Boxy
Blog
Kapcsolat
Áraink

Így válassz könyvelőt az e-kereskedelemben!

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2024. 07. 15.
E-kereskedelem
Sikeres vállalkozás
Tartalomjegyzék
Mit csinál egy könyvelő?

E-kereskedőként számos buktatója lehet a könyvelővel való kapcsolatnak. Ezek elkerülhetők, ha figyelsz az alábbiakra a könyvelőiroda kiválasztásánál.

Izgalmas és kihívásokat tartogató feladat egy e-kereskedelmi vállalkozás elindítása. Ám ahhoz, hogy a cég pénzügyei rendben legyenek elengedhetetlen a profi könyvelő. Az alábbiakban bemutatjuk, milyen szempontokat érdemes figyelembe venned a megfelelő szakember kiválasztásakor.

Mit csinál egy könyvelő?

A teljesség igénye nélkül: többek közt a kimenő és bejövő számlákat, valamint a bankszámlakivonato(ka)t könyveli; figyeli az adófolyószámládat, elkészíti a bevallásokat; elvégzi a kötelező adatszolgáltatásokat.

Ha vannak alkalmazottaid a webáruházadban, akkor a bérüket is a könyvelő bérszámfejti. Ezen felül folyamatosan tájékoztat téged a vállalkozásod adó- és pénzügyeiről, illetve az aktuális az adóváltozásokról, különböző határidőkről, fizetési kötelezettségeidről, és bekéri tőled a munkájához szükséges dokumentumokat.

Szakértelem és tapasztalat

Az e-commerce specializáció elengedhetetlen a könyvelő vagy könyvelőiroda kiválasztásakor. Mindenképpen olyan könyvelőt válassz, aki már dolgozott webshopokkal, vagy kifejezetten e-kereskedelemre szakosodott. Itt ugyanis nem csupán az általános céges könyvelési tudásra van szükség.

Nem csak az online értékesítés speciális pénzügyi és adózási szabályait, valamint eszközeit kell ismernie (Sumup terminál, Simplepay és a többi), hanem tisztában kell lennie a vállalkozásodat érintő tevékenységekkel is (mint amilyen mondjuk a csomagolás és a hulladékkezelés vagy a dropshippingre vonatkozó adózás).

Mindenképpen leinformálható könyvelőirodát keress: amelyik az online felületein magáról és a tevékenységéről is kommunikál, és amelyikről tájékozódni tudsz másoktól. Ellenőrizd a nyilvános céges adatokat és ha van, a cég értékeléseit, például Google My Business-ben.

Kérj be árajánlatot a vállalkozásod paraméterei alapján (tevékenységi köröd, a vállalkozásod mérete, nagyjából mennyi számlát állítanál ki egy hónapban és mekkora költséged lesz, milyen készletkezelő és más rendszereket, nyilvántartásokat vezetsz stb.) Kérj referenciát korábbi ügyfelektől. Az árajánlat azért kell, hogy később ne szembesülj váratlan, rejtett költségekkel.

A könyvelőiroda szolgáltatási köre

Bár nem feltétele a jó könyvelőirodának, nem árt, ha adótanácsadással és pénzügyi tervezéssel is foglalkoznak.

Ha az üzleti terved alapján tudod, hogy mekkora növekedés várható a webshopodban, és nem kisvállalkozást tartasz fenn, érdemesebb komplex szolgáltatási kört nyújtó és könyvelési tevékenységet is végző adószakértő irodával szerződni.

Legyen az iroda up-to-date

A folyamatosan változó e-kereskedelemi környezet miatt fontos, hogy a könyvelő korszerű online alkalmazásokkal és szoftverekkel dolgozzon, és integrálni tudja azokat a webshopod rendszerével. Ez jelentősen megkönnyíti a pénzügyi adatok kezelését és nyomon követését.

Lényeges pont a megbízhatóság és kommunikáció

Elengedhetetlen a viszonylag gyors reakcióidő, és az, hogy a könyvelő munkaidőben elérhető legyen, amikor szükséged van a segítségére. Reagáljon és válaszoljon a kérdéseidre az előre egyeztetett kommunikációs csatornákon.

Fontos, hogy a könyvelő érthetően és közérthetően tudjon kommunikálni, és képes legyen világosan elmagyarázni a pénzügyi helyzetet és a szükséges teendőket. Ezt előre tesztelheted azzal, ha még a keresési szakaszban írsz könyvelőirodáknak, felhívod őket és konkrét helyzetet vázolsz nekik.

