire kiemelt figyelmet kell fordítanunk, ez a webáruház logisztika.

Laptop bevásárlókocsival
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 17.

Hogyan készítsünk webshopot úgy, mint a profik?

Ha az a célunk, hogy fizikai termékek értékesítésével foglalkozzunk, akkor elengedhetetlen, hogy legyen egy oldalunk, ahol megvásárolhatók az árucikkek. Éppen ezért felmerülhet az az égető kérdés, hogy hogyan készítsünk webshopot?

Fáradt irodai dolgozó
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 09.

Hibák, amiket elkövethetünk a webshop üzemeltetés során

Ha fizikai termékek értékesítésével foglalkozunk, akkor fontos, hogy legyen egy jól felépített webáruházunk, ami lehetőséget ad az online vásárlásra. A webshop üzemeltetés azonban nem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre gondolnánk.

Boxy raktárépület
Placeholder imageEverigo
2025. 02. 04.

Miért érdemes fulfillment szolgáltatóval külföldi piacra lépni?

Az e-kereskedelem folyamatosan fejlődik, és egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a nemzetközi piacokon való terjeszkedés új bevételi forrásokat és növekedési lehetőségeket kínál.