Boxy
Blog
Áraink

Te elköveted őket? Kezdő e-kereskedők tipikus hibái

Oszd meg
Boxy
2024. 05. 13.
E-kereskedelem
Sikeres vállalkozás
Tartalomjegyzék
Mire kell ügyelni webshop indításakor? 

Ezeket a hibákat megelőzheted kellő felkészüléssel és a vállalkozást támogató logisztikai szolgáltatások igénybevételével, hogy elkerüld a felesleges kiadásokat.

Mire kell ügyelni webshop indításakor? 

Milyen az alapvető lépéseket kell betartani a megfelelő működéshez? Úgy tapasztaltuk, akad néhány olyan hiba, amit tipikusan a kezdő e-kereskedőkre jellemző. Pedig ezek megelőzésével és a vállalkozást támogató szolgáltatások igénybevételével elkerülhetők a felesleges kiadások és a plusz terhek. Nézzük, mire érdemes figyelni!

A kezdő webshopok egyik hibája, ha hiányzik a piac ismerete

Az egyik alapvető hiba, ha nem méred fel kellőképpen azt a piacot, amelyen webshopot indítanál. Mielőtt belevágsz, térképezd fel a piacod sajátosságait. Ez akkor is kihagyhatatlan lépés, ha itthon szeretnéd felépíteni a vállalkozásodat, és a hazai vásárlókat akarod megcélozni, de akkor is, ha külföldön, például Szlovákiában vagy Romániában szeretnél értékesíteni. 

Magyarországon például nehéz úgy elnyerni a vásárlóid bizalmát, ha a webshopodból hiányzik a fizetési opciók közül az utánvét. Magyarországon ugyanis az e-kereskedelemben még mindig nagyon magas az utánvét aránya a rendeléseknél: az Ecommerce Hungary 200 webshop bevonásával végzett vizsgálata alapján 60% feletti. 

Megvannak a maguk igényei és sajátosságai azoknak az iparágaknak is, amelyekben webshopot indítanál. Számítanak a demográfiai szempontok is, az, hogy melyik korosztály lesz a célcsoportod. Ezek a sajátosságok is meghatározzák a működést, beleértve azt is, hogy milyen szállítási opciókat nyújtasz a webshopodban. 

Tehát első lépésként, még az üzleti terv összeállítása előtt, azt javasoljuk, ismerd meg a piacot és az igényeket azon a területen, amelyen el akarsz indulni, majd azoknak megfelelően készítsd el az üzleti tervet!

Ne vágj bele a kereskedésbe üzleti terv nélkül!

És el is érkeztünk a másik tipikus hibáig, ami a kezdő e-kereskedelmi vállalkozókra jellemző: az üzleti terv hiánya, az, hogy nem készítik elő a terepet sem a napi működéshez, sem a későbbi növekedéshez. Pedig építkezni csak úgy lehet, ha biztosak az alapok. 

Nagyon fontos, hogy az üzleti tervben ne csak a vállalkozás pénzügyi oldalára és a pontos költségvetésre ügyelj: előre meg kell tervezned magát a működést is. Ezen kívül arra is kell gondolnod, hogy adott esetben milyen tevékenységekkel bővíted a vállalkozást.

Ha alapos munkát végzel az üzleti terv elkészítésénél, akkor annak köszönhetően egyrészt dinamikusan fejlődhet a cég, másrészt reagálni tudsz majd az olyan új, váratlan helyzetekre, mint amilyen például a Temu megjelenése volt Magyarországon.

Kardinális kérdés a szállítási díj – erről sem feledkezhetsz meg 

Nem a kezdő vállalkozások hibája, de a szállítási díjakban nehéz versenyképesnek lenni, mivel az induló webshopok rendszerint magas árakat kapnak a kezdetben alacsony és kiszámíthatatlan csomagszám miatt. Emiatt is érdemes kiszervezni a logisztikai feladatokat; sokszor még a szolgáltatón keresztül is kedvezőbb árakat lehet elérni.

