Hogyan tompíthatod a webshopodban az infláció hatását?

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2024. 07. 01.
E-kereskedelem
Sikeres vállalkozás
Tartalomjegyzék
Mi mindenben jelentkezik az infláció hatása?

Az infláció elsősorban kihívásokat és nehézségeket jelenthet egy webshop számára, átgondolt stratégiával és lépésekkel azonban csökkenteni lehet a hatásait

Az infláció a kereskedelem minden szereplőjét érinti. Ahhoz, hogy e-kereskedőként hatékonyan kezeld ezt a helyzetet, először elemezd, azután tervezd meg, végül hajtsd végre a válaszlépéseket. 

Mi mindenben jelentkezik az infláció hatása?

Az egyik a költségnövekedés. Mivel az alapanyagok és a szolgáltatások árának emelkedésével jár az infláció, ez növeli a webshop működési és beszerzési költségeit is.

A másik az árazási nyomás: a költségek emelkednek, és neked döntened kell: a vásárlóidra terheled vagy az árrést csökkented? Az áremelés ugyanis kockázatot rejt, elfordulhatnak tőled a vevőid, különösen, ha csökken a vásárlóerő az infláció hatására.

Kihívást tartogat a fentiekkel összefüggésben a versenyképesség fenntartása is. 

Közben folyamatosan változik a fogyasztói magatartás: akadnak, akik az alacsony árú termékeket keresik, mások a vonzóbb szolgáltatásokat, például az ingyenes szállítást. 

készletezési stratégiák átgondolása is szükségessé válhat, mivel a raktárkészlet értékének növekedése növeli a kockázatokat, különösen, ha a készletérték gyorsan csökken az árak emelkedése miatt.

Az infláció bizonytalanságot teremt a pénzügyi tervezésben, mivel nehéz a folyamatok előrejelzése, és emiatt a stabil üzleti működés fenntartása.

A fenti kihívásokat figyelembe véve kell kidolgoznod az üzleti stratégiádat a helyzet kezeléséhez. 

Milyen pontokon avatkozhatsz közbe?

Többféle eszközzel is mérsékelheted az infláció webáruházadra gyakorolt hatását.

Piac- és versenytárselemzés

Vizsgáld meg a konkurenseid árképzési és más lépéseit, mert a gyors reagálás alapvető az e-kereskedelemben.

Árképzési stratégia átalakítása

Általános, minden termékre kiterjedő áremelés helyett árnyaltabban kezeld a problémát és differenciáltabban nyúlj az árakhoz. Ehhez viszont jobban meg kell értened a vásárlóid viselkedését.

Nagyon fontos infláció idején az értékalapú árképzés. Igazítsd a keresett, speciális termékek, sztártermékek árait a termékek vásárlók által érzékelt értékéhez. Vagyis a vevőd “fájdalmához”, a termék értékéhez, minőségéhez, innovációjához vagy más különleges tulajdonságához igazítsd az árakat. Az is lényeges, hogy dinamikus maradjon ezeknek a termékeknek az árazása, rendszeresen figyeld, hogy éppen hány százalékos mozgás engedhető meg.

Új piaci trendek

Használd ki az analitikában és technológiában rejlő lehetőségeket 

a piaci trendek és a fogyasztói magatartás nyomon követésére, valamint az arra való reagálásra. Így megtervezheted az árképzési stratégiát, a promóciókat és a kommunikációt.

Optimalizáld a termék- és szolgáltatáskínálatot

 Olyan termékekre összpontosíts, amelyeknél nagyobb az árrés. Ez a folyamat magába foglalhatja a termékkínálat összeállításának kiigazítását, a saját márkás termékek népszerűsítését vagy a termékek, szolgáltatások újratervezését a költségek csökkentése érdekében, a minőség romlása nélkül. 

Optimalizált működés

A működési hatékonyságon is sokat javíthatsz tudatos tervezéssel, az adminisztráció és a feladatok racionalizálásával, az ellátási lánc optimalizálásával, a még erőteljesebb digitalizációval, feladatkörök kiszervezésével.

