Jól eladható termékek kisokos

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2023. 06. 16.
E-kereskedelem
Tartalomjegyzék
Jól eladható termékek: mit érdemes webshopban árulni?

Jól eladható termékek: mik számítanak jól eladhatónak 2023-ban? Mik a jól eladható termékek jellemzői? Mit érdemes webáruházban forgalmazni?

Jól eladható termékek: mit érdemes webshopban árulni?

Egy webáruház működését minden tekintetben befolyásolja az, hogy mit árul. Körültekintően kell belevágnunk, hiszen később erre kell alapoznunk értékesítési stratégiánkat és adott tulajdonságoknak kell megfelelnie a logisztikának is. Jól eladható termékek forgalmazására kell fókuszálnunk, hiszen ezek fogják biztosítani webáruházunk gazdasági sikerességét. Megnézzük, hogy konkrétan mit jelent ez a fogalom, hogyan tudunk jól választani.

Mik a jól eladható termékek? Mit jelent a fogalom?

A jól eladható termékek két tényező felől írhatóak le: kereslet és gazdaságosság.

Tömören azok a jól eladható termékek, amiket az emberek olyan áron vásárolnak meg, ami a webáruház számára elegendő hasznot biztosít.

A két tényezőnek egyidejűleg kell teljesülnie, ha valamit sokan keresnek, de nem hoz profitot, vagy ha valami hozna profitot, csak nem veszi meg senki, az bukáshoz vezet.

A jól eladható termékekre tehát aktív kereslet létezik, mert azok egy meghatározható vásárlói réteg problémáira adnak választ vagy vágyát elégítik ki. A keresletnek ott kell jelentkeznie, ahol eladni próbálunk. Ha valami jól megy Amerikában, az nem feltétlenül lesz sikeres itthon. Ha valamit gyakran vásárolnak az emberek, de azt nem online teszik, azzal szintén nem megyünk sokra.

Az értékesítésnek gazdasági szempontból is eredményesnek kell lennie. Ez általában két módon érhető el: alacsony darabszámban eladott termékeken aránylag magas nyereséggel vagy tömegesen eladott termékeken kevés profittal. Természetesen létezik középút is, de a két szélsőséggel lehet érzékeltetni, milyen jellemzőkkel bírnak az átlagos jól eladható termékek.

Milyen kategóriákból kerülnek elő a jól eladható termékek?

Itt is a már feljebb említett két irány a jellemző: vagy valamilyen speciális, egyedi, kisebb célközönség számára értékesebb termékkel próbálkozhatunk, vagy olyannal, ami széles tömegek szükségletére reagál, így a magasabb kereslet mellett több vetélytársra is számíthatunk.

Az első eset a kevesebb eladás mellett magasabb árréssel lehet sikeres, míg utóbbi az alacsony árrést tömeges értékesítéssel kompenzálja.

Mit kell tudni a tömeges értékesítésről?

A gazdasági szempontból legsikeresebb webáruházak a tömeges értékesítésre fókuszálnak és döntően széles termékkészletet kínálnak. Ezek a mindent áruló webáruházak, amik a tömeges értékesítés miatt nyerő helyzetben vannak az árverseny során.

Emellett vannak jellemző termékkategóriák, amikre magas az online kereslet és eladni is könnyű őket.

Ilyenek a műszaki cikkek, a szabadidős- és sportfelszerelések (különösen a horgászat és a kerékpár), az autó és motor kiegészítők, a lakberendezési cikkek és a kisállat holmik. A ruházaton belül különösen a baba-mama kategória e-kereskedelme erős. Játékok esetében akár a használt vagy régebbi darabok (például korábbi, de bontatlan Lego készletek) is jól futnak. A könyvek esetében a nehezen beszerezhető, idegen nyelvű és a netről nem letölthető darabok tartozhatnak a jól eladható termékek közé.

Csak darabáru lehet jól eladható termék?

Meg kell jegyeznünk, hogy a jól eladható termék nem feltétlenül darabáru. A korábban is létező online tudásátadás a COVID alatt terjedt el igazán. Csináld magad kurzusok, nyelvtanfolyamok, ismeretterjesztő képzések népszerűsége felfutóban van. Ilyen tartalmak létrehozása és értékesítése vagy az erre szolgáló platform megalkotása eltérő tevékenységet jelent, mint egy webáruház alapítása és üzemeltetése, de nem feltétlenül kevésbé jövedelmező.

