7 marketing podcast webáruház tulajdonosoknak

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2024. 01. 22.
Marketing tippek
Tartalomjegyzék
Miért érdemes marketing podcasteket hallgatni webáruház tulajdonosként?

Marketing podcast adások webáruház tulajdonosoknak: mit és miért érdemes hallgatni? Mik a legjobb hazai és külföldi marketing podcastek? Hol érhetőek el?

Egy webáruháznak nincsen értékesebb eleme, mint az ügyvezető tulajdonosa. Az ő tehetsége, képzettsége, tájékozottsága közvetlen hatást gyakorol az üzleti sikerre. Webáruház tulajdonosként is igaz, hogy mindig érdemes tanulnunk, márpedig egy marketing podcast pont erre lehet jó. Ráadásul nem csak fogyasztóként érdemes befogadnunk az ott elhangzott információkat, hanem észrevehetjük azt is, hogy a podcast egy számunkra is használható marketing eszköz is lehet.

Miért érdemes marketing podcasteket hallgatni webáruház tulajdonosként?

A podcast szó egy Apple szolgáltatás nevéből vált köznévvé. Eredetileg az iPod és a broadcast (rádióműsor, adás) szavak összevonásából képezték és az Apple Podcasts oldal tartalmainak megnevezését szolgálta.

Ma már minden olyan interneten közzétett, tematikus, hosszabb hanganyagot így nevezünk, amihez nem kapcsolódik videós tartalom.

A legtöbb podcast utólag is visszahallgatható 30-90 perces adásokból áll, az egyes adások konkrét kérdéseket járnak körül. A podcast lényege az élőszavas beszélgetés, vita, zenei tartalom legfeljebb kiegészítő szerepet tölthet be.

A podcast rendkívül fogyasztóbarát, hiszen rugalmasan kínál hasznos időtöltést. Befogadható hosszúságú és tematikus, így előre kiválaszthatjuk a témát, amiről hallani szeretnénk. Mivel csak hangos tartalommal rendelkezik, ezért kiváló kiegészítője más tevékenységeknek: vezetésnek, utazásnak, sportolásnak, kertészkedésnek, házimunkának. A podcastek sorozatként jelennek meg, a feliratkozók értesítést kaphatnak az új tartalmakról.

Tehát adott egy információ átadására tökéletes forma, ami ezért nagy népszerűségnek örvend. A fenti általános előnyök mellett webáruház tulajdonosként további érvek is szólnak amellett, hogy podcastek rendszeres hallgatójává váljunk.

Általános tudás a marketing világában

Marketing podcastek hallgatásával elmélyül általános tudásunk a marketing világában. Megérhetjük a különböző eszközök működésének hátterét, tisztában lehetünk az aktuális trendekkel. Külföldi podcastek hallgatásával lépéselőnybe kerülhetünk hazai vetélytársainkkal szemben, ha a világban bevált módszereket az elsők között tudjuk itthon alkalmazni.

Tudás a webáruházak üzemeltetéséről

Ugyan mennyiségüket és frissességüket tekintve a marketing podcastek a legelterjedtebbek, de a webáruház üzemeltetés más területei is gyakran előkerülnek a beszélgetések során. Nagyon sok konkrét példával találkozhatunk, olyanokkal is, amikkel magunk is küzdünk. Másoktól vagy mások kárán tanulhatunk, ha meghallgatjuk az általuk már bejárt utak történetét.

Tudás a tipikus a webáruházakat érintő problémákról

A hazai marketing podcast adások követése pedig a magyar piac alakulásáról ad friss képet. Megismerhetjük az itteni specifikus problémákat és azok megoldási lehetőségeit és információkat tudhatunk meg legfontosabb versenytársainkról. Ha webáruház tulajdonosként fontosnak tartjuk a piackutatást és ehhez versenytársaink elemzését, akkor a marketing podcastek világából sok információt nyerhetünk.

A podcast műfaj megismerése

Végül, de messze nem utolsó sorban megismerhetjük a podcast műfaját, ami számunkra is kínálhat lehetőségeket. Ahogyan nekünk, webáruház tulajdonosoknak, egy nagyon specializált célcsoportnak, megéri marketing podcasteket hallgatnunk, úgy ez valószínűleg igaz lehet saját, jól körülhatárolt célközönségünkre is. A podcast jó elérésű, technikailag könnyen létrehozható, olcsó műfaj. Webáruházunk célközönségének értékes tartalmak létrehozása közben hatékony marketingkommunikációt is folytathatunk.

