Boxy
Blog
Áraink

Ne veszíts vásárlókat, kezeld hatékonyan az átmeneti készlethiányt!

Oszd meg
Boxy
2024. 07. 22.
Fulfillment és logisztika
Marketing tippek
Tartalomjegyzék
Felmerülő problémák készlethiány esetén

Ha a készlethiányt megfelelően kommunikálod, szűrőket állítasz be a webshopban, jól használod a termék oldalát, megtarthatod a vevőidet.

Akármilyen precízen állítottad össze az üzleti tervet, és akármilyen gondosan építed a webshopodat, probléma bármikor előfordulhat. Például az, hogy gyártási kapacitás, az ellátási láncban jelentkező késés vagy más ok miatt átmenetileg nem kapható egy általad forgalmazott termék. 

Önmagában nem ezzel lesz a gond, hanem azzal, ha a webshopodban nem kommunikálod megfelelően a vásárlóknak az átmeneti készlethiányt, és nem kezeled hatékonyan a helyzetet. Ez ugyanis negatívan befolyásolhatja a vásárlói elégedettséget, rontja a hírnevedet és csökkenti a vásárlási hajlandóságot.

Milyen problémákhoz vezet, ha nincsen megfelelő információ a készlethiányról? 

Vásárlói elégedetlenség

Ha a vevőid nem látják azonnal, hogy egy termék nem áll rendelkezésre, nincsen raktáron, csak a megrendelési folyamat végén, az komoly csalódást okoz. Ilyenkor teljesen jogos részükről a panasz vagy a negatív értékelés a különböző felületeken.

Megrendelés törlése

Ha a vevőid későn szereznek tudomást a készlethiányról, és nem kommunikálsz róla, elhagyják a kosarat és máshol vásárolnak. Ez nemcsak azonnali bevételkiesést jelent, hanem hosszú távon is ronthatja az ügyfélkapcsolatot.

Kellemetlen felhasználói élmény

A nem megfelelő kommunikáció és a készletinformációk hiánya zavart okozhat a vásárlási folyamatban, így rontja a felhasználói élményt. Fennáll a lehetősége, hogy konkurens webshopokat részesíthetnek előnyben a vevőid.

Elszalasztott értékesítési lehetőség

Ha nem kínálsz helyettesítő termékeket vagy nem javasolsz más opciókat az átmenetileg hiányzó termékekhez, elszalasztod azokat a lehetőségeket, amelyekkel még a készlethiány ellenére is növelhetnéd az eladást.

Az üzleted iránti bizalom csökkenése

A vásárlók elveszítik a bizalmukat, ha úgy érzik, hogy webshopod nem kezeli hatékonyan a készlethiányt, nem kommunikál átláthatóan és őszintén a helyzetről.

A fentiek megelőzése érdekében fontos, hogy hatékony készletgazdálkodási rendszereket üzemeltess és előre megtervezd a kommunikációs stratégiádat készlethiány esetére. A készletkezelési tippekről egy korábbi blogbejegyzésünkben már írtunk.

Ez magában foglalhatja a készletinformációk folyamatos frissítését, a vásárlók értesítését az elérhetőségről, valamint alternatív termékek vagy szolgáltatások ajánlását, hogy maximalizáld az ügyfél-elégedettséget és a bevételt még kihívásokkal teli időszakokban is.

Milyen stratégiával ellensúlyozhatod a készlethiányból adódó problémákat?

A termékoldalt ne szüntesd meg, inkább használd kommunikációra! 

Ha eltávolítod a termékoldalt, amikor nem kapható a termék, akkor a keresőmotorok idővel törölhetik is a termékoldalt az indexelésükből, így „elvesznek” a potenciális vásárlók számára a termékleírások is. A törlés miatt hiába élesíted újra az oldalt, majd csak fáziskéséssel jelenik meg ismét a keresési találatok között. 

Törlés helyett például feltüntetheted, hogy a termék nincsen raktáron/készleten, csak rendelhető, és egyéb opciókat is megjeleníthetsz, landing page-ként használva a hiányzó termék oldalát.

Használd landing oldalként a készlethiányos termékek oldalát!

Ha már tudod, hogy egy ideig nem kaphatóak egyes termékek, használd a termékoldalt érkezési oldalként (landing page-ként), és promotálj rajta hasonló/helyettesítő termékeket. 

Semmiképpen se irányítsd vissza a főoldalra a potenciális vevőidet, mert azzal megkönnyíted számukra, hogy kilépjenek az oldalról és máshol vásároljanak. Ehelyett vezesd a webshopod potenciális vásárlóit. Ajánlj olyan népszerű, magas értékelésekkel rendelkező helyettesítő termékeket, amelyek az eredetileg keresett darab jellegéből, funkciójából, stílusából adódóan hasonlóak hozzá.