A jól eladható termék szolgáltatás is lehet.

Jól eladható termékek: mit érdemes webáruházon keresztül forgalmazni?

A blogok tele vannak azzal a megközelítéssel, hogy a vállalkozás alapító otthon ül és azon mereng mit is kellene árulnia a vágyott webáruházában. Nyilván ez is létezik, de hasonlóan gyakori, hogy a termék adott és a kérdés az, érdemes-e internetre menni vele? A fent tárgyalt aktív kereslet és kielégítő mértékű haszon szempontjai mellett nagy általánosságban a következő tulajdonságokkal (illetve ezek közül lehetőleg minél többel) rendelkeznek az online jól eladható termékek.

A termék könnyű és kicsi, így logisztikája könnyű és olcsó. Lehetőleg nem túl drága, így a készletezés és értékesítés bizonytalanságai nem jelentenek túl nagy kockázatot. Nem törékeny, nem sérülékeny, nem igényel speciális körülményeket tárolása és szállítása. A termék vagy márkás vagy olyan kategóriába esik, ahol a márka nem döntően meghatározó az értékesítésben. Forgalmazása nem engedélyköteles. A termék beszerzése kiszámítható, mind az ellátás biztonsága, mind annak költségei szempontjából.

Honnan tudom, hogy amit árulok, a jól eladható termékek közé tartozik?

Ha már működik a webáruház, akkor a válasz egyszerű: ha kellő bevételt hoz a termék, akkor minden rendben. Előzetesen nincs tuti recept, nincs tévedhetetlen lista a jól eladható termékekről.

Érdemes figyelni a külföldi és hazai trendeket, a konkrét termékek mellett azok értékesítési módjait és stratégiáit is. Elképzelhető, hogy jó a termék, csak rossz az értékesítési modellünk. Nem árt feltenni a kérdést, hogy magunk megvennénk-e a terméket így és ennyiért, illetve korábban hogyan szereztük be azt saját használatra?

Az üzleti stratégiánk részeként nem feltétlenül kell minden terméknek önmagában jól eladhatónak lennie webáruházunkban, de akkor lesz sikeres üzletünk, ha sok ilyen termékünk van. Néhány termék célja akár más termékek értékesítésének segítése is lehet (például csomagajánlat vonzó darabja, cross-sell termék)

Mik az egytermékes és a sok termékes webshopok előnyei, hátrányai?

Soktermékesnek az olyan webáruházakat nevezzük, aminek készlete nagy és sokszínű, több kategóriára is kiterjed.

Az egytermékes döntően egy termékkategóriára fókuszál.

Tehát az egytermékes áruház nem egy darab terméket árul, hanem egy kategóriába tartozókat. Például csak állateledelt árul, ugyanott nem tudunk mellette robotgépet is venni, a soktermékesben ezt megtehetjük.

Egytermékes webáruházak

Az egytermékes webáruházat könnyebb kezelni, pozicionálni, átlátni. Nehezebb a vevőszerzés, hiszen szűkebb célközönségnek korlátozott készletet árulunk, ráadásul ha már valaki vett tőlünk robotgépet, akkor egy ideig nem lesz szüksége robotgépre.

Éppen ezért az egytermékes áruházak jól működnek fogyó termékek esetén, aminél újra és újra kell vásárolni: a példánál maradva, ilyen az állateledel. Megfontolandó lehet előfizetéses szolgáltatásban is gondolkodnunk. Az egytermékes webshopok gyakrabban kitettek a szezonalitásnak.

Soktermékes webáruházak

A soktermékes webáruházak üzemeltetése költségesebb, ugyanakkor jóval könnyebb a vevőszerzés és a szezonalitásnak is kevésbé leszünk kitéve. Valamelyik termékkategóriánk mindig fut, a bevétel stabilabb. Nehezebb ugyanakkor a brandépítés és a vevők kötődésének kialakítása.

A sikeresség jellemzően az árverseny megnyerésétől függ.

Jól eladható termékek: mi segít a termékválasztásban és az árképzésben?

Az árképzés döntő jelentőségű lépés az értékesítésben. Több stratégiát is követhetünk, de négy tényezővel mindenképpen tisztában kell lennünk. A beszerzési árral, az eladási árral, a kettő különbségéből számítható árréssel, valamint az árrés és a költségeink különbségéből adódó nyereséggel.

