Boxy
Blog
Kapcsolat
Áraink

Boxy E-commerce Mood Monitor 2024 - Sajtóközlemény

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.
Sajtóközlemény
Tartalomjegyzék
Az általános hangulat változása 

A Boxy fulfillment szolgáltató felmérést készített a partnerei körében azzal a céllal, hogy képet kapjon az e-kereskedelmi piacon az elmúlt hónapokban kialakult hangulatról.

A nem reprezentatív kutatás az online kereskedők általános elégedettségét, a piac legfontosabb aktuális kihívásait, valamint a következő időszak kilátásait vizsgálta. A felmérésből ezek mellett az is kiderül, hogy a partner webshopok hogyan próbálnak alkalmazkodni a dinamikus gazdasági és technológiai változásokhoz.

  • A Boxy által megkérdezett webshopok 54%-a negatívan, 33%-a pedig pozitívan értékeli az elmúlt 6 hónapot vállalkozásuk sikeressége szempontjából
  • A válaszadók 20%-a elégedett, 60% viszont kifejezetten elégedetlen a webshopja jelenlegi teljesítményével
  • Az adatok alapján a három legnagyobb kihívást jelenleg az ügyfélszerzési költségek, a növekvő verseny és a gazdasági visszaesés kezelése jelenti a vállalkozások számára

Az e-kereskedelmi statisztikák szerint 2024 első negyedévében továbbra sem látszott jelentősebb fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon (Digitális Kereskedelmi Körkép 2024. GKID), ami mögött elsősorban az elmúlt két év tapasztalható vásárlóerő csökkenése, és a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak, ezért a Boxy, a kiszervezett raktárlogisztikai megoldások egyik vezető hazai szolgáltatója felmérést készített, amely elsősorban arra kereste a választ, hogy a webshop üzemeltetők hogyan értékelik az elmúlt időszak piaci eseményeit.

Az általános hangulat változása 

A megkérdezett vállalkozások többsége (54%) az elmúlt hat hónap során valamilyen szintű negatív változást érzékelt a webshopja működése kapcsán. A válaszadók 47%-a szerint romlottak, 7% szerint pedig jelentősen romlottak üzleti kilátásai. Mindez azt mutatja, hogy a webshopok többsége a várakozásokhoz képest alulteljesített, valamint számos esetben drasztikusan csökkentek eladásaik. Ugyanakkor a válaszadók kb. egyharmada (33%) pozitív tendenciákat tapasztalt ebben az időszakban, és 13%-ra tehető azoknak az aránya, akik nem számoltak be a működésüket jelentősen befolyásoló változásokról.

Elégedettség az értékesítéssel

A felmérés alapján a webshopok mindössze egyötöde (20%) elégedett vállalkozása jelenlegi értékesítési teljesítményével. Csak egy kis csoport (7%) értékelte az eredményeket semlegesnek, ami arra utal, hogy ők nem érzékeltek különösebb problémát, de a válaszadók túlnyomó többsége (60%) elégedetlen volt a webshop eladásaival. Mindemellett 13% nagyon elégedetlen, azaz nem csak, hogy nem felelt meg az értékesítés a várakozásoknak, de komoly problémákat is okoz számukra az eladások visszaesése.

Várakozások egy éves távlatban 

A válaszadók többsége (60%) pozitív várakozásokkal tekint a következő egy évre és növekedést vár az értékesítés területén. Bár ez bizakodásra adhatna okot, a további válaszokból arra lehet következtetni, hogy az optimizmus inkább mérsékeltnek tekinthető. A stagnálásra számító (26%) és a csökkenést váró (14%) vállalkozások aránya jelzi, hogy bár a többség növekedésre számít, jelentős azoknak a száma, akik aggódnak az eladások esetleges visszaesése vagy a jelenlegi helyzet fennmaradása miatt. Ez arra utal, hogy bár a webshopnak van növekedési potenciálja, a piaci bizonytalanság, vagy egyéb tényezők miatt nem mindenki érzi úgy, hogy a siker garantált lenne a következő időszakban.

A jelenlegi piaci feltételek 

A válaszadók többsége általánosságban (66%) elfogadhatónak vagy jónak ítéli meg a jelenlegi piaci feltételeket, ugyanakkor 34% kedvezőtlennek tekinti ezeket (ezen belül nagyon gyengének 14%, gyengének 20%), ami arra utalhat, hogy bár vannak szegmensek, ahol nagyobbak a kihívások, de a teljes piaci környezet továbbra is lehetőséget nyújt a növekedésre. Az adatokból az is kiderül, hogy a túlnyomó többséget (73%) negatív vagy nagyon negatív hatások érték a közelmúltban, ami arra utalhat, hogy a webshopok nagy része komoly kihívásokkal néz szembe a gazdasági visszaesés és az inflációs nyomás következtében. Ugyanakkor van egy kisebb csoport (17%), amely számára a gazdasági helyzet nem okozott problémát, vagy akár pozitív hatással volt a működésére. Az általános kép vegyes, mivel bár a legtöbb válaszadó nem látja kritikusnak a helyzetet, jelentős részük aggódik a piaci körülmények miatt. 

