Te elköveted őket? Kezdő e-kereskedők tipikus hibái

Oszd meg
Boxy
2024. 05. 13.
E-kereskedelem
Sikeres vállalkozás
Tartalomjegyzék
Mire kell ügyelni webshop indításakor? 

Ezeket a hibákat megelőzheted kellő felkészüléssel és a vállalkozást támogató logisztikai szolgáltatások igénybevételével, hogy elkerüld a felesleges kiadásokat.

Mire kell ügyelni webshop indításakor? 

Milyen az alapvető lépéseket kell betartani a megfelelő működéshez? Úgy tapasztaltuk, akad néhány olyan hiba, amit tipikusan a kezdő e-kereskedőkre jellemző. Pedig ezek megelőzésével és a vállalkozást támogató szolgáltatások igénybevételével elkerülhetők a felesleges kiadások és a plusz terhek. Nézzük, mire érdemes figyelni!

A kezdő webshopok egyik hibája, ha hiányzik a piac ismerete

Az egyik alapvető hiba, ha nem méred fel kellőképpen azt a piacot, amelyen webshopot indítanál. Mielőtt belevágsz, térképezd fel a piacod sajátosságait. Ez akkor is kihagyhatatlan lépés, ha itthon szeretnéd felépíteni a vállalkozásodat, és a hazai vásárlókat akarod megcélozni, de akkor is, ha külföldön, például Szlovákiában vagy Romániában szeretnél értékesíteni. 

Magyarországon például nehéz úgy elnyerni a vásárlóid bizalmát, ha a webshopodból hiányzik a fizetési opciók közül az utánvét. Magyarországon ugyanis az e-kereskedelemben még mindig nagyon magas az utánvét aránya a rendeléseknél: az Ecommerce Hungary 200 webshop bevonásával végzett vizsgálata alapján 60% feletti. 

Megvannak a maguk igényei és sajátosságai azoknak az iparágaknak is, amelyekben webshopot indítanál. Számítanak a demográfiai szempontok is, az, hogy melyik korosztály lesz a célcsoportod. Ezek a sajátosságok is meghatározzák a működést, beleértve azt is, hogy milyen szállítási opciókat nyújtasz a webshopodban. 

Tehát első lépésként, még az üzleti terv összeállítása előtt, azt javasoljuk, ismerd meg a piacot és az igényeket azon a területen, amelyen el akarsz indulni, majd azoknak megfelelően készítsd el az üzleti tervet!

Ne vágj bele a kereskedésbe üzleti terv nélkül!

És el is érkeztünk a másik tipikus hibáig, ami a kezdő e-kereskedelmi vállalkozókra jellemző: az üzleti terv hiánya, az, hogy nem készítik elő a terepet sem a napi működéshez, sem a későbbi növekedéshez. Pedig építkezni csak úgy lehet, ha biztosak az alapok. 

Nagyon fontos, hogy az üzleti tervben ne csak a vállalkozás pénzügyi oldalára és a pontos költségvetésre ügyelj: előre meg kell tervezned magát a működést is. Ezen kívül arra is kell gondolnod, hogy adott esetben milyen tevékenységekkel bővíted a vállalkozást.

Ha alapos munkát végzel az üzleti terv elkészítésénél, akkor annak köszönhetően egyrészt dinamikusan fejlődhet a cég, másrészt reagálni tudsz majd az olyan új, váratlan helyzetekre, mint amilyen például a Temu megjelenése volt Magyarországon.

Kardinális kérdés a szállítási díj – erről sem feledkezhetsz meg 

Nem a kezdő vállalkozások hibája, de a szállítási díjakban nehéz versenyképesnek lenni, mivel az induló webshopok rendszerint magas árakat kapnak a kezdetben alacsony és kiszámíthatatlan csomagszám miatt. Emiatt is érdemes kiszervezni a logisztikai feladatokat; sokszor még a szolgáltatón keresztül is kedvezőbb árakat lehet elérni.

