Mi az egytermékes webshop? Érdemes-e belevágni?

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2024. 01. 04.
E-kereskedelem
Tartalomjegyzék
Mit jelent az egytermékes webshop?

Egytermékes webshop: kinek éri meg ilyet alapítani és milyen termékkel érdemes belevágni? Egytermékes webshopok tulajdonságai, előnyei és hátrányai.

Mi az egytermékes webshop? Érdemes-e belevágni?

Az egytermékes webshop üzemeltetése az online kereskedés egyik különleges fajtája. Elsőre furcsának hangzik, pedig számtalan előnye lehet és egyáltalán nem biztos, hogy kevesebb bevételt termel, mint egy szélesebb kínálattal rendelkező webáruház. A következőkben megismerkedünk az egytermékes webshopok jellemzőivel, előnyeivel és hátrányaival és megvizsgáljuk, kinek érdemes ebben az irányban elindulnia.

Mit jelent az egytermékes webshop?

Az egyetlen termék értékesítésére létrehozott online boltot nevezzük egytermékes webshopnak.

A gyakorlat a fenti meghatározásnál picit megengedőbb és azokat az webáruházakat is ide sorolja, ahol egyetlen fő értékesítendő termék és kiegészítői vagy jól körülhatárolható termékcsoport értékesítése történik.

Vegyünk néhány példát az egyszerűség kedvéért.

Klasszikus egytermékes webshop

A teljesen klasszikus egytermékes webshop valóban egyetlen terméket árul, mondjuk különleges összetételű krémet. A krém mindig ugyanaz.

A webáruház akkor is egytermékes marad, ha különböző kiszerelések érhetőek el, vagy rendelhetjük díszdobozban is a krémet.

Lehetne a termék egy különleges törölköző, ami különböző méretben és színben is kapható. A valóságban ugye itt már több termék van, hiszen van kicsi kék és nagy piros törölköző is, de azért ez igaziból ugyanaz a termék.

Kézműves termék webáruháza

Egytermékes webshopnak tekinthető az olyan kézműves termék webáruháza is, ahol ugyan minden termék egyedi, de alapvetően egy vagy nagyon alacsony számú és stílusjegyeiben és felhasználásában hasonló termékeket lehet megvásárolni. Például ha valaki karkötőket készít természetes anyagokból és azt saját maga értékesíti az interneten.

Kinek érdemes egytermékes webshopot létrehoznia?

Egytermékes webshopot nagyon sokféle okból érdemes alapítani. Itt most a leggyakoribb okokra térünk ki, de a lista messze nem teljes ezzel a felsorolással.

Elindulás az e-kereskedelemben

Az első esetben az igazi cél nem egy egytermékes webshop létrehozása, hanem az elindulás az e-kereskedelem világában. Aki gondolkodik abban, hogy webáruházat létesítsen és élesben, saját tapasztalatok alapján szeretne fejlődni, neki kifejezetten érdemes egy jól kiválasztott termékkel elindulni, megtanulni a beszerzés mikéntjét, megtapasztalni az üzemelés mindennapjait, kitanulni a marketing legfontosabb fogásait.

A központi termék köré építve később bővíthető a kínálat.

Ebben az esetben az egytermékes webshop egy fejlődési lépcső.

Projekt

Sok egytermékes webshop projektként működik, eleve számolva azzal, hogy a termék életciklusa nagyon gyors lesz. Olcsó, divatkütyük, játékok, amik egy-egy szezonban felpörögnek majd ugyanolyan gyorsan el is tűnnek. Gyorsan kell cselekedni, amíg tart az őrület és nagyon fókuszáltan értékesíteni.

Ugyan klasszikusan a tinik hobbijaival kötjük ezt össze, de előfordulnak ettől eltérő esetek is: a COVID alatt kézfertőtlenítő gél vagy orvosi maszk kereskedelmére is érdemes lehetett összedobni egy egytermékes webshopot.

Az egytermékes webshop felépítése és üzemeltetése nagyon egyszerű. Egy jól megválasztott termékkel megtalálhatjuk állandó piacunkat és szinte befektetés és munka nélkül termelhetünk így jövedelmet.

Mindig van példa arra, hogy valaki így lett milliomos, de a valószínűbb, hogy kiegészítő jövedelemként számolhatunk egy ilyen vállalkozással.

Nagyon egyedi termék értékesítése

Végül ide sorolható a nagyon egyedi termék értékesítése, különösen a saját készítésű kézműves termékek online kereskedelme. A saját webáruház itt azért is praktikus, mert mindent kontroll alatt tarthatunk és termékünkhöz maximálisan illeszkedő, teljesen egyedi kommunikációt is folytathatunk.

Egy ilyen webáruházban még az is rendben van, ha nincs folyamatosan elérhető termékünk.

Hogyan lehet okosan beszerezni a terméket a webshophoz, mi az a dropshipping?