Marketing podcast webáruház tulajoknak, ezt a hetet érdemes követni:

Az elmélet után akkor lássuk a gyakorlatot: merre érdemes elindulnunk, mit érdemes hallgatnunk. Marketing podcastből rengeteg létezik. Az alábbi 7 marketing podcast mindenkinek hasznos indulásként. Később biztosan fogunk váltani és magunk is találni jó adásokat. Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni a keresésénél?

Az általános marketing tudás mellett minél jobban kapcsolódjon saját webáruházunkhoz az adás: hasonló készlet vagy piaci környezet konkrét példáiból gyakorlatiasabb tudást nyerhetünk. Néhány hazai marketing podcast mellett, szánjunk időt arra, hogy külföldi adásokat is meghallgassunk, ezzel szélesítve látókörünket, valamint segítve nyelvtudásunk fejlesztését is.

A lenti válogatás összeállításánál szempont volt, hogy aktív marketing podcast csatornákat ajánljunk. Ennek ellenére érdemes egy-egy konkrét téma kapcsán korábbi, de jelenleg nem aktív csatornákat is felkeresni. Hazai podcast világban ilyen például Papszt Miklós és Markó Tamás Üzleti Érték csatornája, vagy a Biznisz Boyz Podcast és az Ecommerce Expo Podcast.

E-ker Vekker (magyar)

Az online kereskedelemmel foglalkozó adások úttörője, amit kifejezetten webáruház tulajdonosoknak készítenek. Sokan tűntek fel, majd tűntek el, amikor hasonló projektbe kezdtek, de Nagy Gábor és társai csatornája folyamatosan szállítja a tartalmakat. Igaz, az új adások sűrűsége változó, mostanában évente csak néhány tartalom kerül fel, de így is már 70 felett jár a visszahallgatható adások száma.

Az E-ker Vekkert nyugodtan hívhatjuk marketing podcastnek, noha az e-kereskedelem egyéb szegmensei is terítékre kerülnek időközönként. Az adások saját honlapjukon vagy a Spotify csatornájukon érhető el. Saját weboldalukon minden adásról rövid leirat is elérhető. A legtöbb adás 40-60 perces.

Minner Podcast (magyar)

A Mándó Milán teremtette Minner a hazai webáruházak kiapadhatatlan tudásbázisa, meglepő lenne, ha pont a podcast maradna ki repertoárjukból. Itt sem szűken értelmezett marketing podcastről beszélünk, hanem az üzleti élet aktuális kérdéseit tárgyaló csatornáról. Már csak ezért is érdemes feliratkozni, hiszen nem egy tömény marketing képzést kapunk, hanem friss üzleti híreket, érdekességeket és új nézőpontokat.

Az adások 30-60 percesek és saját weboldalukon kívül elérhető a két legnagyobb podcast lelőhelyen: Spotify, Apple Podcasts.

Everyone Hates Marketers (angol)

Sokunk szívéhez közel áll az Everyone Hates Marketers (azaz Mindenki Utálja a Marketingeseket) filozófiája, ami a hasztalan marketing rizsa helyett próbál valamivel gyakorlatiasabb marketing podcast tartalmat előállítani. Mindenkinek érdemes magának meggyőződnie arról, hogy Louis Grenier csatornájának ez sikerült-e. Az angol nyelvű adás hetente jelentkezik a házigazda mellett két meghívott vendéggel. Az adások java nagyjából 40 perces. Ahol podcastek elérhetőek, ott ez a csatorna is megtalálható: Apple Podcasts, Spotify, YouTube, Amazon Music és még egy csomó hazánkban kevésbé ismert platformon.

Noah Kagan Presents (angol)

Az egyik legnépszerűbb üzleti csatorna az interneten a Noah Kagan Presents. A csatorna legerősebb adásai az online marketing és a keresőoptimalizálás világába vezetnek, hazánkban kevésbé ismert, de sikeres és érdekes vendégekkel. Nem, nem feltétlenül e-kereskedelemről szól minden, de minden inspiráló vagy hasznos egy vezető számára. A saját honlapon összefoglalók az epizódokról (ami praktikus, mert a címek inkább figyelemfelkeltők, mint informatívak), de az adások minden lényeges felületen elérhetőek.

