Boxy
Blog
Áraink

TOP 3 buktató a webáruház üzemeltetésben, melyeket Te ne kövess el

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageShoprenter
2024. 11. 16.
E-kereskedelem
Sikeres vállalkozás
Tartalomjegyzék
1. Gyenge ügyfélszolgálat

Az online kereskedelem ütemes fejlődésének és térhódításának köszönhetően egyre több vállalkozás lép be a digitális piacra, hogy hatékonyabban elérje vásárlóit és terjeszkedni tudjon.

Azonban az állandóan növekvő versenyben nem elég csupán jelen lenni, amit csinálunk azt jól kell csinálnunk, ha sikeresek akarunk lenni.

Ma már több mint 38.000 webáruház üzemel Magyarországon az Ekerstat.hu adatai szerint. Legtöbbjük a működés során - akár jelen pillanatban is - ugyanazokat a súlyos hibákat követi el. Olyan hibákat, amelyek komolyan befolyásolják a vállalkozás növekedési ütemét. 

Ebben a cikkben bemutatjuk a TOP 3 webshop buktatót, amelyeket elkerülve jelentősen javíthatod a vállalkozásod eredményességét és versenyképességét.

1. Gyenge ügyfélszolgálat

Ha eddig nem tudtad volna, a látogatóban egy tucatnyi kérdés felmerül, amikor egy webáruház termék oldalán keresi a megoldást a problémájára. A rohanó világban pedig szeretnének ezekre a kérdésekre mielőbb választ kapni.

Erra a legjobb eszköz egy segítőkész ügyfélszolgálat, melynek résztvevői alaposan ismerik a termékeket. 

A webshopok mégis gyakran alábecsülik a jelentőségét, és nem biztosítanak elég vagy megfelelően képzett erőforrást a potenciális vásárlók kérdéseinek kezelésére.

Az igazán nagy és sikeres webáruházak tulajdonosai már felismerték a szakértő ügyfélszolgálat fontosságát, ezért pénzt nem kímélve folyamatosan arra törekszenek, hogy az ott dolgozó munkatársakat is folyamatosan továbbképezzék a saját és más szorosan kapcsolódó területeken, mint például az értékesítés és a kommunikáció.

Az ügyfélszolgálat teljes hiányával (mert sajnos még ilyennel is találkozunk manapság, annak ellenére, hogy kötelező) pedig egy szempillantás alatt elűzhetjük a potenciális vásárlót a konkurenciához. Ma már az sem lehet kifogás, ha nem tudsz erre külön csapatot alkalmazni, hiszen lehetőséged van kiszervezni. 

Emellett pedig a mesterséges intelligencia világában más opciókkal is élhet a kereskedő. Az AI alapú chatbotok (mint pl. a Cápák Közöttből is jól ismert Molin AI), használata könnyedén javíthat ezen hiányosságon, miközben csökkentheti a lemorzsolódások számát és növelheti a pozitív ügyfélélményt.

2. Hiányos vagy rossz termékleírások és képek

Böngészés során a vásárlók főként a webáruház által biztosított információkra támaszkodnak. Ha egy webáruházban a termékleírások hiányosak, a termékképek pedig nem közölnek fontos részleteket, a vásárlóban továbbra sem csökken a kérdések száma.

Az ügyfélszolgálatra beérkező hívások és a vásárlókban felmerülő kérdések számát tehát úgy is csökkenthetjük, ha részletes (és lehetőleg egyedi) termékleírásokat készítünk, a termékképeink pedig részletgazdagabbak, mint más webáruházban. (Viszont ez semmiképp nem váltja ki az ügyfélszolgálat fontosságát!)

A legtöbb hazai webáruház nem fordít energiát a termékoldalak felépítésébe, pedig ez több szempontból is előnyös! A részletgazdag és fontos kérdéseket megválaszoló leírások, valamint a magas minőségű képek növelik a vásárlói bizalmat és a konverziós arányt. Emellett az egyedi és releváns tartalmak a Google szemében is értéket képviselnek, így a webáruház SEO-jára (keresőoptimalizálására) is jó hatással vannak.

3. Túl hosszú rendelési folyamat

A rendelési folyamatot két részre érdemes bontani:

  1. Egyrészt, hogy a webáruházban mennyire bonyolult egy rendelést leadni?
  2. Másrészt pedig, hogy a vásárló hány napon belül kapja meg a rendelését?

A webáruház pénztár oldalát érdemes minél letisztultabban tartani és csak a legszükségesebb adatokat bekérni a vásárlótól. Ne bonyolítsuk olyan kérdésekkel, melyeket a vásárlást követően is belérhetünk tőle. Minél rövidebb és átláthatóbb egy pénztár oldal, annál nagyobb az esély a konverzióra.

Előfordul, hogy regisztrációhoz kötik a kereskedők a vásárlást, miközben az nem indokolt. Ha nálad is kötelező jelenleg a regisztráció, gondolkodj el azon, hogy erre valóban szükség van-e?

