Boxy
Blog
Áraink

Hogyan tompíthatod a webshopodban az infláció hatását?

Oszd meg
Boxy
2024. 07. 01.
E-kereskedelem
Sikeres vállalkozás
Tartalomjegyzék
Mi mindenben jelentkezik az infláció hatása?

Az infláció elsősorban kihívásokat és nehézségeket jelenthet egy webshop számára, átgondolt stratégiával és lépésekkel azonban csökkenteni lehet a hatásait

Az infláció a kereskedelem minden szereplőjét érinti. Ahhoz, hogy e-kereskedőként hatékonyan kezeld ezt a helyzetet, először elemezd, azután tervezd meg, végül hajtsd végre a válaszlépéseket. 

Mi mindenben jelentkezik az infláció hatása?

Az egyik a költségnövekedés. Mivel az alapanyagok és a szolgáltatások árának emelkedésével jár az infláció, ez növeli a webshop működési és beszerzési költségeit is.

A másik az árazási nyomás: a költségek emelkednek, és neked döntened kell: a vásárlóidra terheled vagy az árrést csökkented? Az áremelés ugyanis kockázatot rejt, elfordulhatnak tőled a vevőid, különösen, ha csökken a vásárlóerő az infláció hatására.

Kihívást tartogat a fentiekkel összefüggésben a versenyképesség fenntartása is. 

Közben folyamatosan változik a fogyasztói magatartás: akadnak, akik az alacsony árú termékeket keresik, mások a vonzóbb szolgáltatásokat, például az ingyenes szállítást. 

készletezési stratégiák átgondolása is szükségessé válhat, mivel a raktárkészlet értékének növekedése növeli a kockázatokat, különösen, ha a készletérték gyorsan csökken az árak emelkedése miatt.

Az infláció bizonytalanságot teremt a pénzügyi tervezésben, mivel nehéz a folyamatok előrejelzése, és emiatt a stabil üzleti működés fenntartása.

A fenti kihívásokat figyelembe véve kell kidolgoznod az üzleti stratégiádat a helyzet kezeléséhez. 

Milyen pontokon avatkozhatsz közbe?

Többféle eszközzel is mérsékelheted az infláció webáruházadra gyakorolt hatását.

Piac- és versenytárselemzés

Vizsgáld meg a konkurenseid árképzési és más lépéseit, mert a gyors reagálás alapvető az e-kereskedelemben.

Árképzési stratégia átalakítása

Általános, minden termékre kiterjedő áremelés helyett árnyaltabban kezeld a problémát és differenciáltabban nyúlj az árakhoz. Ehhez viszont jobban meg kell értened a vásárlóid viselkedését.

Nagyon fontos infláció idején az értékalapú árképzés. Igazítsd a keresett, speciális termékek, sztártermékek árait a termékek vásárlók által érzékelt értékéhez. Vagyis a vevőd “fájdalmához”, a termék értékéhez, minőségéhez, innovációjához vagy más különleges tulajdonságához igazítsd az árakat. Az is lényeges, hogy dinamikus maradjon ezeknek a termékeknek az árazása, rendszeresen figyeld, hogy éppen hány százalékos mozgás engedhető meg.

Új piaci trendek

Használd ki az analitikában és technológiában rejlő lehetőségeket 

a piaci trendek és a fogyasztói magatartás nyomon követésére, valamint az arra való reagálásra. Így megtervezheted az árképzési stratégiát, a promóciókat és a kommunikációt.

Optimalizáld a termék- és szolgáltatáskínálatot

 Olyan termékekre összpontosíts, amelyeknél nagyobb az árrés. Ez a folyamat magába foglalhatja a termékkínálat összeállításának kiigazítását, a saját márkás termékek népszerűsítését vagy a termékek, szolgáltatások újratervezését a költségek csökkentése érdekében, a minőség romlása nélkül. 

