Boxy
Blog
Áraink

Jól eladható termékek kisokos

Oszd meg
Boxy
2023. 06. 16.
E-kereskedelem
Tartalomjegyzék
Jól eladható termékek: mit érdemes webshopban árulni?

Jól eladható termékek: mik számítanak jól eladhatónak 2023-ban? Mik a jól eladható termékek jellemzői? Mit érdemes webáruházban forgalmazni?

Jól eladható termékek: mit érdemes webshopban árulni?

Egy webáruház működését minden tekintetben befolyásolja az, hogy mit árul. Körültekintően kell belevágnunk, hiszen később erre kell alapoznunk értékesítési stratégiánkat és adott tulajdonságoknak kell megfelelnie a logisztikának is. Jól eladható termékek forgalmazására kell fókuszálnunk, hiszen ezek fogják biztosítani webáruházunk gazdasági sikerességét. Megnézzük, hogy konkrétan mit jelent ez a fogalom, hogyan tudunk jól választani.

Mik a jól eladható termékek? Mit jelent a fogalom?

A jól eladható termékek két tényező felől írhatóak le: kereslet és gazdaságosság.

Tömören azok a jól eladható termékek, amiket az emberek olyan áron vásárolnak meg, ami a webáruház számára elegendő hasznot biztosít.

A két tényezőnek egyidejűleg kell teljesülnie, ha valamit sokan keresnek, de nem hoz profitot, vagy ha valami hozna profitot, csak nem veszi meg senki, az bukáshoz vezet.

A jól eladható termékekre tehát aktív kereslet létezik, mert azok egy meghatározható vásárlói réteg problémáira adnak választ vagy vágyát elégítik ki. A keresletnek ott kell jelentkeznie, ahol eladni próbálunk. Ha valami jól megy Amerikában, az nem feltétlenül lesz sikeres itthon. Ha valamit gyakran vásárolnak az emberek, de azt nem online teszik, azzal szintén nem megyünk sokra.

Az értékesítésnek gazdasági szempontból is eredményesnek kell lennie. Ez általában két módon érhető el: alacsony darabszámban eladott termékeken aránylag magas nyereséggel vagy tömegesen eladott termékeken kevés profittal. Természetesen létezik középút is, de a két szélsőséggel lehet érzékeltetni, milyen jellemzőkkel bírnak az átlagos jól eladható termékek.

Milyen kategóriákból kerülnek elő a jól eladható termékek?

Itt is a már feljebb említett két irány a jellemző: vagy valamilyen speciális, egyedi, kisebb célközönség számára értékesebb termékkel próbálkozhatunk, vagy olyannal, ami széles tömegek szükségletére reagál, így a magasabb kereslet mellett több vetélytársra is számíthatunk.

Az első eset a kevesebb eladás mellett magasabb árréssel lehet sikeres, míg utóbbi az alacsony árrést tömeges értékesítéssel kompenzálja.

Mit kell tudni a tömeges értékesítésről?

A gazdasági szempontból legsikeresebb webáruházak a tömeges értékesítésre fókuszálnak és döntően széles termékkészletet kínálnak. Ezek a mindent áruló webáruházak, amik a tömeges értékesítés miatt nyerő helyzetben vannak az árverseny során.

Emellett vannak jellemző termékkategóriák, amikre magas az online kereslet és eladni is könnyű őket.

Ilyenek a műszaki cikkek, a szabadidős- és sportfelszerelések (különösen a horgászat és a kerékpár), az autó és motor kiegészítők, a lakberendezési cikkek és a kisállat holmik. A ruházaton belül különösen a baba-mama kategória e-kereskedelme erős. Játékok esetében akár a használt vagy régebbi darabok (például korábbi, de bontatlan Lego készletek) is jól futnak. A könyvek esetében a nehezen beszerezhető, idegen nyelvű és a netről nem letölthető darabok tartozhatnak a jól eladható termékek közé.

Csak darabáru lehet jól eladható termék?

Meg kell jegyeznünk, hogy a jól eladható termék nem feltétlenül darabáru. A korábban is létező online tudásátadás a COVID alatt terjedt el igazán. Csináld magad kurzusok, nyelvtanfolyamok, ismeretterjesztő képzések népszerűsége felfutóban van. Ilyen tartalmak létrehozása és értékesítése vagy az erre szolgáló platform megalkotása eltérő tevékenységet jelent, mint egy webáruház alapítása és üzemeltetése, de nem feltétlenül kevésbé jövedelmező.

