Milyen cég a WhiteFish? Kik és mikor alapították? Milyen célból? Milyen szolgáltatásokat kínál? Milyen alternatívái vannak?
WhiteFish Logisztika: cégbemutató
Pecás webáruházból az ország legprofibb fulfillment szolgáltatójává válást tűzte ki céljául a WhiteFish. Hazai e-kereskedelmi tapasztalataikat ötvözik évtizedes logisztikai munkájuk eredményeivel, ebből fejlesztett szolgáltatásukkal a dinamikusan bővülő magyar webáruházaknak kínálnak új fejlődési utat. Saját irányítási rendszerük a piac meghatározó szereplőjévé teheti őket. Bemutatjuk a WhiteFish Logisztikát.
Milyen cég a WhiteFish?
A WhiteFish egy néhány éve (2021) alapított, de dinamikusan fejlődő, teljes egészében magyar tulajdonú logisztikai vállalkozás. Logisztikai központjuk az M1-es autópálya mellett található Biatorbágyon. Fő profiljuk a fulfillment, azaz a webáruházi rendelések teljes logisztikai háttérfeladatainak ellátása.
Mikor és kik alapították? Mi volt a koncepció?
A Whitefish Logisztika Korlátolt Felelősségű Társaságot 2021-ben alapították, a cég vezető tisztségviselői Szalai Sándor és Juranovics Richárd. A közös vállalkozáson túl összeköti őket a természet szeretete és az ezen alapuló kereskedelem. Szalai Sándor 14 év közös munka után váltott a Dechatlon raktárvezetői pozíciójából a WhiteFish fulfillment csapatába, míg Juranovics Richárd az egyik legnagyobb hazai horgászcikk webáruház tulajdonosaként vágott bele az új kihívásba.
A vállalkozás ötlete is feltehetően valamelyik közös horgászás közben születhetett, a név eredetén sem kell sokat gondolkodnunk. Az alapítók évtizedes e-kereskedelmi és logisztikai tapasztalatuk és tudásuk felhasználásával alkották meg saját fejlesztésű informatikai rendszerüket, ami raktárbázisuk működésének alapját adja.
Mint sok webáruházi logisztikára specializálódó vállalkozás létrejöttében, úgy a WhiteFishnél is fontos momentum volt a tulajdonosok saját webshopjainak növekedése. Az e-kereskedelem fejlődését és igényeinek változását nem követte annak hátterét biztosító logisztikai kínálat.
Az önálló raktár kialakítása már nem volt gazdaságos, míg a bérraktározáshoz nem találtak megfelelő partnert. Adott volt hát a feladat, hogy a saját webshop fenntartása mellett más hasonló cipőben járó webáruházak kiszolgálását is fel kell vállalni.
Milyen szolgáltatásokat nyújt a WhiteFish?
A WhiteFish a hazai webáruházak kiszolgálására koncentrál függetlenül azok méretétől. Akár néhány termékkel dolgozó kezdő, vagy gyorsan fejlődő és egyre növekvő helyigényű fejlettebb online áruházak logisztikájának ellátására is felkészültek. A szolgáltatások kialakítása a hazai online piacon gyűjtött saját tapasztalatokon alapul.
Szolgáltatási csomagjuk része a klasszikus logisztikai feladatsor. A webáruház beszerzett termékeit bevételezik, nyilvántartják és a legoptimálisabb módon tárolják. A megrendelések beérkezése esetén a csomagokat összekészítik és gondoskodnak a kiszállításról. A visszaérkezett csomagokat a megbízóval kötött megállapodás alapján újra készletre veszik vagy a megbízóhoz szállítják. Igény esetén átvállalják a számlázást is.
Szolgáltatásuk lelke és motorja saját fejlesztésű raktárirányítási programjuk. A folyamatokat tekintve a WhiteFish teljesen automatizált, a nyilvántartás és a csomagok útja akár egy telefonról is nyomon követhető. Mind a bevételezésnél, mind a komissiózásnál és a csomagok végső összeállításánál többlépcsős ellenőrzést alkalmaznak a hibák kiküszöbölésére.
A WhiteFish logisztikai központja a nyilvántartás és irányítás szempontjából teljesen automatizált, míg az anyagmozgatással járó feladatok tekintetében egy hagyományos, manuális raktár. A legmodernebb informatikai megoldások ötvöződnek a legegyszerűbb és sokszor bevált technikai háttérrel.
Milyen a Whitefish-hez hasonló cégek vannak Magyarországon?
A webáruházak igényeire szakosodott logisztikai vállalkozások sorra jelennek meg a hazai piacon. Konkurenseihez képest a WhiteFish új szereplőként még kis halnak számít közöttük. Vannak olyan vállalkozások, amik korábbi logisztikai szolgáltatásaik bővítésével, átalakításával próbálják a piac új szegmensét is meghódítani és olyanok, akik már a WhiteFishhez hasonlóan eleve fulfillmentre rendezkednek be.
Előbbiek közé tartozik a Complexpress, ami az e-kereskedelem terén is egyre hatékonyabb szolgáltatásokat kínál, vagy a lassan 20 éves iLogistic, ami ugyanabban a biatorbágyi utcában működik, mint a WhiteFish.
Az egyik legerősebb magyarországi szereplő a Webshippy, ami egyben a hazai dropshipping piac meghatározója is.
