TOP 3 buktató a webáruház üzemeltetésben, melyeket Te ne kövess el

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageShoprenter
2024. 11. 16.
E-kereskedelem
Sikeres vállalkozás
Tartalomjegyzék
1. Gyenge ügyfélszolgálat

Az online kereskedelem ütemes fejlődésének és térhódításának köszönhetően egyre több vállalkozás lép be a digitális piacra, hogy hatékonyabban elérje vásárlóit és terjeszkedni tudjon.

Azonban az állandóan növekvő versenyben nem elég csupán jelen lenni, amit csinálunk azt jól kell csinálnunk, ha sikeresek akarunk lenni.

Ma már több mint 38.000 webáruház üzemel Magyarországon az Ekerstat.hu adatai szerint. Legtöbbjük a működés során - akár jelen pillanatban is - ugyanazokat a súlyos hibákat követi el. Olyan hibákat, amelyek komolyan befolyásolják a vállalkozás növekedési ütemét. 

Ebben a cikkben bemutatjuk a TOP 3 webshop buktatót, amelyeket elkerülve jelentősen javíthatod a vállalkozásod eredményességét és versenyképességét.

1. Gyenge ügyfélszolgálat

Ha eddig nem tudtad volna, a látogatóban egy tucatnyi kérdés felmerül, amikor egy webáruház termék oldalán keresi a megoldást a problémájára. A rohanó világban pedig szeretnének ezekre a kérdésekre mielőbb választ kapni.

Erra a legjobb eszköz egy segítőkész ügyfélszolgálat, melynek résztvevői alaposan ismerik a termékeket. 

A webshopok mégis gyakran alábecsülik a jelentőségét, és nem biztosítanak elég vagy megfelelően képzett erőforrást a potenciális vásárlók kérdéseinek kezelésére.

Az igazán nagy és sikeres webáruházak tulajdonosai már felismerték a szakértő ügyfélszolgálat fontosságát, ezért pénzt nem kímélve folyamatosan arra törekszenek, hogy az ott dolgozó munkatársakat is folyamatosan továbbképezzék a saját és más szorosan kapcsolódó területeken, mint például az értékesítés és a kommunikáció.

Az ügyfélszolgálat teljes hiányával (mert sajnos még ilyennel is találkozunk manapság, annak ellenére, hogy kötelező) pedig egy szempillantás alatt elűzhetjük a potenciális vásárlót a konkurenciához. Ma már az sem lehet kifogás, ha nem tudsz erre külön csapatot alkalmazni, hiszen lehetőséged van kiszervezni. 

Emellett pedig a mesterséges intelligencia világában más opciókkal is élhet a kereskedő. Az AI alapú chatbotok (mint pl. a Cápák Közöttből is jól ismert Molin AI), használata könnyedén javíthat ezen hiányosságon, miközben csökkentheti a lemorzsolódások számát és növelheti a pozitív ügyfélélményt.

2. Hiányos vagy rossz termékleírások és képek

Böngészés során a vásárlók főként a webáruház által biztosított információkra támaszkodnak. Ha egy webáruházban a termékleírások hiányosak, a termékképek pedig nem közölnek fontos részleteket, a vásárlóban továbbra sem csökken a kérdések száma.

Az ügyfélszolgálatra beérkező hívások és a vásárlókban felmerülő kérdések számát tehát úgy is csökkenthetjük, ha részletes (és lehetőleg egyedi) termékleírásokat készítünk, a termékképeink pedig részletgazdagabbak, mint más webáruházban. (Viszont ez semmiképp nem váltja ki az ügyfélszolgálat fontosságát!)

A legtöbb hazai webáruház nem fordít energiát a termékoldalak felépítésébe, pedig ez több szempontból is előnyös! A részletgazdag és fontos kérdéseket megválaszoló leírások, valamint a magas minőségű képek növelik a vásárlói bizalmat és a konverziós arányt. Emellett az egyedi és releváns tartalmak a Google szemében is értéket képviselnek, így a webáruház SEO-jára (keresőoptimalizálására) is jó hatással vannak.

3. Túl hosszú rendelési folyamat

A rendelési folyamatot két részre érdemes bontani:

  1. Egyrészt, hogy a webáruházban mennyire bonyolult egy rendelést leadni?
  2. Másrészt pedig, hogy a vásárló hány napon belül kapja meg a rendelését?

A webáruház pénztár oldalát érdemes minél letisztultabban tartani és csak a legszükségesebb adatokat bekérni a vásárlótól. Ne bonyolítsuk olyan kérdésekkel, melyeket a vásárlást követően is belérhetünk tőle. Minél rövidebb és átláthatóbb egy pénztár oldal, annál nagyobb az esély a konverzióra.

Előfordul, hogy regisztrációhoz kötik a kereskedők a vásárlást, miközben az nem indokolt. Ha nálad is kötelező jelenleg a regisztráció, gondolkodj el azon, hogy erre valóban szükség van-e?

Természetesen vannak olyan esetek, amikor a regisztráció előnyös tud lenni, de ez még nem azt jelenti, hogy rá kell kényszeríteni a vásárlóra. Például, ha hűségpont rendszert biztosítunk a webáruházban az nagyon dicséretes, de nem kell mindenkire ráerőltetni, hogy pontokat gyűjtsön - ez legyen opcionális.

A kiszállítási határidők kevésbé rajtunk múlnak, de a megfelelő logisztikai partner kiválasztásával biztosítani tudjuk azt, hogy a mai rohanó világban a vásárló a lehető leghamarabb kézhez kapja a termékét.

