Boxy
Blog
Kapcsolat
Áraink

Népszerű termékkategóriák a környező országokban

nő csomagot ad fel
Oszd meg
Placeholder imageEverigo
2025. 01. 13.
E-kereskedelem
Sikeres vállalkozás
Tartalomjegyzék
Népszerű termékkategóriák

A nemzetközi piacra lépés a magyar e-kereskedők számára egyre vonzóbb lehetőség, különösen a környező országokban, ahol a hasonló kulturális háttér és földrajzi közelség előnyt jelenthet. A sikeres exportálás azonban alapos tervezést igényel, különös tekintettel arra, hogy mely termékkategóriák népszerűek az adott célpiacon.

Ez a cikk bemutatja a legnépszerűbb termékkategóriákat a környező országokban, és azt is megvizsgálja, hogy milyen termékekkel érdemes elindulni az exportpiacokon.

A cikk az Everigo jóvoltából készült, mely magyar e-kereskedőknek nyújt támogatást a külföldi növekedésben, személyre szabott szolgáltatásokkal.

Népszerű termékkategóriák országonként

1. Szlovákia

A szlovák online vásárlók körében a szórakoztató elektronika (mobiltelefonok, laptopok) az egyik legkeresettebb termékkategória. Emellett a háztartási gépek és az egészséggel kapcsolatos termékek, például fitneszeszközök, vitaminok is kiemelten népszerűek. A fenntartható termékek, például újrahasznosított anyagokból készült tárgyak, szintén növekvő keresletet mutatnak.

Divatcikkek:

  • Sneakerek (Nike, Adidas)
  • Minőségi kézitáskák (Guess, Michael Kors)

Elektronika:

  • Okostelefonok (Apple iPhone, Samsung Galaxy sorozat)
  • Bluetooth hangszórók (JBL, Sony)
     

Hobbi és barkács:

  • LEGO készletek (pl. Technic sorozat)
  • DIY barkácsszerszámok (Bosch kéziszerszámok)

2. Románia

Romániában az öltözködés és divat termékek, különösen a fast fashion és a prémium kategóriás ruházat iránt van jelentős érdeklődés. A gyermektermékek, például játékok, babaruhák és kiegészítők, szintén jól teljesítenek az online piactereken. Az IT-eszközök és játék perifériák, mint például gamer székek vagy egerek, szintén keresettek.

Technológiai termékek:

  • Laptopok (Dell, Lenovo ThinkPad)
  • Játék-kiegészítők (Razer egér, gamer headsetek)

Egészség és szépség:

  • Hajápolási eszközök (Dyson hajszárítók)
  • Természetes alapú kozmetikumok (L'Oréal, The Ordinary)

Gyermektermékek:

  • Fisher-Price játékok
  • Babakocsik (Chicco, Joie)

3. Ausztria

Az osztrák piac különösen nyitott a prémium és fenntartható termékekre. A divatkiegészítők, kozmetikumok, valamint az öko- és bioélelmiszerek kiemelt figyelmet kapnak. Az osztrák vásárlók szívesen költenek magas minőségű, környezetbarát termékekre.

Prémium élelmiszerek:

  • Bio- és kézműves csokoládé (Lindt, Zotter)
  • Fenntartható borok és pezsgők (pl. osztrák borvidékekről)

Háztartási gépek:

  • Robotporszívók (iRobot Roomba)
  • Okoskonyhai eszközök (Thermomix TM6)

Fenntartható termékek:

  • Újrahasznosított anyagból készült hátizsákok (Fjällräven)​

4. Horvátország

Horvátországban a sport- és szabadidős termékek népszerűek, például túrafelszerelések, kerékpárok és vízisportokhoz kapcsolódó eszközök. Emellett a lakberendezési cikkek és dekorációk is kedveltek, különösen a fiatalabb generáció körében.

Sporteszközök:

  • Túrafelszerelések (Salomon túrabakancsok)
  • Vízi sportokhoz szükséges felszerelések (pl. SUP deszkák, Decathlon márkák)

Divat:

  • Napszemüvegek (Ray-Ban, Polaroid)

Dekorációs termékek:

  • IKEA lakásdekorációk és textíliák​

5. Csehország

A csehek körében a szórakoztató elektronika és a hobbi termékek, például modellező szettek, DIY eszközök keresettek. Az e-kereskedelemben erős a könyvek és oktatási anyagok forgalma is, főleg a gyermekes családok körében.

Elektronikai eszközök:

  • Játékkonzolok (Sony PlayStation 5, Nintendo Switch)
  • Zajszűrős fejhallgatók (Bose, Sony WH sorozat)

Sportfelszerelések:

  • Futócipők (Asics, Saucony)
  • Kerékpáros kiegészítők (váztáskák, sisakok)

Hobbi:

  • LEGO Creator Expert készletek
  • Modellező és festési szettek

A konkrét termékek kiválasztásakor érdemes figyelembe venni a helyi piaci árakat és vásárlói preferenciákat, valamint a logisztikai költségeket. Az exportot megkönnyítheti, ha a népszerű regionális platformokon (pl. eMAG, Mall.cz, Allegro) is jelen vagyunk.

