Népszerű termékkategóriák a környező országokban

nő csomagot ad fel
Oszd meg
Placeholder imageEverigo
2025. 01. 13.
E-kereskedelem
Sikeres vállalkozás
Tartalomjegyzék
Népszerű termékkategóriák

A nemzetközi piacra lépés a magyar e-kereskedők számára egyre vonzóbb lehetőség, különösen a környező országokban, ahol a hasonló kulturális háttér és földrajzi közelség előnyt jelenthet. A sikeres exportálás azonban alapos tervezést igényel, különös tekintettel arra, hogy mely termékkategóriák népszerűek az adott célpiacon.

Ez a cikk bemutatja a legnépszerűbb termékkategóriákat a környező országokban, és azt is megvizsgálja, hogy milyen termékekkel érdemes elindulni az exportpiacokon.

A cikk az Everigo jóvoltából készült, mely magyar e-kereskedőknek nyújt támogatást a külföldi növekedésben, személyre szabott szolgáltatásokkal.

Népszerű termékkategóriák országonként

1. Szlovákia

A szlovák online vásárlók körében a szórakoztató elektronika (mobiltelefonok, laptopok) az egyik legkeresettebb termékkategória. Emellett a háztartási gépek és az egészséggel kapcsolatos termékek, például fitneszeszközök, vitaminok is kiemelten népszerűek. A fenntartható termékek, például újrahasznosított anyagokból készült tárgyak, szintén növekvő keresletet mutatnak.

Divatcikkek:

  • Sneakerek (Nike, Adidas)
  • Minőségi kézitáskák (Guess, Michael Kors)

Elektronika:

  • Okostelefonok (Apple iPhone, Samsung Galaxy sorozat)
  • Bluetooth hangszórók (JBL, Sony)
     

Hobbi és barkács:

  • LEGO készletek (pl. Technic sorozat)
  • DIY barkácsszerszámok (Bosch kéziszerszámok)

2. Románia

Romániában az öltözködés és divat termékek, különösen a fast fashion és a prémium kategóriás ruházat iránt van jelentős érdeklődés. A gyermektermékek, például játékok, babaruhák és kiegészítők, szintén jól teljesítenek az online piactereken. Az IT-eszközök és játék perifériák, mint például gamer székek vagy egerek, szintén keresettek.

Technológiai termékek:

  • Laptopok (Dell, Lenovo ThinkPad)
  • Játék-kiegészítők (Razer egér, gamer headsetek)

Egészség és szépség:

  • Hajápolási eszközök (Dyson hajszárítók)
  • Természetes alapú kozmetikumok (L'Oréal, The Ordinary)

Gyermektermékek:

  • Fisher-Price játékok
  • Babakocsik (Chicco, Joie)

3. Ausztria

Az osztrák piac különösen nyitott a prémium és fenntartható termékekre. A divatkiegészítők, kozmetikumok, valamint az öko- és bioélelmiszerek kiemelt figyelmet kapnak. Az osztrák vásárlók szívesen költenek magas minőségű, környezetbarát termékekre.

Prémium élelmiszerek:

  • Bio- és kézműves csokoládé (Lindt, Zotter)
  • Fenntartható borok és pezsgők (pl. osztrák borvidékekről)

Háztartási gépek:

  • Robotporszívók (iRobot Roomba)
  • Okoskonyhai eszközök (Thermomix TM6)

Fenntartható termékek:

  • Újrahasznosított anyagból készült hátizsákok (Fjällräven)​

4. Horvátország

Horvátországban a sport- és szabadidős termékek népszerűek, például túrafelszerelések, kerékpárok és vízisportokhoz kapcsolódó eszközök. Emellett a lakberendezési cikkek és dekorációk is kedveltek, különösen a fiatalabb generáció körében.

Sporteszközök:

  • Túrafelszerelések (Salomon túrabakancsok)
  • Vízi sportokhoz szükséges felszerelések (pl. SUP deszkák, Decathlon márkák)

Divat:

  • Napszemüvegek (Ray-Ban, Polaroid)

Dekorációs termékek:

  • IKEA lakásdekorációk és textíliák​

5. Csehország

A csehek körében a szórakoztató elektronika és a hobbi termékek, például modellező szettek, DIY eszközök keresettek. Az e-kereskedelemben erős a könyvek és oktatási anyagok forgalma is, főleg a gyermekes családok körében.

Elektronikai eszközök:

  • Játékkonzolok (Sony PlayStation 5, Nintendo Switch)
  • Zajszűrős fejhallgatók (Bose, Sony WH sorozat)

Sportfelszerelések:

  • Futócipők (Asics, Saucony)
  • Kerékpáros kiegészítők (váztáskák, sisakok)

Hobbi:

  • LEGO Creator Expert készletek
  • Modellező és festési szettek

A konkrét termékek kiválasztásakor érdemes figyelembe venni a helyi piaci árakat és vásárlói preferenciákat, valamint a logisztikai költségeket. Az exportot megkönnyítheti, ha a népszerű regionális platformokon (pl. eMAG, Mall.cz, Allegro) is jelen vagyunk.