Az egytermékes webshop és a dropshipping összekapcsolása azokban merül fel, akik vagy kevés befektetéssel és minimális munkával szeretnének bevételt vagy azokban, akik később tovább szeretnék bővíteni webáruházukat. Ez a modell a legegyszerűbb, ugyanakkor jellemzően alacsony árréssel és minimális profittal dolgozik, de nézzük meg mit is jelent ez.

A dropshipping webáruház nem más mint egy kereskedelmi ügynök: csak marketinggel és értékesítéssel foglalkozik.

A webáruházban elérhető termékek nincsenek tulajdonunkban, rendelés esetén azt azonnal a gyártóhoz vagy egy dropshipping ellátóhoz, piactérhez továbbítjuk, aki gondoskodik a szállításról.

Ebben az üzleti modellben minimális a kapcsolatunk a termékkel, azt gyakran nem is látjuk soha.

Az előny, hogy a dropshipping webáruházakat ellátó piacok termékeit nagyon könnyű átemelni magunkhoz, hátrány, hogy ezt más is megteheti, így a termékünk nem lesz túl egyedi és garantált az erős árverseny. Minimális kockázat, minimális befektetés és persze minimális haszon, de ez munkaarányosan nem feltétlenül csekély összeg.

Egytermékes webshop: miért érdemes csak egyetlen termékre fókuszálni?

Az egytermékes webáruház lehetővé teszi a teljesen fókuszált cselekvést. A webáruház felépítése letisztult és egyszerű lehet. A termék részletes és sokoldalú bemutatására is van tér, nem vonja el semmi a vásárló figyelmét az oldalon. A dizájn és stílus tökéletesen illeszkedhet termékünkhöz. Az ilyen weboldalak keresőoptimalizálása hatékonyabb, hirdetésük az aloldalak hiánya vagy minimális száma miatt egyszerű.

A célközönség megismerése könnyebb mivel mindössze két lényegi lehetséges műveletet hajthat végre egy látogató a weboldalon: vásárol vagy vásárlás nélkül nézeget. Mivel nincs több lehetőség, így a gyűjtött információk az adott termék vásárlóira nézve jóval pontosabbak lehetnek, így a marketing eredményesebben érheti el a célzott vásárlói réteget.

Egytermékes webshop: hogyan találjuk ki, mit forgalmazzunk?

Ha saját termékünket szeretnénk értékesíteni, akkor sok tekintetben egyszerű dolgunk van. Ha nem ez a helyzet, akkor a kulcsfontosságú, hogy megtaláljuk a megfelelő terméket, ami köré felépíthetjük webáruházunkat.

A választáshoz adunk szempontokat, természetesen nem feltétlenül kell minden pontot maximálisan teljesítenie a terméknek, de minél több igaz rá, annál valószínűbb, hogy a termék megfelelő választás egy egytermékes webshop kialakításához.

Ne lehessen széles körben hozzájutni a termékhez

Egytermékes webshopot egyedi termék köré lehet építeni, ami nem vásárolható meg mindenhol. Nem kell azonban túlgondolni ezt a kérdést: nem az a lényeg, hogy olyan termékünk legyen, amihez hasonlót vagy azonos funkciójút nem lehet kapni, hanem az, hogy legyen valamilyen egyedi tulajdonsága. Ez az egyedi tulajdonság lehet egy különleges szín, stílus, plusz praktikum egy olyan termék esetén is, amihez hasonló könnyedén beszerezhető.

Stabilan beszerezhető legyen

Miközben egy átlagos vásárló optimális esetben csak nálunk találja meg a terméket, addig nekünk biztosnak kell lennünk abban, hogy tartósan és stabilan be tudjuk biztosítani az utánpótlást. Nem lehet egytermékes webshopot építeni olyan termékre, aminek beszerzését nem mi koordináljuk. Lehet a termék szezonális vagy akár olyan, ami nem érhető el mindig, de nekünk pontosan kell tudnunk, mikor válik elérhetővé.

Lehessen nagy mennyiségben értékesíteni

Jó ha a termék egyedi, de előnyös, ha a vásárlói réteg széles, így sok embernek értékesíthető a konkrét termék. Mindennapi használati tárgyak jellemzően ilyenek.

Egy vásárlás ne elégítse ki örökre a fogyasztót

Az egytermékes webshop is ki tudja használni a visszatérő vásárlókat, ha nem olyan termék köré épül, amit az emberek ritkán vásárolnak.

Legyen szép, dizájnos

Vizuálisan is legyen vonzó a termék, vagy ha adottságai miatt ez nem lehetséges, akkor annak csomagolása. Központi termékünk nem lehet unalmas, annak mindenhogyan ki kell tűnnie a hasonló termékek közül. Megjelenésének olyannak kell lennie, ami alapján felismerhető és könnyen beazonosítható.