Azt fontos kiemelni, hogy bár érdemes szemmel tartani az országokban aktuális trendeket és a felkapott termékkategóriákat, de örökzöld webáruházat csak akkor üzemeltethetünk, ha nem csupán a trendekhez igazítjuk a kínálatunkat, hanem a teljes piac dinamikáját vizsgáljuk. Ehhez egy alapos piackutatásra van szükségünk, melyet mi magunk is elvégezhetünk, ha értünk hozzá és ismerjük a megfelelő eszközöket. Ha nem értünk hozzá, vagy nincs rá kapacitásunk, akkor mindenképp kérjünk szakértő segítséget.

Hogyan igazodjunk ezekhez a trendekhez?

Ezekben az országokban a helyi vásárlói szokások és preferenciák ismerete kulcsfontosságú. A divat, az elektronika, és a kozmetikai termékek szinte minden piacon népszerűek, de a lokalizált marketingstratégia elengedhetetlen a sikerhez. 

Az olyan országokban, mint Szlovákia és Románia, ahol a fiatal generációk dominálják az online vásárlást, érdemes mobilra optimalizált, vizuálisan vonzó és gyors webáruházat kínálni.

A karácsonyi szezon az egyik legerősebb vásárlási időszak minden országban, így érdemes az exportot kapacitást ehhez képest időzíteni. Az exportálni kívánt termékek kiválasztásakor figyeljünk a fenti trendekre, és használjunk megbízható, gyors szállítási partnereket, mint például a Boxy is.

Ha a logisztikai kérdések mellett a csomagolással és a raktározással sem szeretnénk foglalkozni, akkor érdemes fulfillment szolgáltatást is igénybevenni, melyet a Boxy is biztosít ügyfelei számára.

A célpiac kiválasztása az egyik legnehezebb lépés a külföldi terjeszkedésben. Ha nem tudjuk eldönteni, hogy merre induljunk el, érdemes szakértőt bevonni, mint például az Everigo, akik a külföldi bankszámlaszám nyitástól kezdve az ügyfélszolgálatig tudnak minket támogatni.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 28.

Mit jelent a fulfillment 2025-ben?

A logisztika kiszervezése egyre elterjedtebb választás Magyarországon az e-kereskedők és vállalkozók körében. Miért érdemes a fulfillment szolgáltatás megismerése és milyen trendek határozzák meg a 2025-ös évet?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 21.

Esettanulmány: A stabil fejlődés három kulcsa - a Dermo.hu története

A Dermo.hu webáruház 2023 óta elérhető a bőrápolás szerelmesei számára. Fulfillment partnerükként folyamatosan figyelemmel kísérhetjük a kezdetektől rájuk jellemző dinamikus fejlődést.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 14.

Hogyan kerülhet fel a webshopod a megbízható webáruházak listájára?

Az e-kereskedelemben szinte minden szektorban hatalmas a verseny, így a vásárlók bizalmának megszerzése kulcsfontosságú egy vállalkozás számára.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 31.

Mennyibe kerül egy webshop?

Egy saját webáruház vonzó bevételi forrást jelenthet, amely a kezdetekben akár mellékállásban is végezhető. Azonban, mint minden vállalkozás, egy webshop indítása és üzemeltetése is költségekkel jár.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 24.

Esettanulmány: Időtlen minőség a férfi kozmetikumok között

Az 1902 KRDY márka 2022-ben indult útjára. Alapítója, Koródy Gergő mesterborbély, aki szakmai pályafutásának köszönhetően több, mint 10 év tapasztalatát zárta kozmetikumokba.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 17.

Hogyan alakítja át a logisztikát az importkereskedelem?

Megjelent a PwC legfrissebb Digitális Kereskedelmi Körképe a DKSZ (Digitális Kereskedelmi Szövetség) közreműködésével. A magyar e-kereskedelmi piac 2024-ben jelentős átalakuláson ment keresztül, melynek fő mozgatórugója az importkereskedelem előretörése.

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2025. 03. 10.

Terjeszkedés a Távol-Kelet fenyegetése nélkül

Az olyan keleti óriások, mint a Temu, az Aliexpress vagy a Shein, a globális e-kereskedelmi piacokat alacsony áraikkal és széles kínálatukkal rohanták le, különösen Nyugat-Európában és az USA-ban.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 03.

Boxy sajtómegjelenések

A Boxy fulfillment szolgáltató sajtómegjelenései.

Raktári robot
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 24.

Hasznos tudnivalók a webáruház logisztika kapcsán

Előfordulhat, hogy számunkra is vonzó alternatíva az, hogy céget alapítsunk és elindítsuk a saját webshopunkat. Ha azonban így teszünk, akkor van egy olyan terület, amire kiemelt figyelmet kell fordítanunk, ez a webáruház logisztika.