Boxy
Blog
Kapcsolat
Áraink

Hogyan tompíthatod a webshopodban az infláció hatását?

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2024. 07. 01.
E-kereskedelem
Sikeres vállalkozás
Tartalomjegyzék
Mi mindenben jelentkezik az infláció hatása?

Az infláció elsősorban kihívásokat és nehézségeket jelenthet egy webshop számára, átgondolt stratégiával és lépésekkel azonban csökkenteni lehet a hatásait

Az infláció a kereskedelem minden szereplőjét érinti. Ahhoz, hogy e-kereskedőként hatékonyan kezeld ezt a helyzetet, először elemezd, azután tervezd meg, végül hajtsd végre a válaszlépéseket. 

Mi mindenben jelentkezik az infláció hatása?

Az egyik a költségnövekedés. Mivel az alapanyagok és a szolgáltatások árának emelkedésével jár az infláció, ez növeli a webshop működési és beszerzési költségeit is.

A másik az árazási nyomás: a költségek emelkednek, és neked döntened kell: a vásárlóidra terheled vagy az árrést csökkented? Az áremelés ugyanis kockázatot rejt, elfordulhatnak tőled a vevőid, különösen, ha csökken a vásárlóerő az infláció hatására.

Kihívást tartogat a fentiekkel összefüggésben a versenyképesség fenntartása is. 

Közben folyamatosan változik a fogyasztói magatartás: akadnak, akik az alacsony árú termékeket keresik, mások a vonzóbb szolgáltatásokat, például az ingyenes szállítást. 

készletezési stratégiák átgondolása is szükségessé válhat, mivel a raktárkészlet értékének növekedése növeli a kockázatokat, különösen, ha a készletérték gyorsan csökken az árak emelkedése miatt.

Az infláció bizonytalanságot teremt a pénzügyi tervezésben, mivel nehéz a folyamatok előrejelzése, és emiatt a stabil üzleti működés fenntartása.

A fenti kihívásokat figyelembe véve kell kidolgoznod az üzleti stratégiádat a helyzet kezeléséhez. 

Milyen pontokon avatkozhatsz közbe?

Többféle eszközzel is mérsékelheted az infláció webáruházadra gyakorolt hatását.

Piac- és versenytárselemzés

Vizsgáld meg a konkurenseid árképzési és más lépéseit, mert a gyors reagálás alapvető az e-kereskedelemben.

Árképzési stratégia átalakítása

Általános, minden termékre kiterjedő áremelés helyett árnyaltabban kezeld a problémát és differenciáltabban nyúlj az árakhoz. Ehhez viszont jobban meg kell értened a vásárlóid viselkedését.

Nagyon fontos infláció idején az értékalapú árképzés. Igazítsd a keresett, speciális termékek, sztártermékek árait a termékek vásárlók által érzékelt értékéhez. Vagyis a vevőd “fájdalmához”, a termék értékéhez, minőségéhez, innovációjához vagy más különleges tulajdonságához igazítsd az árakat. Az is lényeges, hogy dinamikus maradjon ezeknek a termékeknek az árazása, rendszeresen figyeld, hogy éppen hány százalékos mozgás engedhető meg.

Új piaci trendek

Használd ki az analitikában és technológiában rejlő lehetőségeket 

a piaci trendek és a fogyasztói magatartás nyomon követésére, valamint az arra való reagálásra. Így megtervezheted az árképzési stratégiát, a promóciókat és a kommunikációt.

Optimalizáld a termék- és szolgáltatáskínálatot

 Olyan termékekre összpontosíts, amelyeknél nagyobb az árrés. Ez a folyamat magába foglalhatja a termékkínálat összeállításának kiigazítását, a saját márkás termékek népszerűsítését vagy a termékek, szolgáltatások újratervezését a költségek csökkentése érdekében, a minőség romlása nélkül. 