Miben segít a Boxy az induló webshopoknak, kezdő vállalkozásoknak?

Az egyik lényeges pont a vásárlói élmény biztosítása azoknak a webshopoknak, akik velünk szerződnek és hozzánk szervezik ki a logisztikai feladatokat. Ennek fontos eleme a kiszolgálás és a kiszállítás gyorsasága: az automatizált folyamatoknak köszönhetően gyorsan és hatékonyan tudjuk feldolgozni az e-kereskedőktől befutó megrendeléseket. Levesszük az ERP-vel kapcsolatos terheket is a partnereink válláról és sok más tennivalót is átveszünk helyettük komplex szolgáltatási csomagunkkal. Ha tanácsért fordulnak hozzánk az e-kereskedők, a felmerülő kérdésekre válaszolunk és a problémákra megoldást keresünk.

Így az ügyfeleinknek, az e-kereskedőknek több idejük marad az operatív feladatokra, a vásárlókkal való kapcsolattartásra, a marketingre, a kapcsolatépítésre, a vállalkozás fejlesztésére és a termékportfólió bővítésére. Ez pedig végső soron az ügyfélélményt teszi még pozitívabbá.

Maradj naprakész!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új szolgáltatásainkról, híreinkről és praktikus logisztikai tippekről!

Olvass tovább!

Rengeteg hír és érdekesség vár még rád, melyeket szakértőink állítottak össze neked!

Boxy
2024. 05. 20.

Értékesítési stratégia kialakítása: útmutató webshopok számára

Az értékesítési stratégia egy olyan terv, ami rögzíti feladatainkat és visszajelzést ad azok teljesüléséről. Ezt a megkerülhetetlen dokumentumot mutatjuk be alaposan.

Boxy
2024. 05. 13.

Te elköveted őket? Kezdő e-kereskedők tipikus hibái

Ezeket a hibákat megelőzheted kellő felkészüléssel és a vállalkozást támogató logisztikai szolgáltatások igénybevételével, hogy elkerüld a felesleges kiadásokat.

Boxy
2024. 05. 06.

Kötelező MPL: tekints rá lehetőségként!

Kihívással jár, de előnyt is kovácsolhatsz abból, hogy kötelező az együttműködés a Magyar Posta Logisztikával.

Boxy
2024. 05. 02.

7 tipp: Így vedd fel a versenyt a Temuval!

Hogyan védekezhetsz e-kereskedőként a Temu agresszív hirdetési és üzletpolitikája ellen? Hol van a gyenge pontja?

Boxy
2024. 04. 29.

A fulfillment szolgáltatás jelentése, működése, előnyei

Mit jelent az, hogy fulfillment szolgáltatás? Hogyan működik? Milyen előnyei vannak? Kinek való? Hogyan érdemes nekikezdeni?

Boxy
2024. 04. 22.

Mi a cross-docking rendszer szerepe a modern logisztikában?

A cross-docking egy modern szemlélet és modell napjaink logisztikájában. Megnézzük milyen termékeket forgalmazó webshopoknak érdemes a modell alkalmazásán gondolkodni.

Boxy
2024. 03. 26.

Tippek a sikeres online értékesítéshez

Függetlenül attól, hogy most kezded el az online értékesítést, vagy már rendelkezel egy webáruházzal, amely nem hozza a várt eredményeket, a webáruház bérlés és a webshop marketing kulcsfontosságú tényezők lehetnek a sikeres online kereskedelemben.

Boxy
2024. 02. 12.

TOP CRM rendszerek: útmutató webshopoknak

CRM rendszer: mit jelent? Kinek és miért éri meg CRM rendszert használnia? Mik a legjobb CRM rendszerek? Milyen CRM rendszert válasszak, ha webáruházam van?

Boxy
2024. 02. 08.

M-commerce és további eladási trendek: mi várható a következő években?

M-commerce. Mit jelent az m-commerce? Milyen trendek figyelhetőek meg a hazai m-commerce világában? Miért fontos az m-commerce egy webáruháznak?