Te elköveted őket? Kezdő e-kereskedők tipikus hibái

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2024. 05. 13.
E-kereskedelem
Sikeres vállalkozás
Tartalomjegyzék
Mire kell ügyelni webshop indításakor? 

Ezeket a hibákat megelőzheted kellő felkészüléssel és a vállalkozást támogató logisztikai szolgáltatások igénybevételével, hogy elkerüld a felesleges kiadásokat.

Mire kell ügyelni webshop indításakor? 

Milyen az alapvető lépéseket kell betartani a megfelelő működéshez? Úgy tapasztaltuk, akad néhány olyan hiba, amit tipikusan a kezdő e-kereskedőkre jellemző. Pedig ezek megelőzésével és a vállalkozást támogató szolgáltatások igénybevételével elkerülhetők a felesleges kiadások és a plusz terhek. Nézzük, mire érdemes figyelni!

A kezdő webshopok egyik hibája, ha hiányzik a piac ismerete

Az egyik alapvető hiba, ha nem méred fel kellőképpen azt a piacot, amelyen webshopot indítanál. Mielőtt belevágsz, térképezd fel a piacod sajátosságait. Ez akkor is kihagyhatatlan lépés, ha itthon szeretnéd felépíteni a vállalkozásodat, és a hazai vásárlókat akarod megcélozni, de akkor is, ha külföldön, például Szlovákiában vagy Romániában szeretnél értékesíteni. 

Magyarországon például nehéz úgy elnyerni a vásárlóid bizalmát, ha a webshopodból hiányzik a fizetési opciók közül az utánvét. Magyarországon ugyanis az e-kereskedelemben még mindig nagyon magas az utánvét aránya a rendeléseknél: az Ecommerce Hungary 200 webshop bevonásával végzett vizsgálata alapján 60% feletti. 

Megvannak a maguk igényei és sajátosságai azoknak az iparágaknak is, amelyekben webshopot indítanál. Számítanak a demográfiai szempontok is, az, hogy melyik korosztály lesz a célcsoportod. Ezek a sajátosságok is meghatározzák a működést, beleértve azt is, hogy milyen szállítási opciókat nyújtasz a webshopodban. 

Tehát első lépésként, még az üzleti terv összeállítása előtt, azt javasoljuk, ismerd meg a piacot és az igényeket azon a területen, amelyen el akarsz indulni, majd azoknak megfelelően készítsd el az üzleti tervet!

Ne vágj bele a kereskedésbe üzleti terv nélkül!

És el is érkeztünk a másik tipikus hibáig, ami a kezdő e-kereskedelmi vállalkozókra jellemző: az üzleti terv hiánya, az, hogy nem készítik elő a terepet sem a napi működéshez, sem a későbbi növekedéshez. Pedig építkezni csak úgy lehet, ha biztosak az alapok. 

Nagyon fontos, hogy az üzleti tervben ne csak a vállalkozás pénzügyi oldalára és a pontos költségvetésre ügyelj: előre meg kell tervezned magát a működést is. Ezen kívül arra is kell gondolnod, hogy adott esetben milyen tevékenységekkel bővíted a vállalkozást.

Ha alapos munkát végzel az üzleti terv elkészítésénél, akkor annak köszönhetően egyrészt dinamikusan fejlődhet a cég, másrészt reagálni tudsz majd az olyan új, váratlan helyzetekre, mint amilyen például a Temu megjelenése volt Magyarországon.

Kardinális kérdés a szállítási díj – erről sem feledkezhetsz meg 

Nem a kezdő vállalkozások hibája, de a szállítási díjakban nehéz versenyképesnek lenni, mivel az induló webshopok rendszerint magas árakat kapnak a kezdetben alacsony és kiszámíthatatlan csomagszám miatt. Emiatt is érdemes kiszervezni a logisztikai feladatokat; sokszor még a szolgáltatón keresztül is kedvezőbb árakat lehet elérni.

Miben segít a Boxy az induló webshopoknak, kezdő vállalkozásoknak?

