Frisbo: mit érdemes tudni a vállalkozásról?

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2023. 07. 19.
Fulfillment és logisztika
Tartalomjegyzék
Frisbo: mit érdemes tudni a vállalkozásról?

Milyen cég a Frisbo? Kik és mikor alapították? Milyen célból? Milyen szolgáltatásokat kínál? Milyen alternatívái vannak?

Frisbo: mit érdemes tudni a vállalkozásról?

A Frisbo egy hazánkban is jelen lévő, romániai székhelyű, de egész Európára kiterjedő szolgáltatást nyújtó fulfillment vállalkozás. Innovatív munkaszervezése miatt a nemzetközi értékesítésre koncentráló vagy külföldi növekedést célzó webáruházak számára lehet megfontolandó alternatíva. Bemutatjuk a Frisbo e-kereskedelmi hálózatát és a cég hátterét.

Milyen cég a Frisbo?

A Frisbo kifejezetten online kereskedők igényeit kielégítő logisztikai vállalkozás, ami Európa több országában van jelen. Nem központosított vállalkozás, sokkal inkább egy platform és partneri hálózat, ami egy egységes szervező rendszer irányítása alatt áll. Saját – bár nem hivatalos – víziójuk szerint olyan pozíciót kívánnak elfoglalni a kontinens webáruházi logisztikájában, mint az Uber a személyszállításban.

Ugyan más hazai vállalkozásoknak is vannak regionális terveik, de a Frisbo az egyetlen nem klasszikus multinacionális szereplő a magyar piacon, aminek működésének központi eleme a nemzeti keretektől független működés. Jelenleg 52 kisebb-nagyobb raktárat kezelnek, aminek segítségével 30 országban vállalnak másnapi kiszállítást. A cég központja Romániában, Brassóban található.

Mikor és kik alapították?

A Frisbo-t 2014-ben alapították Romániában. A cég társalapítója és vezetője Bogdan Colceriu, akinek nem ez volt az első projektje. Korábban Románia egyik legnépszerűbb videó streaming szolgáltatásának kialakításában vett részt, alapított online könyvesboltot és a beszédes nevű Risky Business kezdeményezés is hozzá köthető. Utóbbi, egy a kezdeti stádiumban lévő román start up vállalkozások növekedését segítő közösség. A saját vállalkozások előtt 10 évig marketing területen dolgozott, kifejezetten a brandépítésre koncentrálva.

Az alapítók tehát az online kereskedelem oldaláról közelítettek a fulfillment felé és nem logisztikusok, akik felismerték a szegmens fontosságát. A Frisbo éppen ezért a munka szervezésére koncentrál, miközben összeköti a raktárbázisokat a webáruházakkal. Felhasználói oldalról az eredmény ugyanaz – igénybe vett fulfillment szolgáltatás – a háttérben a Frisbo inkább egy szervező és ügyintéző platform, nem magát a logisztikát végző cég.

Milyen szolgáltatásokat nyújt a Frisbo?

Mindenhol tárolni, bárhol eladni. A cég mottója elég tömören leírja tevékenységüket.

A Frisbo két irányba is ajánlatot tesz: webáruházak számára fulfillment szolgáltatást kínál, mindeközben raktárbázisok üzemeltetőinek csatlakozási lehetőséget nyújt. A cég legfontosabb tevékenysége, hogy ezután a webáruházak igényeit, rendeléseit kezeli és utasításokat küld a partner raktárnoknak azok teljesítésére.

A webáruházaknak kínált csomag egy klasszikus fulfillment ajánlat. A rendszerek integrációja után átveszik a készletek nyilvántartását és kezelését. A megrendelések beérkezésekor vállalják a számlázást, értesítik partnerüket az egyik raktárban, aki megkapja az elkészített fuvarlevelet is. A raktár összekészíti és szakszerűen csomagolja a termékeket, majd a Frisbo gondoskodik a szállításról is. Kezelik a visszárut és több nyelven elérhető ügyfélszolgálatot tartanak fenn az ügyfelek és a partnerek részére egyaránt.

