Boxy
Blog
Áraink

Frisbo: mit érdemes tudni a vállalkozásról?

Oszd meg
Boxy
2023. 07. 19.
Fulfillment és logisztika
Tartalomjegyzék
Frisbo: mit érdemes tudni a vállalkozásról?

Milyen cég a Frisbo? Kik és mikor alapították? Milyen célból? Milyen szolgáltatásokat kínál? Milyen alternatívái vannak?

Frisbo: mit érdemes tudni a vállalkozásról?

A Frisbo egy hazánkban is jelen lévő, romániai székhelyű, de egész Európára kiterjedő szolgáltatást nyújtó fulfillment vállalkozás. Innovatív munkaszervezése miatt a nemzetközi értékesítésre koncentráló vagy külföldi növekedést célzó webáruházak számára lehet megfontolandó alternatíva. Bemutatjuk a Frisbo e-kereskedelmi hálózatát és a cég hátterét.

Milyen cég a Frisbo?

A Frisbo kifejezetten online kereskedők igényeit kielégítő logisztikai vállalkozás, ami Európa több országában van jelen. Nem központosított vállalkozás, sokkal inkább egy platform és partneri hálózat, ami egy egységes szervező rendszer irányítása alatt áll. Saját – bár nem hivatalos – víziójuk szerint olyan pozíciót kívánnak elfoglalni a kontinens webáruházi logisztikájában, mint az Uber a személyszállításban.

Ugyan más hazai vállalkozásoknak is vannak regionális terveik, de a Frisbo az egyetlen nem klasszikus multinacionális szereplő a magyar piacon, aminek működésének központi eleme a nemzeti keretektől független működés. Jelenleg 52 kisebb-nagyobb raktárat kezelnek, aminek segítségével 30 országban vállalnak másnapi kiszállítást. A cég központja Romániában, Brassóban található.

Mikor és kik alapították?

A Frisbo-t 2014-ben alapították Romániában. A cég társalapítója és vezetője Bogdan Colceriu, akinek nem ez volt az első projektje. Korábban Románia egyik legnépszerűbb videó streaming szolgáltatásának kialakításában vett részt, alapított online könyvesboltot és a beszédes nevű Risky Business kezdeményezés is hozzá köthető. Utóbbi, egy a kezdeti stádiumban lévő román start up vállalkozások növekedését segítő közösség. A saját vállalkozások előtt 10 évig marketing területen dolgozott, kifejezetten a brandépítésre koncentrálva.

Az alapítók tehát az online kereskedelem oldaláról közelítettek a fulfillment felé és nem logisztikusok, akik felismerték a szegmens fontosságát. A Frisbo éppen ezért a munka szervezésére koncentrál, miközben összeköti a raktárbázisokat a webáruházakkal. Felhasználói oldalról az eredmény ugyanaz – igénybe vett fulfillment szolgáltatás – a háttérben a Frisbo inkább egy szervező és ügyintéző platform, nem magát a logisztikát végző cég.

Milyen szolgáltatásokat nyújt a Frisbo?

Mindenhol tárolni, bárhol eladni. A cég mottója elég tömören leírja tevékenységüket.

A Frisbo két irányba is ajánlatot tesz: webáruházak számára fulfillment szolgáltatást kínál, mindeközben raktárbázisok üzemeltetőinek csatlakozási lehetőséget nyújt. A cég legfontosabb tevékenysége, hogy ezután a webáruházak igényeit, rendeléseit kezeli és utasításokat küld a partner raktárnoknak azok teljesítésére.

A webáruházaknak kínált csomag egy klasszikus fulfillment ajánlat. A rendszerek integrációja után átveszik a készletek nyilvántartását és kezelését. A megrendelések beérkezésekor vállalják a számlázást, értesítik partnerüket az egyik raktárban, aki megkapja az elkészített fuvarlevelet is. A raktár összekészíti és szakszerűen csomagolja a termékeket, majd a Frisbo gondoskodik a szállításról is. Kezelik a visszárut és több nyelven elérhető ügyfélszolgálatot tartanak fenn az ügyfelek és a partnerek részére egyaránt.