A jól eladható termék szolgáltatás is lehet.

Jól eladható termékek: mit érdemes webáruházon keresztül forgalmazni?

A blogok tele vannak azzal a megközelítéssel, hogy a vállalkozás alapító otthon ül és azon mereng mit is kellene árulnia a vágyott webáruházában. Nyilván ez is létezik, de hasonlóan gyakori, hogy a termék adott és a kérdés az, érdemes-e internetre menni vele? A fent tárgyalt aktív kereslet és kielégítő mértékű haszon szempontjai mellett nagy általánosságban a következő tulajdonságokkal (illetve ezek közül lehetőleg minél többel) rendelkeznek az online jól eladható termékek.

A termék könnyű és kicsi, így logisztikája könnyű és olcsó. Lehetőleg nem túl drága, így a készletezés és értékesítés bizonytalanságai nem jelentenek túl nagy kockázatot. Nem törékeny, nem sérülékeny, nem igényel speciális körülményeket tárolása és szállítása. A termék vagy márkás vagy olyan kategóriába esik, ahol a márka nem döntően meghatározó az értékesítésben. Forgalmazása nem engedélyköteles. A termék beszerzése kiszámítható, mind az ellátás biztonsága, mind annak költségei szempontjából.

Honnan tudom, hogy amit árulok, a jól eladható termékek közé tartozik?

Ha már működik a webáruház, akkor a válasz egyszerű: ha kellő bevételt hoz a termék, akkor minden rendben. Előzetesen nincs tuti recept, nincs tévedhetetlen lista a jól eladható termékekről.

Érdemes figyelni a külföldi és hazai trendeket, a konkrét termékek mellett azok értékesítési módjait és stratégiáit is. Elképzelhető, hogy jó a termék, csak rossz az értékesítési modellünk. Nem árt feltenni a kérdést, hogy magunk megvennénk-e a terméket így és ennyiért, illetve korábban hogyan szereztük be azt saját használatra?

Az üzleti stratégiánk részeként nem feltétlenül kell minden terméknek önmagában jól eladhatónak lennie webáruházunkban, de akkor lesz sikeres üzletünk, ha sok ilyen termékünk van. Néhány termék célja akár más termékek értékesítésének segítése is lehet (például csomagajánlat vonzó darabja, cross-sell termék)

Mik az egytermékes és a sok termékes webshopok előnyei, hátrányai?

Soktermékesnek az olyan webáruházakat nevezzük, aminek készlete nagy és sokszínű, több kategóriára is kiterjed.

Az egytermékes döntően egy termékkategóriára fókuszál.

Tehát az egytermékes áruház nem egy darab terméket árul, hanem egy kategóriába tartozókat. Például csak állateledelt árul, ugyanott nem tudunk mellette robotgépet is venni, a soktermékesben ezt megtehetjük.

Egytermékes webáruházak

Az egytermékes webáruházat könnyebb kezelni, pozicionálni, átlátni. Nehezebb a vevőszerzés, hiszen szűkebb célközönségnek korlátozott készletet árulunk, ráadásul ha már valaki vett tőlünk robotgépet, akkor egy ideig nem lesz szüksége robotgépre.

Éppen ezért az egytermékes áruházak jól működnek fogyó termékek esetén, aminél újra és újra kell vásárolni: a példánál maradva, ilyen az állateledel. Megfontolandó lehet előfizetéses szolgáltatásban is gondolkodnunk. Az egytermékes webshopok gyakrabban kitettek a szezonalitásnak.

Soktermékes webáruházak

A soktermékes webáruházak üzemeltetése költségesebb, ugyanakkor jóval könnyebb a vevőszerzés és a szezonalitásnak is kevésbé leszünk kitéve. Valamelyik termékkategóriánk mindig fut, a bevétel stabilabb. Nehezebb ugyanakkor a brandépítés és a vevők kötődésének kialakítása.

A sikeresség jellemzően az árverseny megnyerésétől függ.

Jól eladható termékek: mi segít a termékválasztásban és az árképzésben?

Az árképzés döntő jelentőségű lépés az értékesítésben. Több stratégiát is követhetünk, de négy tényezővel mindenképpen tisztában kell lennünk. A beszerzési árral, az eladási árral, a kettő különbségéből számítható árréssel, valamint az árrés és a költségeink különbségéből adódó nyereséggel.

Bármi eladható, de ha azt csak olyan feltételek mellett tudjuk megtenni, ami végén nem marad nyereségünk, akkor hamar csődbe jutunk.

