Boxy
Blog
Áraink

Milyen cég az iLogistic: cégbemutató

Oszd meg
Boxy
2023. 05. 17.
Fulfillment és logisztika
Tartalomjegyzék
Milyen cég az iLogistic: cégbemutató

Milyen szolgáltatásokat nyújt az iLogistic? Mi a története? Mikor alapították? Mit érdemes tudni a cégről?

Milyen cég az iLogistic: cégbemutató

Az iLogistic neve alapján akár valamilyen Apple szolgáltatásra is gondolhatnánk, – és a dologban annyi igazság van, hogy az új almás termékek jelentős része áthalad kezük között – de a márka egy sikeres magyar logisztikai vállalkozást takar. A logisztika más területein szerzett korábbi tapasztalatok és kapcsolati rendszerek is hozzájárultak ahhoz, hogy az iLogistic a hazai fulfillment szektor meghatározó vállalkozásává nőtte ki magát a COVID világjárvány alatt. Egy sikertörténet következik itthonról.

Milyen cég az iLogistic?

Az iLogistic Logisztikai és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság székhelye Biatorbágyon található, fő tevékenysége a webáruházi logisztika, de más tárolási és szállítmányozási feladatokat is ellátnak. Alkalmazotti létszáma a százhoz közelít, míg nettó árbevétele stabilan 1 milliárd forint feletti. A cég által kiszolgált havi rendelésszám 100 ezer darab körüli, a nyugalmas napokon is több ezer csomagot küldenek ki. Több száz szerződött partnerük között kisebb webáruházak éppúgy megtalálhatóak, mint piacvezető vállalkozások, például az iSTYLE, a Játéksziget, a Xiaomi vagy az Akadémiai Kiadó.

Mikor és kik alapították? Mi volt a koncepció?

Az iLogistic gyökerei 2006-ig nyúlnak vissza, ekkor elsősorban teljes körű nyomtatványlogisztikai szolgáltatásokra specializálódott a vállalkozás. A legfontosabb partnerek a bankok, biztosító társaságok és pénzintézetek voltak.

Ez a múlt két fontos tényezőre enged következtetni: az egyik, a kezelt dokumentumok egyedi és nem tömeges jellege, a másik a logisztikai folyamatok precizitása.

Az ügyfelek változatos igényeinek kiszolgálása kezdetektől fogva a cég fókuszában volt. Különféle iparági szolgáltatók nyomtatványainak, marketing anyagainak, üzleti folyamataikat támogató és kereskedelmi termékeiknek teljes körű logisztikai menedzsmentjével foglalkoztak. Ebbe nem csak a ma fulfillment szóval lefedett tevékenységek (raktározás, nyilvántartás, komissiózás, csomagolás, kiszállítás, visszáru-kezelés stb.) tartoztak bele, de elemzések készítése, a megrendelések menedzselése és szükség esetén ügyfélszolgálati teendők ellátása is.

A céghez különböző pozíciókban korábban is kötődő Csereklyei Bálint 2020-ban vált az iLogistic tulajdonosává (2018-tól a vállalkozás ügyvezetője), ami jelentős változásokat hozott a társaság életében. A váltás egyben a koronavírus járvány általános bizonytalanságot, de az e-kereskedelem számára jelentős fellendülést hozó időszakában történt. A cég a legjobbkor helyezte a hangsúlyt a webáruházak kiszolgálására. Az új lehetőségeket friss lendülettel kihasználó cég bevételeit megsokszorozva vált a szektor meghatározó szereplőjévé.

Milyen szolgáltatásokat nyújt?

Az iLogistic legfontosabb szolgáltatása a kiszervezett webáruházi logisztika. Ez a beszállított tételek fogadását, nyilvántartásba vételét, raktározását, a rendelések kezelését, összekészítését, csomagolását és a vásárlóhoz való kiszállítását jelenti. Utánvét- és visszáru kezelés szintén a szolgáltatás része. Saját fejlesztésű szoftver gondoskodik a valós idejű készletnyilvántartásról és raktárkezelésről.

Logisztikai központjukban lehetőség van a szolgáltatások egyedi igénybevételére, bérraktározásra is. A cég foglalkozik logisztikai tanácsadással, több információs csatornán támogatja az e-kereskedők tevékenységét. A gyors termékátvétel lehetőségéért Budapest belvárosában csomagpontot tart fenn.

Az iLogistic kiegészítő tevékenységként webáruházként is működik.