Lehessen rá építve bővíteni a kínálatot

Mint említettük, az egytermékes webshop sokszor csak egy fejlődési lépcső. Érdemes olyan terméket választani, ami ugyan megállja önmagában is helyét, de később egy szélesebb kínálatú webáruház kiemelt termékeként is működőképes marad.

Konkrét példák

Elég sok termék megfelelhet a fentieknek, itt csak néhányat említünk, hogy gondolataink beindulhassanak. Különleges dizájnú telefontokok és laptop védők teljesen egyediek tudnak lenni, miközben széles körben használatosak, sok adható el belőlük, néhány évente szükség lehet újra és igény alapján könnyen bővíthető a kínálat. Ugyanez elmondható egy állatjátékról is vagy valamilyen szépészeti kiegészítőről, mondjuk egy krémről.

Miért érdemes agresszívan árazni egytermékes webshop esetében?

Az egytermékes webáruház akkor tud sikeres lenni, ha nagyon olcsó és ezért az adott termékből sokat tud értékesíteni, vagy nagyon egyedi, így megengedheti magának a nagyobb árrések használatát. Az első esetben a cél az, hogy annyira legyünk olcsók, hogy másnak ne is legyen kedve beszállni az árversenybe és meglévő vetélytársainkat is folyamatos nyomás alatt tudjuk tartani. A második eset egy többé-kevésbé monopól helyzet, ahol pozicionálhatjuk magasabb árszintre is termékünket.

Itt kell kiemelni még egy tényezőt, amit nem említettünk feljebb, ahol a fókuszált figyelem előnyeivel foglalkoztunk. Ha egyetlen termékünk van, akkor annak árazása sokkal könnyebb, pontosan ismert a beszerzési ára, maximum a tételszám változik, de a rendelések nem állnak sosem különböző termékekből.

Nem egy egész portfóliót kell jól áraznunk, egyensúlyban tartanunk, hanem egyetlen egy terméket – ez hatalmas előny.

Egytermékes webshop: hogyan hirdessük Facebookon, Google Ads-en?

Ha egytermékes webshopunk van, akkor a közösségi média használata kiemelkedően fontos. Nem csak kommunikáció szempontjából, de a Facebook Pixel segítségével olyan adatokat gyűjthetünk érdeklődőinkről, amik segítségével egyre tökéletesebben célzott hirdetéseket indíthatunk a Google Ads-en is. Sokkal könnyebb lesz megtalálni egyetlen termékünk jellemző fogyasztóit, mint ha mindezt több termék esetén próbálnánk megtenni.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

szállító kamion
Placeholder imageBoxy
2025. 01. 06.

A belföldi és nemzetközi szállítás sem jelenthet problémát

Amennyiben webshopot üzemeltetünk és nemcsak itthon, hanem külföldön is meg lehet vásárolni a termékeinket, akkor nagyon fontos, hogy a belföldi és nemzetközi szállítást is gördülékenyen tudjuk biztosítani a vásárlóink számára.

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2024. 11. 25.

Külföldre terjeszkednél? Ismerkedj meg a legnagyobb marketplacekkel!

Amikor egy magyar webshop tulajdonosa külföldre szeretné terjeszteni vállalkozását, alapvetően két fő lehetősége van: vagy saját, külföldi webáruházat indít, vagy pedig egy már meglévő marketplace platformhoz csatlakozik.

Placeholder image
Placeholder imageShoprenter
2024. 11. 16.

TOP 3 buktató a webáruház üzemeltetésben, melyeket Te ne kövess el

Az online kereskedelem ütemes fejlődésének és térhódításának köszönhetően egyre több vállalkozás lép be a digitális piacra, hogy hatékonyabban elérje vásárlóit és terjeszkedni tudjon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 14.

Webshop bevételnövelés az ünnepek alatt: útmutató

Webshop bevételnövelés az ünnepek közeledtével. Milyen bevált módszereket érdemes használni? Mi a különbség a bevételnövelés és a profitnövelés között?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ  - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Boxy E-commerce Mood Monitor 2024 - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató felmérést készített a partnerei körében azzal a céllal, hogy képet kapjon az e-kereskedelmi piacon az elmúlt hónapokban kialakult hangulatról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 04.

Esettanulmány: Okos pénztárcák egy okos raktárban

A Monteen körülbelül egy évvel ezelőtt költözött be a Boxy automatizált raktárába. Azóta gondoskodunk az okos pénztárcák raktározásáról, a rendelések összekészítéséről és feladásáról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 28.

Cyber Monday: felkészülési útmutató webshopoknak

Cyber Monday: hogyan érdemes készülni rá? Mikor van? Milyen viszonyban van a Cyber Monday és a Black Friday? Kell-e külön kampányt készíteni?

Miért érdemes külföldi piacra lépni
Placeholder imageEverigo
2024. 10. 21.

Miért érdemes külföldi piacra lépni?

Az e-kereskedelem világa rohamosan fejlődik és egyre több magyar webáruház tulajdonos szembesül azzal a kihívással, hogy versenyképes maradjon a hazai piacon.