Saját lehetőségeink mellett (mennyiért tudjuk beszerezni a terméket, milyen költségeink adódnak vele) vetélytársainkat is figyelni kell. Ugyanazon terméket vagy helyettesítőjét hogyan és mennyiért kínálja a konkurencia, ehhez képest mi miként pozicionáljuk magunkat. A trendek figyelésére ma már több webshopkövető rendszer is rendelkezésre áll. A Google eszközeivel jól behatárolható, hogy adott időszakokban milyen termékekre létezik aktív kereslet.

Minél egyedibb a termék, annál kevésbé jellemzőek a trendek és minél inkább tömegáruról beszélünk, annál valószínűbb, hogy a vetélytársnál megjelenő folyamatok nálunk is jelentkezni fognak.

Azt se feledjük, hogy a termék az egyik legfontosabb, de nem egyetlen eleme a sikeres webáruháznak. Hiába a jól eladható termék és megfelelően kiválasztott ár, ha az értékesítés más elemei (marketing, SEO, ügyfélszolgálat, honlapi tájékoztatás, logisztika, fizetési rendszer) nem működnek optimálisan.# Jól eladható termékek: mit érdemes webshopban árulni?

Egy webáruház működését minden tekintetben befolyásolja az, hogy mit árul. Körültekintően kell belevágnunk, hiszen később erre kell alapoznunk értékesítési stratégiánkat és adott tulajdonságoknak kell megfelelnie a logisztikának is. Jól eladható termékek forgalmazására kell fókuszálnunk, hiszen ezek fogják biztosítani webáruházunk gazdasági sikerességét. Megnézzük, hogy konkrétan mit jelent ez a fogalom, hogyan tudunk jól választani.

Mik a jól eladható termékek? Mit jelent a fogalom?

A jól eladható termékek két tényező felől írhatóak le: kereslet és gazdaságosság.

Tömören azok a jól eladható termékek, amiket az emberek olyan áron vásárolnak meg, ami a webáruház számára elegendő hasznot biztosít.

A két tényezőnek egyidejűleg kell teljesülnie, ha valamit sokan keresnek, de nem hoz profitot, vagy ha valami hozna profitot, csak nem veszi meg senki, az bukáshoz vezet.

A jól eladható termékekre tehát aktív kereslet létezik, mert azok egy meghatározható vásárlói réteg problémáira adnak választ vagy vágyát elégítik ki. A keresletnek ott kell jelentkeznie, ahol eladni próbálunk. Ha valami jól megy Amerikában, az nem feltétlenül lesz sikeres itthon. Ha valamit gyakran vásárolnak az emberek, de azt nem online teszik, azzal szintén nem megyünk sokra.

Az értékesítésnek gazdasági szempontból is eredményesnek kell lennie. Ez általában két módon érhető el: alacsony darabszámban eladott termékeken aránylag magas nyereséggel vagy tömegesen eladott termékeken kevés profittal. Természetesen létezik középút is, de a két szélsőséggel lehet érzékeltetni, milyen jellemzőkkel bírnak az átlagos jól eladható termékek.

Milyen kategóriákból kerülnek elő a jól eladható termékek?

Itt is a már feljebb említett két irány a jellemző: vagy valamilyen speciális, egyedi, kisebb célközönség számára értékesebb termékkel próbálkozhatunk, vagy olyannal, ami széles tömegek szükségletére reagál, így a magasabb kereslet mellett több vetélytársra is számíthatunk.

Az első eset a kevesebb eladás mellett magasabb árréssel lehet sikeres, míg utóbbi az alacsony árrést tömeges értékesítéssel kompenzálja.

Mit kell tudni a tömeges értékesítésről?

A gazdasági szempontból legsikeresebb webáruházak a tömeges értékesítésre fókuszálnak és döntően széles termékkészletet kínálnak. Ezek a mindent áruló webáruházak, amik a tömeges értékesítés miatt nyerő helyzetben vannak az árverseny során.

Emellett vannak jellemző termékkategóriák, amikre magas az online kereslet és eladni is könnyű őket.

Ilyenek a műszaki cikkek, a szabadidős- és sportfelszerelések (különösen a horgászat és a kerékpár), az autó és motor kiegészítők, a lakberendezési cikkek és a kisállat holmik. A ruházaton belül különösen a baba-mama kategória e-kereskedelme erős. Játékok esetében akár a használt vagy régebbi darabok (például korábbi, de bontatlan Lego készletek) is jól futnak. A könyvek esetében a nehezen beszerezhető, idegen nyelvű és a netről nem letölthető darabok tartozhatnak a jól eladható termékek közé.