A Frisbo állandóan keres megfelelő minőségű és elhelyezkedésű raktárakat is. A Frisbo nem veszi át a logisztikai központok üzemeltetését, hanem ügyfeleket szervez a raktárbázis kihasználatlan kapacitásaira. Az ügyfelek irányába a raktáraknak nem kell semmilyen adminisztrációt végezniük, nekik a tárolást, a komissiózást és a megfelelő csomagolást kell biztosítaniuk, majd a csomagot a szervezett futárnak a megadott időben átadniuk. A raktár tehát kizárólag raktározással foglalkozik, semmilyen más kiegészítő tevékenységet nem végez, mindezért cserébe részesedést kap a profitból.

Frisbo alternatívák: milyen hasonló cégek vannak Magyarországon?

A Frisbo közvetlen hazai versenytársai a fulfillment szolgáltatást nyújtó logisztikai vállalkozások. A cég raktár-partnerségi programjához hasonló jelenleg nem érhető el a hazai piacon.

Frisbo és Boxy: hasonlóságok, különbségek

A működés szempontjából a Frisbo és a Boxy teljesen más utat követ, miközben mind a két vállalkozás innovatív megoldásokat keres a kiszervezett webáruházi logisztika terén.

Mindkét iránynak megvan a létjogosultsága, előnyeik és korlátaik azonban másban mutatkoznak meg.

Frisbo

A Frisbo innovációja a munkaszervezésre fókuszál, egyazon webáruház termékeit akár teljesen eltérő raktárakban tárolva teljesíti a megrendeléseket.

A hálózatba szervezett raktárak célja, hogy a termék a megrendelés pillanatában is már aránylag közel essen a vásárlóhoz, így a rendelés teljesítése rövid időt vegyen igénybe. A Frisbo tehát alapvetően a szállítási idő lerövidítésével gyorsít a teljesítésen. Ez egy hatalmas versenyelőny, rövid távon nincs hatékonyabb megoldás a majdnem egész Európára kiterjedő másnapi kiszállítás garantálására.

A térbeli közelség mellett a tárolás földrajzi diverzifikálása más előnyökkel is járhat. Kiküszöbölhetőek a vámkezeléssel járó problémák, vagy egy szállítási útvonal ellehetetlenülése nem okoz teljes fennakadást. Gondoljunk itt például a Brexit problémakörére, vagy arra, ha valahol mondjuk egy áradás miatt nem elérhető a raktárbázis vagy pusztán szállítási kapacitáshiány lép fel. Mindeközben a hátrány is nyilvánvaló. A diverzifikált tárolás önmagában nem garancia arra, hogy tényleg közel is essen a megrendelőhöz a termék, ehhez modellezni kell a várható megrendeléseket valamint megfelelő méretű készlettel kell rendelkeznünk több helyszínen is. A nyújtott szolgáltatás színvonala a partnertől függ és az elvárások és ellenőrzések mellett is eltérő lehet.

Boxy

A Boxy ezzel szemben a tárolás és a komissiózás innovációjában jár élen. Arra törekszik, hogy a rendelés beérkezését követően a lehető legrövidebb időn belül állandóan magas színvonalon és garantáltan hiba nélkül legyen összekészítve a csomag és az hagyja is el a raktárat amint lehet. Ezt a raktárbázis robotizálásával éri el, amivel a tárolás és komissiózás hatékonysága maximalizálható, így a pontosság növekedése mellett is gyorsul a folyamat.

Ennek köszönhetően a raktárhoz közel eső területeken még aznapi, országosan és a környező országokban akár másnapi kiszállítás is megvalósítható, de ez a bázistól távolabb eső területeken már általában nem megoldható. A szolgáltatás minősége állandó, kiszámítható és nem szükséges nagyobb készlet felhalmozása. A rendszer tökéletes kiszámíthatósága miatt a költségek alacsonyak és mindig skálázhatóak – ugyanez a Frisbonál nem mondható el.

 
Frisbo
Boxy
Fulfillmentre szakosodott logisztikai vállalkozás
Nem
Igen
Fulfillmentre szakosodott online platform
Igen
Nem
Saját robotizált logisztikai központ
Nem
Igen
Nemzetközi hálózat partner raktárakkal
Igen
Nem
Fulfillment: nyilvántartás, rendelések kezelése, tárolás, komissiózás, csomagolás kiszállítás
Igen
Igen
Garantáltan alacsony hibahatár
Igen
Igen
Legkedvezőbb futár árak
Igen
Igen
Saját futár flotta
Nem
Igen
Másnapi kiszállítás Magyarországon
Igen
Igen
Másnapi kiszállítás Európa 30 országában
Igen
Nem
Számlázás
Igen
Nem
Magyar nyelvű támogatás
Igen
Igen
Csomagok nyomon követése
Igen
Igen
Skálázható árak
Nem
Igen
Jellemzően alacsonyabb árak
Nem
Igen
Raktár-partnerségi program
Igen
Nem

Mikor melyik céget érdemes választani?

