7 tipp: Így vedd fel a versenyt a Temuval!

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2024. 05. 02.
E-kereskedelem
Marketing tippek
Tartalomjegyzék
Mit érdemes tudni a Temuról?

Hogyan védekezhetsz e-kereskedőként a Temu agresszív hirdetési és üzletpolitikája ellen? Hol van a gyenge pontja?

Letarolja a magyar piacot a Temu. Mit tehetsz e-kereskedőként? Hol tehetsz szert előnyre a Temuval szemben? Elmondjuk!

Erősen indult a 2024-es év: komoly kihívással kellett szembenézniük a hazai webshopoknak. A tavalyi év végén a magyarországi piacra berobbanó Temu januárban még intenzívebben kezdett hirdetni. Az e-kereskedők negyede nyilatkozott úgy, hogy legalább 25 százalékkal csökkent a forgalma az erőszakos kínai versenytárs megjelenése óta.

Mit érdemes tudni a Temuról?

A kínai hátterű cég 2022-ben jelent meg az Egyesült Államokban, és amikor ott megvetette a lábát, a terjeszkedést Európában folytatta. A Temu applikációban olyan leértékelt termékeket, tucatárukat forgalmaznak, amelyeket többnyire Kelet-Ázsiából közvetlenül szállítanak a vevőknek.

Magyarországon is agresszív hirdetésbe fogott a Temu, és a több mint 25 millió terméket kínáló platform mára megkerülhetetlen lett. Ugyanakkor akad néhány gyengesége. Igaz, hogy divat- és ruházati cikkekben, hobbitermékekben, játékokban, egyes műszaki cikkekben verhetetlen az árai miatt. Az is igaz, hogy a TEMU gyakorlatilag uralja ezeket a területeket. De például az olyan szegmensekben, mint amilyen a baba-mama termékek piaca, nem tudta átvenni a vezetést a többi webáruháztól.

Mit tehetsz e-kereskedőként, hogy ellensúlyozd a Temu hatását?

Mivel árversenyben nem győzheted le a Temut, és nem is biztos, hogy érdemes belemenni a versenybe, más stratégiára van szükséged az e-kereskedésed erősítéséhez.

A jelenlegi helyzetben a legfontosabb a tudatos tervezés és ezzel együtt az erőforrások beosztása, megfelelő előkészítése, illetve elosztása. Emiatt is fontos, hogy a vállalkozásodnak legyen egy alaposan kidolgozott üzleti terve.

Ha tompítani szeretnéd a Temu hatását, akkor egyrészt azokra a hozzáadott értékekre koncentrálj, és azokra építs, amelyekkel a te webshopod a Temunál többet nyújthat a vásárlóknak a hazai piacon. Másrészt használd ki a Temu gyengeségeit, tekints rá piaci résként. Harmadrészt a marketing stratégiádat is alakítsd úgy, hogy tompíthasd a Temu hatását.

7 lépés, amivel előrébb juthatsz a Temu terjeszkedése ellenére

1. Bővítsd a termék portfóliót! 

Lépj előre azokban a szegmensekben, amelyekben a Temu gyenge: például a baba-mama termékek piacán, fogyóáruk, többek közt a szépségápolás és egészség kategóriában – például táplálékkiegészítők –, az ajándékozás vagy a háztartási gépek területén. Használd ki, hogy a magyar vásárlók ebben a szegmensben rendszerint nem bíznak a Kínából rendelt termékekben. Ezért is fontos, hogy már az üzleti terv is tartalmazza, mivel és hogyan fejleszted, bővíted a későbbiekben a tevékenységi köröket, illetve a portfóliót. Egyébként sem célszerű úgy működtetni egy webshopot, hogy nem figyeled a piacot és a konkurenciát.

2. Egyedi, személyre szabott termékek

Érdemes olyan bővítési lehetőséget keresni, ami nem érhető el a Temun, hanem ami direkt módon szólít meg egy célcsoportot. Az egyedi, személyre szabott termékekre sincsen befolyással a Temu. Például egyedi, saját fotó, saját elképzelés alapján készülő telefontokokat nem készítenek. Minden termékkörnek meglehet a maga egyedisége és minden területen megtalálható az a hozzáadott érték, ami miatt a hazai piacon egy itthoni webshopot fognak választani a vásárlók a Temu helyett. 