Szerződés és felelősségbiztosítás

Olyan könyvelőirodával érdemes dolgoztatni, amelyiknél alapvető a szerződéskötés és a felelősségbiztosítás. Előbbi azért lényeges, hogy mindkét felet védje, illetve te igazolni tudd, hogy valóban megbíztad az adó- és pénzügyeid kezelésével a könyvelőt. Utóbbi pedig azért, mert a könyvelési munkában a legnagyobb elővigyázatosság ellenére is előfordulhatnak tévedések. Ilyen esetben fontos, hogy a könyvelőiroda anyagilag is vállalja a felelősséget az ügyfeleiért, erre való a kockázati felelősségbiztosítás.

Ha egy könyvelőiroda elutasítja a szerződéskötést és a biztosítást, az figyelmeztető jel lehet.

Egy kezdő e-kereskedelmi vállalkozás számára a megfelelő könyvelő kiválasztása kulcsfontosságú döntés. A fent említett szempontok figyelembevételével azonban biztosíthatod, hogy a pénzügyeid megfelelő kezekben lesznek. Ráadásul a profi könyvelő nem csak az adminisztratív terheket veszi le a válladról, hanem értékes tanácsokkal is segítheti üzleted működtetését. Így te már a webshopod és a szolgáltatásaid fejlesztésére koncentrálhatsz. 

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 21.

Esettanulmány: A stabil fejlődés három kulcsa - a Dermo.hu története

A Dermo.hu webáruház 2023 óta elérhető a bőrápolás szerelmesei számára. Fulfillment partnerükként folyamatosan figyelemmel kísérhetjük a kezdetektől rájuk jellemző dinamikus fejlődést.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 04. 14.

Hogyan kerülhet fel a webshopod a megbízható webáruházak listájára?

Az e-kereskedelemben szinte minden szektorban hatalmas a verseny, így a vásárlók bizalmának megszerzése kulcsfontosságú egy vállalkozás számára.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 31.

Mennyibe kerül egy webshop?

Egy saját webáruház vonzó bevételi forrást jelenthet, amely a kezdetekben akár mellékállásban is végezhető. Azonban, mint minden vállalkozás, egy webshop indítása és üzemeltetése is költségekkel jár.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 24.

Esettanulmány: Időtlen minőség a férfi kozmetikumok között

Az 1902 KRDY márka 2022-ben indult útjára. Alapítója, Koródy Gergő mesterborbély, aki szakmai pályafutásának köszönhetően több, mint 10 év tapasztalatát zárta kozmetikumokba.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 17.

Hogyan alakítja át a logisztikát az importkereskedelem?

Megjelent a PwC legfrissebb Digitális Kereskedelmi Körképe a DKSZ (Digitális Kereskedelmi Szövetség) közreműködésével. A magyar e-kereskedelmi piac 2024-ben jelentős átalakuláson ment keresztül, melynek fő mozgatórugója az importkereskedelem előretörése.

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2025. 03. 10.

Terjeszkedés a Távol-Kelet fenyegetése nélkül

Az olyan keleti óriások, mint a Temu, az Aliexpress vagy a Shein, a globális e-kereskedelmi piacokat alacsony áraikkal és széles kínálatukkal rohanták le, különösen Nyugat-Európában és az USA-ban.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 03.

Boxy sajtómegjelenések

A Boxy fulfillment szolgáltató sajtómegjelenései.

Raktári robot
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 24.

Hasznos tudnivalók a webáruház logisztika kapcsán

Előfordulhat, hogy számunkra is vonzó alternatíva az, hogy céget alapítsunk és elindítsuk a saját webshopunkat. Ha azonban így teszünk, akkor van egy olyan terület, amire kiemelt figyelmet kell fordítanunk, ez a webáruház logisztika.

Laptop bevásárlókocsival
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 17.

Hogyan készítsünk webshopot úgy, mint a profik?

Ha az a célunk, hogy fizikai termékek értékesítésével foglalkozzunk, akkor elengedhetetlen, hogy legyen egy oldalunk, ahol megvásárolhatók az árucikkek. Éppen ezért felmerülhet az az égető kérdés, hogy hogyan készítsünk webshopot?