Boxy
Blog
Kapcsolat
Áraink

Amit soha ne ossz meg a ChatGPT-vel!

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2024. 08. 26.
E-kereskedelem
Sikeres vállalkozás
Tartalomjegyzék
ChatGPT kockázata

E-kereskedőként is hatékony segítséged lehet a mesterséges intelligencia, ám nem használhatod bármire.

Amióta megjelentek a generatív AI alkalmazások, cikkek egész sora ad tanácsot a használatukhoz. Rendszerint pozitívan állnak a mesterséges intelligenciához azok, akik szerint forradalmasíthatja a vállalkozók munkáját és megkönnyítheti a mindennapjaikat.

Kevesebben beszélnek ezeknek az új eszközöknek – Copilot, ChatGPT, Midjourney stb. – az árnyoldalairól és a használatukban rejlő veszélyekről.

Mi a ChatGPT egyik legnagyobb kockázata?

Ha AI eszközökkel dolgozol, jó, ha tudod: attól fogva, hogy bármilyen szöveget, adatot vagy kérdéssort beküldesz a chat felületen, az az adat már nem csak a tiéd. Ezek az információk nyilvánosnak számítanak.

A szolgáltató és partnerei számára a megadott információk elérhetők lesznek, a rendszerek pedig felhasználhatják, például másoknak, akár a konkurenciának adott válaszokra. A rendszer elleni hacker támadáskor hozzáférést kaphatnak illetéktelenek is. Ezért kell átgondolni, hogy milyen adatokat és információkat osztasz meg a MI eszközökkel, például a ChatGPT-vel.

Hozzáállás, gyakorlat, alapelvek

Segítségképpen adunk néhány támpontot az AI használatához.

Mesterséges intelligenciát eddig is használtunk - gondolj csak a webáruház motorokra, az árazástámogató applikációkra vagy a számlázóprogramokra. A különbség az adatok felhasználásában és az adatmennyiség kezelésében rejlik.

  • Az első szempont, hogy ne társként, hanem eszközként tekints az AI-ra, és mindig tudatosítsd magadban, hogy alkalmazása emberi felügyeletet és ellenőrzést igényel.
  • Mindig tartsd szem előtt a saját és vevőid, partnereid biztonságát és érdekeit.
  • Bármilyen feladatra használod a ChatGPT-t, gondold át a lépéseket, hagyd ki az érzékeny adatokat, jogi szempontból kérdéses információkat és ellenőrizd a végeredményt.
  • Végül ne feledd, hogy a ChatGPT, a Copilot és a többi eszköz még gyakran téved és “hallucinál”, ezért ha információgyűjtésre használod, ellenőrizd az eredményt.

Milyen adatokat ne ossz meg soha a ChatGPT-vel?

Először is: a személyes adataidat, különösen a legérzékenyebbeket soha ne oszd meg a mesterséges intelligenciával. Ugyanígy a partnerek, ügyfelek, vásárlók adatait se. Például nem javasoljuk, hogy az ügyféladatokat feltöltsd a ChatGPT-be célzott, személyre szabott hírlevelek készítéséhez.

Amikor különféle témákról kérdezed az alkalmazást, anonimizáld a kérdéseket és a promptokat. Az ügyféladatok védelme érdekében ellenőrizz és törölj minden érzékeny információt, például nevet, címet, számlaszámot a bevitt szövegekből. A lehető legjobb, ha eleve elkerülöd a személyes adatok használatát, és inkább általános kérdéseket teszel fel.

Bár nagy a csábítás, hogy a szerződéseket, az adatvédelmi és más jogi dokumentumokat is az AI eszközökkel írasd meg, kerüld ezt a lehetőséget. Egyrészt azért, mert óhatatlanul is túl sok céges információt oszthatsz meg a ChatGPT-vel. Másrészt az alkalmazás tévesztései miatt előfordul, hogy pontatlan, jogilag helytelen eredményt kapsz. A jogi iratokat mindenképpen szakemberrel készíttesd el.

