Milyen szolgáltatásokat nyújt az iLogistic? Mi a története? Mikor alapították? Mit érdemes tudni a cégről?
Milyen cég az iLogistic: cégbemutató
Az iLogistic neve alapján akár valamilyen Apple szolgáltatásra is gondolhatnánk, – és a dologban annyi igazság van, hogy az új almás termékek jelentős része áthalad kezük között – de a márka egy sikeres magyar logisztikai vállalkozást takar. A logisztika más területein szerzett korábbi tapasztalatok és kapcsolati rendszerek is hozzájárultak ahhoz, hogy az iLogistic a hazai fulfillment szektor meghatározó vállalkozásává nőtte ki magát a COVID világjárvány alatt. Egy sikertörténet következik itthonról.
Milyen cég az iLogistic?
Az iLogistic Logisztikai és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság székhelye Biatorbágyon található, fő tevékenysége a webáruházi logisztika, de más tárolási és szállítmányozási feladatokat is ellátnak. Alkalmazotti létszáma a százhoz közelít, míg nettó árbevétele stabilan 1 milliárd forint feletti. A cég által kiszolgált havi rendelésszám 100 ezer darab körüli, a nyugalmas napokon is több ezer csomagot küldenek ki. Több száz szerződött partnerük között kisebb webáruházak éppúgy megtalálhatóak, mint piacvezető vállalkozások, például az iSTYLE, a Játéksziget, a Xiaomi vagy az Akadémiai Kiadó.
Mikor és kik alapították? Mi volt a koncepció?
Az iLogistic gyökerei 2006-ig nyúlnak vissza, ekkor elsősorban teljes körű nyomtatványlogisztikai szolgáltatásokra specializálódott a vállalkozás. A legfontosabb partnerek a bankok, biztosító társaságok és pénzintézetek voltak.
Ez a múlt két fontos tényezőre enged következtetni: az egyik, a kezelt dokumentumok egyedi és nem tömeges jellege, a másik a logisztikai folyamatok precizitása.
Az ügyfelek változatos igényeinek kiszolgálása kezdetektől fogva a cég fókuszában volt. Különféle iparági szolgáltatók nyomtatványainak, marketing anyagainak, üzleti folyamataikat támogató és kereskedelmi termékeiknek teljes körű logisztikai menedzsmentjével foglalkoztak. Ebbe nem csak a ma fulfillment szóval lefedett tevékenységek (raktározás, nyilvántartás, komissiózás, csomagolás, kiszállítás, visszáru-kezelés stb.) tartoztak bele, de elemzések készítése, a megrendelések menedzselése és szükség esetén ügyfélszolgálati teendők ellátása is.
A céghez különböző pozíciókban korábban is kötődő Csereklyei Bálint 2020-ban vált az iLogistic tulajdonosává (2018-tól a vállalkozás ügyvezetője), ami jelentős változásokat hozott a társaság életében. A váltás egyben a koronavírus járvány általános bizonytalanságot, de az e-kereskedelem számára jelentős fellendülést hozó időszakában történt. A cég a legjobbkor helyezte a hangsúlyt a webáruházak kiszolgálására. Az új lehetőségeket friss lendülettel kihasználó cég bevételeit megsokszorozva vált a szektor meghatározó szereplőjévé.
Milyen szolgáltatásokat nyújt?
Az iLogistic legfontosabb szolgáltatása a kiszervezett webáruházi logisztika. Ez a beszállított tételek fogadását, nyilvántartásba vételét, raktározását, a rendelések kezelését, összekészítését, csomagolását és a vásárlóhoz való kiszállítását jelenti. Utánvét- és visszáru kezelés szintén a szolgáltatás része. Saját fejlesztésű szoftver gondoskodik a valós idejű készletnyilvántartásról és raktárkezelésről.
Logisztikai központjukban lehetőség van a szolgáltatások egyedi igénybevételére, bérraktározásra is. A cég foglalkozik logisztikai tanácsadással, több információs csatornán támogatja az e-kereskedők tevékenységét. A gyors termékátvétel lehetőségéért Budapest belvárosában csomagpontot tart fenn.
Az iLogistic kiegészítő tevékenységként webáruházként is működik.
A webáruházak által leggyakrabban használt csomagolóanyagok – dobozok, tasakok, ragasztószalagok, térkitöltők – kedvezően áron elérhetőek azon kereskedők számára is, akik a kiszervezett logisztikai szolgáltatások igénybevételét még nem tartják aktuálisnak.
Milyen az iLogistic-hez hasonló cégek vannak Magyarországon?
Az iLogistic nem csak jókor volt jó helyen, de jól is ismerte fel a piac változásainak irányát. A vállalkozásnak ma már sok vetélytársa kínál hasonló megoldásokat. A hazai kiszervezett webáruházi logisztikai piac évről-évre növekszik. Az e-kereskedelem bővülő igényeire reagálva egyre több cég tér át a hagyományos logisztikai tevékenységről a fulfillmentre, az új szereplők a nemzetközi trendeknek megfelelő technológiákat és szemléletet honosítanak meg.
A legfontosabb kiszervezett e-kereskedelmi logisztikával foglalkozó hazai vállalkozások:
- Boxy
- Bridge Logistic
- Complexpress
- Inlog
- Logify
- MXP
- RealBox
- Shoplog
- Webshippy
- Webshop Pont
- WhiteFish
iLogistic és Boxy: mik a hasonlóságok és a különbségek?