Az egyik lényeges pont a vásárlói élmény biztosítása azoknak a webshopoknak, akik velünk szerződnek és hozzánk szervezik ki a logisztikai feladatokat. Ennek fontos eleme a kiszolgálás és a kiszállítás gyorsasága: az automatizált folyamatoknak köszönhetően gyorsan és hatékonyan tudjuk feldolgozni az e-kereskedőktől befutó megrendeléseket. Levesszük az ERP-vel kapcsolatos terheket is a partnereink válláról és sok más tennivalót is átveszünk helyettük komplex szolgáltatási csomagunkkal. Ha tanácsért fordulnak hozzánk az e-kereskedők, a felmerülő kérdésekre válaszolunk és a problémákra megoldást keresünk.

Így az ügyfeleinknek, az e-kereskedőknek több idejük marad az operatív feladatokra, a vásárlókkal való kapcsolattartásra, a marketingre, a kapcsolatépítésre, a vállalkozás fejlesztésére és a termékportfólió bővítésére. Ez pedig végső soron az ügyfélélményt teszi még pozitívabbá.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 17.

Hogyan alakítja át a logisztikát az importkereskedelem?

Megjelent a PwC legfrissebb Digitális Kereskedelmi Körképe a DKSZ (Digitális Kereskedelmi Szövetség) közreműködésével. A magyar e-kereskedelmi piac 2024-ben jelentős átalakuláson ment keresztül, melynek fő mozgatórugója az importkereskedelem előretörése.

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2025. 03. 10.

Terjeszkedés a Távol-Kelet fenyegetése nélkül

Az olyan keleti óriások, mint a Temu, az Aliexpress vagy a Shein, a globális e-kereskedelmi piacokat alacsony áraikkal és széles kínálatukkal rohanták le, különösen Nyugat-Európában és az USA-ban.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2025. 03. 03.

Boxy sajtómegjelenések

A Boxy fulfillment szolgáltató sajtómegjelenései.

Raktári robot
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 24.

Hasznos tudnivalók a webáruház logisztika kapcsán

Előfordulhat, hogy számunkra is vonzó alternatíva az, hogy céget alapítsunk és elindítsuk a saját webshopunkat. Ha azonban így teszünk, akkor van egy olyan terület, amire kiemelt figyelmet kell fordítanunk, ez a webáruház logisztika.

Laptop bevásárlókocsival
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 17.

Hogyan készítsünk webshopot úgy, mint a profik?

Ha az a célunk, hogy fizikai termékek értékesítésével foglalkozzunk, akkor elengedhetetlen, hogy legyen egy oldalunk, ahol megvásárolhatók az árucikkek. Éppen ezért felmerülhet az az égető kérdés, hogy hogyan készítsünk webshopot?

Fáradt irodai dolgozó
Placeholder imageBoxy
2025. 02. 09.

Hibák, amiket elkövethetünk a webshop üzemeltetés során

Ha fizikai termékek értékesítésével foglalkozunk, akkor fontos, hogy legyen egy jól felépített webáruházunk, ami lehetőséget ad az online vásárlásra. A webshop üzemeltetés azonban nem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre gondolnánk.

Boxy raktárépület
Placeholder imageEverigo
2025. 02. 04.

Miért érdemes fulfillment szolgáltatóval külföldi piacra lépni?

Az e-kereskedelem folyamatosan fejlődik, és egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a nemzetközi piacokon való terjeszkedés új bevételi forrásokat és növekedési lehetőségeket kínál.

nő csomagot ad fel
Placeholder imageEverigo
2025. 01. 13.

Népszerű termékkategóriák a környező országokban

A nemzetközi piacra lépés a magyar e-kereskedők számára egyre vonzóbb lehetőség, különösen a környező országokban, ahol a hasonló kulturális háttér és földrajzi közelség előnyt jelenthet. A sikeres exportálás azonban alapos tervezést igényel, különös tekintettel arra, hogy mely termékkategóriák népszerűek az adott célpiacon.

szállító kamion
Placeholder imageBoxy
2025. 01. 06.

A belföldi és nemzetközi szállítás sem jelenthet problémát

Amennyiben webshopot üzemeltetünk és nemcsak itthon, hanem külföldön is meg lehet vásárolni a termékeinket, akkor nagyon fontos, hogy a belföldi és nemzetközi szállítást is gördülékenyen tudjuk biztosítani a vásárlóink számára.