A legnagyobb kihívások 

Az adatok alapján a Boxy által megkérdezett webshopok a három legnagyobb kihívásnak az ügyfélszerzési költségek növekedését (28%), az élesedő versenyhelyzetet (28%) és a gazdasági visszaesés hatásainak kezelését (28%) tekintik. Ezek a tényezők komoly nyomást gyakorolnak rájuk, és együttesen alkotják a legfőbb előttük álló nehézségeket. A technológiai változások bár fontosak, jelenleg kevésbé ítélik meg kritikus problémának. A fenti adatok azt sugallják, hogy az e-kereskedelem szereplőinek főként a költséghatékonyságra, a versenytársaktól való megkülönböztetésre és a gazdasági helyzethez való alkalmazkodásra kell összpontosítaniuk a versenyképesség megőrzése érdekében.

A webshopok legfontosabb célkitűzései a következő 12 hónapban 

A megkérdezettek legnagyobb része az eladások növelését tartja a legfontosabb célnak (31%), mivel a növekvő ügyfélszerzési költségek és a gazdasági bizonytalanságok miatt az eladások fellendítése kulcsfontosságú. A második leggyakoribb cél a termékkínálat bővítése (21%). Ez arra utal, hogy a webshopok igyekeznek új termékekkel vagy szolgáltatásokkal bővíteni a portfóliójukat, hogy szélesebb közönséget érjenek el és versenyelőnyt szerezzenek. A válaszadók egy jelentős része emellett az új piacokra való belépést tűzte ki célul (20%), valamint sok webshop (17%) a technológia fejlesztésére helyezi a hangsúlyt. Utóbbi a hatékonyság növelését, a vásárlói élmény javítását és az innovatív megoldások integrálását célozza, amelyek segíthetik a webshopokat versenyképességük megőrzésében.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 21.

Esettanulmány: A stabil fejlődés három kulcsa - a Dermo.hu története

A Dermo.hu webáruház 2023 óta elérhető a bőrápolás szerelmesei számára. Fulfillment partnerükként folyamatosan figyelemmel kísérhetjük a kezdetektől rájuk jellemző dinamikus fejlődést.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 14.

Hogyan kerülhet fel a webshopod a megbízható webáruházak listájára?

Az e-kereskedelemben szinte minden szektorban hatalmas a verseny, így a vásárlók bizalmának megszerzése kulcsfontosságú egy vállalkozás számára.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 31.

Mennyibe kerül egy webshop?

Egy saját webáruház vonzó bevételi forrást jelenthet, amely a kezdetekben akár mellékállásban is végezhető. Azonban, mint minden vállalkozás, egy webshop indítása és üzemeltetése is költségekkel jár.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 24.

Esettanulmány: Időtlen minőség a férfi kozmetikumok között

Az 1902 KRDY márka 2022-ben indult útjára. Alapítója, Koródy Gergő mesterborbély, aki szakmai pályafutásának köszönhetően több, mint 10 év tapasztalatát zárta kozmetikumokba.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 17.

Hogyan alakítja át a logisztikát az importkereskedelem?

Megjelent a PwC legfrissebb Digitális Kereskedelmi Körképe a DKSZ (Digitális Kereskedelmi Szövetség) közreműködésével. A magyar e-kereskedelmi piac 2024-ben jelentős átalakuláson ment keresztül, melynek fő mozgatórugója az importkereskedelem előretörése.

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2025. 03. 10.

Terjeszkedés a Távol-Kelet fenyegetése nélkül

Az olyan keleti óriások, mint a Temu, az Aliexpress vagy a Shein, a globális e-kereskedelmi piacokat alacsony áraikkal és széles kínálatukkal rohanták le, különösen Nyugat-Európában és az USA-ban.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 03.

Boxy sajtómegjelenések

A Boxy fulfillment szolgáltató sajtómegjelenései.

Raktári robot
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 24.

Hasznos tudnivalók a webáruház logisztika kapcsán

Előfordulhat, hogy számunkra is vonzó alternatíva az, hogy céget alapítsunk és elindítsuk a saját webshopunkat. Ha azonban így teszünk, akkor van egy olyan terület, amire kiemelt figyelmet kell fordítanunk, ez a webáruház logisztika.

Laptop bevásárlókocsival
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 17.

Hogyan készítsünk webshopot úgy, mint a profik?

Ha az a célunk, hogy fizikai termékek értékesítésével foglalkozzunk, akkor elengedhetetlen, hogy legyen egy oldalunk, ahol megvásárolhatók az árucikkek. Éppen ezért felmerülhet az az égető kérdés, hogy hogyan készítsünk webshopot?