Miben segít a Boxy az induló webshopoknak, kezdő vállalkozásoknak?

Az egyik lényeges pont a vásárlói élmény biztosítása azoknak a webshopoknak, akik velünk szerződnek és hozzánk szervezik ki a logisztikai feladatokat. Ennek fontos eleme a kiszolgálás és a kiszállítás gyorsasága: az automatizált folyamatoknak köszönhetően gyorsan és hatékonyan tudjuk feldolgozni az e-kereskedőktől befutó megrendeléseket. Levesszük az ERP-vel kapcsolatos terheket is a partnereink válláról és sok más tennivalót is átveszünk helyettük komplex szolgáltatási csomagunkkal. Ha tanácsért fordulnak hozzánk az e-kereskedők, a felmerülő kérdésekre válaszolunk és a problémákra megoldást keresünk.

Így az ügyfeleinknek, az e-kereskedőknek több idejük marad az operatív feladatokra, a vásárlókkal való kapcsolattartásra, a marketingre, a kapcsolatépítésre, a vállalkozás fejlesztésére és a termékportfólió bővítésére. Ez pedig végső soron az ügyfélélményt teszi még pozitívabbá.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Boxy
2024. 07. 01.

Hogyan tompíthatod a webshopodban az infláció hatását?

Az infláció elsősorban kihívásokat és nehézségeket jelenthet egy webshop számára, átgondolt stratégiával és lépésekkel azonban csökkenteni lehet a hatásait

Boxy
2024. 06. 24.

A 15 legjobb marketing eszköz webáruházak számára

Milyen marketing eszközökkel érdemes foglalkoznia egy webáruháznak? Megéri-e offline marketinggel kiegészíteni az internetes jelenlétet? Mik a leghatékonyabb eszközök?

Boxy
2024. 06. 17.

Időmenedzsment a logisztikában: útmutató

Napjaink egyik legfontosabb munkaszervezési feladata az időmenedzsment vagy időgazdálkodás. A téma alapjait jártuk körbe és tippeket is adunk a hatékony menedzsmenthez.

Boxy
2024. 06. 10.

Tovább szigorítja a csomagolás szabályait az Unió

Újrafeldolgozható és újrafelhasználható csomagolás, jobb hulladékbegyűjtés és egyes műanyagok betiltása – ezek a legfőbb pontok.

Boxy
2024. 06. 03.

Készletkezelés: 8 tipp webáruházak számára

Mit jelent a készletkezelés, milyen feladatai és funkciói vannak? Mik a legfontosabb stratégiák, amiket követhetünk és melyiknek mi az előnye és a hátránya?

Boxy
2024. 05. 27.

Milyen törzsvásárlói rendszerek vannak? Miért fontosak?

Ki a törzsvásárló, miért éri meg kiemelten foglalkozni velük és milyen törzsvásárlói rendszereket használhatunk webshopunkban - ezekre a kérdésekre adjuk meg a választ.

Boxy
2024. 05. 20.

Értékesítési stratégia kialakítása: útmutató webshopok számára

Az értékesítési stratégia egy olyan terv, ami rögzíti feladatainkat és visszajelzést ad azok teljesüléséről. Ezt a megkerülhetetlen dokumentumot mutatjuk be alaposan.

Boxy
2024. 05. 13.

Te elköveted őket? Kezdő e-kereskedők tipikus hibái

Ezeket a hibákat megelőzheted kellő felkészüléssel és a vállalkozást támogató logisztikai szolgáltatások igénybevételével, hogy elkerüld a felesleges kiadásokat.

Boxy
2024. 05. 06.

Kötelező MPL: tekints rá lehetőségként!

Kihívással jár, de előnyt is kovácsolhatsz abból, hogy kötelező az együttműködés a Magyar Posta Logisztikával.