Természetesen vannak olyan esetek, amikor a regisztráció előnyös tud lenni, de ez még nem azt jelenti, hogy rá kell kényszeríteni a vásárlóra. Például, ha hűségpont rendszert biztosítunk a webáruházban az nagyon dicséretes, de nem kell mindenkire ráerőltetni, hogy pontokat gyűjtsön - ez legyen opcionális.

A kiszállítási határidők kevésbé rajtunk múlnak, de a megfelelő logisztikai partner kiválasztásával biztosítani tudjuk azt, hogy a mai rohanó világban a vásárló a lehető leghamarabb kézhez kapja a termékét.

Fontos megemlíteni, hogy itt főként a nagyobb számban raktározható késztermékekről van szó, melyeket akár rövidebb határidővel is megszerezhet a vásárló más webáruházból. Az egyedi termékeknél a vásárlóknak is könnyebb azt elfogadni, ha több napot vagy akár heteket kell várni egy megrendelésre, de a tömegtermék (pl. napi fogyasztási cikkek, háztartási termékek, elektronika) szállítási ideje esetén akár már 1 nap különbség is döntő szempont lehet.

Hazánkban több nagyobb logisztikai cég kínál rövid szállítási időket. Érdemes minél több cégtől ajánlatot bekérni és a versenytársaink elemzését követően a legoptimálisabb döntést meghozni. 

Ne feledkezzünk meg a kiszervezett logisztika lehetőségéről sem, ugyanis fulfillment cégekkel még rövidebb időre redukálhatjuk a szállítási feltételeinket. Érdemes tehát ezzel is kalkulálni és mint opció mérlegelni.

Ismerj meg 20 webshop buktatót!

Az alábbi videósorozatban 20 webshop buktatót  ismerhetsz meg, és ezekre olyan megoldásokat, amelyekkel tovább fejlesztheted a webáruházad.

20-webshop-buktato-shoprenter-boxy.png

A tudásanyagot Kulcsár István Róbert, a Shoprenter egyik alapítója álmodta meg, aki az elmúlt 13 évben vállalkozók ezreinek segített elindulni és növekedni az online kereskedelem világában.

Számos kudarcot és sikertörténetet látott már, gyakran találkozott olyan vállalkozásokkal, akik egy helyben toporogtak, vagy folyamatosan egy lépéssel a konkurencia mögött kullogtak.

Ha Te is ebben a cipőben jársz, Róbert tanácsai segítenek majd egy új szintre lépni!

Az ingyenes videósorozat hossza mindössze 2 óra, amelyben az alábbi 4 témakörben, 5-5 buktatót ismerhetsz meg, majd ezekre több megoldási javaslatot is kapsz:

  1. Felhasználói élmény és bizalomépítés
  2. Marketing és értékesítés
  3. Trendek és innovációk
  4. Hatékonyságnövelés és fejlődés

A 20 buktatót itt éred el!

Maradj naprakész!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageShoprenter
2024. 11. 16.

TOP 3 buktató a webáruház üzemeltetésben, melyeket Te ne kövess el

Az online kereskedelem ütemes fejlődésének és térhódításának köszönhetően egyre több vállalkozás lép be a digitális piacra, hogy hatékonyabban elérje vásárlóit és terjeszkedni tudjon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 14.

Webshop bevételnövelés az ünnepek alatt: útmutató

Webshop bevételnövelés az ünnepek közeledtével. Milyen bevált módszereket érdemes használni? Mi a különbség a bevételnövelés és a profitnövelés között?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Boxy E-commerce Mood Monitor 2024 - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató felmérést készített a partnerei körében azzal a céllal, hogy képet kapjon az e-kereskedelmi piacon az elmúlt hónapokban kialakult hangulatról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ  - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 04.

Esettanulmány: Okos pénztárcák egy okos raktárban

A Monteen körülbelül egy évvel ezelőtt költözött be a Boxy automatizált raktárába. Azóta gondoskodunk az okos pénztárcák raktározásáról, a rendelések összekészítéséről és feladásáról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 28.

Cyber Monday: felkészülési útmutató webshopoknak

Cyber Monday: hogyan érdemes készülni rá? Mikor van? Milyen viszonyban van a Cyber Monday és a Black Friday? Kell-e külön kampányt készíteni?

Miért érdemes külföldi piacra lépni
Placeholder imageEverigo
2024. 10. 21.

Miért érdemes külföldi piacra lépni?

Az e-kereskedelem világa rohamosan fejlődik és egyre több magyar webáruház tulajdonos szembesül azzal a kihívással, hogy versenyképes maradjon a hazai piacon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 18.

Hogyan csinálj profi Black Friday kampányt?

Black Friday kampány: hogyan kell rá felkészülni és hogyan kell jól csinálni? Mi szükséges egy sikeres Black Friday kampány futtatásához 2024-ben?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 11.

Interjú Balogh Péterrel: Miért szervezd ki a logisztikád?

Megkérdeztük partnerünket, Balogh Pétert, miért éri meg a fulfillment egy vállalkozás számára. Természetesen a logisztikán felül szó esett vállalkozásfejlesztésről is.