3. Szállítási idő

Sokat számít a kiszállítási idő is. Lényegesen gyorsabban ki tudják szolgálni a hazai webshopok a belföldi vagy akár a régiós országból érkező megrendeléseket a Temuhoz képest. Akinek szüksége van az adott termékre, és szeretne minél előbb hozzájutni, az magasabb árat is ki fog fizetni érte. 

4. Magyar nyelv

Fontos a személyes, anyanyelven történő és vevőközpontú kommunikáció is. A Temu nem tud egyesével egyeztetni a vevőkkel és személyre szabott hírlevet kiküldeni nekik, ezért a te webshopod egyik erőssége a magyarországi piacon a barátságos, hatékony, magyar nyelvű kommunikáció és ügyfélkezelés. A Temuval szemben tehát te a bizalomra és az ügyfélélményre is építhetsz.

5. Termékgarancia

A termékgarancia lehetőségét is érdemes kihasználnod és kommunikálnod. Vizsgáld meg, milyen extra szolgáltatásokat tudsz nyújtani vásárlóidnak: szerviz, kibővített garancia, cseretermék a javítás idejére.

6. Marketing

Muszáj változtatnod a marketing stratégiádon is. Google-ben például tiltsd meg, hogy egyéb hirdető is használhassa a webshopod márkanevét. Erősítsd a márkád építését. Növeld a csatornáidon és a weboldaladon az organikus forgalmat. Reaktiváld a korábbi vásárlóidat. Ha marketing tippekre van szükséged, nézd meg további blog cikkeinket a témában!

7. Utánvét

Kínáld fel az utánvét lehetőségét a vevőidnek! A Temunál ugyanis hiányzik ez az opció, márpedig a Magyarországon még mindig ez a legnépszerűbb fizetési forma. Ha a webshopodban vásárolhatnak utánvéttel, máris előnyösebb pozícióba kerülsz.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2024. 11. 25.

Külföldre terjeszkednél? Ismerkedj meg a legnagyobb marketplacekkel!

Amikor egy magyar webshop tulajdonosa külföldre szeretné terjeszteni vállalkozását, alapvetően két fő lehetősége van: vagy saját, külföldi webáruházat indít, vagy pedig egy már meglévő marketplace platformhoz csatlakozik.

Placeholder image
Placeholder imageShoprenter
2024. 11. 16.

TOP 3 buktató a webáruház üzemeltetésben, melyeket Te ne kövess el

Az online kereskedelem ütemes fejlődésének és térhódításának köszönhetően egyre több vállalkozás lép be a digitális piacra, hogy hatékonyabban elérje vásárlóit és terjeszkedni tudjon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 14.

Webshop bevételnövelés az ünnepek alatt: útmutató

Webshop bevételnövelés az ünnepek közeledtével. Milyen bevált módszereket érdemes használni? Mi a különbség a bevételnövelés és a profitnövelés között?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Boxy E-commerce Mood Monitor 2024 - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató felmérést készített a partnerei körében azzal a céllal, hogy képet kapjon az e-kereskedelmi piacon az elmúlt hónapokban kialakult hangulatról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ  - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 04.

Esettanulmány: Okos pénztárcák egy okos raktárban

A Monteen körülbelül egy évvel ezelőtt költözött be a Boxy automatizált raktárába. Azóta gondoskodunk az okos pénztárcák raktározásáról, a rendelések összekészítéséről és feladásáról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 28.

Cyber Monday: felkészülési útmutató webshopoknak

Cyber Monday: hogyan érdemes készülni rá? Mikor van? Milyen viszonyban van a Cyber Monday és a Black Friday? Kell-e külön kampányt készíteni?

Miért érdemes külföldi piacra lépni
Placeholder imageEverigo
2024. 10. 21.

Miért érdemes külföldi piacra lépni?

Az e-kereskedelem világa rohamosan fejlődik és egyre több magyar webáruház tulajdonos szembesül azzal a kihívással, hogy versenyképes maradjon a hazai piacon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 18.

Hogyan csinálj profi Black Friday kampányt?

Black Friday kampány: hogyan kell rá felkészülni és hogyan kell jól csinálni? Mi szükséges egy sikeres Black Friday kampány futtatásához 2024-ben?