A Frisbo állandóan keres megfelelő minőségű és elhelyezkedésű raktárakat is. A Frisbo nem veszi át a logisztikai központok üzemeltetését, hanem ügyfeleket szervez a raktárbázis kihasználatlan kapacitásaira. Az ügyfelek irányába a raktáraknak nem kell semmilyen adminisztrációt végezniük, nekik a tárolást, a komissiózást és a megfelelő csomagolást kell biztosítaniuk, majd a csomagot a szervezett futárnak a megadott időben átadniuk. A raktár tehát kizárólag raktározással foglalkozik, semmilyen más kiegészítő tevékenységet nem végez, mindezért cserébe részesedést kap a profitból.

Frisbo alternatívák: milyen hasonló cégek vannak Magyarországon?

A Frisbo közvetlen hazai versenytársai a fulfillment szolgáltatást nyújtó logisztikai vállalkozások. A cég raktár-partnerségi programjához hasonló jelenleg nem érhető el a hazai piacon.

Frisbo és Boxy: hasonlóságok, különbségek

A működés szempontjából a Frisbo és a Boxy teljesen más utat követ, miközben mind a két vállalkozás innovatív megoldásokat keres a kiszervezett webáruházi logisztika terén.

Mindkét iránynak megvan a létjogosultsága, előnyeik és korlátaik azonban másban mutatkoznak meg.

Frisbo

A Frisbo innovációja a munkaszervezésre fókuszál, egyazon webáruház termékeit akár teljesen eltérő raktárakban tárolva teljesíti a megrendeléseket.

A hálózatba szervezett raktárak célja, hogy a termék a megrendelés pillanatában is már aránylag közel essen a vásárlóhoz, így a rendelés teljesítése rövid időt vegyen igénybe. A Frisbo tehát alapvetően a szállítási idő lerövidítésével gyorsít a teljesítésen. Ez egy hatalmas versenyelőny, rövid távon nincs hatékonyabb megoldás a majdnem egész Európára kiterjedő másnapi kiszállítás garantálására.

A térbeli közelség mellett a tárolás földrajzi diverzifikálása más előnyökkel is járhat. Kiküszöbölhetőek a vámkezeléssel járó problémák, vagy egy szállítási útvonal ellehetetlenülése nem okoz teljes fennakadást. Gondoljunk itt például a Brexit problémakörére, vagy arra, ha valahol mondjuk egy áradás miatt nem elérhető a raktárbázis vagy pusztán szállítási kapacitáshiány lép fel. Mindeközben a hátrány is nyilvánvaló. A diverzifikált tárolás önmagában nem garancia arra, hogy tényleg közel is essen a megrendelőhöz a termék, ehhez modellezni kell a várható megrendeléseket valamint megfelelő méretű készlettel kell rendelkeznünk több helyszínen is. A nyújtott szolgáltatás színvonala a partnertől függ és az elvárások és ellenőrzések mellett is eltérő lehet.

Boxy

A Boxy ezzel szemben a tárolás és a komissiózás innovációjában jár élen. Arra törekszik, hogy a rendelés beérkezését követően a lehető legrövidebb időn belül állandóan magas színvonalon és garantáltan hiba nélkül legyen összekészítve a csomag és az hagyja is el a raktárat amint lehet. Ezt a raktárbázis robotizálásával éri el, amivel a tárolás és komissiózás hatékonysága maximalizálható, így a pontosság növekedése mellett is gyorsul a folyamat.

Ennek köszönhetően a raktárhoz közel eső területeken még aznapi, országosan és a környező országokban akár másnapi kiszállítás is megvalósítható, de ez a bázistól távolabb eső területeken már általában nem megoldható. A szolgáltatás minősége állandó, kiszámítható és nem szükséges nagyobb készlet felhalmozása. A rendszer tökéletes kiszámíthatósága miatt a költségek alacsonyak és mindig skálázhatóak – ugyanez a Frisbonál nem mondható el.

 
Frisbo
Boxy
Fulfillmentre szakosodott logisztikai vállalkozás
Nem
Igen
Fulfillmentre szakosodott online platform
Igen
Nem
Saját robotizált logisztikai központ
Nem
Igen
Nemzetközi hálózat partner raktárakkal
Igen
Nem
Fulfillment: nyilvántartás, rendelések kezelése, tárolás, komissiózás, csomagolás kiszállítás
Igen
Igen
Garantáltan alacsony hibahatár
Igen
Igen
Legkedvezőbb futár árak
Igen
Igen
Saját futár flotta
Nem
Igen
Másnapi kiszállítás Magyarországon
Igen
Igen
Másnapi kiszállítás Európa 30 országában
Igen
Nem
Számlázás
Igen
Nem
Magyar nyelvű támogatás
Igen
Igen
Csomagok nyomon követése
Igen
Igen
Skálázható árak
Nem
Igen
Jellemzően alacsonyabb árak
Nem
Igen
Raktár-partnerségi program
Igen
Nem

Mikor melyik céget érdemes választani?

