Boxy
Blog
Áraink

Hogyan tompíthatod a webshopodban az infláció hatását?

Oszd meg
Boxy
2024. 07. 01.
E-kereskedelem
Sikeres vállalkozás
Tartalomjegyzék
Mi mindenben jelentkezik az infláció hatása?

Az infláció elsősorban kihívásokat és nehézségeket jelenthet egy webshop számára, átgondolt stratégiával és lépésekkel azonban csökkenteni lehet a hatásait

Az infláció a kereskedelem minden szereplőjét érinti. Ahhoz, hogy e-kereskedőként hatékonyan kezeld ezt a helyzetet, először elemezd, azután tervezd meg, végül hajtsd végre a válaszlépéseket. 

Mi mindenben jelentkezik az infláció hatása?

Az egyik a költségnövekedés. Mivel az alapanyagok és a szolgáltatások árának emelkedésével jár az infláció, ez növeli a webshop működési és beszerzési költségeit is.

A másik az árazási nyomás: a költségek emelkednek, és neked döntened kell: a vásárlóidra terheled vagy az árrést csökkented? Az áremelés ugyanis kockázatot rejt, elfordulhatnak tőled a vevőid, különösen, ha csökken a vásárlóerő az infláció hatására.

Kihívást tartogat a fentiekkel összefüggésben a versenyképesség fenntartása is. 

Közben folyamatosan változik a fogyasztói magatartás: akadnak, akik az alacsony árú termékeket keresik, mások a vonzóbb szolgáltatásokat, például az ingyenes szállítást. 

készletezési stratégiák átgondolása is szükségessé válhat, mivel a raktárkészlet értékének növekedése növeli a kockázatokat, különösen, ha a készletérték gyorsan csökken az árak emelkedése miatt.

Az infláció bizonytalanságot teremt a pénzügyi tervezésben, mivel nehéz a folyamatok előrejelzése, és emiatt a stabil üzleti működés fenntartása.

A fenti kihívásokat figyelembe véve kell kidolgoznod az üzleti stratégiádat a helyzet kezeléséhez. 

Milyen pontokon avatkozhatsz közbe?

Többféle eszközzel is mérsékelheted az infláció webáruházadra gyakorolt hatását.

Piac- és versenytárselemzés

Vizsgáld meg a konkurenseid árképzési és más lépéseit, mert a gyors reagálás alapvető az e-kereskedelemben.

Árképzési stratégia átalakítása

Általános, minden termékre kiterjedő áremelés helyett árnyaltabban kezeld a problémát és differenciáltabban nyúlj az árakhoz. Ehhez viszont jobban meg kell értened a vásárlóid viselkedését.

Nagyon fontos infláció idején az értékalapú árképzés. Igazítsd a keresett, speciális termékek, sztártermékek árait a termékek vásárlók által érzékelt értékéhez. Vagyis a vevőd “fájdalmához”, a termék értékéhez, minőségéhez, innovációjához vagy más különleges tulajdonságához igazítsd az árakat. Az is lényeges, hogy dinamikus maradjon ezeknek a termékeknek az árazása, rendszeresen figyeld, hogy éppen hány százalékos mozgás engedhető meg.

Új piaci trendek

Használd ki az analitikában és technológiában rejlő lehetőségeket 

a piaci trendek és a fogyasztói magatartás nyomon követésére, valamint az arra való reagálásra. Így megtervezheted az árképzési stratégiát, a promóciókat és a kommunikációt.

Optimalizáld a termék- és szolgáltatáskínálatot

 Olyan termékekre összpontosíts, amelyeknél nagyobb az árrés. Ez a folyamat magába foglalhatja a termékkínálat összeállításának kiigazítását, a saját márkás termékek népszerűsítését vagy a termékek, szolgáltatások újratervezését a költségek csökkentése érdekében, a minőség romlása nélkül. 

Optimalizált működés

A működési hatékonyságon is sokat javíthatsz tudatos tervezéssel, az adminisztráció és a feladatok racionalizálásával, az ellátási lánc optimalizálásával, a még erőteljesebb digitalizációval, feladatkörök kiszervezésével.

Transzparens marketing kommunikáció

A kommunikációd legyen őszinte, érthető és átlátható. Világosan közöld az árváltozások vagy szolgáltatások módosításának okait, akár a nyersanyagköltségek, akár a szállítási költségek növekedése, akár más ok áll a háttérben. A kommunikációdban a termékelőnyöket, a te erősségeidet, a te egyedi ajánlataidat emeld ki. Kommunikálj minden lehetséges csatornán, és próbálj ki új, a célcsoportjaid szempontjából releváns csatornákat is.

Helyezz hangsúlyt a márkaépítésre, az imidzsed alakítására. Ez a több csatornán történő gyors és hatékony kommunikációtól és ügyfélkezeléstől kezdve a személyre szabott ajánlatokon át sokféle feladatot jelent. Gondold át, hogyan alakíthatod a webshopodról és a szolgáltatásaidról alkotott képet.

Összehangolt és a webáruházadnak megfelelő stratégiával mérsékelheted az infláció hatását.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Boxy
2024. 10. 28.

Cyber Monday: felkészülési útmutató webshopoknak

Cyber Monday: hogyan érdemes készülni rá? Mikor van? Milyen viszonyban van a Cyber Monday és a Black Friday? Kell-e külön kampányt készíteni?

Boxy
2024. 10. 18.

Hogyan csinálj profi Black Friday kampányt?

Black Friday kampány: hogyan kell rá felkészülni és hogyan kell jól csinálni? Mi szükséges egy sikeres Black Friday kampány futtatásához 2024-ben?

Boxy
2024. 10. 11.

Interjú Balogh Péterrel: Miért szervezd ki a logisztikád?

Megkérdeztük partnerünket, Balogh Pétert, miért éri meg a fulfillment egy vállalkozás számára. Természetesen a logisztikán felül szó esett vállalkozásfejlesztésről is.

Boxy
2024. 09. 30.

TOP 5 kihívás az e-kereskedelemben – Boxy webinárium

Az e-kereskedelem soha nem látott kihívásokkal néz szembe, miközben továbbra is egy vonzó bevételi forrást jelent a vállalkozó kedvűek számára.

Boxy
2024. 09. 16.

A visszáru sem a te gondod, ha kiszervezed webshopod logisztikáját!

Milyen előnyökkel jár, ha fulfillment szolgáltatóra bízod a logisztikai feladatokat? Hogyan csökkenthető a visszáru aránya? Nézd meg, hogyan történik ez a Boxynál!

Boxy
2024. 09. 09.

Mi a social commerce, azaz közösségi kereskedelem és hogyan működik?

Mi a kapcsolat a social commerce és az e-commerce között? Hogyan működik a social commerce? Milyen módszerekkel dolgozhatunk? Mik a legfontosabb platformok? Mutatjuk.

Boxy
2024. 08. 26.

Amit soha ne ossz meg a ChatGPT-vel és a többi AI eszközzel

E-kereskedőként is hatékony segítséged lehet a mesterséges intelligencia, ám nem használhatod bármire.

Boxy
2024. 08. 21.

Vajon melyik a megfelelő webshop platform a webáruházad számára?

Magyarországi e-kereskedőként nem mindegy, milyen webáruház motort vagy e-kereskedelmi rendszert használsz a webshopod üzemeltetéséhez. Segítünk a döntésben!

Boxy
2024. 08. 12.

Lead-time: mit jelent, miért fontos a logisztikában?

Lead time jelentése: mit mér a lead time? Hol használják a lead time fogalmát? Mi a különbség a lead time és a cycle time között?