Boxy
Blog
Áraink

Te elköveted őket? Kezdő e-kereskedők tipikus hibái

Placeholder image
Oszd meg
Placeholder imageBoxy
2024. 05. 13.
E-kereskedelem
Sikeres vállalkozás
Tartalomjegyzék
Mire kell ügyelni webshop indításakor? 

Ezeket a hibákat megelőzheted kellő felkészüléssel és a vállalkozást támogató logisztikai szolgáltatások igénybevételével, hogy elkerüld a felesleges kiadásokat.

Mire kell ügyelni webshop indításakor? 

Milyen az alapvető lépéseket kell betartani a megfelelő működéshez? Úgy tapasztaltuk, akad néhány olyan hiba, amit tipikusan a kezdő e-kereskedőkre jellemző. Pedig ezek megelőzésével és a vállalkozást támogató szolgáltatások igénybevételével elkerülhetők a felesleges kiadások és a plusz terhek. Nézzük, mire érdemes figyelni!

A kezdő webshopok egyik hibája, ha hiányzik a piac ismerete

Az egyik alapvető hiba, ha nem méred fel kellőképpen azt a piacot, amelyen webshopot indítanál. Mielőtt belevágsz, térképezd fel a piacod sajátosságait. Ez akkor is kihagyhatatlan lépés, ha itthon szeretnéd felépíteni a vállalkozásodat, és a hazai vásárlókat akarod megcélozni, de akkor is, ha külföldön, például Szlovákiában vagy Romániában szeretnél értékesíteni. 

Magyarországon például nehéz úgy elnyerni a vásárlóid bizalmát, ha a webshopodból hiányzik a fizetési opciók közül az utánvét. Magyarországon ugyanis az e-kereskedelemben még mindig nagyon magas az utánvét aránya a rendeléseknél: az Ecommerce Hungary 200 webshop bevonásával végzett vizsgálata alapján 60% feletti. 

Megvannak a maguk igényei és sajátosságai azoknak az iparágaknak is, amelyekben webshopot indítanál. Számítanak a demográfiai szempontok is, az, hogy melyik korosztály lesz a célcsoportod. Ezek a sajátosságok is meghatározzák a működést, beleértve azt is, hogy milyen szállítási opciókat nyújtasz a webshopodban. 

Tehát első lépésként, még az üzleti terv összeállítása előtt, azt javasoljuk, ismerd meg a piacot és az igényeket azon a területen, amelyen el akarsz indulni, majd azoknak megfelelően készítsd el az üzleti tervet!

Ne vágj bele a kereskedésbe üzleti terv nélkül!

És el is érkeztünk a másik tipikus hibáig, ami a kezdő e-kereskedelmi vállalkozókra jellemző: az üzleti terv hiánya, az, hogy nem készítik elő a terepet sem a napi működéshez, sem a későbbi növekedéshez. Pedig építkezni csak úgy lehet, ha biztosak az alapok. 

Nagyon fontos, hogy az üzleti tervben ne csak a vállalkozás pénzügyi oldalára és a pontos költségvetésre ügyelj: előre meg kell tervezned magát a működést is. Ezen kívül arra is kell gondolnod, hogy adott esetben milyen tevékenységekkel bővíted a vállalkozást.

Ha alapos munkát végzel az üzleti terv elkészítésénél, akkor annak köszönhetően egyrészt dinamikusan fejlődhet a cég, másrészt reagálni tudsz majd az olyan új, váratlan helyzetekre, mint amilyen például a Temu megjelenése volt Magyarországon.

Kardinális kérdés a szállítási díj – erről sem feledkezhetsz meg 

Nem a kezdő vállalkozások hibája, de a szállítási díjakban nehéz versenyképesnek lenni, mivel az induló webshopok rendszerint magas árakat kapnak a kezdetben alacsony és kiszámíthatatlan csomagszám miatt. Emiatt is érdemes kiszervezni a logisztikai feladatokat; sokszor még a szolgáltatón keresztül is kedvezőbb árakat lehet elérni.