Optimalizált működés

A működési hatékonyságon is sokat javíthatsz tudatos tervezéssel, az adminisztráció és a feladatok racionalizálásával, az ellátási lánc optimalizálásával, a még erőteljesebb digitalizációval, feladatkörök kiszervezésével.

Transzparens marketing kommunikáció

A kommunikációd legyen őszinte, érthető és átlátható. Világosan közöld az árváltozások vagy szolgáltatások módosításának okait, akár a nyersanyagköltségek, akár a szállítási költségek növekedése, akár más ok áll a háttérben. A kommunikációdban a termékelőnyöket, a te erősségeidet, a te egyedi ajánlataidat emeld ki. Kommunikálj minden lehetséges csatornán, és próbálj ki új, a célcsoportjaid szempontjából releváns csatornákat is.

Helyezz hangsúlyt a márkaépítésre, az imidzsed alakítására. Ez a több csatornán történő gyors és hatékony kommunikációtól és ügyfélkezeléstől kezdve a személyre szabott ajánlatokon át sokféle feladatot jelent. Gondold át, hogyan alakíthatod a webshopodról és a szolgáltatásaidról alkotott képet.

Összehangolt és a webáruházadnak megfelelő stratégiával mérsékelheted az infláció hatását.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 05. 19.

Miért fontos a profi visszárukezelés divat webshopoknak?

A divat és ruházati webshopok dinamikus világában a logisztika kulcsszerepet játszik a vásárlói élmény és az üzleti siker szempontjából.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 05. 13.

Legjobb logisztikai szolgáltatások táplálékkiegészítő webshopoknak

A táplálékkiegészítőket forgalmazó webshopok számára a logisztika nem csupán a csomagküldésről szól.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 28.

Mit jelent a fulfillment 2025-ben?

A logisztika kiszervezése egyre elterjedtebb választás Magyarországon az e-kereskedők és vállalkozók körében. Miért érdemes a fulfillment szolgáltatás megismerése és milyen trendek határozzák meg a 2025-ös évet?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 21.

Esettanulmány: A stabil fejlődés három kulcsa - a Dermo.hu története

A Dermo.hu webáruház 2023 óta elérhető a bőrápolás szerelmesei számára. Fulfillment partnerükként folyamatosan figyelemmel kísérhetjük a kezdetektől rájuk jellemző dinamikus fejlődést.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 14.

Hogyan kerülhet fel a webshopod a megbízható webáruházak listájára?

Az e-kereskedelemben szinte minden szektorban hatalmas a verseny, így a vásárlók bizalmának megszerzése kulcsfontosságú egy vállalkozás számára.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 31.

Mennyibe kerül egy webshop?

Egy saját webáruház vonzó bevételi forrást jelenthet, amely a kezdetekben akár mellékállásban is végezhető. Azonban, mint minden vállalkozás, egy webshop indítása és üzemeltetése is költségekkel jár.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 24.

Esettanulmány: Időtlen minőség a férfi kozmetikumok között

Az 1902 KRDY márka 2022-ben indult útjára. Alapítója, Koródy Gergő mesterborbély, aki szakmai pályafutásának köszönhetően több, mint 10 év tapasztalatát zárta kozmetikumokba.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 17.

Hogyan alakítja át a logisztikát az importkereskedelem?

Megjelent a PwC legfrissebb Digitális Kereskedelmi Körképe a DKSZ (Digitális Kereskedelmi Szövetség) közreműködésével. A magyar e-kereskedelmi piac 2024-ben jelentős átalakuláson ment keresztül, melynek fő mozgatórugója az importkereskedelem előretörése.

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2025. 03. 10.

Terjeszkedés a Távol-Kelet fenyegetése nélkül

Az olyan keleti óriások, mint a Temu, az Aliexpress vagy a Shein, a globális e-kereskedelmi piacokat alacsony áraikkal és széles kínálatukkal rohanták le, különösen Nyugat-Európában és az USA-ban.