A webáruházak által leggyakrabban használt csomagolóanyagok – dobozok, tasakok, ragasztószalagok, térkitöltők – kedvezően áron elérhetőek azon kereskedők számára is, akik a kiszervezett logisztikai szolgáltatások igénybevételét még nem tartják aktuálisnak.

Milyen az iLogistic-hez hasonló cégek vannak Magyarországon?

Az iLogistic nem csak jókor volt jó helyen, de jól is ismerte fel a piac változásainak irányát. A vállalkozásnak ma már sok vetélytársa kínál hasonló megoldásokat. A hazai kiszervezett webáruházi logisztikai piac évről-évre növekszik. Az e-kereskedelem bővülő igényeire reagálva egyre több cég tér át a hagyományos logisztikai tevékenységről a fulfillmentre, az új szereplők a nemzetközi trendeknek megfelelő technológiákat és szemléletet honosítanak meg.

A legfontosabb kiszervezett e-kereskedelmi logisztikával foglalkozó hazai vállalkozások:

  • Boxy
  • Bridge Logistic
  • Complexpress
  • Inlog
  • Logify
  • MXP
  • RealBox
  • Shoplog
  • Webshippy
  • Webshop Pont
  • WhiteFish

iLogistic és Boxy: mik a hasonlóságok és a különbségek?

Az iLogistic két évtizedes múltra visszatekintő vállalkozás, ami a webáruházak felé történő nyitás előtt is olyan rendszerben dolgozott, ami sok apró tételt kezelt és nem tömegárukat. Így ezek nem csak általános tapasztalatok, hanem konkrétan hasznosítható tudás a fulfillment szektorban is. A vezetői szemléletváltás és az e-kereskedelem felfutása egy időben zajlott le, így a piac meghatározó szereplője lett az iLogistic.

A Boxy új szereplő, aki nem kevesebbre vállalkozott, mint a világszínvonalú, robotikán alapuló technológia hazai bevezetésére. A világ legsikeresebb webáruházi logisztikai cégei által már sikeresen kipróbált megoldások minimálisra csökkentik a hibázás lehetőségét, gyorsítják a raktári ügymenetet, kisebb területen több terméket kezelnek, mindeközben költséghatékonyak.

Az alábbi táblázatban összefoglaljuk a nyújtott szolgáltatások közötti hasonlóságokat és különbségeket, de az igazi eltérés a munkavégzés mikéntjében jelentkezik. Az iLogistic a megbízható, becsületes és tisztességes munkát végző alkalmazottakra épít, míg a Boxy arra, hogy a robotizáció kiváltsa azon munkafolyamatoknál az emberi tevékenységet, ahol a hibázás egyáltalán lehetséges.

 
iLogistic
Boxy
Robotizált raktárbázis
Nem
Igen
Védett raktár
Igen
Igen
Saját felhőalapú szoftver
Igen
Igen
Termékek tárolása
Igen
Igen
Rendelések feldolgozása
Igen
Igen
Automatizált komissiózás
Igen
Igen
Garantáltan alacsony hibahatár
Igen
Igen
Csomagolás
Igen
Igen
Legkedvezőbb futár árak
Igen
Igen
Saját futár flotta
Igen
Igen
Másnapi kiszállítás országosan
Igen
Igen
Visszáru- és utánvétkezelés
Igen
Igen
Csomagpont Budapesten
Igen
Nem
Magyar nyelvű támogatás
Igen
Igen
Naprakész nyilvántartás
Igen
Igen
Csomagok nyomon követése
Igen
Igen
Számlázás
Nem
Nem
Külön szolgáltatásként leltározás
Igen
Nem
Saját dropshipping katalógus
Nem
Nem
Csomagolóanyag webáruház
Igen
Nem
Skálázható árak
Nem
Igen
Jellemzően alacsonyabb árak
Nem
Igen

Mikor melyik céget érdemes választani?

Az iLogistic és a Boxy közvetlen vetélytársak, mivel szolgáltatásuk nagyon hasonló és mindketten a piac megbízható szereplői. Amíg az iLogistic hosszú évek egyedi árukezelési tapasztalatain építkezve alapvetően manuális raktárkezelést végez, addig a Boxy a robotizációban hisz és a világpiac vezető szereplőinek tapasztalatait próbálja itthon bevezetni.

Az, hogy melyik modell tudja jelenleg kielégíteni webáruházunk igényeit és hol érezzük a nagyobb fejlődési potenciált stratégiai mérlegelés alapja lehet.