Bármi eladható, de ha azt csak olyan feltételek mellett tudjuk megtenni, ami végén nem marad nyereségünk, akkor hamar csődbe jutunk.

Saját lehetőségeink mellett (mennyiért tudjuk beszerezni a terméket, milyen költségeink adódnak vele) vetélytársainkat is figyelni kell. Ugyanazon terméket vagy helyettesítőjét hogyan és mennyiért kínálja a konkurencia, ehhez képest mi miként pozicionáljuk magunkat. A trendek figyelésére ma már több webshopkövető rendszer is rendelkezésre áll. A Google eszközeivel jól behatárolható, hogy adott időszakokban milyen termékekre létezik aktív kereslet.

Minél egyedibb a termék, annál kevésbé jellemzőek a trendek és minél inkább tömegáruról beszélünk, annál valószínűbb, hogy a vetélytársnál megjelenő folyamatok nálunk is jelentkezni fognak.

Azt se feledjük, hogy a termék az egyik legfontosabb, de nem egyetlen eleme a sikeres webáruháznak. Hiába a jól eladható termék és megfelelően kiválasztott ár, ha az értékesítés más elemei (marketing, SEO, ügyfélszolgálat, honlapi tájékoztatás, logisztika, fizetési rendszer) nem működnek optimálisan.# Jól eladható termékek: mit érdemes webshopban árulni?

Egy webáruház működését minden tekintetben befolyásolja az, hogy mit árul. Körültekintően kell belevágnunk, hiszen később erre kell alapoznunk értékesítési stratégiánkat és adott tulajdonságoknak kell megfelelnie a logisztikának is. Jól eladható termékek forgalmazására kell fókuszálnunk, hiszen ezek fogják biztosítani webáruházunk gazdasági sikerességét. Megnézzük, hogy konkrétan mit jelent ez a fogalom, hogyan tudunk jól választani.

Mik a jól eladható termékek? Mit jelent a fogalom?

A jól eladható termékek két tényező felől írhatóak le: kereslet és gazdaságosság.

Tömören azok a jól eladható termékek, amiket az emberek olyan áron vásárolnak meg, ami a webáruház számára elegendő hasznot biztosít.

A két tényezőnek egyidejűleg kell teljesülnie, ha valamit sokan keresnek, de nem hoz profitot, vagy ha valami hozna profitot, csak nem veszi meg senki, az bukáshoz vezet.

A jól eladható termékekre tehát aktív kereslet létezik, mert azok egy meghatározható vásárlói réteg problémáira adnak választ vagy vágyát elégítik ki. A keresletnek ott kell jelentkeznie, ahol eladni próbálunk. Ha valami jól megy Amerikában, az nem feltétlenül lesz sikeres itthon. Ha valamit gyakran vásárolnak az emberek, de azt nem online teszik, azzal szintén nem megyünk sokra.

Az értékesítésnek gazdasági szempontból is eredményesnek kell lennie. Ez általában két módon érhető el: alacsony darabszámban eladott termékeken aránylag magas nyereséggel vagy tömegesen eladott termékeken kevés profittal. Természetesen létezik középút is, de a két szélsőséggel lehet érzékeltetni, milyen jellemzőkkel bírnak az átlagos jól eladható termékek.

Milyen kategóriákból kerülnek elő a jól eladható termékek?

Itt is a már feljebb említett két irány a jellemző: vagy valamilyen speciális, egyedi, kisebb célközönség számára értékesebb termékkel próbálkozhatunk, vagy olyannal, ami széles tömegek szükségletére reagál, így a magasabb kereslet mellett több vetélytársra is számíthatunk.

Az első eset a kevesebb eladás mellett magasabb árréssel lehet sikeres, míg utóbbi az alacsony árrést tömeges értékesítéssel kompenzálja.

Mit kell tudni a tömeges értékesítésről?

A gazdasági szempontból legsikeresebb webáruházak a tömeges értékesítésre fókuszálnak és döntően széles termékkészletet kínálnak. Ezek a mindent áruló webáruházak, amik a tömeges értékesítés miatt nyerő helyzetben vannak az árverseny során.

Emellett vannak jellemző termékkategóriák, amikre magas az online kereslet és eladni is könnyű őket.

Ilyenek a műszaki cikkek, a szabadidős- és sportfelszerelések (különösen a horgászat és a kerékpár), az autó és motor kiegészítők, a lakberendezési cikkek és a kisállat holmik. A ruházaton belül különösen a baba-mama kategória e-kereskedelme erős. Játékok esetében akár a használt vagy régebbi darabok (például korábbi, de bontatlan Lego készletek) is jól futnak. A könyvek esetében a nehezen beszerezhető, idegen nyelvű és a netről nem letölthető darabok tartozhatnak a jól eladható termékek közé.