Webshopod pénzügyi adatait se töltsd fel ChatGPT-be. Tudjuk, hogy elképesztően sokat segítene a könyvelő munkájában, és hihetetlenül gyorsan dolgozik, de ne tedd egy másik cég számára hozzáférhetővé a pénzügyi információkat, a webáruházad gazdasági helyzetét. Például a webáruházad bevételi és kiadási elemzését ne az AI dolgozza fel.

Az üzleti terved is tabu, csakúgy, mint a céges adatokat, pénzügyi információkat, partnerek adatait tartalmazó prezentációid, a fejlesztési terveid és a hasonló dokumentumok.

Ha szeretnéd, hogy a ChatGPT segítsen különböző anyagok megírásában, akkor a neveket, személyes adatokat, címeket, pénzügyi adatokat, vásárlói adatokat töröld ki. A kérdés pedig legyen általánosabb, úgy, hogy ne lehessen a webshopodat beazonosítani.

Bár kikapcsolhatod a csevegési előzményeket, és így elvileg nem használhatják az AI betanítására az általad megadott információkat és kéréseket, ez még mindig nem jelenti, hogy teljesen biztonságos a használata.

Amennyiben alkalmazottakkal, munkatársakkal dolgozol, edukáld őket, és szerepeljen a céges policy-ben is, hogyan és mire használható a ChatGPT, és melyek a tiltott témák, illetve adatok.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 21.

Esettanulmány: A stabil fejlődés három kulcsa - a Dermo.hu története

A Dermo.hu webáruház 2023 óta elérhető a bőrápolás szerelmesei számára. Fulfillment partnerükként folyamatosan figyelemmel kísérhetjük a kezdetektől rájuk jellemző dinamikus fejlődést.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 14.

Hogyan kerülhet fel a webshopod a megbízható webáruházak listájára?

Az e-kereskedelemben szinte minden szektorban hatalmas a verseny, így a vásárlók bizalmának megszerzése kulcsfontosságú egy vállalkozás számára.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 31.

Mennyibe kerül egy webshop?

Egy saját webáruház vonzó bevételi forrást jelenthet, amely a kezdetekben akár mellékállásban is végezhető. Azonban, mint minden vállalkozás, egy webshop indítása és üzemeltetése is költségekkel jár.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 24.

Esettanulmány: Időtlen minőség a férfi kozmetikumok között

Az 1902 KRDY márka 2022-ben indult útjára. Alapítója, Koródy Gergő mesterborbély, aki szakmai pályafutásának köszönhetően több, mint 10 év tapasztalatát zárta kozmetikumokba.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 17.

Hogyan alakítja át a logisztikát az importkereskedelem?

Megjelent a PwC legfrissebb Digitális Kereskedelmi Körképe a DKSZ (Digitális Kereskedelmi Szövetség) közreműködésével. A magyar e-kereskedelmi piac 2024-ben jelentős átalakuláson ment keresztül, melynek fő mozgatórugója az importkereskedelem előretörése.

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2025. 03. 10.

Terjeszkedés a Távol-Kelet fenyegetése nélkül

Az olyan keleti óriások, mint a Temu, az Aliexpress vagy a Shein, a globális e-kereskedelmi piacokat alacsony áraikkal és széles kínálatukkal rohanták le, különösen Nyugat-Európában és az USA-ban.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 03.

Boxy sajtómegjelenések

A Boxy fulfillment szolgáltató sajtómegjelenései.

Raktári robot
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 24.

Hasznos tudnivalók a webáruház logisztika kapcsán

Előfordulhat, hogy számunkra is vonzó alternatíva az, hogy céget alapítsunk és elindítsuk a saját webshopunkat. Ha azonban így teszünk, akkor van egy olyan terület, amire kiemelt figyelmet kell fordítanunk, ez a webáruház logisztika.

Laptop bevásárlókocsival
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 17.

Hogyan készítsünk webshopot úgy, mint a profik?

Ha az a célunk, hogy fizikai termékek értékesítésével foglalkozzunk, akkor elengedhetetlen, hogy legyen egy oldalunk, ahol megvásárolhatók az árucikkek. Éppen ezért felmerülhet az az égető kérdés, hogy hogyan készítsünk webshopot?