WhiteFish Logisztika: cégbemutató

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2023. 04. 14.
Fulfillment és logisztika
Tartalomjegyzék
WhiteFish Logisztika: cégbemutató

Milyen cég a WhiteFish? Kik és mikor alapították? Milyen célból? Milyen szolgáltatásokat kínál? Milyen alternatívái vannak?

WhiteFish Logisztika: cégbemutató

Pecás webáruházból az ország legprofibb fulfillment szolgáltatójává válást tűzte ki céljául a WhiteFish. Hazai e-kereskedelmi tapasztalataikat ötvözik évtizedes logisztikai munkájuk eredményeivel, ebből fejlesztett szolgáltatásukkal a dinamikusan bővülő magyar webáruházaknak kínálnak új fejlődési utat. Saját irányítási rendszerük a piac meghatározó szereplőjévé teheti őket. Bemutatjuk a WhiteFish Logisztikát.

Milyen cég a WhiteFish?

A WhiteFish egy néhány éve (2021) alapított, de dinamikusan fejlődő, teljes egészében magyar tulajdonú logisztikai vállalkozás. Logisztikai központjuk az M1-es autópálya mellett található Biatorbágyon. Fő profiljuk a fulfillment, azaz a webáruházi rendelések teljes logisztikai háttérfeladatainak ellátása.

Mikor és kik alapították? Mi volt a koncepció?

A Whitefish Logisztika Korlátolt Felelősségű Társaságot 2021-ben alapították, a cég vezető tisztségviselői Szalai Sándor és Juranovics Richárd. A közös vállalkozáson túl összeköti őket a természet szeretete és az ezen alapuló kereskedelem. Szalai Sándor 14 év közös munka után váltott a Dechatlon raktárvezetői pozíciójából a WhiteFish fulfillment csapatába, míg Juranovics Richárd az egyik legnagyobb hazai horgászcikk webáruház tulajdonosaként vágott bele az új kihívásba.

A vállalkozás ötlete is feltehetően valamelyik közös horgászás közben születhetett, a név eredetén sem kell sokat gondolkodnunk. Az alapítók évtizedes e-kereskedelmi és logisztikai tapasztalatuk és tudásuk felhasználásával alkották meg saját fejlesztésű informatikai rendszerüket, ami raktárbázisuk működésének alapját adja.

Mint sok webáruházi logisztikára specializálódó vállalkozás létrejöttében, úgy a WhiteFishnél is fontos momentum volt a tulajdonosok saját webshopjainak növekedése. Az e-kereskedelem fejlődését és igényeinek változását nem követte annak hátterét biztosító logisztikai kínálat.

Az önálló raktár kialakítása már nem volt gazdaságos, míg a bérraktározáshoz nem találtak megfelelő partnert. Adott volt hát a feladat, hogy a saját webshop fenntartása mellett más hasonló cipőben járó webáruházak kiszolgálását is fel kell vállalni.

Milyen szolgáltatásokat nyújt a WhiteFish?

A WhiteFish a hazai webáruházak kiszolgálására koncentrál függetlenül azok méretétől. Akár néhány termékkel dolgozó kezdő, vagy gyorsan fejlődő és egyre növekvő helyigényű fejlettebb online áruházak logisztikájának ellátására is felkészültek. A szolgáltatások kialakítása a hazai online piacon gyűjtött saját tapasztalatokon alapul.

Szolgáltatási csomagjuk része a klasszikus logisztikai feladatsor. A webáruház beszerzett termékeit bevételezik, nyilvántartják és a legoptimálisabb módon tárolják. A megrendelések beérkezése esetén a csomagokat összekészítik és gondoskodnak a kiszállításról. A visszaérkezett csomagokat a megbízóval kötött megállapodás alapján újra készletre veszik vagy a megbízóhoz szállítják. Igény esetén átvállalják a számlázást is.

Szolgáltatásuk lelke és motorja saját fejlesztésű raktárirányítási programjuk. A folyamatokat tekintve a WhiteFish teljesen automatizált, a nyilvántartás és a csomagok útja akár egy telefonról is nyomon követhető. Mind a bevételezésnél, mind a komissiózásnál és a csomagok végső összeállításánál többlépcsős ellenőrzést alkalmaznak a hibák kiküszöbölésére.