Az iLogistic két évtizedes múltra visszatekintő vállalkozás, ami a webáruházak felé történő nyitás előtt is olyan rendszerben dolgozott, ami sok apró tételt kezelt és nem tömegárukat. Így ezek nem csak általános tapasztalatok, hanem konkrétan hasznosítható tudás a fulfillment szektorban is. A vezetői szemléletváltás és az e-kereskedelem felfutása egy időben zajlott le, így a piac meghatározó szereplője lett az iLogistic.
A Boxy új szereplő, aki nem kevesebbre vállalkozott, mint a világszínvonalú, robotikán alapuló technológia hazai bevezetésére. A világ legsikeresebb webáruházi logisztikai cégei által már sikeresen kipróbált megoldások minimálisra csökkentik a hibázás lehetőségét, gyorsítják a raktári ügymenetet, kisebb területen több terméket kezelnek, mindeközben költséghatékonyak.
Az alábbi táblázatban összefoglaljuk a nyújtott szolgáltatások közötti hasonlóságokat és különbségeket, de az igazi eltérés a munkavégzés mikéntjében jelentkezik. Az iLogistic a megbízható, becsületes és tisztességes munkát végző alkalmazottakra épít, míg a Boxy arra, hogy a robotizáció kiváltsa azon munkafolyamatoknál az emberi tevékenységet, ahol a hibázás egyáltalán lehetséges.
iLogistic | Boxy | |
Robotizált raktárbázis | Nem | Igen |
Védett raktár | Igen | Igen |
Saját felhőalapú szoftver | Igen | Igen |
Termékek tárolása | Igen | Igen |
Rendelések feldolgozása | Igen | Igen |
Automatizált komissiózás | Igen | Igen |
Garantáltan alacsony hibahatár | Igen | Igen |
Csomagolás | Igen | Igen |
Legkedvezőbb futár árak | Igen | Igen |
Saját futár flotta | Igen | Igen |
Másnapi kiszállítás országosan | Igen | Igen |
Visszáru- és utánvétkezelés | Igen | Igen |
Csomagpont Budapesten | Igen | Nem |
Magyar nyelvű támogatás | Igen | Igen |
Naprakész nyilvántartás | Igen | Igen |
Csomagok nyomon követése | Igen | Igen |
Számlázás | Nem | Nem |
Külön szolgáltatásként leltározás | Igen | Nem |
Saját dropshipping katalógus | Nem | Nem |
Csomagolóanyag webáruház | Igen | Nem |
Skálázható árak | Nem | Igen |
Jellemzően alacsonyabb árak | Nem | Igen |
Mikor melyik céget érdemes választani?
Az iLogistic és a Boxy közvetlen vetélytársak, mivel szolgáltatásuk nagyon hasonló és mindketten a piac megbízható szereplői. Amíg az iLogistic hosszú évek egyedi árukezelési tapasztalatain építkezve alapvetően manuális raktárkezelést végez, addig a Boxy a robotizációban hisz és a világpiac vezető szereplőinek tapasztalatait próbálja itthon bevezetni.
Az, hogy melyik modell tudja jelenleg kielégíteni webáruházunk igényeit és hol érezzük a nagyobb fejlődési potenciált stratégiai mérlegelés alapja lehet.
Árak
A Boxy árazása egyszerűbb és könnyebben követhető. Az átlátható, kevés tényezőből felépülő árképzés miatt a költségek könnyebben skálázhatóak, így jobban számíthatóak a jövőre nézve is.
Ár tekintetében az esetek többségében a Boxy ajánlata kedvezőbb.
Szállítás
A Boxy Budapest területén aznapi kiszállítást vállal, míg az ország többi területére másnap tudja a csomagot eljuttatni. Az iLogistic Budapesten és az ország egész területén másnapi házhozszállítást kínál, ugyanakkor fővárosi csomagpontján lehetséges az aznapi áruátvétel. Tehát, ha Budapesten az aznapi kiszállítás fontos, akkor a Boxy lehet jobb választás, ugyanakkor a Boxynak nincs csomagpontja. Ha a Boráros téri csomagpont léte előny, ahol akár az aznapi átvétel is lehetséges, akkor az iLogistic az ideális partner.
Bérraktározás
Mindkét szolgáltatónál van lehetőség a szolgáltatások részleges igénybevételére, például csak bérraktározásra. Az iLogistic azon e-kereskedők számára is biztosít csomagolóanyagokat kedvező áron, akik nem szerződött fulfillment partnerük. Jelenleg egyik cég sem rendelkezik saját dropshipping katalógussal és nem kínál ehhez kapcsolódó szolgáltatásokat.
Egyik logisztikai cég sem a rövid távú haszon ígéretével próbálja hosszú távú döntésre bírni a webáruházak üzemeltetőit. Nem kínálnak ingyenes próbahónapot, belépési kedvezményt, helyette precíz és részletes, személyre szabott ajánlatot készítenek. Mindkét szolgáltató weboldalán elérhető egy árkalkulátor, így a hozzávetőleges árakkal a konkrét ajánlat kérése előtt is tisztában lehetünk.
Mind a Boxy, mind az iLogistic foglalkozik tanácsadással, webáruházak előzetes logisztikai felmérésével. Érdemes élni ezzel a lehetőséggel és megversenyeztetni a szolgáltatókat.