Árak

A Boxy árazása egyszerűbb és könnyebben követhető. Az átlátható, kevés tényezőből felépülő árképzés miatt a költségek könnyebben skálázhatóak, így jobban számíthatóak a jövőre nézve is.

Ár tekintetében az esetek többségében a Boxy ajánlata kedvezőbb.

Szállítás

A Boxy Budapest területén aznapi kiszállítást vállal, míg az ország többi területére másnap tudja a csomagot eljuttatni. Az iLogistic Budapesten és az ország egész területén másnapi házhozszállítást kínál, ugyanakkor fővárosi csomagpontján lehetséges az aznapi áruátvétel. Tehát, ha Budapesten az aznapi kiszállítás fontos, akkor a Boxy lehet jobb választás, ugyanakkor a Boxynak nincs csomagpontja. Ha a Boráros téri csomagpont léte előny, ahol akár az aznapi átvétel is lehetséges, akkor az iLogistic az ideális partner.

Bérraktározás

Mindkét szolgáltatónál van lehetőség a szolgáltatások részleges igénybevételére, például csak bérraktározásra. Az iLogistic azon e-kereskedők számára is biztosít csomagolóanyagokat kedvező áron, akik nem szerződött fulfillment partnerük. Jelenleg egyik cég sem rendelkezik saját dropshipping katalógussal és nem kínál ehhez kapcsolódó szolgáltatásokat.

Egyik logisztikai cég sem a rövid távú haszon ígéretével próbálja hosszú távú döntésre bírni a webáruházak üzemeltetőit. Nem kínálnak ingyenes próbahónapot, belépési kedvezményt, helyette precíz és részletes, személyre szabott ajánlatot készítenek. Mindkét szolgáltató weboldalán elérhető egy árkalkulátor, így a hozzávetőleges árakkal a konkrét ajánlat kérése előtt is tisztában lehetünk.

Mind a Boxy, mind az iLogistic foglalkozik tanácsadással, webáruházak előzetes logisztikai felmérésével. Érdemes élni ezzel a lehetőséggel és megversenyeztetni a szolgáltatókat.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Boxy
2024. 06. 17.

Időmenedzsment a logisztikában: útmutató

Napjaink egyik legfontosabb munkaszervezési feladata az időmenedzsment vagy időgazdálkodás. A téma alapjait jártuk körbe és tippeket is adunk a hatékony menedzsmenthez.

Boxy
2024. 06. 10.

Tovább szigorítja a csomagolás szabályait az Unió

Újrafeldolgozható és újrafelhasználható csomagolás, jobb hulladékbegyűjtés és egyes műanyagok betiltása – ezek a legfőbb pontok.

Boxy
2024. 06. 03.

Készletkezelés: 8 tipp webáruházak számára

Mit jelent a készletkezelés, milyen feladatai és funkciói vannak? Mik a legfontosabb stratégiák, amiket követhetünk és melyiknek mi az előnye és a hátránya?

Boxy
2024. 05. 27.

Milyen törzsvásárlói rendszerek vannak? Miért fontosak?

Ki a törzsvásárló, miért éri meg kiemelten foglalkozni velük és milyen törzsvásárlói rendszereket használhatunk webshopunkban - ezekre a kérdésekre adjuk meg a választ.

Boxy
2024. 05. 20.

Értékesítési stratégia kialakítása: útmutató webshopok számára

Az értékesítési stratégia egy olyan terv, ami rögzíti feladatainkat és visszajelzést ad azok teljesüléséről. Ezt a megkerülhetetlen dokumentumot mutatjuk be alaposan.

Boxy
2024. 05. 13.

Te elköveted őket? Kezdő e-kereskedők tipikus hibái

Ezeket a hibákat megelőzheted kellő felkészüléssel és a vállalkozást támogató logisztikai szolgáltatások igénybevételével, hogy elkerüld a felesleges kiadásokat.

Boxy
2024. 05. 06.

Kötelező MPL: tekints rá lehetőségként!

Kihívással jár, de előnyt is kovácsolhatsz abból, hogy kötelező az együttműködés a Magyar Posta Logisztikával.

Boxy
2024. 05. 02.

7 tipp: Így vedd fel a versenyt a Temuval!

Hogyan védekezhetsz e-kereskedőként a Temu agresszív hirdetési és üzletpolitikája ellen? Hol van a gyenge pontja?

Boxy
2024. 04. 29.

A fulfillment szolgáltatás jelentése, működése, előnyei

Mit jelent az, hogy fulfillment szolgáltatás? Hogyan működik? Milyen előnyei vannak? Kinek való? Hogyan érdemes nekikezdeni?