Milyen szolgáltatásokat nyújt a Logify? Mit érdemes tudni a cégről?

A Logify egy új, családi vállalkozás a hazai fulfillment szektorban. Sikerességük az indulásuk megfelelő időzítése mellett az alapítók hozzáállásában, támogató szoftverük minőségében és szokatlan központi helyszínválasztásukban keresendő. A Logify erőssége, hogy a rendelés leadása után szinte azonnal átvehető a termék Budapesten, csomagpontjuk és raktáruk ugyanott található.

Milyen cég a Logify?

A Logify a Sky Garden Zrt. márkája, fő tevékenysége a webáruházak kiszolgálása. Maga a cég most lesz 10 éves, de a Logifly csak 2020-ban kezdett működni friss szolgáltatóként. Klasszikus kisvállalkozásról van szó, ahol az alapítók máig kiveszik részüket a napi teendőkből is. A webshop logisztikai piacon versenyelőnyüket a rendkívül központi elhelyezkedésük adja. A cég nettó éves árbevétele 20 millió forint körül alakul.

Mikor és kik alapították? Mi volt a koncepció?

Logify alapítása a COVID világjárvány okozta e-kereskedelmi felfutáshoz köthető. A vállalkozás megálmodója Egressy Gábor volt, akinek feleségével – Egressy-Horváth Anita – közösen üzemeltetett, bő tíz éves munkával épített beutaztató utazási irodája összeomlott a turizmus leállásával. A hirtelen sokk után a reális elemzés következett, aminek egyik eredménye a Logify megszületése.

Egressyék Gábor középiskolai osztálytársával, a szoftverfejlesztő Jenes Ákossal összefogva hozták létre az új céget. Miként minden webáruházi logisztikai vállalkozásnál, úgy a Logify-nél is az egyedi fejlesztésű szoftver adja a működés alapját, de döntő fontosságú volt a helyszínválasztás is. A cég bázisa nem az agglomerációban található, hanem Budapesten belül, az Árpád-híd lábánál.

A nagyobb beruházási tőkével induló vetélytársakkal a versenyt a helyszínnek köszönhetően tudja tartani a Logify: a központi helyszínen van mód személyes átvételre, de pusztán a lokáció miatt a budapesti kiszállítás saját flotta nélkül is rendkívül gyors és kedvező árú. Márpedig e-kereskedelmi szempontból is Budapest a legnagyobb és legfontosabb piac Magyarországon.

A Logify arra tökéletes példa, hogyan lehet megfelelő vállalkozói szemlélettel egy gazdasági válságban felismerni a váltás szükségességét és meglátni a fejlődés lehetőségét. A cég alapítása az aktuális piaci igények felmérésére és nem a meglévő logisztikai múltra való építkezésre alapult, így ügyfélközpontú szemléletük és rugalmasságuk kiemelkedő.

Milyen szolgáltatásokat nyújt a Logify?

A Logify klasszikus fulfillment szolgáltató. A termékek mindennemű raktári kezelését látják el, feldolgozzák a rendeléseket, komissióznak, csomagolnak és gondoskodnak a szállításról is. A teljesítés során egyedi igényekre, marketing vagy fenntarthatósági szempontokra is figyelemmel tudnak lenni. Kezelik a visszárut. Ajánlatuk része a számlázás és az utánvétkezelés is.

Központjuk Budapest XIII. kerületében, autóval és tömegközlekedéssel egyaránt könnyen megközelíthető helyszínen található. Itt csomagpontot is üzemeltetnek, ahol a rendelés beérkezése után szinte azonnal átvehető a termék, de a főváros területére kiszállítva is pár órán belül megérkezik a csomag. Ez a gyorsaság más koncepcióval nem érhető el.

A Logify alkalmazásban követhető a megrendelések státusza, a kiszállítási információk és a komissiózás aktuális állása is. Az applikáció a Shoprenter webáruházak üzemeltetőinek ingyenesen letölthető és aktiválható. Magyar nyelvű, elsősorban e-mail alapú ügyfélszolgálatot tartanak fenn, ami mindig elérhető.

Milyen a Logify-hez hasonló cégek vannak Magyarországon?

A Logify-nak minden hazai, kiszervezett webáruházi logisztikát kínáló szolgáltató versenytársának tekinthető. Ezek közül a legjelentősebbek:

  • Boxy
  • Bridge Logistic
  • Complexpress
  • iLogistic
  • Inlog
  • MXP
  • RealBox
  • Shoplog
  • Webshippy
  • Webshop Pont
  • WhiteFish

Igazán azok a cégek jelentik a legfontosabb konkurenciát a Logify-nek, akik Budapesten aznapi kiszállítást tudnak vállalni (ilyen például a Boxy vagy a Complexpress) vagy személyes átvételi ponttal rendelkeznek Budapesten, mint például a fenti felsorolásból az iLogistic Boráros téri üzlete.

Egészen közvetlen alternatívája is van a Logify-nek: néhány sarokra a cég Lomb utcai központjától a Váci úton működik a Webshop Pont, ami a webáruházak fizikai mintaboltjaként próbál új színt vinni a fulfillment piac szereplői közé.

