Ezeket a hibákat megelőzheted kellő felkészüléssel és a vállalkozást támogató logisztikai szolgáltatások igénybevételével, hogy elkerüld a felesleges kiadásokat.
Mire kell ügyelni webshop indításakor?
Milyen az alapvető lépéseket kell betartani a megfelelő működéshez? Úgy tapasztaltuk, akad néhány olyan hiba, amit tipikusan a kezdő e-kereskedőkre jellemző. Pedig ezek megelőzésével és a vállalkozást támogató szolgáltatások igénybevételével elkerülhetők a felesleges kiadások és a plusz terhek. Nézzük, mire érdemes figyelni!
A kezdő webshopok egyik hibája, ha hiányzik a piac ismerete
Az egyik alapvető hiba, ha nem méred fel kellőképpen azt a piacot, amelyen webshopot indítanál. Mielőtt belevágsz, térképezd fel a piacod sajátosságait. Ez akkor is kihagyhatatlan lépés, ha itthon szeretnéd felépíteni a vállalkozásodat, és a hazai vásárlókat akarod megcélozni, de akkor is, ha külföldön, például Szlovákiában vagy Romániában szeretnél értékesíteni.
Magyarországon például nehéz úgy elnyerni a vásárlóid bizalmát, ha a webshopodból hiányzik a fizetési opciók közül az utánvét. Magyarországon ugyanis az e-kereskedelemben még mindig nagyon magas az utánvét aránya a rendeléseknél: az Ecommerce Hungary 200 webshop bevonásával végzett vizsgálata alapján 60% feletti.
Megvannak a maguk igényei és sajátosságai azoknak az iparágaknak is, amelyekben webshopot indítanál. Számítanak a demográfiai szempontok is, az, hogy melyik korosztály lesz a célcsoportod. Ezek a sajátosságok is meghatározzák a működést, beleértve azt is, hogy milyen szállítási opciókat nyújtasz a webshopodban.
Tehát első lépésként, még az üzleti terv összeállítása előtt, azt javasoljuk, ismerd meg a piacot és az igényeket azon a területen, amelyen el akarsz indulni, majd azoknak megfelelően készítsd el az üzleti tervet!
Ne vágj bele a kereskedésbe üzleti terv nélkül!
És el is érkeztünk a másik tipikus hibáig, ami a kezdő e-kereskedelmi vállalkozókra jellemző: az üzleti terv hiánya, az, hogy nem készítik elő a terepet sem a napi működéshez, sem a későbbi növekedéshez. Pedig építkezni csak úgy lehet, ha biztosak az alapok.
Nagyon fontos, hogy az üzleti tervben ne csak a vállalkozás pénzügyi oldalára és a pontos költségvetésre ügyelj: előre meg kell tervezned magát a működést is. Ezen kívül arra is kell gondolnod, hogy adott esetben milyen tevékenységekkel bővíted a vállalkozást.
Ha alapos munkát végzel az üzleti terv elkészítésénél, akkor annak köszönhetően egyrészt dinamikusan fejlődhet a cég, másrészt reagálni tudsz majd az olyan új, váratlan helyzetekre, mint amilyen például a Temu megjelenése volt Magyarországon.
Kardinális kérdés a szállítási díj – erről sem feledkezhetsz meg
Nem a kezdő vállalkozások hibája, de a szállítási díjakban nehéz versenyképesnek lenni, mivel az induló webshopok rendszerint magas árakat kapnak a kezdetben alacsony és kiszámíthatatlan csomagszám miatt. Emiatt is érdemes kiszervezni a logisztikai feladatokat; sokszor még a szolgáltatón keresztül is kedvezőbb árakat lehet elérni.
Miben segít a Boxy az induló webshopoknak, kezdő vállalkozásoknak?
Az egyik lényeges pont a vásárlói élmény biztosítása azoknak a webshopoknak, akik velünk szerződnek és hozzánk szervezik ki a logisztikai feladatokat. Ennek fontos eleme a kiszolgálás és a kiszállítás gyorsasága: az automatizált folyamatoknak köszönhetően gyorsan és hatékonyan tudjuk feldolgozni az e-kereskedőktől befutó megrendeléseket. Levesszük az ERP-vel kapcsolatos terheket is a partnereink válláról és sok más tennivalót is átveszünk helyettük komplex szolgáltatási csomagunkkal. Ha tanácsért fordulnak hozzánk az e-kereskedők, a felmerülő kérdésekre válaszolunk és a problémákra megoldást keresünk.
Így az ügyfeleinknek, az e-kereskedőknek több idejük marad az operatív feladatokra, a vásárlókkal való kapcsolattartásra, a marketingre, a kapcsolatépítésre, a vállalkozás fejlesztésére és a termékportfólió bővítésére. Ez pedig végső soron az ügyfélélményt teszi még pozitívabbá.