Csak darabáru lehet jól eladható termék?

Meg kell jegyeznünk, hogy a jól eladható termék nem feltétlenül darabáru. A korábban is létező online tudásátadás a COVID alatt terjedt el igazán. Csináld magad kurzusok, nyelvtanfolyamok, ismeretterjesztő képzések népszerűsége felfutóban van. Ilyen tartalmak létrehozása és értékesítése vagy az erre szolgáló platform megalkotása eltérő tevékenységet jelent, mint egy webáruház alapítása és üzemeltetése, de nem feltétlenül kevésbé jövedelmező.

A jól eladható termék szolgáltatás is lehet.

Jól eladható termékek: mit érdemes webáruházon keresztül forgalmazni?

A blogok tele vannak azzal a megközelítéssel, hogy a vállalkozás alapító otthon ül és azon mereng mit is kellene árulnia a vágyott webáruházában. Nyilván ez is létezik, de hasonlóan gyakori, hogy a termék adott és a kérdés az, érdemes-e internetre menni vele? A fent tárgyalt aktív kereslet és kielégítő mértékű haszon szempontjai mellett nagy általánosságban a következő tulajdonságokkal (illetve ezek közül lehetőleg minél többel) rendelkeznek az online jól eladható termékek.

A termék könnyű és kicsi, így logisztikája könnyű és olcsó. Lehetőleg nem túl drága, így a készletezés és értékesítés bizonytalanságai nem jelentenek túl nagy kockázatot. Nem törékeny, nem sérülékeny, nem igényel speciális körülményeket tárolása és szállítása. A termék vagy márkás vagy olyan kategóriába esik, ahol a márka nem döntően meghatározó az értékesítésben. Forgalmazása nem engedélyköteles. A termék beszerzése kiszámítható, mind az ellátás biztonsága, mind annak költségei szempontjából.

Honnan tudom, hogy amit árulok, a jól eladható termékek közé tartozik?

Ha már működik a webáruház, akkor a válasz egyszerű: ha kellő bevételt hoz a termék, akkor minden rendben. Előzetesen nincs tuti recept, nincs tévedhetetlen lista a jól eladható termékekről.

Érdemes figyelni a külföldi és hazai trendeket, a konkrét termékek mellett azok értékesítési módjait és stratégiáit is. Elképzelhető, hogy jó a termék, csak rossz az értékesítési modellünk. Nem árt feltenni a kérdést, hogy magunk megvennénk-e a terméket így és ennyiért, illetve korábban hogyan szereztük be azt saját használatra?

Az üzleti stratégiánk részeként nem feltétlenül kell minden terméknek önmagában jól eladhatónak lennie webáruházunkban, de akkor lesz sikeres üzletünk, ha sok ilyen termékünk van. Néhány termék célja akár más termékek értékesítésének segítése is lehet (például csomagajánlat vonzó darabja, cross-sell termék)

Mik az egytermékes és a sok termékes webshopok előnyei, hátrányai?

Soktermékesnek az olyan webáruházakat nevezzük, aminek készlete nagy és sokszínű, több kategóriára is kiterjed.

Az egytermékes döntően egy termékkategóriára fókuszál.

Tehát az egytermékes áruház nem egy darab terméket árul, hanem egy kategóriába tartozókat. Például csak állateledelt árul, ugyanott nem tudunk mellette robotgépet is venni, a soktermékesben ezt megtehetjük.

Egytermékes webáruházak

Az egytermékes webáruházat könnyebb kezelni, pozicionálni, átlátni. Nehezebb a vevőszerzés, hiszen szűkebb célközönségnek korlátozott készletet árulunk, ráadásul ha már valaki vett tőlünk robotgépet, akkor egy ideig nem lesz szüksége robotgépre.

Éppen ezért az egytermékes áruházak jól működnek fogyó termékek esetén, aminél újra és újra kell vásárolni: a példánál maradva, ilyen az állateledel. Megfontolandó lehet előfizetéses szolgáltatásban is gondolkodnunk. Az egytermékes webshopok gyakrabban kitettek a szezonalitásnak.

Soktermékes webáruházak

A soktermékes webáruházak üzemeltetése költségesebb, ugyanakkor jóval könnyebb a vevőszerzés és a szezonalitásnak is kevésbé leszünk kitéve. Valamelyik termékkategóriánk mindig fut, a bevétel stabilabb. Nehezebb ugyanakkor a brandépítés és a vevők kötődésének kialakítása.