Smart Passive Income (angol)

Patt Flynn csatornája hosszú évek óta segít a kiegészítő és passzív jövedelmek megalapozásában. Az ő passzív jövedelme a tudása lett, amit podcast csatornáján és online kurzusain keresztül ad át. Intenzív és lényegre törő marketing podcast, a legtöbb adás közelebb áll a 30 perchez, mint az egy órához. A házigazdának külön projektként futó másik podcastje az AskPat 2.0, ahol a hét folyamán felmerülő kérdéseket válaszolja meg. Mindkettőnek bérelt helye van a legjobbak között, különösen azoknak, akik a rövid adásokat kedvelik.

Everything is marketing (angol)

Klasszikus marketing podcast, ami megpróbálja kihozni a műfajból és az e-kereskedelmi vállalkozásokból a legtöbbet. Jellemzően hosszabb, 60-90 perces adásokat hallgathatunk meg egy-egy sikeres marketing szakértővel vagy vállalkozóval. Az általános igazságok helyett a csatorna konkrét példák és utak részletes bemutatásával foglalkozik. A marketing podcast állandó házigazdája Corey Haines, lelőhelye a Spotify, az Apple Podcasts és a Swipe Files.

The Duct Tape Marketing Podcast (angol)

A csatorna 2009 óta készít minőségi marketing podcast anyagokat. Nem elgépelés, valóban egy 15 éves podcastről van szó, ami önmagában tekintélyt parancsoló. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a csatorna hosszabb ideje létezik, mint a podcast műfaja maga. Semmi extra, egyszerűen csak kiszámítható és megbízható minőség. Nem túlzás azt állítani, hogy az interjúk végighallgatása lehetetlen lenne, mint ahogyan az is bizonyos, nincs témakör, ami ne került volna már elő. Az archívum és az új adások legkönnyebben saját weboldalukról érhetőek el.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2024. 11. 25.

Külföldre terjeszkednél? Ismerkedj meg a legnagyobb marketplacekkel!

Amikor egy magyar webshop tulajdonosa külföldre szeretné terjeszteni vállalkozását, alapvetően két fő lehetősége van: vagy saját, külföldi webáruházat indít, vagy pedig egy már meglévő marketplace platformhoz csatlakozik.

Placeholder image
Placeholder imageShoprenter
2024. 11. 16.

TOP 3 buktató a webáruház üzemeltetésben, melyeket Te ne kövess el

Az online kereskedelem ütemes fejlődésének és térhódításának köszönhetően egyre több vállalkozás lép be a digitális piacra, hogy hatékonyabban elérje vásárlóit és terjeszkedni tudjon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 14.

Webshop bevételnövelés az ünnepek alatt: útmutató

Webshop bevételnövelés az ünnepek közeledtével. Milyen bevált módszereket érdemes használni? Mi a különbség a bevételnövelés és a profitnövelés között?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Boxy E-commerce Mood Monitor 2024 - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató felmérést készített a partnerei körében azzal a céllal, hogy képet kapjon az e-kereskedelmi piacon az elmúlt hónapokban kialakult hangulatról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ  - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 04.

Esettanulmány: Okos pénztárcák egy okos raktárban

A Monteen körülbelül egy évvel ezelőtt költözött be a Boxy automatizált raktárába. Azóta gondoskodunk az okos pénztárcák raktározásáról, a rendelések összekészítéséről és feladásáról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 28.

Cyber Monday: felkészülési útmutató webshopoknak

Cyber Monday: hogyan érdemes készülni rá? Mikor van? Milyen viszonyban van a Cyber Monday és a Black Friday? Kell-e külön kampányt készíteni?

Miért érdemes külföldi piacra lépni
Placeholder imageEverigo
2024. 10. 21.

Miért érdemes külföldi piacra lépni?

Az e-kereskedelem világa rohamosan fejlődik és egyre több magyar webáruház tulajdonos szembesül azzal a kihívással, hogy versenyképes maradjon a hazai piacon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 18.

Hogyan csinálj profi Black Friday kampányt?

Black Friday kampány: hogyan kell rá felkészülni és hogyan kell jól csinálni? Mi szükséges egy sikeres Black Friday kampány futtatásához 2024-ben?