A WhiteFish logisztikai központja a nyilvántartás és irányítás szempontjából teljesen automatizált, míg az anyagmozgatással járó feladatok tekintetében egy hagyományos, manuális raktár. A legmodernebb informatikai megoldások ötvöződnek a legegyszerűbb és sokszor bevált technikai háttérrel.

Milyen a Whitefish-hez hasonló cégek vannak Magyarországon?

A webáruházak igényeire szakosodott logisztikai vállalkozások sorra jelennek meg a hazai piacon. Konkurenseihez képest a WhiteFish új szereplőként még kis halnak számít közöttük. Vannak olyan vállalkozások, amik korábbi logisztikai szolgáltatásaik bővítésével, átalakításával próbálják a piac új szegmensét is meghódítani és olyanok, akik már a WhiteFishhez hasonlóan eleve fulfillmentre rendezkednek be.

Előbbiek közé tartozik a Complexpress, ami az e-kereskedelem terén is egyre hatékonyabb szolgáltatásokat kínál, vagy a lassan 20 éves iLogistic, ami ugyanabban a biatorbágyi utcában működik, mint a WhiteFish.

Az egyik legerősebb magyarországi szereplő a Webshippy, ami egyben a hazai dropshipping piac meghatározója is.

A Boxy nem csak méretével, de a legmodernebb technológia hazai kiépítésével hívta fel magára a figyelmet.

WhiteFish és Boxy: mik a hasonlóságok és a különbségek?

Ugyanazon a piacon, ugyanazon célközönségnek kínál szolgáltatást mindkét vállalkozás. Indulásuk is körülbelül ugyanarra az időre tehető. Érdekes lesz látni a két vállalkozás fejlődési útját, már csak azért is, mert egy jelentős különbség mégis van a két szolgáltató között.

A WhiteFish automatizált raktárirányítás mellett is egy manuális raktár, ahol a termékek mozgatását, komissiózását, csomagolását emberi erőforrással oldják meg. Éppen ezért van szükségük többkörös ellenőrzésre ügymenetükben.

Ezzel szemben a Boxy egy teljesen automatizált raktár: az irányítást és a termékek fizikai mozgatását tekintve is.

A Boxy raktári működése gyorsabb, saját flottája révén a kiszállítást is saját kézben tartja. A robotizált raktár a hosszú távon gazdaságos és fenntartható működésbe vetett hitet mutatja. A WhiteFish raktárbázisának kiépítése kisebb beruházást igényelt, ugyanakkor fenntartása drágább lehet hosszabb távon. A WhiteFish a számlázást is átvállalja megbízóitól, a Boxy a pénzügyek minden szegmensét webáruházaknál hagyja.

A Boxy skálázható ajánlattal készül minden partnere számára, aminek irányszámait weboldalán könnyen kalkulálhatóan fel is tüntet. A WhiteFish egyedi ajánlatot küld, és egy ingyenes próbahónapot kínál az új megbízóknak.

 
WhiteFish
Boxy
Védett raktár
Igen
Igen
Saját felhőalapú szoftver
Igen
Igen
Digitalizált raktárirányítás
Igen
Igen
Robotizált raktárbázis
Nem
Igen
Termékek tárolása
Igen
Igen
Rendelések feldolgozása
Igen
Igen
Automatizált komissiózás
Nem
Igen
Manuális komissiózás
Igen
Nem
Csomagok összekészítése
Igen
Igen
Csomagolás
Igen
Igen
Kiszállítás megszervezése
Igen
Igen
Saját futár flotta
Nem
Igen
Másnapi kiszállítás országosan
Igen
Igen
Visszáru- és utánvét-kezelés
Igen
Igen
Magyar nyelvű támogatás
Igen
Igen
Naprakész nyilvántartás
Igen
Igen
Csomagok nyomon követése
Igen
Igen
Számlázás
Igen
Nem
Ingyenes próbahónap
Igen
Nem
Honlapi árkalkuláció
Nem
Igen
Saját dropshipping katalógus
Nem
Nem

Mikor melyik céget érdemes választani?

Mindkét cég webáruházak teljes logisztikai háttérfeladatának elvégzését vállalja. Működési felépítésükben azonban vannak jellegzetes különbségek, ami miatt hol egyik, hol másik szolgáltató lehet előnyösebb.

Ha a gyorsaság és a pontosság döntő faktor

Ha a gyorsaság és a pontosság számít, akkor a Boxy a megfelelő választás.

Bármilyen jó is a WhiteFish szoftvere, az emberi munkaerő fárad és hibázik.