A hiányzó termék oldalán azt is kommunikálhatod, ha van fizikai üzleted, és ott esetleg még megvásárolható. Különféle opciókat és szűrőket is beállíthatsz.

Állíts be szűrőket a webshopodban!

A webshopodban készlethiány esetén többféle szűrőt is beállíthatsz az átmenetileg nem kapható termékekre.

Elérhetőség szerinti szűrés

Ezt a szűrőt úgy állíthatod be, hogy a vásárlók kizárólag azokat a termékeket láthassák, amelyek raktáron vannak, és azonnal megvehetőek. A hiányzó termékek pedig nem jelennek meg a keresési eredményekben vagy a kategóriákban.

"Értesítést kérek" opció

Átmeneti készlethiánynál az adott terméknél beállíthatsz egy olyan opciót, amellyel a vásárlóid feliratkozhatnak egy külön értesítésre. A feliratkozók így első kézből kapnak információt, amikor a termék újra elérhető a webáruházadban.

"Előrendelés" opció

Lehetővé teheted előrendelések fogadását azokra a termékekre, amelyek jelenleg nincsenek készleten, de várhatóan hamarosan újra kaphatóak lesznek. Ez segít fenntartani a vásárlóid érdeklődését és bizalmát. Ez a funkció neked is nagyszerű mankó, hogy milyen mennyiséget érdemes rendelned.

Láthatóság módosítása

Beállíthatsz egy olyan szűrőt, amely az átmenetileg nem kapható termékeket egy külön kategóriába helyezi. Vagy más vizuális jelzéssel (például címkével) látja el őket, hogy a vevőid tudják, ezek a termékek jelenleg nincsenek készleten.

Jelezd, ha máshonnan is beszerezhető a termék

Amennyiben a webshopon kívül rendelkezel más értékesítési csatornákkal is, például fizikai bolttal vagy partnerkereskedővel, ahol megvásárolható a keresett termék, tüntesd fel a termékoldalon. Tedd lehetővé, hogy a termékoldalon keresztül lefoglalt vagy megrendelt terméket később a fizikai boltban vehesse át.

A fenti megoldásokkal csökkentheted a kosárelhagyást vagy a webshop vásárlás nélküli elhagyását, javíthatod a vásárlói elégedettséget és megszerezheted a vevőid bizalmát.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Boxy
2024. 10. 28.

Cyber Monday: felkészülési útmutató webshopoknak

Cyber Monday: hogyan érdemes készülni rá? Mikor van? Milyen viszonyban van a Cyber Monday és a Black Friday? Kell-e külön kampányt készíteni?

Boxy
2024. 10. 18.

Hogyan csinálj profi Black Friday kampányt?

Black Friday kampány: hogyan kell rá felkészülni és hogyan kell jól csinálni? Mi szükséges egy sikeres Black Friday kampány futtatásához 2024-ben?

Boxy
2024. 10. 11.

Interjú Balogh Péterrel: Miért szervezd ki a logisztikád?

Megkérdeztük partnerünket, Balogh Pétert, miért éri meg a fulfillment egy vállalkozás számára. Természetesen a logisztikán felül szó esett vállalkozásfejlesztésről is.

Boxy
2024. 09. 30.

TOP 5 kihívás az e-kereskedelemben – Boxy webinárium

Az e-kereskedelem soha nem látott kihívásokkal néz szembe, miközben továbbra is egy vonzó bevételi forrást jelent a vállalkozó kedvűek számára.

Boxy
2024. 09. 16.

A visszáru sem a te gondod, ha kiszervezed webshopod logisztikáját!

Milyen előnyökkel jár, ha fulfillment szolgáltatóra bízod a logisztikai feladatokat? Hogyan csökkenthető a visszáru aránya? Nézd meg, hogyan történik ez a Boxynál!

Boxy
2024. 09. 09.

Mi a social commerce, azaz közösségi kereskedelem és hogyan működik?

Mi a kapcsolat a social commerce és az e-commerce között? Hogyan működik a social commerce? Milyen módszerekkel dolgozhatunk? Mik a legfontosabb platformok? Mutatjuk.

Boxy
2024. 08. 26.

Amit soha ne ossz meg a ChatGPT-vel és a többi AI eszközzel

E-kereskedőként is hatékony segítséged lehet a mesterséges intelligencia, ám nem használhatod bármire.

Boxy
2024. 08. 21.

Vajon melyik a megfelelő webshop platform a webáruházad számára?

Magyarországi e-kereskedőként nem mindegy, milyen webáruház motort vagy e-kereskedelmi rendszert használsz a webshopod üzemeltetéséhez. Segítünk a döntésben!

Boxy
2024. 08. 12.

Lead-time: mit jelent, miért fontos a logisztikában?

Lead time jelentése: mit mér a lead time? Hol használják a lead time fogalmát? Mi a különbség a lead time és a cycle time között?