Fontos megemlíteni, hogy itt főként a nagyobb számban raktározható késztermékekről van szó, melyeket akár rövidebb határidővel is megszerezhet a vásárló más webáruházból. Az egyedi termékeknél a vásárlóknak is könnyebb azt elfogadni, ha több napot vagy akár heteket kell várni egy megrendelésre, de a tömegtermék (pl. napi fogyasztási cikkek, háztartási termékek, elektronika) szállítási ideje esetén akár már 1 nap különbség is döntő szempont lehet.

Hazánkban több nagyobb logisztikai cég kínál rövid szállítási időket. Érdemes minél több cégtől ajánlatot bekérni és a versenytársaink elemzését követően a legoptimálisabb döntést meghozni. 

Ne feledkezzünk meg a kiszervezett logisztika lehetőségéről sem, ugyanis fulfillment cégekkel még rövidebb időre redukálhatjuk a szállítási feltételeinket. Érdemes tehát ezzel is kalkulálni és mint opció mérlegelni.

Ismerj meg 20 webshop buktatót!

Az alábbi videósorozatban 20 webshop buktatót  ismerhetsz meg, és ezekre olyan megoldásokat, amelyekkel tovább fejlesztheted a webáruházad.

20-webshop-buktato-shoprenter-boxy.png

A tudásanyagot Kulcsár István Róbert, a Shoprenter egyik alapítója álmodta meg, aki az elmúlt 13 évben vállalkozók ezreinek segített elindulni és növekedni az online kereskedelem világában.

Számos kudarcot és sikertörténetet látott már, gyakran találkozott olyan vállalkozásokkal, akik egy helyben toporogtak, vagy folyamatosan egy lépéssel a konkurencia mögött kullogtak.

Ha Te is ebben a cipőben jársz, Róbert tanácsai segítenek majd egy új szintre lépni!

Az ingyenes videósorozat hossza mindössze 2 óra, amelyben az alábbi 4 témakörben, 5-5 buktatót ismerhetsz meg, majd ezekre több megoldási javaslatot is kapsz:

  1. Felhasználói élmény és bizalomépítés
  2. Marketing és értékesítés
  3. Trendek és innovációk
  4. Hatékonyságnövelés és fejlődés

A 20 buktatót itt éred el!

Maradj naprakész!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 17.

Hogyan alakítja át a logisztikát az importkereskedelem?

Megjelent a PwC legfrissebb Digitális Kereskedelmi Körképe a DKSZ (Digitális Kereskedelmi Szövetség) közreműködésével. A magyar e-kereskedelmi piac 2024-ben jelentős átalakuláson ment keresztül, melynek fő mozgatórugója az importkereskedelem előretörése.

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2025. 03. 10.

Terjeszkedés a Távol-Kelet fenyegetése nélkül

Az olyan keleti óriások, mint a Temu, az Aliexpress vagy a Shein, a globális e-kereskedelmi piacokat alacsony áraikkal és széles kínálatukkal rohanták le, különösen Nyugat-Európában és az USA-ban.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 03.

Boxy sajtómegjelenések

A Boxy fulfillment szolgáltató sajtómegjelenései.

Raktári robot
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 24.

Hasznos tudnivalók a webáruház logisztika kapcsán

Előfordulhat, hogy számunkra is vonzó alternatíva az, hogy céget alapítsunk és elindítsuk a saját webshopunkat. Ha azonban így teszünk, akkor van egy olyan terület, amire kiemelt figyelmet kell fordítanunk, ez a webáruház logisztika.

Laptop bevásárlókocsival
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 17.

Hogyan készítsünk webshopot úgy, mint a profik?

Ha az a célunk, hogy fizikai termékek értékesítésével foglalkozzunk, akkor elengedhetetlen, hogy legyen egy oldalunk, ahol megvásárolhatók az árucikkek. Éppen ezért felmerülhet az az égető kérdés, hogy hogyan készítsünk webshopot?

Fáradt irodai dolgozó
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 09.

Hibák, amiket elkövethetünk a webshop üzemeltetés során

Ha fizikai termékek értékesítésével foglalkozunk, akkor fontos, hogy legyen egy jól felépített webáruházunk, ami lehetőséget ad az online vásárlásra. A webshop üzemeltetés azonban nem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre gondolnánk.

Boxy raktárépület
Placeholder imageEverigo
2025. 02. 04.

Miért érdemes fulfillment szolgáltatóval külföldi piacra lépni?

Az e-kereskedelem folyamatosan fejlődik, és egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a nemzetközi piacokon való terjeszkedés új bevételi forrásokat és növekedési lehetőségeket kínál.

nő csomagot ad fel
Placeholder imageEverigo
2025. 01. 13.

Népszerű termékkategóriák a környező országokban

A nemzetközi piacra lépés a magyar e-kereskedők számára egyre vonzóbb lehetőség, különösen a környező országokban, ahol a hasonló kulturális háttér és földrajzi közelség előnyt jelenthet. A sikeres exportálás azonban alapos tervezést igényel, különös tekintettel arra, hogy mely termékkategóriák népszerűek az adott célpiacon.

szállító kamion
Placeholder imageBoxy
2025. 01. 06.

A belföldi és nemzetközi szállítás sem jelenthet problémát

Amennyiben webshopot üzemeltetünk és nemcsak itthon, hanem külföldön is meg lehet vásárolni a termékeinket, akkor nagyon fontos, hogy a belföldi és nemzetközi szállítást is gördülékenyen tudjuk biztosítani a vásárlóink számára.