Csak darabáru lehet jól eladható termék?

Meg kell jegyeznünk, hogy a jól eladható termék nem feltétlenül darabáru. A korábban is létező online tudásátadás a COVID alatt terjedt el igazán. Csináld magad kurzusok, nyelvtanfolyamok, ismeretterjesztő képzések népszerűsége felfutóban van. Ilyen tartalmak létrehozása és értékesítése vagy az erre szolgáló platform megalkotása eltérő tevékenységet jelent, mint egy webáruház alapítása és üzemeltetése, de nem feltétlenül kevésbé jövedelmező.

A jól eladható termék szolgáltatás is lehet.

Jól eladható termékek: mit érdemes webáruházon keresztül forgalmazni?

A blogok tele vannak azzal a megközelítéssel, hogy a vállalkozás alapító otthon ül és azon mereng mit is kellene árulnia a vágyott webáruházában. Nyilván ez is létezik, de hasonlóan gyakori, hogy a termék adott és a kérdés az, érdemes-e internetre menni vele? A fent tárgyalt aktív kereslet és kielégítő mértékű haszon szempontjai mellett nagy általánosságban a következő tulajdonságokkal (illetve ezek közül lehetőleg minél többel) rendelkeznek az online jól eladható termékek.

A termék könnyű és kicsi, így logisztikája könnyű és olcsó. Lehetőleg nem túl drága, így a készletezés és értékesítés bizonytalanságai nem jelentenek túl nagy kockázatot. Nem törékeny, nem sérülékeny, nem igényel speciális körülményeket tárolása és szállítása. A termék vagy márkás vagy olyan kategóriába esik, ahol a márka nem döntően meghatározó az értékesítésben. Forgalmazása nem engedélyköteles. A termék beszerzése kiszámítható, mind az ellátás biztonsága, mind annak költségei szempontjából.

Honnan tudom, hogy amit árulok, a jól eladható termékek közé tartozik?

Ha már működik a webáruház, akkor a válasz egyszerű: ha kellő bevételt hoz a termék, akkor minden rendben. Előzetesen nincs tuti recept, nincs tévedhetetlen lista a jól eladható termékekről.

Érdemes figyelni a külföldi és hazai trendeket, a konkrét termékek mellett azok értékesítési módjait és stratégiáit is. Elképzelhető, hogy jó a termék, csak rossz az értékesítési modellünk. Nem árt feltenni a kérdést, hogy magunk megvennénk-e a terméket így és ennyiért, illetve korábban hogyan szereztük be azt saját használatra?

Az üzleti stratégiánk részeként nem feltétlenül kell minden terméknek önmagában jól eladhatónak lennie webáruházunkban, de akkor lesz sikeres üzletünk, ha sok ilyen termékünk van. Néhány termék célja akár más termékek értékesítésének segítése is lehet (például csomagajánlat vonzó darabja, cross-sell termék)

Mik az egytermékes és a sok termékes webshopok előnyei, hátrányai?

Soktermékesnek az olyan webáruházakat nevezzük, aminek készlete nagy és sokszínű, több kategóriára is kiterjed.

Az egytermékes döntően egy termékkategóriára fókuszál.

Tehát az egytermékes áruház nem egy darab terméket árul, hanem egy kategóriába tartozókat. Például csak állateledelt árul, ugyanott nem tudunk mellette robotgépet is venni, a soktermékesben ezt megtehetjük.

Egytermékes webáruházak

Az egytermékes webáruházat könnyebb kezelni, pozicionálni, átlátni. Nehezebb a vevőszerzés, hiszen szűkebb célközönségnek korlátozott készletet árulunk, ráadásul ha már valaki vett tőlünk robotgépet, akkor egy ideig nem lesz szüksége robotgépre.

Éppen ezért az egytermékes áruházak jól működnek fogyó termékek esetén, aminél újra és újra kell vásárolni: a példánál maradva, ilyen az állateledel. Megfontolandó lehet előfizetéses szolgáltatásban is gondolkodnunk. Az egytermékes webshopok gyakrabban kitettek a szezonalitásnak.