Az ebből adódó tévedési lehetőségek teljes egészében kizártak a Boxynál, mivel a komissiózás egésze robotizált. A rendelés beérkezésétől annak teljes feldolgozásáig a lehető legkevesebb idő telik el a Boxy bázisán, Budapest esetében akár az aznapi kiszállítás is lehetséges.

Hagyományos értelemben a WhiteFish is gyors, de a robotizáció és saját flotta hiánya miatt ezt a szintet nem tudja teljesíteni.

Ha a számlázást is ki szeretnénk szervezni

Ha a pénzügyek legkevésbé kedvelt részét is kiszerveznénk, akkor a WhiteFish átveszi tőlünk a számlázással járó feladatokat. A Boxy esetében ilyen szolgáltatás nem kérhető.

Hogyan alakulnak az árak?

A Boxy nem árul zsákbamacskát: árai skálázhatóak és könnyen számíthatóak bármekkora növekedés esetére. A WhiteFish árai nem ennyire egyértelműek, ellenben magát a szolgáltatást egy hónapig ingyen, elköteleződés nélkül kipróbálhatjuk. Az egyik a hosszú távú, megalapozott döntést, a másik a rövidebb távú, de saját tapasztalaton alapulót segíti.

A megrendelések száma

A robotizáció előnyei annál jobban érvényesülnek, minél több a megrendelés és minél inkább egységesíthető minden folyamat. A Boxy szolgáltatása napi néhány megrendeléstől is megéri, de igazán havi 100 rendelés felett kezd el gazdaságosan működni. Egyedi adottságú, például szokatlan formájú vagy darabonként eltérő termékek esetében a manuális komissiózás és a WhiteFish a jobb választás.

Ha bizonytalanok vagyunk érdemes mindkét cégtől konzultációt és ajánlatot kérni, így pontosan látni fogjuk a különbségeket, amik nem csak az árban, hanem az ügymenetben is megjelenhetnek.

Logisztikánk kiszervezésével biztosan jól járunk, de választásunk cégünk fejlődésére döntő hatást gyakorolhat, így érdemes alaposan mérlegelnünk.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2024. 11. 25.

Külföldre terjeszkednél? Ismerkedj meg a legnagyobb marketplacekkel!

Amikor egy magyar webshop tulajdonosa külföldre szeretné terjeszteni vállalkozását, alapvetően két fő lehetősége van: vagy saját, külföldi webáruházat indít, vagy pedig egy már meglévő marketplace platformhoz csatlakozik.

Placeholder image
Placeholder imageShoprenter
2024. 11. 16.

TOP 3 buktató a webáruház üzemeltetésben, melyeket Te ne kövess el

Az online kereskedelem ütemes fejlődésének és térhódításának köszönhetően egyre több vállalkozás lép be a digitális piacra, hogy hatékonyabban elérje vásárlóit és terjeszkedni tudjon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 14.

Webshop bevételnövelés az ünnepek alatt: útmutató

Webshop bevételnövelés az ünnepek közeledtével. Milyen bevált módszereket érdemes használni? Mi a különbség a bevételnövelés és a profitnövelés között?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Boxy E-commerce Mood Monitor 2024 - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató felmérést készített a partnerei körében azzal a céllal, hogy képet kapjon az e-kereskedelmi piacon az elmúlt hónapokban kialakult hangulatról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ  - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 04.

Esettanulmány: Okos pénztárcák egy okos raktárban

A Monteen körülbelül egy évvel ezelőtt költözött be a Boxy automatizált raktárába. Azóta gondoskodunk az okos pénztárcák raktározásáról, a rendelések összekészítéséről és feladásáról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 28.

Cyber Monday: felkészülési útmutató webshopoknak

Cyber Monday: hogyan érdemes készülni rá? Mikor van? Milyen viszonyban van a Cyber Monday és a Black Friday? Kell-e külön kampányt készíteni?

Miért érdemes külföldi piacra lépni
Placeholder imageEverigo
2024. 10. 21.

Miért érdemes külföldi piacra lépni?

Az e-kereskedelem világa rohamosan fejlődik és egyre több magyar webáruház tulajdonos szembesül azzal a kihívással, hogy versenyképes maradjon a hazai piacon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 18.

Hogyan csinálj profi Black Friday kampányt?

Black Friday kampány: hogyan kell rá felkészülni és hogyan kell jól csinálni? Mi szükséges egy sikeres Black Friday kampány futtatásához 2024-ben?