A Frisbo és a Boxy egyaránt magas színvonalú fulfillment szolgáltatást nyújt. Az eltérő üzemelési logika mellett a szolgáltatások köre is bizonyos mértékig különböző. Ha a pénzügyi folyamatokat és a számlázást teljes kontroll alatt kívánjuk tartani, akkor a Boxy a jó megoldás, ha a számlázást is kiszerveznénk, akkor a Frisbo is egy alternatíva erre.

A Boxy árai nemcsak alacsonyak, de tökéletesen skálázhatóak. A Frisbo esetében a változatos tárolási lehetőségek miatt az árak speciálisan igazodnak ügyfeleikhez, de nem feltétlenül skálázhatóak.

Az értékesítés földrajzi helyszíne is meghatározó, ha a cég két közül választunk. Ha webáruházunk fő piaca Magyarország, ami kiegészül néhány rendeléssel a környező országokból, akkor a Boxy előnyösebb számunkra. Ha a rendelések egész Európára kiterjednek vagy a jellemző célterületek földrajzilag távol esnek egymástól, akkor a Frisbo. Kicsit érthetőbben az utóbbira egy példa: ha egy webáruházat üzemeltetünk, ami portugál borokat ad el Magyarország mellett jellemzően Litvániában is, akkor ezt a feladatot a Frisbo egy megállapodás keretében képes kezelni, nem kell külön magyar és litván fulfillment partnert keresnünk.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Boxy
2024. 07. 24.

Mi kell a sikeres back to school kampányhoz? És miért kezdj hozzá azonnal?

Minél hamarabb tervezed meg és indítod el, annál hamarabb ellensúlyozod a nyári uborkaszezont. És még a versenytársaidat is megelőzöd.

Boxy
2024. 07. 22.

Ne veszíts vásárlókat, kezeld hatékonyan az átmeneti készlethiányt!

Ha a készlethiányt megfelelően kommunikálod, szűrőket állítasz be a webshopban, jól használod a termék oldalát, megtarthatod a vevőidet.

Boxy
2024. 07. 15.

Így válassz könyvelőt, ha e-kereskedelemmel akarsz foglalkozni!

E-kereskedőként számos buktatója lehet a könyvelővel való kapcsolatnak. Ezek elkerülhetők, ha figyelsz az alábbiakra a könyvelőiroda kiválasztásánál.

Boxy
2024. 07. 08.

Mi az omnichannel: működése, előnyei, hátrányai

Hogyan működik egy omnichannel rendszer? Miben különbözik az omnichannel a multichannel stratégiától? Hogyan érinti a marketinget az átállás és kinek éri meg?

Boxy
2024. 07. 01.

Hogyan tompíthatod a webshopodban az infláció hatását?

Az infláció elsősorban kihívásokat és nehézségeket jelenthet egy webshop számára, átgondolt stratégiával és lépésekkel azonban csökkenteni lehet a hatásait

Boxy
2024. 06. 24.

A 15 legjobb marketing eszköz webáruházak számára

Milyen marketing eszközökkel érdemes foglalkoznia egy webáruháznak? Megéri-e offline marketinggel kiegészíteni az internetes jelenlétet? Mik a leghatékonyabb eszközök?

Boxy
2024. 06. 17.

Időmenedzsment a logisztikában: útmutató

Napjaink egyik legfontosabb munkaszervezési feladata az időmenedzsment vagy időgazdálkodás. A téma alapjait jártuk körbe és tippeket is adunk a hatékony menedzsmenthez.

Boxy
2024. 06. 10.

Tovább szigorítja a csomagolás szabályait az Unió

Újrafeldolgozható és újrafelhasználható csomagolás, jobb hulladékbegyűjtés és egyes műanyagok betiltása – ezek a legfőbb pontok.

Boxy
2024. 06. 03.

Készletkezelés: 8 tipp webáruházak számára

Mit jelent a készletkezelés, milyen feladatai és funkciói vannak? Mik a legfontosabb stratégiák, amiket követhetünk és melyiknek mi az előnye és a hátránya?