Soktermékes webáruházak

A soktermékes webáruházak üzemeltetése költségesebb, ugyanakkor jóval könnyebb a vevőszerzés és a szezonalitásnak is kevésbé leszünk kitéve. Valamelyik termékkategóriánk mindig fut, a bevétel stabilabb. Nehezebb ugyanakkor a brandépítés és a vevők kötődésének kialakítása.

A sikeresség jellemzően az árverseny megnyerésétől függ.

Jól eladható termékek: mi segít a termékválasztásban és az árképzésben?

Az árképzés döntő jelentőségű lépés az értékesítésben. Több stratégiát is követhetünk, de négy tényezővel mindenképpen tisztában kell lennünk. A beszerzési árral, az eladási árral, a kettő különbségéből számítható árréssel, valamint az árrés és a költségeink különbségéből adódó nyereséggel.

Bármi eladható, de ha azt csak olyan feltételek mellett tudjuk megtenni, ami végén nem marad nyereségünk, akkor hamar csődbe jutunk.

Saját lehetőségeink mellett (mennyiért tudjuk beszerezni a terméket, milyen költségeink adódnak vele) vetélytársainkat is figyelni kell. Ugyanazon terméket vagy helyettesítőjét hogyan és mennyiért kínálja a konkurencia, ehhez képest mi miként pozicionáljuk magunkat. A trendek figyelésére ma már több webshopkövető rendszer is rendelkezésre áll. A Google eszközeivel jól behatárolható, hogy adott időszakokban milyen termékekre létezik aktív kereslet.

Minél egyedibb a termék, annál kevésbé jellemzőek a trendek és minél inkább tömegáruról beszélünk, annál valószínűbb, hogy a vetélytársnál megjelenő folyamatok nálunk is jelentkezni fognak.

Azt se feledjük, hogy a termék az egyik legfontosabb, de nem egyetlen eleme a sikeres webáruháznak. Hiába a jól eladható termék és megfelelően kiválasztott ár, ha az értékesítés más elemei (marketing, SEO, ügyfélszolgálat, honlapi tájékoztatás, logisztika, fizetési rendszer) nem működnek optimálisan.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2024. 11. 25.

Külföldre terjeszkednél? Ismerkedj meg a legnagyobb marketplacekkel!

Amikor egy magyar webshop tulajdonosa külföldre szeretné terjeszteni vállalkozását, alapvetően két fő lehetősége van: vagy saját, külföldi webáruházat indít, vagy pedig egy már meglévő marketplace platformhoz csatlakozik.

Placeholder image
Placeholder imageShoprenter
2024. 11. 16.

TOP 3 buktató a webáruház üzemeltetésben, melyeket Te ne kövess el

Az online kereskedelem ütemes fejlődésének és térhódításának köszönhetően egyre több vállalkozás lép be a digitális piacra, hogy hatékonyabban elérje vásárlóit és terjeszkedni tudjon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 14.

Webshop bevételnövelés az ünnepek alatt: útmutató

Webshop bevételnövelés az ünnepek közeledtével. Milyen bevált módszereket érdemes használni? Mi a különbség a bevételnövelés és a profitnövelés között?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Boxy E-commerce Mood Monitor 2024 - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató felmérést készített a partnerei körében azzal a céllal, hogy képet kapjon az e-kereskedelmi piacon az elmúlt hónapokban kialakult hangulatról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ  - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 04.

Esettanulmány: Okos pénztárcák egy okos raktárban

A Monteen körülbelül egy évvel ezelőtt költözött be a Boxy automatizált raktárába. Azóta gondoskodunk az okos pénztárcák raktározásáról, a rendelések összekészítéséről és feladásáról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 28.

Cyber Monday: felkészülési útmutató webshopoknak

Cyber Monday: hogyan érdemes készülni rá? Mikor van? Milyen viszonyban van a Cyber Monday és a Black Friday? Kell-e külön kampányt készíteni?

Miért érdemes külföldi piacra lépni
Placeholder imageEverigo
2024. 10. 21.

Miért érdemes külföldi piacra lépni?

Az e-kereskedelem világa rohamosan fejlődik és egyre több magyar webáruház tulajdonos szembesül azzal a kihívással, hogy versenyképes maradjon a hazai piacon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 18.

Hogyan csinálj profi Black Friday kampányt?

Black Friday kampány: hogyan kell rá felkészülni és hogyan kell jól csinálni? Mi szükséges egy sikeres Black Friday kampány futtatásához 2024-ben?