Optimalizált működés

A működési hatékonyságon is sokat javíthatsz tudatos tervezéssel, az adminisztráció és a feladatok racionalizálásával, az ellátási lánc optimalizálásával, a még erőteljesebb digitalizációval, feladatkörök kiszervezésével.

Transzparens marketing kommunikáció

A kommunikációd legyen őszinte, érthető és átlátható. Világosan közöld az árváltozások vagy szolgáltatások módosításának okait, akár a nyersanyagköltségek, akár a szállítási költségek növekedése, akár más ok áll a háttérben. A kommunikációdban a termékelőnyöket, a te erősségeidet, a te egyedi ajánlataidat emeld ki. Kommunikálj minden lehetséges csatornán, és próbálj ki új, a célcsoportjaid szempontjából releváns csatornákat is.

Helyezz hangsúlyt a márkaépítésre, az imidzsed alakítására. Ez a több csatornán történő gyors és hatékony kommunikációtól és ügyfélkezeléstől kezdve a személyre szabott ajánlatokon át sokféle feladatot jelent. Gondold át, hogyan alakíthatod a webshopodról és a szolgáltatásaidról alkotott képet.

Összehangolt és a webáruházadnak megfelelő stratégiával mérsékelheted az infláció hatását.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Boxy
2024. 07. 08.

Mi az omnichannel: működése, előnyei, hátrányai

Hogyan működik egy omnichannel rendszer? Miben különbözik az omnichannel a multichannel stratégiától? Hogyan érinti a marketinget az átállás és kinek éri meg?

Boxy
2024. 07. 01.

Hogyan tompíthatod a webshopodban az infláció hatását?

Az infláció elsősorban kihívásokat és nehézségeket jelenthet egy webshop számára, átgondolt stratégiával és lépésekkel azonban csökkenteni lehet a hatásait

Boxy
2024. 06. 24.

A 15 legjobb marketing eszköz webáruházak számára

Milyen marketing eszközökkel érdemes foglalkoznia egy webáruháznak? Megéri-e offline marketinggel kiegészíteni az internetes jelenlétet? Mik a leghatékonyabb eszközök?

Boxy
2024. 06. 17.

Időmenedzsment a logisztikában: útmutató

Napjaink egyik legfontosabb munkaszervezési feladata az időmenedzsment vagy időgazdálkodás. A téma alapjait jártuk körbe és tippeket is adunk a hatékony menedzsmenthez.

Boxy
2024. 06. 10.

Tovább szigorítja a csomagolás szabályait az Unió

Újrafeldolgozható és újrafelhasználható csomagolás, jobb hulladékbegyűjtés és egyes műanyagok betiltása – ezek a legfőbb pontok.

Boxy
2024. 06. 03.

Készletkezelés: 8 tipp webáruházak számára

Mit jelent a készletkezelés, milyen feladatai és funkciói vannak? Mik a legfontosabb stratégiák, amiket követhetünk és melyiknek mi az előnye és a hátránya?

Boxy
2024. 05. 27.

Milyen törzsvásárlói rendszerek vannak? Miért fontosak?

Ki a törzsvásárló, miért éri meg kiemelten foglalkozni velük és milyen törzsvásárlói rendszereket használhatunk webshopunkban - ezekre a kérdésekre adjuk meg a választ.

Boxy
2024. 05. 20.

Értékesítési stratégia kialakítása: útmutató webshopok számára

Az értékesítési stratégia egy olyan terv, ami rögzíti feladatainkat és visszajelzést ad azok teljesüléséről. Ezt a megkerülhetetlen dokumentumot mutatjuk be alaposan.

Boxy
2024. 05. 13.

Te elköveted őket? Kezdő e-kereskedők tipikus hibái

Ezeket a hibákat megelőzheted kellő felkészüléssel és a vállalkozást támogató logisztikai szolgáltatások igénybevételével, hogy elkerüld a felesleges kiadásokat.