A Boxy nem csak méretével, de a legmodernebb technológia hazai kiépítésével hívta fel magára a figyelmet.
WhiteFish és Boxy: mik a hasonlóságok és a különbségek?
Ugyanazon a piacon, ugyanazon célközönségnek kínál szolgáltatást mindkét vállalkozás. Indulásuk is körülbelül ugyanarra az időre tehető. Érdekes lesz látni a két vállalkozás fejlődési útját, már csak azért is, mert egy jelentős különbség mégis van a két szolgáltató között.
A WhiteFish automatizált raktárirányítás mellett is egy manuális raktár, ahol a termékek mozgatását, komissiózását, csomagolását emberi erőforrással oldják meg. Éppen ezért van szükségük többkörös ellenőrzésre ügymenetükben.
Ezzel szemben a Boxy egy teljesen automatizált raktár: az irányítást és a termékek fizikai mozgatását tekintve is.
A Boxy raktári működése gyorsabb, saját flottája révén a kiszállítást is saját kézben tartja. A robotizált raktár a hosszú távon gazdaságos és fenntartható működésbe vetett hitet mutatja. A WhiteFish raktárbázisának kiépítése kisebb beruházást igényelt, ugyanakkor fenntartása drágább lehet hosszabb távon. A WhiteFish a számlázást is átvállalja megbízóitól, a Boxy a pénzügyek minden szegmensét webáruházaknál hagyja.
A Boxy skálázható ajánlattal készül minden partnere számára, aminek irányszámait weboldalán könnyen kalkulálhatóan fel is tüntet. A WhiteFish egyedi ajánlatot küld, és egy ingyenes próbahónapot kínál az új megbízóknak.
WhiteFish | Boxy | |
Védett raktár | Igen | Igen |
Saját felhőalapú szoftver | Igen | Igen |
Digitalizált raktárirányítás | Igen | Igen |
Robotizált raktárbázis | Nem | Igen |
Termékek tárolása | Igen | Igen |
Rendelések feldolgozása | Igen | Igen |
Automatizált komissiózás | Nem | Igen |
Manuális komissiózás | Igen | Nem |
Csomagok összekészítése | Igen | Igen |
Csomagolás | Igen | Igen |
Kiszállítás megszervezése | Igen | Igen |
Saját futár flotta | Nem | Igen |
Másnapi kiszállítás országosan | Igen | Igen |
Visszáru- és utánvét-kezelés | Igen | Igen |
Magyar nyelvű támogatás | Igen | Igen |
Naprakész nyilvántartás | Igen | Igen |
Csomagok nyomon követése | Igen | Igen |
Számlázás | Igen | Nem |
Ingyenes próbahónap | Igen | Nem |
Honlapi árkalkuláció | Nem | Igen |
Saját dropshipping katalógus | Nem | Nem |
Mikor melyik céget érdemes választani?
Mindkét cég webáruházak teljes logisztikai háttérfeladatának elvégzését vállalja. Működési felépítésükben azonban vannak jellegzetes különbségek, ami miatt hol egyik, hol másik szolgáltató lehet előnyösebb.
Ha a gyorsaság és a pontosság döntő faktor
Ha a gyorsaság és a pontosság számít, akkor a Boxy a megfelelő választás.
Bármilyen jó is a WhiteFish szoftvere, az emberi munkaerő fárad és hibázik.
Az ebből adódó tévedési lehetőségek teljes egészében kizártak a Boxynál, mivel a komissiózás egésze robotizált. A rendelés beérkezésétől annak teljes feldolgozásáig a lehető legkevesebb idő telik el a Boxy bázisán, Budapest esetében akár az aznapi kiszállítás is lehetséges.
Hagyományos értelemben a WhiteFish is gyors, de a robotizáció és saját flotta hiánya miatt ezt a szintet nem tudja teljesíteni.
Ha a számlázást is ki szeretnénk szervezni
Ha a pénzügyek legkevésbé kedvelt részét is kiszerveznénk, akkor a WhiteFish átveszi tőlünk a számlázással járó feladatokat. A Boxy esetében ilyen szolgáltatás nem kérhető.
Hogyan alakulnak az árak?
A Boxy nem árul zsákbamacskát: árai skálázhatóak és könnyen számíthatóak bármekkora növekedés esetére. A WhiteFish árai nem ennyire egyértelműek, ellenben magát a szolgáltatást egy hónapig ingyen, elköteleződés nélkül kipróbálhatjuk. Az egyik a hosszú távú, megalapozott döntést, a másik a rövidebb távú, de saját tapasztalaton alapulót segíti.
A megrendelések száma
A robotizáció előnyei annál jobban érvényesülnek, minél több a megrendelés és minél inkább egységesíthető minden folyamat. A Boxy szolgáltatása napi néhány megrendeléstől is megéri, de igazán havi 100 rendelés felett kezd el gazdaságosan működni. Egyedi adottságú, például szokatlan formájú vagy darabonként eltérő termékek esetében a manuális komissiózás és a WhiteFish a jobb választás.
Ha bizonytalanok vagyunk érdemes mindkét cégtől konzultációt és ajánlatot kérni, így pontosan látni fogjuk a különbségeket, amik nem csak az árban, hanem az ügymenetben is megjelenhetnek.
Logisztikánk kiszervezésével biztosan jól járunk, de választásunk cégünk fejlődésére döntő hatást gyakorolhat, így érdemes alaposan mérlegelnünk.