Azt fontos kiemelni, hogy bár érdemes szemmel tartani az országokban aktuális trendeket és a felkapott termékkategóriákat, de örökzöld webáruházat csak akkor üzemeltethetünk, ha nem csupán a trendekhez igazítjuk a kínálatunkat, hanem a teljes piac dinamikáját vizsgáljuk. Ehhez egy alapos piackutatásra van szükségünk, melyet mi magunk is elvégezhetünk, ha értünk hozzá és ismerjük a megfelelő eszközöket. Ha nem értünk hozzá, vagy nincs rá kapacitásunk, akkor mindenképp kérjünk szakértő segítséget.

Hogyan igazodjunk ezekhez a trendekhez?

Ezekben az országokban a helyi vásárlói szokások és preferenciák ismerete kulcsfontosságú. A divat, az elektronika, és a kozmetikai termékek szinte minden piacon népszerűek, de a lokalizált marketingstratégia elengedhetetlen a sikerhez. 

Az olyan országokban, mint Szlovákia és Románia, ahol a fiatal generációk dominálják az online vásárlást, érdemes mobilra optimalizált, vizuálisan vonzó és gyors webáruházat kínálni.

A karácsonyi szezon az egyik legerősebb vásárlási időszak minden országban, így érdemes az exportot kapacitást ehhez képest időzíteni. Az exportálni kívánt termékek kiválasztásakor figyeljünk a fenti trendekre, és használjunk megbízható, gyors szállítási partnereket, mint például a Boxy is.

Ha a logisztikai kérdések mellett a csomagolással és a raktározással sem szeretnénk foglalkozni, akkor érdemes fulfillment szolgáltatást is igénybevenni, melyet a Boxy is biztosít ügyfelei számára.

A célpiac kiválasztása az egyik legnehezebb lépés a külföldi terjeszkedésben. Ha nem tudjuk eldönteni, hogy merre induljunk el, érdemes szakértőt bevonni, mint például az Everigo, akik a külföldi bankszámlaszám nyitástól kezdve az ügyfélszolgálatig tudnak minket támogatni.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

nő csomagot ad fel
Placeholder imageEverigo
2025. 01. 13.

Népszerű termékkategóriák a környező országokban

A nemzetközi piacra lépés a magyar e-kereskedők számára egyre vonzóbb lehetőség, különösen a környező országokban, ahol a hasonló kulturális háttér és földrajzi közelség előnyt jelenthet. A sikeres exportálás azonban alapos tervezést igényel, különös tekintettel arra, hogy mely termékkategóriák népszerűek az adott célpiacon.

szállító kamion
Placeholder imageBoxy
2025. 01. 06.

A belföldi és nemzetközi szállítás sem jelenthet problémát

Amennyiben webshopot üzemeltetünk és nemcsak itthon, hanem külföldön is meg lehet vásárolni a termékeinket, akkor nagyon fontos, hogy a belföldi és nemzetközi szállítást is gördülékenyen tudjuk biztosítani a vásárlóink számára.

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2024. 11. 25.

Külföldre terjeszkednél? Ismerkedj meg a legnagyobb marketplacekkel!

Amikor egy magyar webshop tulajdonosa külföldre szeretné terjeszteni vállalkozását, alapvetően két fő lehetősége van: vagy saját, külföldi webáruházat indít, vagy pedig egy már meglévő marketplace platformhoz csatlakozik.

Placeholder image
Placeholder imageShoprenter
2024. 11. 16.

TOP 3 buktató a webáruház üzemeltetésben, melyeket Te ne kövess el

Az online kereskedelem ütemes fejlődésének és térhódításának köszönhetően egyre több vállalkozás lép be a digitális piacra, hogy hatékonyabban elérje vásárlóit és terjeszkedni tudjon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 14.

Webshop bevételnövelés az ünnepek alatt: útmutató

Webshop bevételnövelés az ünnepek közeledtével. Milyen bevált módszereket érdemes használni? Mi a különbség a bevételnövelés és a profitnövelés között?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ  - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Boxy E-commerce Mood Monitor 2024 - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató felmérést készített a partnerei körében azzal a céllal, hogy képet kapjon az e-kereskedelmi piacon az elmúlt hónapokban kialakult hangulatról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 04.

Esettanulmány: Okos pénztárcák egy okos raktárban

A Monteen körülbelül egy évvel ezelőtt költözött be a Boxy automatizált raktárába. Azóta gondoskodunk az okos pénztárcák raktározásáról, a rendelések összekészítéséről és feladásáról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 28.

Cyber Monday: felkészülési útmutató webshopoknak

Cyber Monday: hogyan érdemes készülni rá? Mikor van? Milyen viszonyban van a Cyber Monday és a Black Friday? Kell-e külön kampányt készíteni?