A Frisbo és a Boxy egyaránt magas színvonalú fulfillment szolgáltatást nyújt. Az eltérő üzemelési logika mellett a szolgáltatások köre is bizonyos mértékig különböző. Ha a pénzügyi folyamatokat és a számlázást teljes kontroll alatt kívánjuk tartani, akkor a Boxy a jó megoldás, ha a számlázást is kiszerveznénk, akkor a Frisbo is egy alternatíva erre.

A Boxy árai nemcsak alacsonyak, de tökéletesen skálázhatóak. A Frisbo esetében a változatos tárolási lehetőségek miatt az árak speciálisan igazodnak ügyfeleikhez, de nem feltétlenül skálázhatóak.

Az értékesítés földrajzi helyszíne is meghatározó, ha a cég két közül választunk. Ha webáruházunk fő piaca Magyarország, ami kiegészül néhány rendeléssel a környező országokból, akkor a Boxy előnyösebb számunkra. Ha a rendelések egész Európára kiterjednek vagy a jellemző célterületek földrajzilag távol esnek egymástól, akkor a Frisbo. Kicsit érthetőbben az utóbbira egy példa: ha egy webáruházat üzemeltetünk, ami portugál borokat ad el Magyarország mellett jellemzően Litvániában is, akkor ezt a feladatot a Frisbo egy megállapodás keretében képes kezelni, nem kell külön magyar és litván fulfillment partnert keresnünk.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2024. 11. 25.

Külföldre terjeszkednél? Ismerkedj meg a legnagyobb marketplacekkel!

Amikor egy magyar webshop tulajdonosa külföldre szeretné terjeszteni vállalkozását, alapvetően két fő lehetősége van: vagy saját, külföldi webáruházat indít, vagy pedig egy már meglévő marketplace platformhoz csatlakozik.

Placeholder image
Placeholder imageShoprenter
2024. 11. 16.

TOP 3 buktató a webáruház üzemeltetésben, melyeket Te ne kövess el

Az online kereskedelem ütemes fejlődésének és térhódításának köszönhetően egyre több vállalkozás lép be a digitális piacra, hogy hatékonyabban elérje vásárlóit és terjeszkedni tudjon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 14.

Webshop bevételnövelés az ünnepek alatt: útmutató

Webshop bevételnövelés az ünnepek közeledtével. Milyen bevált módszereket érdemes használni? Mi a különbség a bevételnövelés és a profitnövelés között?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Boxy E-commerce Mood Monitor 2024 - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató felmérést készített a partnerei körében azzal a céllal, hogy képet kapjon az e-kereskedelmi piacon az elmúlt hónapokban kialakult hangulatról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ  - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 04.

Esettanulmány: Okos pénztárcák egy okos raktárban

A Monteen körülbelül egy évvel ezelőtt költözött be a Boxy automatizált raktárába. Azóta gondoskodunk az okos pénztárcák raktározásáról, a rendelések összekészítéséről és feladásáról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 28.

Cyber Monday: felkészülési útmutató webshopoknak

Cyber Monday: hogyan érdemes készülni rá? Mikor van? Milyen viszonyban van a Cyber Monday és a Black Friday? Kell-e külön kampányt készíteni?

Miért érdemes külföldi piacra lépni
Placeholder imageEverigo
2024. 10. 21.

Miért érdemes külföldi piacra lépni?

Az e-kereskedelem világa rohamosan fejlődik és egyre több magyar webáruház tulajdonos szembesül azzal a kihívással, hogy versenyképes maradjon a hazai piacon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 18.

Hogyan csinálj profi Black Friday kampányt?

Black Friday kampány: hogyan kell rá felkészülni és hogyan kell jól csinálni? Mi szükséges egy sikeres Black Friday kampány futtatásához 2024-ben?