Transzparens marketing kommunikáció

A kommunikációd legyen őszinte, érthető és átlátható. Világosan közöld az árváltozások vagy szolgáltatások módosításának okait, akár a nyersanyagköltségek, akár a szállítási költségek növekedése, akár más ok áll a háttérben. A kommunikációdban a termékelőnyöket, a te erősségeidet, a te egyedi ajánlataidat emeld ki. Kommunikálj minden lehetséges csatornán, és próbálj ki új, a célcsoportjaid szempontjából releváns csatornákat is.

Helyezz hangsúlyt a márkaépítésre, az imidzsed alakítására. Ez a több csatornán történő gyors és hatékony kommunikációtól és ügyfélkezeléstől kezdve a személyre szabott ajánlatokon át sokféle feladatot jelent. Gondold át, hogyan alakíthatod a webshopodról és a szolgáltatásaidról alkotott képet.

Összehangolt és a webáruházadnak megfelelő stratégiával mérsékelheted az infláció hatását.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Fáradt irodai dolgozó
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 09.

Hibák, amiket elkövethetünk a webshop üzemeltetés során

Ha fizikai termékek értékesítésével foglalkozunk, akkor fontos, hogy legyen egy jól felépített webáruházunk, ami lehetőséget ad az online vásárlásra. A webshop üzemeltetés azonban nem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre gondolnánk.

Boxy raktárépület
Placeholder imageEverigo
2025. 02. 04.

Miért érdemes fulfillment szolgáltatóval külföldi piacra lépni?

Az e-kereskedelem folyamatosan fejlődik, és egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a nemzetközi piacokon való terjeszkedés új bevételi forrásokat és növekedési lehetőségeket kínál.

nő csomagot ad fel
Placeholder imageEverigo
2025. 01. 13.

Népszerű termékkategóriák a környező országokban

A nemzetközi piacra lépés a magyar e-kereskedők számára egyre vonzóbb lehetőség, különösen a környező országokban, ahol a hasonló kulturális háttér és földrajzi közelség előnyt jelenthet. A sikeres exportálás azonban alapos tervezést igényel, különös tekintettel arra, hogy mely termékkategóriák népszerűek az adott célpiacon.

szállító kamion
Placeholder imageBoxy
2025. 01. 06.

A belföldi és nemzetközi szállítás sem jelenthet problémát

Amennyiben webshopot üzemeltetünk és nemcsak itthon, hanem külföldön is meg lehet vásárolni a termékeinket, akkor nagyon fontos, hogy a belföldi és nemzetközi szállítást is gördülékenyen tudjuk biztosítani a vásárlóink számára.

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2024. 11. 25.

Külföldre terjeszkednél? Ismerkedj meg a legnagyobb marketplacekkel!

Amikor egy magyar webshop tulajdonosa külföldre szeretné terjeszteni vállalkozását, alapvetően két fő lehetősége van: vagy saját, külföldi webáruházat indít, vagy pedig egy már meglévő marketplace platformhoz csatlakozik.

Placeholder image
Placeholder imageShoprenter
2024. 11. 16.

TOP 3 buktató a webáruház üzemeltetésben, melyeket Te ne kövess el

Az online kereskedelem ütemes fejlődésének és térhódításának köszönhetően egyre több vállalkozás lép be a digitális piacra, hogy hatékonyabban elérje vásárlóit és terjeszkedni tudjon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 14.

Webshop bevételnövelés az ünnepek alatt: útmutató

Webshop bevételnövelés az ünnepek közeledtével. Milyen bevált módszereket érdemes használni? Mi a különbség a bevételnövelés és a profitnövelés között?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ  - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Boxy E-commerce Mood Monitor 2024 - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató felmérést készített a partnerei körében azzal a céllal, hogy képet kapjon az e-kereskedelmi piacon az elmúlt hónapokban kialakult hangulatról.