Miben segít a Boxy az induló webshopoknak, kezdő vállalkozásoknak?

Az egyik lényeges pont a vásárlói élmény biztosítása azoknak a webshopoknak, akik velünk szerződnek és hozzánk szervezik ki a logisztikai feladatokat. Ennek fontos eleme a kiszolgálás és a kiszállítás gyorsasága: az automatizált folyamatoknak köszönhetően gyorsan és hatékonyan tudjuk feldolgozni az e-kereskedőktől befutó megrendeléseket. Levesszük az ERP-vel kapcsolatos terheket is a partnereink válláról és sok más tennivalót is átveszünk helyettük komplex szolgáltatási csomagunkkal. Ha tanácsért fordulnak hozzánk az e-kereskedők, a felmerülő kérdésekre válaszolunk és a problémákra megoldást keresünk.

Így az ügyfeleinknek, az e-kereskedőknek több idejük marad az operatív feladatokra, a vásárlókkal való kapcsolattartásra, a marketingre, a kapcsolatépítésre, a vállalkozás fejlesztésére és a termékportfólió bővítésére. Ez pedig végső soron az ügyfélélményt teszi még pozitívabbá.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Az oldal reCAPTCHA védelemmel van ellátva, és vonatkozik rá a Google Adatvédelmi szabályzata és Általános Szerződési Feltételei.

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Placeholder image
Placeholder imageEverigo
2024. 11. 25.

Külföldre terjeszkednél? Ismerkedj meg a legnagyobb marketplacekkel!

Amikor egy magyar webshop tulajdonosa külföldre szeretné terjeszteni vállalkozását, alapvetően két fő lehetősége van: vagy saját, külföldi webáruházat indít, vagy pedig egy már meglévő marketplace platformhoz csatlakozik.

Placeholder image
Placeholder imageShoprenter
2024. 11. 16.

TOP 3 buktató a webáruház üzemeltetésben, melyeket Te ne kövess el

Az online kereskedelem ütemes fejlődésének és térhódításának köszönhetően egyre több vállalkozás lép be a digitális piacra, hogy hatékonyabban elérje vásárlóit és terjeszkedni tudjon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 14.

Webshop bevételnövelés az ünnepek alatt: útmutató

Webshop bevételnövelés az ünnepek közeledtével. Milyen bevált módszereket érdemes használni? Mi a különbség a bevételnövelés és a profitnövelés között?

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Boxy E-commerce Mood Monitor 2024 - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató felmérést készített a partnerei körében azzal a céllal, hogy képet kapjon az e-kereskedelmi piacon az elmúlt hónapokban kialakult hangulatról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 12.

Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ  - Sajtóközlemény

A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 11. 04.

Esettanulmány: Okos pénztárcák egy okos raktárban

A Monteen körülbelül egy évvel ezelőtt költözött be a Boxy automatizált raktárába. Azóta gondoskodunk az okos pénztárcák raktározásáról, a rendelések összekészítéséről és feladásáról.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 28.

Cyber Monday: felkészülési útmutató webshopoknak

Cyber Monday: hogyan érdemes készülni rá? Mikor van? Milyen viszonyban van a Cyber Monday és a Black Friday? Kell-e külön kampányt készíteni?

Miért érdemes külföldi piacra lépni
Placeholder imageEverigo
2024. 10. 21.

Miért érdemes külföldi piacra lépni?

Az e-kereskedelem világa rohamosan fejlődik és egyre több magyar webáruház tulajdonos szembesül azzal a kihívással, hogy versenyképes maradjon a hazai piacon.

Placeholder image
Placeholder imageBoxy
2024. 10. 18.

Hogyan csinálj profi Black Friday kampányt?

Black Friday kampány: hogyan kell rá felkészülni és hogyan kell jól csinálni? Mi szükséges egy sikeres Black Friday kampány futtatásához 2024-ben?