Logify és Boxy: mik a hasonlóságok és a különbségek?

Boxy és a Logify is webáruházak kiszolgálására specializálódott logisztikai szolgáltató. A szakterület azonos, de a működésükben, víziójukban, céljaikban akkor is sok eltérés tapasztalható, ha az alapok közösek. Mielőtt a különbségekre rátérnénk, egy fontos hasonlóságot érdemes még kiemelni: Budapest tekintetében mindkét szolgáltató kiemelkedően gyors teljesítésre képes.

A Logify egy könnyen elérhető helyen manuális rendszerrel végzi webáruház logisztikai tevékenységét. A saját fejlesztésű szoftver használata mellett is a teljesítés minősége jelentős mértékben függ az alkalmazottak leterheltségétől és pontos munkavégzésétől. A Boxy dimenzióiban más méretű logisztikai központjában nem csak a folyamatok vannak automatizálva, hanem a raktári tevékenységek is robotizálva.

A Boxy esetében a teljesítés pontossága nem függ a munkatársak terhelésétől. Nem az alkalmazottak keresik a termékeket a raktárcsarnokban, hanem a kiválasztott termékeket robotok szállítják a feldolgozási területre. Ez a módszer nem csak gyorsabb, de a hibák lehetőségét is minimálisra csökkenti.

A növekedési lehetőségek is mások a két szolgáltatónál. A Logify mindig az egyik legjobb választás lesz a fővárosi piacra és elfogadható szolgáltató más területeken. A Boxy a kezdetektől gyors kiszolgálást biztosít a fővárosban, miközben a webáruház növekedésének és kiszolgálásának zökkenőmentességének gyakorlatilag nincsenek felső korlátai. A Boxy hosszabb távon a régió meghatározó fulfillment szolgáltatója kíván lenni.

A nézőpontbeli különbség a gyorsaság növeléséhez használt eszközben látszik leginkább: a Boxy robotizációval minimalizálja azt az időt, amit a termék a raktárban tölt a rendelés leadása után, majd saját flottájával támogatja a kiszállítást. A Logify eközben a legfontosabb piacához próbál fizikailag a legközelebb kerülni, hogy a kiszállítás kérdésköre önmagában ezért gyorsuljon és veszítsen jelentőségéből. Az utóbbi modellel garantáltan a leggyorsabb marad Budapesten, de a fejlődés lehetősége is korlátos.

 

Logify

Boxy

Robotizált raktárbázis

Nem

Igen

Védett raktár

Igen

Igen

Saját felhőalapú szoftver

Igen

Igen

Termékek tárolása

Igen

Igen

Rendelések feldolgozása

Igen

Igen

Automatizált komissiózás

Igen

Igen

Garantáltan alacsony hibahatár

Igen

Igen

Csomagolás

Igen

Igen

Legkedvezőbb futár árak

Igen

Igen

Saját futár flotta

Nem

Igen

Aznapi kiszállítás Budapesten

Igen

Igen

Másnapi kiszállítás országosan

Igen

Igen

Visszáru- és utánvétkezelés

Igen

Igen

Csomagpont Budapesten

Igen

Nem

Magyar nyelvű támogatás

Igen

Igen

Naprakész nyilvántartás

Igen

Igen

Csomagok nyomon követése

Igen

Igen

Számlázás

Igen

Nem

Saját dropshipping katalógus

Nem

Nem

Skálázható árak

Nem

Igen

Jellemzően alacsonyabb árak

Nem

Igen

Mikor melyik céget érdemes választani?

A központi, városi telephely koncepciója hosszú távon is versenyképességet biztosít a Logify részére, ugyanakkor korlátozza is a növekedést. Az értékes helyszínen lévő telephely fenntartása is költségesebb és a fizikai terjeszkedés is korlátokba ütközhet. Ráadásul a központi helyszín országos szinten nem jár előnnyel, csak a fővárosi piacot tekintve.

Hosszabb távon a Logify a kisebb, budapesti piacra koncentráló, kezdő webáruházak, illetve az apróbb, de értékesebb, magasabb árfekvésű termékeket kínáló e-kereskedőknek lehet kedvező választás. Ez a szegmens kevésbé érzékeny a központi helyszín fenntartásából eredő esetleg emelkedő költségekre, piaca elsősorban fővárosi és jellemző lehet a személyes átvétel is.

A Boxy az országos és regionális piacot megcélzó, nagyobb növekedési potenciállal rendelkező webáruházak számára lehet előnyösebb választás hosszabb távon.

Nem véletlen, hogy a Boxy által idehaza újdonságként bevezetett technológiát használják a világ vezető fulfillment szolgáltatói.

Boxy árai skálázhatóak, így a növekedés során egyszerűen lehet velük kalkulálni. A legtöbb esetben ajánlatuk valamivel kedvezőbb, mint a Logify hasonló paraméterekhez illeszkedő díjszabása.

A döntés előtt érdemes konkrét árajánlatot kérni mindkét szolgáltatótól, de részletesebb, webáruházunk jelenlegi költségeit és lehetőségeit felmérő elemzés és tanácsadás is kérhető a Boxy-tól.