A sikeresség jellemzően az árverseny megnyerésétől függ.

Jól eladható termékek: mi segít a termékválasztásban és az árképzésben?

Az árképzés döntő jelentőségű lépés az értékesítésben. Több stratégiát is követhetünk, de négy tényezővel mindenképpen tisztában kell lennünk. A beszerzési árral, az eladási árral, a kettő különbségéből számítható árréssel, valamint az árrés és a költségeink különbségéből adódó nyereséggel.

Bármi eladható, de ha azt csak olyan feltételek mellett tudjuk megtenni, ami végén nem marad nyereségünk, akkor hamar csődbe jutunk.

Saját lehetőségeink mellett (mennyiért tudjuk beszerezni a terméket, milyen költségeink adódnak vele) vetélytársainkat is figyelni kell. Ugyanazon terméket vagy helyettesítőjét hogyan és mennyiért kínálja a konkurencia, ehhez képest mi miként pozicionáljuk magunkat. A trendek figyelésére ma már több webshopkövető rendszer is rendelkezésre áll. A Google eszközeivel jól behatárolható, hogy adott időszakokban milyen termékekre létezik aktív kereslet.

Minél egyedibb a termék, annál kevésbé jellemzőek a trendek és minél inkább tömegáruról beszélünk, annál valószínűbb, hogy a vetélytársnál megjelenő folyamatok nálunk is jelentkezni fognak.

Azt se feledjük, hogy a termék az egyik legfontosabb, de nem egyetlen eleme a sikeres webáruháznak. Hiába a jól eladható termék és megfelelően kiválasztott ár, ha az értékesítés más elemei (marketing, SEO, ügyfélszolgálat, honlapi tájékoztatás, logisztika, fizetési rendszer) nem működnek optimálisan.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Boxy
2024. 07. 08.

Mi az omnichannel: működése, előnyei, hátrányai

Hogyan működik egy omnichannel rendszer? Miben különbözik az omnichannel a multichannel stratégiától? Hogyan érinti a marketinget az átállás és kinek éri meg?

Boxy
2024. 07. 01.

Hogyan tompíthatod a webshopodban az infláció hatását?

Az infláció elsősorban kihívásokat és nehézségeket jelenthet egy webshop számára, átgondolt stratégiával és lépésekkel azonban csökkenteni lehet a hatásait

Boxy
2024. 06. 24.

A 15 legjobb marketing eszköz webáruházak számára

Milyen marketing eszközökkel érdemes foglalkoznia egy webáruháznak? Megéri-e offline marketinggel kiegészíteni az internetes jelenlétet? Mik a leghatékonyabb eszközök?

Boxy
2024. 06. 17.

Időmenedzsment a logisztikában: útmutató

Napjaink egyik legfontosabb munkaszervezési feladata az időmenedzsment vagy időgazdálkodás. A téma alapjait jártuk körbe és tippeket is adunk a hatékony menedzsmenthez.

Boxy
2024. 06. 10.

Tovább szigorítja a csomagolás szabályait az Unió

Újrafeldolgozható és újrafelhasználható csomagolás, jobb hulladékbegyűjtés és egyes műanyagok betiltása – ezek a legfőbb pontok.

Boxy
2024. 06. 03.

Készletkezelés: 8 tipp webáruházak számára

Mit jelent a készletkezelés, milyen feladatai és funkciói vannak? Mik a legfontosabb stratégiák, amiket követhetünk és melyiknek mi az előnye és a hátránya?

Boxy
2024. 05. 27.

Milyen törzsvásárlói rendszerek vannak? Miért fontosak?

Ki a törzsvásárló, miért éri meg kiemelten foglalkozni velük és milyen törzsvásárlói rendszereket használhatunk webshopunkban - ezekre a kérdésekre adjuk meg a választ.

Boxy
2024. 05. 20.

Értékesítési stratégia kialakítása: útmutató webshopok számára

Az értékesítési stratégia egy olyan terv, ami rögzíti feladatainkat és visszajelzést ad azok teljesüléséről. Ezt a megkerülhetetlen dokumentumot mutatjuk be alaposan.

Boxy
2024. 05. 13.

Te elköveted őket? Kezdő e-kereskedők tipikus hibái

Ezeket a hibákat megelőzheted kellő felkészüléssel és a vállalkozást támogató logisztikai szolgáltatások igénybevételével, hogy elkerüld a felesleges kiadásokat.